Rico Opublikowano 10 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Tak jak w temacie.. Kupiłem nową (używaną), drugą już pompę hamulcową do mojej Xjty i nie mogę jej odpowietrzyć.. No kuźwa nie robie tego pierwszy raz a to sie odpowietrzyć nie chcę... Zmieniałem już przewód, dwie pompy hamulcowe i orginalna trzecia, wciskalem płyn od dołu strzykawką, odpowietrzałem "normalnie, standardowo" i zero reakcji,płynu nie ubywa i nie chce sie odpowietrzyć.. Czasem cos tam psiknie z odpowoetrznika ale to raz na jakis czas. Pomóżcie... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 10 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Nie lubię udzielać porad, bo często sam sobie z problemami nie radzę, ale przeważnie powietrze ''siedzi'' w samej pompie którątrudno odpowietrzyć, ja luzuję śrubę mocującą przewód ham. do pompy i gniotę klamkę, przeważnie jest tam jeszcze powietrze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slavo-s Opublikowano 10 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 (edytowane) Zakręć odpowietrznik, wciśnij klamkę i na wciśniętej odkręć. Powinna "wpaść" do końca. Nie puszczaj!!! i zakręć odppwietrznik. I tak do skutku. Jeżeli spuszczałeś cały płyn musisz powtórzyć operację 4-5 razy dolewając płynu. Edytowane 10 Lipca 2017 przez Slavo-s (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macko Opublikowano 10 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 (edytowane) Kup dużą strzykawkę w aptece, nałóż na odpowitrznik przez krótki wężyk, poproś kogoś żeby wciskał klamkę, a Ty przekręć odpowitrznik i zasysaj strzykawką do skutku. Jeżeli układ jest sprawny to nie ma opcji że tą metodą nie odpowietrzysz. PS. Ta druga osoba musi na bierząco dolewać płynu bo szybko ubywa przy strzykawce. Edytowane 10 Lipca 2017 przez macko (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raq Opublikowano 11 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 a moze cos masz w samym odpowietrzniku lub ukladzie. jakis paproch itp. i to ci blokuje 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rico Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Nie będę wszystkich cytował ale odpowiem wszystkim KAMIN, no tego nie robiłem.. dziś po pracy spróbuję, ogólnie nie robię tego pierwszy raz i zawsze było wszystko ok a teraz już 4 dzień walczę.. Slavo-s, robię tak ale nic to nie daje, klamka nie "wpada" Macko czyli zasysać powietrze z układu, tak? A nie wciskać płyn od spodu? Raq odpowietrznik przeczyściłem, przedmuchałem i czasem płyn leci przez niego, przewód zrobiłem sobie drugi u siebie w pracy więc to też odpada A pompka hamulcowa jest już trzecia Problem z hamulcem rozpoczął się od tego że podczas postoju 2-3 dni, zaciskał się zacisk hamulcowy, odkręcałem odpowietrznik i było ok. Mogłem jeździć tydzień i było ok, znów go postawiłem i się zaciskał. Więc wymieniłem przewód bo taka była diagnoza, ale na nowym się już nie chciało odpowietrzyć ale dopatrzyłem że z mojej pompy leci dołem płyn, no więc znalazłem drugą która też nie chciała się odpowietrzyć ale nie ciekła. Stwierdziliśmy że ta druga coś nie zicher.. kupiłem wczoraj kolejną i znów ten sam problem z odpowietrzeniem.. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slavo-s Opublikowano 11 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Jak wciskasz klamkę przy odkręconym odpowietrzniku to pryska płyn.? Słyszysz ż powietrze leci? Jeżeli tak to zrób tak jak napisałem. Zakręć odpowietrznik i pompuj kilka razy, na wciśniętej odkręć. Po kilku razach poczujesz że klamka robi się twardsza. Cierplowości, jak układ jest sprawny, musi działać. W moim moto był opis odppwietrzania grawitacyjnego, nigdy nie zadziałało😆 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StefanPL Opublikowano 11 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Stary zacznijmy od kilku podstawowych pytań bo sama pompa nie jest zupełnie niczemu winna. Cała zabawa i problem też nie mógł leżeć w przewodzie hamulcowym no chyba ze był już całkowicie zniszczony przez życie. Czy kiedykolwiek wcześniej wymieniałeś płyn hamulcowy/jeśli kupiłeś motocykl to czy poprzedni urzytkownik zmieniał i kiedy. Płyn na bardzo duże skłonności do picia (chłonności) wody do układu. Przez co następstwem jest stopniowe pogarszanie właściwości mechanicznych układu. Z objawów które mówisz dla mnie cały układ jest do regeneracji. Pompa do rozebrania oraz nasmarowania i to samo z zaciskiem. Jeśli pompa jest nowa to powiedzmy ze masz ten punkt z głowy. I teraz zaczynamy zabawę: Przydało by się zakupić: zestaw naprawczy ( zestaw uszczelek do danego zacisku) Brake cleaner - ja używam w sprayu Smar do hamulcy - smaruje się nim uszczelki aby dobrze tłoczysko chodziło ale jest obojętny na działanie płynu hamulcowego. Płyn dostoswany do twojego układu (pewnie już jest ale piszę dla jasności) Prace nad zaciskiem : Rozbierz zacisk hamulca wyjmując tłoczyska Wyjmij uszczelki tam się znajdujące Wyczyść wszystko kilkukrotnie zlewając cleanerem, a następnie papierem wytrzeć obudowę do czysta. Sprawdź czy nigdzie nie ma rys na tłokach oraz na obudowie zacisku (uszkodzone tłoki spowodują zniszczenie uszczelek co partaczy całą robotę) Układ składasz używając w małych ilości smaru do zacisków. Po takim zabiegu gwarantuje ze pompa i zacisk będą działać jak zegarek, a twoim jedynym zmartwieniem będzie przelanie zacisku nowym płynem na 2 lata Jak coś PW Dodatkowy