Jump to content

Sprężyny Linearne Przedniego Zawieszenia Oraz Olej


KrzysztoFu
 Share

Recommended Posts

KrzysztoFu

Witam,Chciałbym się dowiedzieć drodzy forumowicze czy jest w Łodzi firma bądź osoba która ogarnia temat wymiany sprężyn z oryginalnych na linearne oraz potrafi odpowiednio ustawić SAG statyczny i dynamiczny?W zasadzie ogółem interesuje doradztwo z zakresu regulacji, obsługi zawieszenia.Interesuje mnie również dobór oleju w zawieszeniu po wymianie sprężyn. Czy można zalać oryginalny olej dedykowany do danego modelu czy trzeba zastosować olej racingowy lub olej dedykowany do sprężyn?Niektórzy producenci zawieszeń zalecają olej pod konkretne rodzaje sprężyn ale chciałbym zasięgnąć języka w tym temacie.Komuś coś obiło się o uszy?Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

... no to grubo idziesz ;) w Łodzi... łatwo nie będzie... pogadaj z GrandysDuo, dotykali kiedyś zawiech Wilbers'a, mają też sprężyny HyperPro - to chyba w zasadzie jedyna firma, która w ogóle zrozumie o co Ci chodzi, kiedy zapytasz o linearną lub progresywną charakterystykę tłumienia, czy o sag'i zawieszeń...poza tym... wątpię, by ktoś prócz nich (o ile w ogóle się podejmą) był Ci to w stanie profesjonalnie zrobić w naszym mieście... jest jeszcze jedna firma w niebieskich barwach, mająca podobno szumnie zwany rejsing-tim (przewija się ich nazwa na FŁM) , ale tam akurat nie oddałbym do naprawy nawet kosiarki do trawy... aha, jak ma być profesjonalnie, to najpierw springi + olej, docelowe opony, Twoja orientacyjna waga a najlepiej własny tyłek na motocyklu a dopiero na koniec sag'i, inaczej to bez sensu ;) najlepiej robić to specjalnym przyrządem pomiarowym, ale przy ociupinie cierpliwości, można i taśmą mierniczą...no i w końcu do czego to ma służyć? ulica czy tor? ...różnice są dość znaczne, na ulicę przód to 25% do nawet 33% wartości skoku, co daje z grubsza 30-35mm, na tor to raptem 25mm...olej dobierasz do charkterystyki springów, bo to jego gęstość będzie odpowiadać za reaktywność dobicia/odbicia

Link to comment
Share on other sites

KrzysztoFu

Dzięki kolego za info.

Gdyby chodziło o jazdę po ulicy to nie bawiłbym sie w takie rzeczy. Niestety przednie zawieszenie w moim motocyklu nie bardzo daje rade i stąd podjąłem decyzję o małym tuningu. Sprawa została skonsultowana z jednym z czołowych niegdyś zawodników WMMP.

Firma w niebieskich barwach zwana rejsing-tim to jakieś nieporozumienie http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/pout.png wiemy o czym mowa.

Co do GrandysDuo to zdaje sobie sprawę że jest to licząca się marka na rynku ale obawiam sie kosztów. Wysmarowałem już do nich maila i jestem ciekaw co mi powiedzą, chyba zaczne szukać żyrantów :whistling:

A słyszałeś może o sprężynach marki YSS? jest tego troche w internecie i nie należą do drogich.

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

YSS - słyszałem, miałem to kiedyś w ręku, wygladało na solidny kawałek roboty, dość dokładnie zrobione, przyzwoita obróbka mechaniczna, produkcja z Tajlandii (co wcale nie znaczy, że to źle), ale niestety nie jeździłem na tym nigdy

Link to comment
Share on other sites

KrzysztoFu

YSS - słyszałem, miałem to kiedyś w ręku, wygladało na solidny kawałek roboty, dość dokładnie zrobione, przyzwoita obróbka mechaniczna, produkcja z Tajlandii (co wcale nie znaczy, że to źle), ale niestety nie jeździłem na tym nigdy

Zdecydowałem się na YSS. A co tam? :smile: Zobaczymy jak to moje stare pudło zniesie nówki sprężynki.Dzięki za rady.Pozdro
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

no i bardzo dobrze :smile: będzie przynajmniej jakaś miarodajna opinia - mam nadzieję, że spełnią Twoje oczekiwaniadaj cynę jak już zmodzisz jak to wyszło...a jak będą "beeee" to przykręcisz dwa kołki na końcach i będziesz miał ekspander jak się patrzy :decayed:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
KrzysztoFu

siema!

Wymiana sprężyn powiodła się. YSS zamonotowane :smile: Od razu powiem że tak naprawdę zamontowanie sprężyn to jest dopiero połowa drogi do pełni szczęscia. W motocyklu została również zmieniona geometria. Mam teraz ustawione zawieszenie od wyczynowej wersji RR. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/crash.gif Dzięki bogu trafiłem pod skrzydła gościa który po prostu wchłąnął całą wiedzę odnośnie zawieszeń. Gość pracuje ściśle z czołówką zawodników ścigających się w mistrzostwach polski. Szkolenia przechodził u każdego liczącego się producenta w europie. Duzo można by o nim napisać. Jakby ktoś potrzebował serwis zawieszenia to moge podać namiar. Od razu uprzedzam że gość jest w WaWie.

 

Motocykl przetestowałem w niedziele na jednym z treningów jazdy sportowej. Różnica miedzy tym co było a jest teraz jest bardzo odczuwalna. Motocykl sam kładzie sie w zakręty. Duzo szybciej i pewniej mogłem pokonywać winkle. Przednie zawieszenie pracuje pięknie!

I to szybciej niestety wyszło mi raz nie najlepiej i zaliczyłem glebe http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/disgusted.gif brak techniki + troche nie równości asfaltu i efekt był jaki był.

 

Ogólnie z motocykla jestem bardzo zadowolony pomimo że to już leciwa krówka. A teraz z tym zawieszeniem to bajeczka.

Lewa w góre!

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

no tak podejrzewałem - będzie Pan zadowolony :riding:... tylko nie paciakuj go już więcej - powodzenia :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...