Skocz do zawartości
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Zaloguj się, aby obserwować  
sebeekcbr

Opony na nowy sezon

Polecane posty

sebeekcbr

Panowie co myślicie o założeniu gumy 190 zamiast dedykowanej 180 do gixa 750 k5 ?. Nie ukrywam że 190 lepiej wygląda i bym taka chciał ale nie chce tez bardzo stracic na komforcie jazdy i prowadzeniu bo zamierzam też wpadać na tor.

Polecicie jakieś opony szosowo - torowe z czego więcej bedzie napewno jazdy ulicznej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
julian85

Nie jestem wielkim specem od opon, ale się wypowiem.

Zmieniałem na jesieni gumy u siebie i nie mogłem znaleźć sensownego kompletu, więc z przodu zamiast 110, mam 120. Żyję, da się jeździć, nawet chętniej skręca. Te 10 mm chyba w tym przypadku nie zrobi wielkiej różnicy. Pomyśl lepiej, żeby znaleźć dobre opony z odpowiednim profilem.

Najgorzej cała operację zniósł mój mechanik, bo trochę się namęczył z niestandardowym rozmiarem opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebeekcbr

Wypowie sie jeszcze ktoś na temat rozmiaru tych opon ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piuriel

Proszę.

Generalnie sporo można znaleźć w sieci informacji na ten temat.
 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master611

dla mnie bez sensu zmieniac na 190, roznice wg mnie poczujesz w kieszeni tylko :smile: ale kto co lubi :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

ja bym nie zmienial rozmiaru, tak jak wychodzi z fabryki tak powinien jezdzic ewentualnie rodzaj/marka opon wg potrzeb

 

tylko po to zeby dostac +100 pkt do zajebistosci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychoslav

miałem w SV 190 zalozona zamiast fabrycznej 180. zmieniłem kapcie, wróciłem do odpowiedniego rozmiaru i.. zdecydowanie lepiej się jeździ :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebeekcbr

Ok  , dzięki to raczej zostanę przy 180 , jeszcze te filmiki pooglądam :). Teraz co do modelu jakie polecacie szosowo - torowe ? Myślałem nad Dunlop SportSmart 2 MAX , ewentualnie Pirelli Diablo Rosso Corsa / Bridgestone S21. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rooland

1. S21

2. Rosso corsa

3. Sportsmarty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

rosso 3 tez daja rade

supercorsa sp v2 ale starczy na 3-4 tys km, sp V3 dopiero przetestuje w tym sezonie ale podobno srodek ma twardszy a boki z torowej supercorsy sc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebeekcbr

supercorsy i podobnych to nie chce bo w tym sezonie dopiero będę zaczynał jazde na torach tak więc szukam przyczepnej opony ale też wytrzymałej :smile:

sportsmart 2 max są najswieższe modelowo (2017r) i ciekawi mnie opinia o nich może ktoś już miał je :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piuriel
1 minutę temu, sebeekcbr napisał:

tym sezonie dopiero będę zaczynał jazde na torach

W takim przypadku (nie wiem czy się grono ze mną zgodzi) to ja proponuję opony o słabej przyczepności typu Dunlop Qualifier. Szybciej dojdziesz do granicy jej przyczepności - nie mylić ze szlifem - i szybciej zaczniesz czuć maszynę. Poznasz jej zachowanie podczas dochodzenia do limitu, pływanie, wibracje itp.
Jak na początku wsiądziesz na oponę, która lepi to nie poznasz jej limitu a jak poznasz to może być za późno, bo się tego nie będziesz spodziewał.
Nie wiem jak jeździsz kolego, ale skoro zaczynasz się bawić w torowanie to dobrze wiedzieć gdzie jest granica i jakie znaki sygnalizują tę granicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebeekcbr

