Jump to content

Olej W Airboxie


eramus
 Share

Recommended Posts

Dzisiaj w czasie wymiany filtra powietrza zauważyłem odrobinę oleju w airboxie, w środku są 4 rury zasysające powietrze i jedna skrajnie prawa w środku była delikatnie tłusta. Co może być tego przyczyną? Moto ma 26 tys przebiegu. Filtra w strasznym stanie chyba poprzedni właściciel nie bardzo się nim interesował. 20180423_184123.thumb.jpg.58787103ddea011c379445a46df369f8.jpg20180423_185808.thumb.jpg.573e19d89cb128eae88da846484d52dd.jpg 

Edited by eramus (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Daj więcej zdjęć wnętrza filtra. Nie wiem jak u Ciebie jest to rozwiązane.
Nie mam więcej niestety na zdjęciu widać 2 rury ogólnie są 4 i tyle.I skrajnie prawa lekko tlusta w środku. Poprzedni właściciel miał lekką parkingowke. Filtr suchy. Po wytarciu szmatka niewiele go bylo

Link to comment
Share on other sites

Olej w airboxie to z reguły przynajmniej pierścionki do wymiany.
Odpal silnik i odkręć korek oleju. Zobacz czy wychlapuje czy zasysa przykładając choćby kartkę papieru lub dłoń. 

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem nic poważnego, wyjm ten korek spustowy i wypuść tę maź (pewnie będzie mieszanina oleju wody i benzyny). Wytrzeć, jechać, po powrocie do bazy sprawdzić czy jest czysto.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem nic poważnego, wyjm ten korek spustowy i wypuść tę maź (pewnie będzie mieszanina oleju wody i benzyny). Wytrzeć, jechać, po powrocie do bazy sprawdzić czy jest czysto. 

Jak będzie więcej oleju w airboxie niż w silniku należy zacząć się martwić 😊 

Link to comment
Share on other sites

Wladca-Swiata

Pytałem o większą ilośc zdjęć, ponieważ nie miałem przyjemności rozbierać maszyny jak Twoja. U mnie jest specjalny system, który opary z odmy dostarcza wprost w gardziele gaźników. Olej gromadził się w poprzedniej obudowie filtra, ponieważ prawdopodobnie poprzedni właściciel rozebrał ten system (choć system to duże słowo jak na to rozwiązanie) i nie dość, że usunął uszczelkę, to jeszcze tego nie skręcił. Efekt: mgła olejowa zamiast trafiać bezpośrednio do gardzieli osiadała w obudowie filtra. Po wymianie obudowy jest ok. Ogólnie taka ilość oleju nie jest tragedią, ale jak może da się zrobić tak, żeby wcale go nie było to warto spróbować.

P.S. Albo za dużo na gumie latasz :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pytałem o większą ilośc zdjęć, ponieważ nie miałem przyjemności rozbierać maszyny jak Twoja. U mnie jest specjalny system, który opary z odmy dostarcza wprost w gardziele gaźników. Olej gromadził się w poprzedniej obudowie filtra, ponieważ prawdopodobnie poprzedni właściciel rozebrał ten system (choć system to duże słowo jak na to rozwiązanie) i nie dość, że usunął uszczelkę, to jeszcze tego nie skręcił. Efekt: mgła olejowa zamiast trafiać bezpośrednio do gardzieli osiadała w obudowie filtra. Po wymianie obudowy jest ok. Ogólnie taka ilość oleju nie jest tragedią, ale jak może da się zrobić tak, żeby wcale go nie było to warto spróbować.
P.S. Albo za dużo na gumie latasz
Myślę że poprzedni właściciel zaniedbal sprawę co widać po filtrze. W banditach podobno normalna sprawa dlatego ten korek spustowy. Zobaczymy przy kolejnej wymianie filtra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...