Ar3ek Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 Witam,Kupiłem Honde CBR F4 wyjechałem na miasto i sie zagrzała, grzała sie cały czas wybebeszyłem termostat zupełnie. Sprawdzałem olej czy nie jest mleko i jest w porządku sprawdzałem płyn chłodniczy, zdjąłem chłodnice i ją przepłukałem i zastanawiam sie czy nie oddać jej do firmy która sie zajmuje płukaniem chłodnic. Proszę o jakieś jeszcze pomysły może wam się też coś przytrafiło.Pozdrawiam 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dann Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 Może opisz dokładnie w czym tkwi problem...dokładnie szczegóły..pomoże na pewno,,, 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
działkowy emeryt Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 a sprawdzałeś, czy wentylator działa? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ar3ek Posted May 23, 2012 Author Report Share Posted May 23, 2012 sprawdzalem czy dziala wentylator, zalacza sie po przekroczeniu polowy skali ale nie wystudza go tylko grzeje sie do wrzenia, wydaje mi sie ze kreci sie on nie w ta strone i nie wyciaga z chlodnicy. Zastanawialem sie nad korkiem czy nie przepuszcza powietrza ale nie wycieka nic z pod niego. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
działkowy emeryt Posted May 23, 2012 Report Share Posted May 23, 2012 no dobrze - to sprawdź cztery rzeczy, zanim zdemolujesz chłodnicę ;)primo - czy wiatrak ciągnie powietrze w kierunku od przodu do tyłu motocykla - czyli ma przeciągać powietrze przez chłodnicę i dmuchać w Twoje kolanajeśli jest odwrotnie, to sprawdź biegunowość podłączenia wentylatora, bo samego wiatraka zdaje się nie da się odwrotnie zamontować w obudowę (o ile dobrze pamiętam)secundo - sprawdź, czy masz korek ciśnieniowy na chłodnicy - jeśli tak, będzie on miał zaworek, który musi być drożnytertio - wreszcie zobacz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia, jeśli tak jest - odpowietrz goquarto - skoro chłodnicę masz w rękach popatrz przez nią jakby "na wylot" powinieneś widzieć przez lamelki wyraźnie światło - czyli zobacz czy jest drożna pod kątem przepustowości powietrza przez nią i zobacz dokładnie lamelki - czy nie są pogięte, poukruszane, powgniatane kamykami itp...no i na koniec mało prawdopodobne, ale możliwe, choć nie obstawiam - niedrożny przepływ cieczy w układzie silnik - chłodnica - zbiornik wyrównawczy (zatkane przewody, ewentualnie niedrożne kanały płynu chłodzącego) i drugie - niesprawna pompa wody - ale sprawdzanie tychże zostaw sobie na koniec. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaquzie Posted May 23, 2012 Report Share Posted May 23, 2012 swoją drogą, jeśli ma wiatrak podłączony na odwrót, może to być dobre rozwiązanie na gorące dni - zabierając gorące powietrze z jajek 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
działkowy emeryt Posted May 23, 2012 Report Share Posted May 23, 2012 no super pomysł ... i podniesie "czapkę"... albo w najlepszym razie rozpynknie mu się głowica albo wypalą gniazda zaworowe http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif ... albo najwyżej przegrzeje cylindry i zatrze pierścienie... ale czego się nie robi dla zimnych jajek 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Posted May 23, 2012 Report Share Posted May 23, 2012 Zlej stary płyn, nalej nowego, odpowietrz układ, podmień korek z kimś kto też ma F4. Bez tego szukanie przyczyny jest wróżeniem z fusów... Masz tam elektroniczny wskaźnik temp? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAKUBKO Posted May 23, 2012 Report Share Posted May 23, 2012 a jak się kręci śmigło ?może nie tak (winnąstronę) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwutek Posted May 24, 2012 Report Share Posted May 24, 2012 a jak się kręci śmigło ?może nie tak (winnąstronę)Hehe Kuba - śmigło kręci się tak by zawsze był zakręcony http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/angelnot.gif .Jako domorosły mechanik takie samo mam zdanie. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
działkowy emeryt Posted May 24, 2012 Report Share Posted May 24, 2012 a jak się kręci śmigło ?może nie tak (winnąstronę)śmigło kręci się tak -> a może nawet w poprzek http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ar3ek Posted May 25, 2012 Author Report Share Posted May 25, 2012 Z tego co sprawdzałem witrak dmucha nie w kolana a w przednie koło i wiem ze to nie jest poprawne jego działanie ale to sciągne chłodnice i zobacze co sie da zrobic czy zmienic biegunowość czy po prostu zabawic sie z wiatrakiem. Co do korka jest na chłodnicy i to mnie zastanawia, spróbuje wziąćod kogoś korek i to sprawdzic.Jezeli chodzi o układ i o jego odpowietrzenie to z tego co wiem to chodzi o predkość zalewania chłodniczy bo termostatu juz nie ma w obecnej chwili wiec jest na całym obiegum chyba ze są jakieś sposoby zeby ją odpowietrzyć.a jeżeli chdzi o chłodnice od zewnątrz jest ona czysta miedzy lamelkami nie ma nic. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muodyv6 Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 bo termostatu juz nie ma w obecnej chwiliNie wiem jak w f4 lecz jak w nsr wyjąłem termostat to się w chwilę zatarła ( Zagrzała się). Nie wiem jak tu jak coś to niech mnie ktoś poprawi, lecz jednak jak jakiś japoński skośno oki inż tak zrobił, to chyba tak powinno być. chyba że się myle. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/confused.gif 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ar3ek Posted May 26, 2012 Author Report Share Posted May 26, 2012 pół sukcesu jest osiągnięte obrociłem biegunowość wiatraka jak silnik osiągnie temperature w kotrej załacza sie silnik to załącza sie wiatrak i po chwili sie wyłacza czyli tak jak powinno być, tylko czy nawet jak jest tak zimno w nocy to powinien silnik dojsc do takiej temperatury na postoju ze az załacza wiatrak? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregory Posted May 26, 2012 Report Share Posted May 26, 2012 Raczej nie powinien. u mnie w cbr rzadko się załancza wentylator i na ostatnio mi się włączył się jak wracałem z łodzi i stałem na przejeździe klejowym ale to na chwilę się włączył a jak ruszyłem temperatura spadła. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muodyv6 Posted May 26, 2012 Report Share Posted May 26, 2012 W mojej się włącza tylko i wyłącznie na postoju w korku. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktos Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 A jak myslicie po co projektant lub kontruktor montuje wentylator w chlodnicy?Po to aby wymusil przeplyw powietrza przez chlodnice kiedy temperatura silnika tego wymaga.Skoro jest, to ma sie wlaczac przy okreslonej temp plynu chlodzacego! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ar3ek Posted May 27, 2012 Author Report Share Posted May 27, 2012 tylko jest taki problem czemu dochodzi do tej teperatury silnik w nie upalne dni, normalnie powinien trzymać temperature w polowie a ona rosnie jak tylko stanie sie na skrzyzowaniu, rozumiem jak by tak sie dzialo powyrzej 30 stopni ciepła na dworzu ale nie w normalną pogode. Nie wiem co moze byc tego przyczyna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAKUBKO Posted June 10, 2012 Report Share Posted June 10, 2012 tak z ciekawości zapytam co nowego w temacie coś wiadomo ?dzisiaj kondziu był z podobnym problemem z tym że u niego jest pozatykana chłodnica w południe aż pikał z przegrzania może to przez te dziewczyny z domu dziecka pikał z przegrzania 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.