W zakrętach już trochę jeździłem prawie kolanem dotykałem asfaltu(byłem w złożeniu takim że butami i podnózkami asfalt tarłem ) , ale jezdziłem na słabych oponach używanych kilka drobych uslizgów przy złożeniu a raz mi opona puściła w zakręcie to jak mnie wyrzuciło to się ledwo na moto utrzymałem także już wiem że nie ma co żałować na opony :smile:  i do gixa chce założyc nowy komplet porządnych opon 

Edytowano przez sebeekcbr (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Dotykanie kolanem to nie jest wyznacznik umiejetnosci, nie trzeba dotykac zeby zapieprzac. A na poczatku Ci ktorzy dotykaja  na sile kolanem asfaltu przewaznie robia to zle zwisajac d*pa z motocykla. Ja bym zalozyl jedne ze wspomnianych opon powyzej bo te wymienione wszystkie sa dobre. Zaczniesz pozadnie odkrecac w zakrecie to opony szybko znikna i bedziesz musial kupic nowe i testowac inne az znajdziesz odpowiednie dla siebie. Na torze do urywania sekund opona ma kolosalne znaczenie ale do zwyklego treningu przygotowujacego do trudnych gorskich tras nie trzeba sie pakowac w torowa opone. Na sezon czasami ida mi 3 komplety opon (tor kilkanascie razy do roku ale tez gory i prawdziwe winkle) Tez mnie wkurza ze ciagle koszty ale na oponach nie mozna oszczedzac i nie ma wyjscia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebeekcbr

Tak wiem dopiero sie uczę ale chodzilo mi o to ze z powodu tych uslizgow chcialbym juz dosyc przyczepna opone. A ktora z tych opon bedzie najbardziej wytrzymala.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piuriel

W cbr miałem w ostatnim sezonie Metzeler M7rr. Jeździłem i po torach i po Toskanii z ekipą i po sezonie nie było po niej widać tego. Bardzo wytrzymała guma, na torze nie puszczała.

Teraz w KTMie również ją mam, co prawda tak wychodzi fabrycznie, ale na pewno nie jest to wadą. Działa w dużym zakresie temperatur. Przy 6°C się nie ślizgała. Na deszczu raz mi puściła, ale to moja wina. Chciałem zobaczyć czy puści i dałem pełną łychę :decayed:

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl
1 godzinę temu, sebeekcbr napisał:

Tak wiem dopiero sie uczę ale chodzilo mi o to ze z powodu tych uslizgow chcialbym juz dosyc przyczepna opone. A ktora z tych opon bedzie najbardziej wytrzymala.?

Opona mogla nie byc przyczyna tych uslizgow. Rosso 3 i M7rr wytrzymaja najdluzej moim zdaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master611

a pirelli angel st?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Na poczatku i tak nie odczujesz roznic

34 minuty temu, master611 napisał:

a pirelli angel st?

To tylko do turystyki i to spokojnej. Na tor i szybkie pozadne winkle bym tym nie pojechal. To turystyczna opona ktora wytrzymuje az nawet kilkanascie tysiecy kilometrow ale w zwiazku z tym sila rzeczy wlasciwosci ma gorsze.

 

Zreszta wszystko jest uzaleznione od umiejetnosci i ilosci gazu w winklu, pozycji na moto itp.  Slaba opona i slaby rider to i jazda slaba ale dobry rider na slabej oponie tez sobie poradzi. Bez tysiecy km przejechanych i dziesiatek godzin na torach nie ma roznicy jaka opone wezmiesz byleby byla w miare nowa i tak nie poczujesz roznicy. A gadanie jaka opone wybrac ze ta czy inna lepiej klei bardziej dziala tylko na nastawienie kierowcy i psyhologie. Po dziesiatkach tysiecy prawdziwych zakretow dopiero warto wchodzic w taka dyskusje uwazam.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Jak dla mnie ta opona prawdopodobnie bedzie najlepsza (sp v2 poprzednia jest rewelacyjna ale temp powietrza pow 15 stopni minimum inaczej jest ciezka w opanowaniu a wiem co mowie bo jezdzilem przy 3 stopniach juz)


