eramus Posted April 23, 2018 Report Share Posted April 23, 2018 (edited) Dzisiaj w czasie wymiany filtra powietrza zauważyłem odrobinę oleju w airboxie, w środku są 4 rury zasysające powietrze i jedna skrajnie prawa w środku była delikatnie tłusta. Co może być tego przyczyną? Moto ma 26 tys przebiegu. Filtra w strasznym stanie chyba poprzedni właściciel nie bardzo się nim interesował. Edited April 23, 2018 by eramus (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted April 23, 2018 Report Share Posted April 23, 2018 Daj więcej zdjęć wnętrza filtra. Nie wiem jak u Ciebie jest to rozwiązane. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eramus Posted April 23, 2018 Author Report Share Posted April 23, 2018 Daj więcej zdjęć wnętrza filtra. Nie wiem jak u Ciebie jest to rozwiązane.Nie mam więcej niestety na zdjęciu widać 2 rury ogólnie są 4 i tyle.I skrajnie prawa lekko tlusta w środku. Poprzedni właściciel miał lekką parkingowke. Filtr suchy. Po wytarciu szmatka niewiele go bylo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piuriel Posted April 23, 2018 Report Share Posted April 23, 2018 Olej w airboxie to z reguły przynajmniej pierścionki do wymiany. Odpal silnik i odkręć korek oleju. Zobacz czy wychlapuje czy zasysa przykładając choćby kartkę papieru lub dłoń. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eramus Posted April 23, 2018 Author Report Share Posted April 23, 2018 (edited) Pierścienie po 26tys? Odma? Podobno bandit ma korek spustowy oleju z airboxa. Para olejowa z odmy ? Edited April 23, 2018 by eramus (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eramus Posted April 24, 2018 Author Report Share Posted April 24, 2018 Podobno normalna rzecz i jest specjalny korek do spuszczania. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz Posted April 24, 2018 Report Share Posted April 24, 2018 Moim zdaniem nic poważnego, wyjm ten korek spustowy i wypuść tę maź (pewnie będzie mieszanina oleju wody i benzyny). Wytrzeć, jechać, po powrocie do bazy sprawdzić czy jest czysto. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz Posted April 24, 2018 Report Share Posted April 24, 2018 Moim zdaniem nic poważnego, wyjm ten korek spustowy i wypuść tę maź (pewnie będzie mieszanina oleju wody i benzyny). Wytrzeć, jechać, po powrocie do bazy sprawdzić czy jest czysto. Jak będzie więcej oleju w airboxie niż w silniku należy zacząć się martwić 😊 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted April 24, 2018 Report Share Posted April 24, 2018 Pytałem o większą ilośc zdjęć, ponieważ nie miałem przyjemności rozbierać maszyny jak Twoja. U mnie jest specjalny system, który opary z odmy dostarcza wprost w gardziele gaźników. Olej gromadził się w poprzedniej obudowie filtra, ponieważ prawdopodobnie poprzedni właściciel rozebrał ten system (choć system to duże słowo jak na to rozwiązanie) i nie dość, że usunął uszczelkę, to jeszcze tego nie skręcił. Efekt: mgła olejowa zamiast trafiać bezpośrednio do gardzieli osiadała w obudowie filtra. Po wymianie obudowy jest ok. Ogólnie taka ilość oleju nie jest tragedią, ale jak może da się zrobić tak, żeby wcale go nie było to warto spróbować. P.S. Albo za dużo na gumie latasz 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eramus Posted April 24, 2018 Author Report Share Posted April 24, 2018 Pytałem o większą ilośc zdjęć, ponieważ nie miałem przyjemności rozbierać maszyny jak Twoja. U mnie jest specjalny system, który opary z odmy dostarcza wprost w gardziele gaźników. Olej gromadził się w poprzedniej obudowie filtra, ponieważ prawdopodobnie poprzedni właściciel rozebrał ten system (choć system to duże słowo jak na to rozwiązanie) i nie dość, że usunął uszczelkę, to jeszcze tego nie skręcił. Efekt: mgła olejowa zamiast trafiać bezpośrednio do gardzieli osiadała w obudowie filtra. Po wymianie obudowy jest ok. Ogólnie taka ilość oleju nie jest tragedią, ale jak może da się zrobić tak, żeby wcale go nie było to warto spróbować. P.S. Albo za dużo na gumie latasz Myślę że poprzedni właściciel zaniedbal sprawę co widać po filtrze. W banditach podobno normalna sprawa dlatego ten korek spustowy. Zobaczymy przy kolejnej wymianie filtra 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.