Jump to content

FZS600 - dławienie powyżej 8k RPM


benkenobi1111
 Share

Recommended Posts

benkenobi1111

Siemka,

 

Mam problem ze swoim fazerkiem. Po oddaniu na serwis ( regulacja zaworów, czyszczenie i regulacja gaźników z wymiana zaworków iglicowych i wymiana świec ) moto zaczęło się krzusić powyżej 7-8 tys obrotów, nie przyspiesza powyżej nich. Na dolnych biegach (do 3/4 ) nie wytraca mocy i   idzie do odciny, chociaz slychac ze silnik marudzi. Na 5 i 6 moto nie idzie do końca, max robi 9 tys ( okolo 180/h ). W serwisie nie umieją tego naprawić :P Przed oddaniem moto chodziło jak burza :D tylko sporo paliło.  A teraz sporo pali i i nie lata. 

Jak ktoś ma jakieś rady, chętnie wysłucham. Jak ktoś wpadnie na rozwiązanie problemu , stawiam jakiś dobry trunek 😧

Lewa

Benio

Link to comment
Share on other sites

Wymienić filtr powietrza

 

Link to comment
Share on other sites

Synchro gaźników. Regulacja mieszanki.

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź krućce przy gaźnikach. Lubią pękać w tym modelu. Może łapie powietrze lewe.

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

benkenobi1111

Boję się , że to nie jest tak oczywiste.  Gaźniki są teraz ustawione według serwisówki, w różnych kombinacjach stosunku powietrza do paliwa jest podobnie. Filtr powietrza jest czysty, ale dzisiaj poszedł to wymiany ( boje sie ze to jednak nie to, dzisiaj przelecialem 15 km po S8 i była minimalna poprawa szedł do 9.5 ... ) .

Króćce są w dobrym stanie. niespekane, zaciski trzymaja

 

Nie mamy już pomysłów z chłopakami co może być nie tak.  Moto przed wymianą chodziło jak w zegarku w kwestii mocy. Gdzie można się doszukiwać takich objawów jeszcze ?  

Zapomniałem dodać , że wstawili szersze zaworki iglicowe niż powinny być ( maja być 0.9 a są 1.1 bodajże, ale większe zaworki powinny chyba szybciej napełniać komore plywakowa jak już ? ).

Jakieś inne pomysły ?

Link to comment
Share on other sites

benkenobi1111

na cieplo pali od strzala , na zimno tez, ale przy temperaturze +15 musze ostatnio zalaczac min pol ssanie albo go dogazowac, bo podgasa ( wczesniej ssanie zalaczalem tylko w marcu przy 3 stopniach na plusie :P ) .  Czy stary akumulator może tak wplywac na obroty? Bo ma juz 10 lat, ale trzyma napiecie normalnie i pali normalnie , więc nie podejrzewałem zeby cos sie działo od tego

Link to comment
Share on other sites

benkenobi1111

I zastanawia mnie i serwisantów najbardziej jedna rzecz... Czemu moto wkreca sie do odciny na niskich biegach, a na wysokich nie :D ? Przeciez dla silnika praca przy 11 tys obrotow na 3 a na 6 jest wzglednie taka sama :o 

Link to comment
Share on other sites

A wkręca się od razu na max obroty? Czy tak jakby z oporem,? Schodzi z obrotów od razu, czy mam moment zatrzymuje się np na 2000 i potem spada?

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

I zastanawia mnie i serwisantów najbardziej jedna rzecz... Czemu moto wkreca sie do odciny na niskich biegach, a na wysokich nie ? Przeciez dla silnika praca przy 11 tys obrotow na 3 a na 6 jest wzglednie taka sama  
Praca na różnych biegach to różne obciążenie=różne zużycie paliwa.

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

benkenobi1111

Na luzie odcina sie bez problemu, bez potykania sie. Schodzi z obrotów normalnie.

Od 2-4 tez ma moc , do odciny ( ale w tle słychac jakby sie dusil, ma moc i ciagnie , ale slychac jakby sie podduszal ) , schodzi z obrotow normalnie.

5-6 do 8k idzie normalnie powyzej zaczyna sie dusic i nie ciagnac  ( wczoraj na odcinku 3 km na chwile wyciagnal 11k i 200 km/h ale nie wiem co sie stalo bo nie udalo sie powtorzyc - bylo z gorki, manetka full open i te 3km byly potrzebne ).   Ale schodzi z obrotow normalnie...

Link to comment
Share on other sites

coś go dławi najwyraźniej. szukaj w gaźnikach niestety. Jeżeli tam było grzebane, to tylko tam jest przyczyna.