Nowa DIABLO ™ SUPERCORSA SP to nowa, innowacyjna generacja opony wyścigowej. Jest to uliczna wersja czysto rasowego produktu wyścigowego, specjalnie dedykowana wszystkim supersportowym motocyklom najnowszej generacji. Nowa DIABLO ™ SUPERCORSA SP została opracowana w ramach uczestnictwa Pirelli jako dostawcy opon dla wszystkich klas Mistrzostw Świata Superbike FIM. DIABLO ™ SUPERCORSA SP wyznacza najwyższy poziom wydajności w segmencie replik opon wyścigowy będzie pierwszą oponą z homologadzją na drodze do 320 km / h; nowa V3. Nowa DIABLO ™ SUPERCORSA SP została wybrana jako oryginalne wyposażenie nowego Ducati Panigale V4 w najnowszym rozmiarze 200/60 R17 (80W)

 

Rozmiar i Profil

DIABLO ™ SUPERCORSA SP V3 ma nowy profil wyścigowy, taki sam jaki jest stosowany w oponach WSBK Championship aby osiągnąć nowy poziom reakcji, obsługi i przyczepności na torze wyścigowym i drodze. Rozmiar i profil tylnej opony 200/60 R17 został przeprojektowany i zaadaptowany ze slicka Pirelli Diablo Superbike z WSBK. Nowy profil jest szerszy o 9 mm oraz średnica w porównaniu do rozmiaru 200/55 jest większa o 16mm. co daje 10% wyższy profil niż w 200/55.Wszystko to poprawia możliwości manewrowania i zapewnia większy obszar kontaktu, co oznacza większą przyczepność, stabilność i precyzję prowadzenia motocykla podczas pokonywania zakrętów w pełnym i średnim złożeniu. Opona osiąga nowy wysoki poziom przyczepności przy maksymalnym kącie nachylenia, ponieważ cały czas utrzymuje ten sam promień w środku profilu.

3.png

Profil przedniej opony również został zmodernizowany opona jest teraz o 2 mm szersza od poprzedniczki i została idealnie zrównoważona z tylną oponą.Zalety są praktycznie takie same, jak w przypadku tylnej opony.Ponadto dzięki nowemu profilowi ścianki bocznej  szerszemu o 2mm udoskonalono zarządzanie odkształceniami wewnętrznej struktury opony, zapewniając większą elastyczność przy przyspieszaniu podczas wychodzenia z łuku  zwiększając przy tym również przyczepność jak i także  
ogólne odczucia i feedback z przedniej opony.

Zaletami tych rozwiązań są:

Większa prędkość w łukach

Większa pewność, lepsza informacja zwrotna,

Dużo bardziej stabilniejsze wchodzenie w łuki,

Niesamowita przyczepność, można teraz otwierać przepustnicę wcześniej niż kiedykolwiek.

 

.

4.png

 

 

 Mieszanka

Wśród nowych rozwiązań opracowanych dla PIRELLI DIABLO ™ SUPERCORSA SP mieszanki odgrywają główną rolę. Mieszanka różni się w przedniej i tylnej oponie, a tył jest podzielony na trzy strefy. Nowy profil wymagał również nowej optymalizacji grubości mieszanki.  Przednia opona jest jednoskładnikowa, takie rozwiązanie pozwala na szybkie rozgrzewanie się opony i precyzyjną przyczepność w każdej sytuacji. Tylna opona pozostaje dwuskładnikowa aby pozwalała na zwiększenie przebiegu i większą przyczepność podczas jazdy w pełnym pochyleniu. Nowością po raz pierwszy jest zastosowanie wyścigowej mieszanki pochodzącej wprost z WSBK w ulicznej oponie. Technologia Enhanced Patch Technology (EPT) pozwala na zastosowanie dużo szerszego obszaru miękkiej mieszanki. Wykorzystanie nowych polimerów dla mieszanki SP pomaga  oponie  dużo wcześnie się rozgrzać i zapewnia lepszą przyczepność w każdych warunkach. Rysunek poniżej przedstawia rozłożenie mieszanek w tylnej oponie. W centralnym obszarze opony zastosowana jest twarda mieszanka złożona w 100% z Black Carbon co zapewnia doskonałą przyczepność i dobre przebiegi, szczególnie na drodze. Mieszanka zastosowana na barkach  opony to jak wyżej pisaliśmy totalna nowość wśród opon ulicznych  i jest nią mieszanka SC2 wprost ze slicków Pirelli Diablo Superbike SC2 która będzie zapewniała motocyklowi najwyższą przyczepność nawet w pełnym złożeniu.

