Maikel Opublikowano 14 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2019 Witam, Szukam moto na tor. Czy odczuję różnicę gaźnik a wtrysk? Zastanawiam się nad CBR 600 F4i. Drugie pytanie, gdzie mogę szukać moto bez prawa rejestracji, wyrejestrowane? Jeśli moto mam jeździć na torze dokumenty nie są mi zupełnie potrzebne a cena motocykla będzie zapewne o wiele niższa. Z jaką historią może wiązać się motocykl, który nie ma dokumentów? 0 Cytuj
pafcio Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2019 Jakiś czas temu pojawiały się aukcje motocykli z ubezpieczalni z Francji. Motocykle powypadkowe ale również pokradzieżowe bez prawa rejestracji 0 Cytuj
AndrzejM Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2019 zerknij na OLX, zaznacz pojemność powyżej X, cena do 2000 i coś znajdziesz. przykładowo: https://www.olx.pl/oferta/yamaha-fj-1200-CID5-IDz8HYt.html#9657537175 https://www.olx.pl/oferta/honda-cbr-1000f-sprawna-jezdzaca-transport-CID5-IDzWGLH.html#9657537175 https://www.olx.pl/oferta/honda-cbr-1000f-sprzedam-CID5-IDzWANh.html#9657537175;promoted 0 Cytuj Nie spieszy mi się, ale lubię jeździć
jaszczomb Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2019 wymienione sprzęty chyba jednak nie są idealne na tor 1 Cytuj
AndrzejM Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2019 Przed chwilą, jaszczomb napisał: jednak nie są idealne na tor Zależy co zamierza kolega robić, bawić się czy ścigać. 0 Cytuj Nie spieszy mi się, ale lubię jeździć
Matthewsmoto Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2019 To zalezy na jaki tor i czy zamierzasz trenowac technike jazdy czy scigac sie? Na male tory typu lodz polecam 300-400 cm, duzym i mocnym litrem da sie oczywiscie tez jezdzic ale mniejsze pojemnosci sa tam zwinniejsze i maja wieksza predkosc w zakrecie. Male tory Lodz, Radom, Bydgoszcz- supermoto, nakedy, sporty 300- maks 600 cm. Duze tory 600 cm-1000 cm chociaz male pojemnosci tez sobie swietnie tam radza. Jezdzac malym motocyklem skutki gleb sa mniejsze bo male pojemnosci z mniejszym pedem biora udzial w glebach niz 200 konne potwory i generuja mniej kontuzji. Dobre nawyki lepiej i latwiej jest nabrac na mniejszych motocyklach niz od razu na litrze. 2 Cytuj
jaszczomb Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2019 jaka pojemność by nie była, to na tor kupuje się motocykl sportowy a nie autostradową kanapę 0 Cytuj
Matthewsmoto Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2019 Na malym torze przyjemniej jezdzi sie np nakedem a najlepiej supermoto, jesli sport to male pojemnosci bo naprawde w srodku zakretu mozna tym pojsc bardzo szybko ze wzgledu na mala wage i zwrotnosc. Duzym tez da sie szybko ale porownanie mam takie tor lodz. 214 konnym motocyklem mam 3 s gorszy czas niz 160 konnym nakedem. Na duzym torze Slovakia Ring tym 214 konnym mam 17 s lepszy czas niz nakedem. Czas na malym torze pewnie kiedys jak dobrze pojdzie to wyrownam bo trzeba kompletnie zmienic nitke i technike jazdy a to wymaga treningu. Duzym i bardzo mocnym motocyklem trzeba jak najszybciej prostowac motocykl zeby powierzchnia styku opony z asfaltem byla jak najwieksza i moc nie wprowadzala tylnego kola w slajd co urywa ulamki sekund a to wiaze sie z inna nitka przejazdu. Malym moto mozna isc pelnym ogniem w srodku winkla. Wszystko zalezy od tego czego oczekujesz i jak jezdzisz. Ja jezdze tez po duzych torach wiec dla mnie osobiscie mocny motocykl jest bardzo ok i mala roznica w czasie na malym torze narazie mi nie przeszkadza bo i tak jade tam swoje. 0 Cytuj