Wyjąć, wyczyścić, wyregulować i musi działać.

 

U mnie przy czyszczeniu wpadł paproch w zaworek iglicowy i się zalewał jeden cylinder. Może poziom paliwa w komorach za niski?

Przy wymianie zaworków mogły się zmienić nastawy

Edited by Slavo-s (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

może się nie znam, ale u mnie w moim fazerze miałam podobnie  - ładnie wbijał się na obroty a około 8t miał problem (jakby się dławił)

Przyczyną okazał się zwykły kranik paliwa - został naprawiony i wszystko śmiga elegancko.
 

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Kejcior napisał:

... kranik paliwa ....

Wbrew pozorom w 99% stawiam na kranik. Jeśli się zdziwisz to napisz. Ostatnio w CBR XX u znajomego zdjagnozowaliśmy kranik, a miał takie same objawy jak Ty. Nie chcę narzekać nie znając ludzi, ale jeśli masz serwisantów, którzy po zrobieniu czegoś nie potrafią znaleźć przyczyny swoich zmian - po prostu się zastanów czy przypadkiem dajesz motocykl do roboty profesjonalistom. Moim zdaniem to nie przelewki, tylko Twoje bezpieczeństwo.

 

Jeśli to nie kranik to w kolejności od najmniej prawdopodobnego :
 

Pytanie czy mechanik ustawił zawory według serwisówki, czy według swoich wytycznych?

1. Świece - przy urąbanej świecy motocykl raczej zachowuje się mocno inaczej niż normalnie.

2. Jeśli zachowuje się wyraźnie inaczej przy rozgrzanym silniku lub silnik jest głośniejszy ( masz zmieniony dźwięk lub charakterystykę pracy silnika) to może zawory są źle ustawione.

3 Po kraniku najbardziej prawdopodobne jest to, że masz źle wyregulowane gaźniki - sprawdź w inny m serwisie jak Ci ustawią i czy będzie zmiana. Może po prostu są źle wystrojone.

Link to comment
Share on other sites

Może byc tez zle ustawiony rozrzad,wystarczy ze bedzie na wałku wydechowym przestawiony np.o dwa zęby.Rownie dobrze moga sie przepustnice nie otwierac do konca ,moze byc tez uszkodzona membrama/my w gaznikach.Po koleji sukcesywnie eliminować możlwe usterki i znajdziecie przyczyne.

Link to comment
Share on other sites

benkenobi1111

Kolejna wskazówka, dzisiaj sprawdzai na centralce wszystkie biegi, i moto na stopce kręci się prawidłowo bez problemu, każdy bieg do odciny. 

Ktoś jakieś pomysły ? Z góry dzięki 

Link to comment
Share on other sites

Kłopot z paliwem, tak jak pisałem ja i spowiednik i kejcior i jeszcze ktoś. Bez obciążenia będzie chodził, pod obciążeniem nie. Sam zdiagnozowałeś :biggrin:

 

Przyczyna jest zapewne banalna...może przewód paliwowy zagięty jest gdzieś?

 

Edited by Slavo-s (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Mnie zastanawia zmiana zaworków iglicowych... cy ich zmian nie zmieni mieszanki paliwowo powietrznej? Jeśli tak jest, to moto na jałowym ( brak obciążenia silnika) może wkręcać się na obroty normalnie, a pod obciążeniem już nie...(takie moje przemyślenia :))

Link to comment
Share on other sites

benkenobi1111

Problem rozwiązany, coś z gaźnikami ( rzekomo :P ) było. Ale ni poziomy paliwa.  

 

Dzięki wszystkim za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Dnia ‎29‎.‎06‎.‎2018 o 09:44, Slavo-s napisał:

coś go dławi najwyraźniej. szukaj w gaźnikach niestety. Jeżeli tam było grzebane, to tylko tam jest przyczyna.

Wyjąć, wyczyścić, wyregulować i musi działać.

Pozdrawiam :pa:

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, pietrass napisał:

Mnie zastanawia zmiana zaworków iglicowych... cy ich zmian nie zmieni mieszanki paliwowo powietrznej? Jeśli tak jest, to moto na jałowym ( brak obciążenia silnika) może wkręcać się na obroty normalnie, a pod obciążeniem już nie...(takie moje przemyślenia :))

Zaworki nie mają wpływy na skład mieszanki, jedynie na szybkość napełniania komór pływakowych.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Cześć. Mam taki sam problem z fzs 1000 . Ktoś znalazl rozwiązanie i jest mi w stanie pomóc?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...