 

6.png7.png

 

 

Bieżnik

Wydajność mieszanek wyścigowych została dodatkowo zwiększona dzięki nowej, zoptymalizowanej ośmiostopniowej rzeźbie bieżnika, której wzór powtarza się osiem razy na całej powierzchni opony.

Wskaźnik pokrycia opony w bieżnik wynosi około 4% dla przedniej i tylnej opony co jest minimalnym progiem  narzuconym przez International Motorcycling Federation.

Po latach doświadczeń na międzynarodowych i krajowych zawodach klasy Superstock i Supersport Pirelli decyduje się zoptymalizować jeszcze bardziej projekt handlowy jakim jest wzór błyskawicy.

Geometria kątów bieżnika została zoptymalizowana mosty między podłużnymi rowkami mają nowe kąty, badane w celu lepszej reakcji na siły boczne 

Nowe kąty i nowe węższe rowki poprawiają stabilność i regularność zużycia, szczególnie w przypadku intensywnego użytkowania ponadto rowki wydłużają się do strefy barkowej, pomagając w szybszym nagrzewaniu się mieszanki wyścigowej.

 

8.png

 

Nowa opona Pirelli Diablo Supercorsa V3 SP będzie dostępna w pełnej gamie rozmiarów według tabeli poniżej 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebeekcbr

W Metzler M7rr ten bieżnik mnie trochę odstrasza , wygląda jak opona turystyczna :biggrin:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piuriel

W środę latałem. Trochę pokropiło akurat.. Wiesz jakie parametry ma KTM SuperDuke pewnie. Nie puściła a się fajnie bawiliśmy. Poczytaj testy. To bardzo dobra opona. Nie przekroczysz jej możliwości jeżeli nie wbijesz hamulca podczas zawracania :laugh2:

https://www.revzilla.com/motorcycle/metzeler-sportec-m7-rr-front-tires

46 minut temu, sebeekcbr napisał:

wygląda jak opona turystyczna

Punktów za agresywność bieżnika nie zgarniesz na mieście raczej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebeekcbr

No raczej nie :P A jak wypada M7RR z S21 oraz  rosso 3 ? Wytrzymałość mniej wiecej ile km na jednej i drugiej przy takiej samej jeździe

Edytowano przez sebeekcbr (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Mam dopiero pierwszy komplet Rosso 3, nie wiem ile wytrzyma jeszcze bo caly czas je testuje. Na Rosso 2 zrobilem 26 tys km i tam tylna wystarczala mi na ok 4-6 tys km.

Moja jazda jest bardzo rozna. Mam dni ze lubie poszalec i idzie gaz do oporu w winklu, co chwila na gume itp. A czasami tocze sie od swiatel do swiatel caly dzien a wieczorem wpadam na tor, spuszczam powietrze i jazda...! Po 2 tys na Rosso 3 wiem ze, lepiej radzi sobie przy temp ponizej 10 stopni, srodek jest napewno twardszy i wytrzymalszy. Jest bardziej sterowna od Rosso 2. Juz widze ze wytrzyma dluzej. Mi wystarczy pewnie na 5-6 tys km ( powiem Ci w maju).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matthewspl

Trudno oszacowac na ile km Tobie wystarczy ale jesli chcesz miec opone, ktora nadaje sie na tor i ma byc bardzo dobra rowniez na ulice Metzeler M7 albo Rosso 3, jesli jeszcze wiecej toru To Supercorsa v2,v3 albo METZELER interact k3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×