Matthewsmoto Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2019 Nastepna sprawa to opony, ktore bardzo trzeba brac pod uwage bo przy jezdzie na torze schodza w oczach a im mocniejszy motocykl tym wizyta u wulkanizatora jest czestrza. Im mocniejsze moto to opony musza byc skrupulatniej dobrane a te ktore trzymaja odpowiednio to raczej nie te drogowe. I tu znowu jest nietypowa sprawa bo na malym torze lepiej jest miec opony drogowe, ktore robocza temp maja juz od 40 stopni i nie trzeba ich grzac kocami ale z drugiej strony nie wsadze do tak mocnego motocykla np Rosso 3 ktore uwielbialem i w gre wchodza torowe supercorsy albo dunlopy. Slabszy motocykl na malym torze nie pokona raczej rosso 3, przynajmniej na poczatku przygody z torem, ktora starcza na dlugo ( kilkanascie albo killadziesiat ostrych sesji na tor lodz). A te sportowe wystarczaja mi na 2 dni na duzym torze i moze 4 albo 5 torowan na malym torze ( boki zerzniete do slicka az wyplaszczona niebezpiecznie z boku opona). Takze jesli myslisz o malych torach to cenowo lepiej wypadnie zuzycie opon drogowych zalozonych na slabszy motocykl. Co prawda zawodnicy do 300setek oczywiscie ze zakladaja torowe grzane kocami opony ale oni sie scigaja. Koce na malym torze na sportowych oponach sa wskazane ale tez jest jeden problem. Dobrze nagrzane sa po ok godzinie grzania na 80 stopni wiec pierwsza sesja jest ok ale ze wzgledu na 13 minutowe sesje i brak czasu miedzy wyjazdami rozgrzanie ich do dobrej temp pomiedzy jazdami jest niemozliwe. Na duzym torze mamy ok 40-60 minut przerwy miedzy sesjami i tam dochodza do temp 80 stopni. Ten fakt znowu przemawia za slabszym motocyklem na maly tor. Jesli jeszcze cos Cie interesuje to pytaj, postaram sie odpowiedziec jesli bede wiedzial a jesli nie to zapytam zawodnikow z czolowych polskich teamow. 0 Cytuj
Matthewsmoto Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2019 Jak juz kupisz motocykl na tor to polecam tez pomyslec o dodatkowym ubezpieczeniu od wypadkow torowych. Takie jest mozliwe ale tylko na obiekty, ktore maja status osrodka szkolen czyli np nasz tor Lodz. Gleby na torze to codziennosc i czesto nie z naszej winy bo ktos przesadzi i w Ciebie wjedzie. Jesli zawiedzie sprzet to bedzie to wina motocyklisty bo nie dbal o kondycje motocykla jak nalezy. Mialem jedna glebe spowodana awaria zacisku hamulcowego, ktory mi sie zblokowal przy ostrym hamowaniu, powod zablokowany tloczek hamulca przez brudne nie czyszczone przez kilkanascie torowan tloczki zacisku.:( Na naszym malym torze bylo mnostwo gleb przez historie rodzaju pekl mi przewod hamulcowy itp wiec polecam jak juz kupisz motocykl dbac o wszystkie elementy ktore decyduja o bezpieczenstwie. I tu jest kolejny fakt, ktory przemawia za moto typu 300, tanie torowe czesci. 0 Cytuj
Krzysiek rst1000 Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Hahahaha ... Mateusz to kopalnia wiedzy. Też rozglądam się za sprzętem do torowania, mnie wychodzi jakaś 300'tka , może YAMAHA YZF-R3. Akurat na Tor Łódzki, blisko i tanio. 1 Cytuj
Marci1N Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2019 @Matthewsmoto opisuj tak więcej, dobrze się to czyta 👌 0 Cytuj
Matthewsmoto Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2019 4 minuty temu, Marci1N napisał: @Matthewsmoto opisuj tak więcej, dobrze się to czyta 👌 Więcej różnych tematów u mnie na blogu albo w poradniku. Podeslij mi maila na matthewsmotov4@gmail.com to Ci wyśle. 0 Cytuj
Marci1N Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Poszło. Adres do bloga też możesz podesłać jeśli gdzieś przeoczyłem 😀 0 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.