scOti Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 Hej, Kilka lat temu kupiłem sprowadzoną Faze 600 z 2001 roku, wersje SP. Od tamtego czasu trochę rzeczy przy niej zrobiłem, i trochę zamierzam zrobić.. Pierwszą poważniejszą modyfikacją była zmiana czaszy przedniej z kwadratowych świateł na kocie oczy. Poważniejszą bo mało kto to wcześniej robił, a w necie zero informacji o tym jakie zmiany będzie trzeba poczynić. Więc musiałem kupić nową czasze, wypełnienia czaszy, lampę, mocowanie lampy, nowe lusterka i szybkę pierwsze przymiarki, pierwszy montaż wersja z krótką oryginalną szybą wybrałem jednak dłuższą szybę w miedzy czasie: - założyłem nowy wydech (edhaust) - wymieniłem przewody hamulcowe na oplot - wymieniłem przednie zaciski hamulcowe i klocki na nowe - kupiłem i zamontowałem zestaw naprawczy pompy hamulcowej (w celu poprawienia dozowania) - założyłem nowe zębatki, łańcuch DID oraz olejarkę - wymieniłem wszystkie płyny oraz filtry - zmieniłem kierunkowskazy na mniejsze - wymieniłem króćce ssące przy gaźnikach - zamontowałem gmole - zamontowałem wskaźnik biegów teraz czas na renowacje felg, wahacza i innych pierdół: kilka rzeczy trafiło do piaskowania: efekt po piaskowaniu teraz czas na malowanie proszkowe cdn. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszZR7 Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 Ciekawie się zaczyna :)Powiedz mi chcesz z tego robić jakiegoś customa etc, czy robisz yamaszkę na nówkę egzemplarz ( aby się cieszyć jeszcze przez wiele lat ) ?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scOti Posted May 14, 2012 Author Report Share Posted May 14, 2012 Dzięki. Bardziej to renowacja niż przeróbka - motocykl mi odpowiada więc szykuje go pod siebie Jedynie wahacz robię na czarno, co nie pokrywa się z oryginałem (w tym roczniku/modelu robili srebrne). W tamtym roku byłem na hamowni, po 10 latach stracił ok 2 KM - zobaczymy czy po wszystkich zabiegach uda się je odzyskać.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Przede wszystkim, podoba mi sie zmaina czaszy wyglada o wiele bardziej atrakcyjnie:) Motocykl zadbany czekam na efekt koncowy. Na pewno wlozyles w niego sporo serca i pieniedzy. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scOti Posted May 15, 2012 Author Report Share Posted May 15, 2012 Postanowiłem założyć podgrzewanie manetek - z racji że dużo jeżdżę, mogą być przydatne Planowałem kupić Oxfordy Sport - jednak na ebayu znalazłem coś takiego: bardzo przypomina to folię do podgrzewania manetek, pewnie to jedno i to samo. Jedna strona jest z klejem, który cholernie mocno się trzyma kierownicy/rollgazu. Nie słyszałem by ktoś ze znajomych robił takie podgrzewanie wcześniej, więc nie wiedziałem czy to w ogóle ma racje bytu - jak się okazało nawet dobrze się spisują.. Stare manetki udało się zdjąć bez problemu (z użyciem wd-40). i zamontowałem to podgrzewanie aby założyć stare manetki wygrzałem je we wrzątku plusy tego rozwiązania: - cena ok 20 zł - zachowuje oryginalne manetki - brak sterownika od grzanych manetek - czyli jedna pierdoła na kierownicy mniej - grubość manetek nie zmieniła się minusy: - nie grzeją tak mocno jak Oxfordy (choć na trasie spisywały mi się ost. OK) Przy okazji na fotce widać krótkie klamki - ciężko było dostać takie jak chciałem do fazy więc kupiłem te do thundercata. O ile klamka hamulca pasowała bez problemu, to z klamką sprzęgła był problem. Musiałem zmienić mocowanie klamki na te od thundercata i dorobić nową linkę sprzęgła o 1 cm dłuższą niż oryginał. Jeździ się z nimi rewelacyjnie a 6 stopniowa regulacja pozwala dobrze dopasować je do swoich potrzeb. Powracając do motocykla. Postanowiłem zrobić dokumentacje foto - żeby nie było gadania że faza była rozbita, dlatego malowałem ;] elementy po malowaniu proszkowym felgi wahacz, wlew paliwa i drobne elementy porównanie elementów przed piaskowaniem po piaskowaniu po malowaniu proszkowym Przy okazji wymieniam wszystkie łożyska zawieszenia, podpory amortyzatora, kół i oczywiście uszczelniacze - jak robić to robić porządnie ;] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztofor Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Wow!!! Świetna robota, jestem ciekawa jak to wszystko będzie wyglądać po złożeniu. Chyba szybko nie Będziesz chciał sprzedać maszynki . Z nową owiewką ładniej wygląda. Pogratulować zapału i chęci 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 tak samo planuję u siebie ale czasu i ochoty brak! Daj znać gdzie malowałeś.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemekdsf Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Super robota i motocykl wyglada fajnie. Pozdrawiam. