KrzysztoFu Opublikowano 12 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Witam,Chciałbym się dowiedzieć drodzy forumowicze czy jest w Łodzi firma bądź osoba która ogarnia temat wymiany sprężyn z oryginalnych na linearne oraz potrafi odpowiednio ustawić SAG statyczny i dynamiczny?W zasadzie ogółem interesuje doradztwo z zakresu regulacji, obsługi zawieszenia.Interesuje mnie również dobór oleju w zawieszeniu po wymianie sprężyn. Czy można zalać oryginalny olej dedykowany do danego modelu czy trzeba zastosować olej racingowy lub olej dedykowany do sprężyn?Niektórzy producenci zawieszeń zalecają olej pod konkretne rodzaje sprężyn ale chciałbym zasięgnąć języka w tym temacie.Komuś coś obiło się o uszy?Pozdrawiam 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 12 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 ... no to grubo idziesz w Łodzi... łatwo nie będzie... pogadaj z GrandysDuo, dotykali kiedyś zawiech Wilbers'a, mają też sprężyny HyperPro - to chyba w zasadzie jedyna firma, która w ogóle zrozumie o co Ci chodzi, kiedy zapytasz o linearną lub progresywną charakterystykę tłumienia, czy o sag'i zawieszeń...poza tym... wątpię, by ktoś prócz nich (o ile w ogóle się podejmą) był Ci to w stanie profesjonalnie zrobić w naszym mieście... jest jeszcze jedna firma w niebieskich barwach, mająca podobno szumnie zwany rejsing-tim (przewija się ich nazwa na FŁM) , ale tam akurat nie oddałbym do naprawy nawet kosiarki do trawy... aha, jak ma być profesjonalnie, to najpierw springi + olej, docelowe opony, Twoja orientacyjna waga a najlepiej własny tyłek na motocyklu a dopiero na koniec sag'i, inaczej to bez sensu najlepiej robić to specjalnym przyrządem pomiarowym, ale przy ociupinie cierpliwości, można i taśmą mierniczą...no i w końcu do czego to ma służyć? ulica czy tor? ...różnice są dość znaczne, na ulicę przód to 25% do nawet 33% wartości skoku, co daje z grubsza 30-35mm, na tor to raptem 25mm...olej dobierasz do charkterystyki springów, bo to jego gęstość będzie odpowiadać za reaktywność dobicia/odbicia 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztoFu Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Dzięki kolego za info. Gdyby chodziło o jazdę po ulicy to nie bawiłbym sie w takie rzeczy. Niestety przednie zawieszenie w moim motocyklu nie bardzo daje rade i stąd podjąłem decyzję o małym tuningu. Sprawa została skonsultowana z jednym z czołowych niegdyś zawodników WMMP. Firma w niebieskich barwach zwana rejsing-tim to jakieś nieporozumienie http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/pout.png wiemy o czym mowa. Co do GrandysDuo to zdaje sobie sprawę że jest to licząca się marka na rynku ale obawiam sie kosztów. Wysmarowałem już do nich maila i jestem ciekaw co mi powiedzą, chyba zaczne szukać żyrantów A słyszałeś może o sprężynach marki YSS? jest tego troche w internecie i nie należą do drogich. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 13 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 YSS - słyszałem, miałem to kiedyś w ręku, wygladało na solidny kawałek roboty, dość dokładnie zrobione, przyzwoita obróbka mechaniczna, produkcja z Tajlandii (co wcale nie znaczy, że to źle), ale niestety nie jeździłem na tym nigdy 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztoFu Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 YSS - słyszałem, miałem to kiedyś w ręku, wygladało na solidny kawałek roboty, dość dokładnie zrobione, przyzwoita obróbka mechaniczna, produkcja z Tajlandii (co wcale nie znaczy, że to źle), ale niestety nie jeździłem na tym nigdyZdecydowałem się na YSS. A co tam? Zobaczymy jak to moje stare pudło zniesie nówki sprężynki.Dzięki za rady.Pozdro 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 19 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 no i bardzo dobrze będzie przynajmniej jakaś miarodajna opinia - mam nadzieję, że spełnią Twoje oczekiwaniadaj cynę jak już zmodzisz jak to wyszło...a jak będą "beeee" to przykręcisz dwa kołki na końcach i będziesz miał ekspander jak się patrzy 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztoFu Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 siema! Wymiana sprężyn powiodła się. YSS zamonotowane Od razu powiem że tak naprawdę zamontowanie sprężyn to jest dopiero połowa drogi do pełni szczęscia. W motocyklu została również zmieniona geometria. Mam teraz ustawione zawieszenie od wyczynowej wersji RR. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/crash.gif Dzięki bogu trafiłem pod skrzydła gościa który po prostu wchłąnął całą wiedzę odnośnie zawieszeń. Gość pracuje ściśle z czołówką zawodników ścigających się w mistrzostwach polski. Szkolenia przechodził u każdego liczącego się producenta w europie. Duzo można by o nim napisać. Jakby ktoś potrzebował serwis zawieszenia to moge podać namiar. Od razu uprzedzam że gość jest w WaWie. Motocykl przetestowałem w niedziele na jednym z treningów jazdy sportowej. Różnica miedzy tym co było a jest teraz jest bardzo odczuwalna. Motocykl sam kładzie sie w zakręty. Duzo szybciej i pewniej mogłem pokonywać winkle. Przednie zawieszenie pracuje pięknie! I to szybciej niestety wyszło mi raz nie najlepiej i zaliczyłem glebe http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/disgusted.gif brak techniki + troche nie równości asfaltu i efekt był jaki był. Ogólnie z motocykla jestem bardzo zadowolony pomimo że to już leciwa krówka. A teraz z tym zawieszeniem to bajeczka. Lewa w góre! 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 1 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 no tak podejrzewałem - będzie Pan zadowolony ... tylko nie paciakuj go już więcej - powodzenia 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.