Jump to content

Pomoc w zakupie


kajojwielki
 Share

Recommended Posts

kajojwielki

Cześć,

Sezon za chwilę się zacznie, więc mocno zabrałem się za poszukiwania nowego moto. Mam kilka typów ale chętnie poznam opinie bardziej doświadczonych.

Szukam...
Typ: naked, sportowy turystyk, cruiser (w tej kolejności)
Kwota max: 30 000 zł
Zastosowanie: codzienna jazda praca - dom, czasem mała turystyka

Moje typy:
- Honda CB 1000 R
- Yamaha FZ8
- Yamaha MT-09
- KTM Duke 690/990
- Kawasaki Z 750/800/900/1000
- BMW F800 / K1200R/S
- Triumph Sprint ST 1050

Na co zwrócić uwagę, czego unikać... etc.
Każde info ma znaczenie...

edit: Sprzęt raczej dla dużego ridera (199cm/110kg)... i nie podobają mi się turystyczne enduro. 1f609.png;)
edit nr. 2: Polska centralna, Łódź i okolice najchętniej.

Thx i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

a to twój pierwszy sprzęt? bo widze że stawiasz na mocne sprzęty które potrafią nie raz zaskoczyć ridera

Link to comment
Share on other sites

kajojwielki

Tak, to będzie pierwsze moto. Niestety ze względu na gabaryty większość moto polecanych jako pierwsze jest zwyczajnie za mała i wyglądam na nich jak na psie.
Zdaję sobie sprawę, że sprzęty w które celuję są bardziej wymagające... niż jakaś 500 czy też 650.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, kajojwielki napisał:

w które celuję są bardziej wymagające... niż jakaś 500 czy też 650. 

Co ty opowiadasz ;) MT-07 jest niemalże identycznie długie jak MT-09 Może tylko 5 cm niższe i jakieś 3 cm węższe a jako pierwsze moto, MT-07 jest już ok.
Kolega, który ma 190 cm wzrostu, kupił sobie Panigale 899 i wygląda spoko! Oczywiście każdy jest inny i ma swoje preferencja, nie mniej uważam, że jest kilka słabszych motocykli, które są dla wysokich kierowników. 
No ale do tematu. Z wszystkich wymienionych, poleciłbym Z750. Fajne moto, w miarę proste. Naked z zacięciem sportowym ale i po zamocowaniu kufrów, robi się fajny turystyk. Super po mieście jak i nad jezioro. Prosty w serwisowaniu i dość łatwo o znalezienie niezajeżdżonej wersji. Kolega @Skucha miał go parę sezonów temu a sam ma z dobre 195 wzrostu. Z kolegą @MaDDoggY byliśmy w Pradze i jego Z750 świetnie się spisywała...

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam MT07 w wersji Tracer będzie ok jeśli chodzi o wzrost :) co do "słabych" sprzętów to jeszcze ciekawa propozycja:

https://www.honda.pl/motorcycles/range/street/cb500f/offers.html -> jest tez w wersji X bardziej turystyczno-terenowej 

Motocykl nie jest demonem prędkości ani nie ma 100 koni ale za to w budżecie do 30k masz nowe moto i jeszcze kasa na wypady Ci zostaje :)  Polecam tez z osobistych doświadczeń MT09 ale też w wersji Tracer bo w wersji naked nie widzę walorów turystycznych w nim za grosz :) No i pamiętaj też o Tigerze 1050 :) (wersja sport po 2013) lub ewentualnie Versysie 650 po lificie. 

Link to comment
Share on other sites

kajojwielki
13 godzin temu, Rogal napisał:

MT-07 jest niemalże identycznie długie jak MT-09 Może tylko 5 cm niższe i jakieś 3 cm węższe

Czasem te kilka cm to być albo nie być... przy moim wzroście szczególnie ze względu na długość kończyn dolnych. ;) Dlatego też CB500F odpada, oglądałem recenzję CODA i on przy 180cm wzrostu już miał lekko ciasno. Nie mniej i tak w sobotę planuję tournee po salonach/komisach/etc coby dupsko posadzić na różnych sprzętach.

Niestety nie mogę znaleźć Z750 w samej Łodzi... ale może ktoś wie czy Z800/900 jest zbliżona gabarytowo?

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Ja bym optował za CB1000R, prowadzi się bajecznie, silnik miękki i nie porywa, zawieszenie bez zastrzeżeń. Dobrze się zachowuje na łukach, jedyna wada jak dla mnie to brak owiewki. Na  początek ogranicz ruch manetki i będzie mniejsza moc.

Link to comment
Share on other sites

kajojwielki

Wczoraj pojeździłem po salonach i przymierzyłem się do kilku modeli i z konkursu odpadły:
- Kawasaki Z900/1000/Z100SX - za mało miejsca na nogi, a dokładnie na obsługę biegów i hamulca (obstawiam, że z poprzednikami [750/800] będzie podobnie ale to może ktoś potwierdzić kto ich dosiadał)
- KTM 790 - po prostu za mały
- BMW F800R/G310 - ciasno
- VFR800 - po prostu za mały
- CB1100R - za niski

To co już wiedziałem:
- MT-09 - całkiem ok
- Duke 1290 - ok ale to poza możliwościami $$
V-Strom 650/1000, Versys 1000 - wygodne ale to nie typ moto jakiego szukam.

Do dalszej weryfikacji: CB100R, Triumph Sprint ST 1050, FZ8, Duke 990, K12(3)00R...

Link to comment
Share on other sites

kajojwielki

Brałem i biorę... pod Łodzią stoi jeden do obejrzenia, razem z K1200R.
Jak tylko będę miał chwilę to planuję podjechać i posadzić się na obu....

Ps. Czy ktoś z forumowiczów ujeżdżał K1200R lub K1300R i mógłby podzielić się wrażeniami?

Edited by kajojwielki (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...