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RUDY 600 Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 no muszę przyznać dużo pracy żeś włożył i kasy ale powiem że masz smykałkę do tego ho ho 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scOti Posted May 17, 2012 Author Report Share Posted May 17, 2012 Super robota i motocykl wygląda fajnie. Pozdrawiam. tak samo planuję u siebie ale czasu i ochoty brak! Daj znać gdzie malowałeś.... no muszę przyznać dużo pracy żeś włożył i kasy ale powiem że masz smykałkę do tego ho ho dzięki, no roboty trochę jest - ale wszystko robią ludzie więc jakoś daje radę Piaskowanie robiłem na tomaszowskiej, malowanie proszkowe niedaleko DELL'a. Jak są zainteresowani to podeślę info na priv. Lakier kładę sam Wow!!! Świetna robota, jestem ciekawa jak to wszystko będzie wyglądać po złożeniu. Chyba szybko nie Będziesz chciał sprzedać maszynki . Z nową owiewką ładniej wygląda. Pogratulować zapału i chęci dziękiracja, zostanie na dłużej ze mną. Ew dokupię coś nowszego Boleścią fazerów są pękające króćce ssące - moje z wierzchu były nie najlepsze, jak się okazało po demontażu od wewnątrz wyglądały b.dobrze. No ale skoro kupiłem to i tak wymieniłem na nowe, przynajmniej będzie spokój jak by ktoś wymieniał, to pamiętajcie że króćce są 2 lewe i 2 prawe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemski Posted May 17, 2012 Report Share Posted May 17, 2012 Chylę czoła. Na taki remont chyba nigdy nie będę miał czasu albo zapału.... albo jednego i drugiego choć wygląda to imponująco. Klasa i z niecierpliwością czekam na efekt końcowy. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaquzie Posted May 17, 2012 Report Share Posted May 17, 2012 ja tam już nie mogę się doczekać, jak to będzie wyglądało po całkowitej obróbce ;)zacnie zapewne... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andree-stary wyga Posted May 17, 2012 Report Share Posted May 17, 2012 Kawał dobrej roboty , ja też niebawem podobny temat będę przerabiał, więc mam prośbę, mógł byś mi podać namiary na piaskowanie i malowanie proszkowe ?, też jestem z Dąbrowy więc okol. Tomaszowskiej / Della by mi odpowiadały, bo nie chce mi sie targac gratów gdzieś na drugi koniec miasta 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scOti Posted May 17, 2012 Author Report Share Posted May 17, 2012 dzięki jaquzie - ty śmigałeś fazą? dobrze kojarzę ? nowe łożyska kół + uszczelniacze,zestaw do czyszczenia filtra k&n 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_sokol Posted May 21, 2012 Report Share Posted May 21, 2012 Dołączę się do grona ciekawskich, bo też jestem ciekaw jaki będzie efekt końcowy. Poszczególne elementy po renowacji przynajmniej na zdjęciach wyglądają na fabrycznie nowe. Czekam na następne fotki 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzysztoFu Posted May 21, 2012 Report Share Posted May 21, 2012 konkrecik maszynka bedzie wyglądać.Obserwuje bo też jestem ciekaw 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcio Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 Zapowiada się naprawdę ciekawie. Czekam na efekt końcowy z niecierpliwością 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scOti Posted May 22, 2012 Author Report Share Posted May 22, 2012 czarny podkład akrylowy w mega zaimprowizowanej lakierni 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 zimprowizowanej lakierni? tzn sam malujesz? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcio Posted May 24, 2012 Report Share Posted May 24, 2012 Jak patrze na takie ładne przeróbki to mam ochotę zabrać się do roboty i swojego Bandita też upiększyć ;p 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaquzie Posted May 24, 2012 Report Share Posted May 24, 2012 jaquzie - ty śmigałeś fazą? dobrze kojarzę ?śmigałem, sentyment zostaje ;)dlatego tak czekam na wersję finalną Twojej 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUBIANY Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 Czekamy na finał 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukiz Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 Super Czekam na dalszą relację, jestem bardzo ciekawe jaki będzie efekt Tym bardziej dlatego, że nie podobają mi się przody w starych fazerach a po tej modernizacji czaszy myślę, że będzie świetnie ! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RyjekOcw Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 Skladaj szybciej bo ciepło jest i trzeba polatac 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scOti Posted May 26, 2012 Author Report Share Posted May 26, 2012 zimprowizowanej lakierni? tzn sam malujesz? tak, dokładnie tak:) Jak patrze na takie ładne przeróbki to mam ochotę zabrać się do roboty i swojego Bandita też upiększyć ;p tu nie ma co gadać, trzeba robić Skladaj szybciej bo ciepło jest i trzeba polatac nie no, śmigam już od 2 tygodni - tylko nadal nie miałem czasu skończyć wszystkiego i zrobić fotek tak na szybko: postaram się wrzucić lepsze fotki bo na tych nic konkretnie nie widać nie widać... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.