filmik instruktarzowy : 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rico Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 StefanPL, płyn był zmieniany co roku przeze mnie, czyli już trzy razy odkąd mam moto i nigdy z odpowietrzaniem nie było problemu. Tylko zawsze to było "przelanie" płynu przez cały układ. Teraz przy zmianie pompki, wiadomo, cały układ był pusty. Zanim wymieniłem pierwszą pompkę rozkręciłem zacisk i patrzyłem co się dzieje. Klocki ok, tłoczki chodziły gładko, uszczelki nie poszarpane. Problem był, owszem z zaciskającym się hamulcem ale obstawialiśmy najpierw przewód, później pompę moją (która ciekła). A teraz na dwóch nowych/używanych nie mogę odpowietrzyć układu. Jak zatykam palcem pompę to ciśnienie tworzy i wali płynem wszędzie naokoło 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StefanPL Opublikowano 11 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Jeśli tak to polecam metodę pompy podciśnieniowej tak jak pisali powyżej koledzy. Duża strzykawka z dopasowanym wężykiem powinna załatwić sprawę ale tylko w układzie grawitacyjnym czyli pompuj od pompy do zacisku. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rico Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 (edytowane) Od pompy nie mam szans zastosować tej metody, ponieważ tam nie mam żadnego odpowietrznika Chyba kupię pompę próżniową i dopiero się za to wezmę.. Edytowane 11 Lipca 2017 przez Rico (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malyanio Opublikowano 11 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Nie znam twojego układu hamulcowego, ale ostatnio przy wymianie płynu niechcący zapowietrzyłem agregat ABS tylnego hamulca. Też myślałem, że coś napsułem bo nie mogłem odpowietrzyć układu. W efekcie dopiero po przelaniu prawie 1 litra dot problem ustąpił. Polecam radę przedmówców. Pompka podciśnienia lub w aptece strzykawka 100ml + wężyk. Dobrze by było żebyś miał kogoś do pomocy bo dość trudno jest wyciągać płyn i jednocześnie dokręcać odpowietrznik. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rico Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Pomaga mi tata. Zamówiłem pompę próżniowa, zaczekam aż przyjdzie i dam znać. Dzięki panowie 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rico Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Motocykl muszę odstawić do mechanika... sam w to nie wierzę ale przerosło mnie odpowietrzanie hamulca... Pompa próżniowa przyszła, ściąga mi niby powietrze, przez chwilę klamka była w końcu twarda. Ale nadal było powietrze. Siedziałem z 1,5ha nad tym i zero rezultatu, ciągnie gdzieś lewe powietrze.. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark.o Opublikowano 27 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 Xj 600 czy 900? Odstawiles Moto do mechanika? Przerabiałem ostatnio odpowietrzanie w xj 600, nie było łatwo ale się udało. Daj znać, jak coś to służę radą. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 27 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 wejdź na forum XJ, tam można dość dużo o tym motocyklu się dowiedzieć, jest na tym forum kolega z Sieradza - miał tak kiedyś księgarnię :)ma na imię Aleksander (nick na forum Alex61) - miał kiedyś xj 600. Ja też miałem XJ 900 div. i jak miałem problem z odpowietrzeniem to pomogło odpowietrzenie pompy przez zluzowany króciec przewodu przy pompie. Do tego muszą być 2 osoby. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leniuchmichał Opublikowano 28 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Na dniach będę odpowietrzał i zmieniał płyn w zaciskach w swojej XJ dam znać o rezultatach 0 Cytuj SSN Szybko Spranie Niebezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rico Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Dnia 27.07.2017 o 21:59, kamin napisał: wejdź na forum XJ, tam można dość dużo o tym motocyklu się dowiedzieć, jest na tym forum kolega z Sieradza - miał tak kiedyś księgarnię :)ma na imię Aleksander (nick na forum Alex61) - miał kiedyś xj 600. Ja też miałem XJ 900 div. i jak miałem problem z odpowietrzeniem to pomogło odpowietrzenie pompy przez zluzowany króciec przewodu przy pompie. Do tego muszą być 2 osoby. Nawet kiedyś przypadkiem poznałem Alexa Motocykl odpowietrzyłem przy pomocy pompy próżniowej jednak.. dopiero ona dała rade ale po około 2,5godzinach pompowania. Chociaż powietrze nie leci to wydaje mi się że klamka hamulca jest zbyt twarda.. po 200km strasznie mnie ręka boli od wciskania, hamulec kosa 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leniuchmichał Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 No to tak U mnie objawy - strasznie twarda klamka i słabe hamulce po ostrzejszym hamowaniu. Rozebrałem zacisk wyczyściłem i nasmarowałem tłoczki, ale największym problemem były zapieczone prowadnice zacisku które udało się oczyścić i zostały również nasmarowane smarem do prowadnic. Odpowietrzyłem podciśnieniowo bez większego problemu. Początek podciśnieniowo a potem tradycyjnie. Hamulce wydają się ok klamka ma odpowiednia sprężystość i XJta zaczęła lepiej reagować na wciśnięcie klamki Przejadę z 500 km i kontrolnie odpowietrzę jeszcze raz cały układ. Więc może przejrzyj jeszcze zacisk mi cała operacja zajęła około godzinki. 0 Cytuj SSN Szybko Spranie Niebezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rico Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 2 godziny temu, leniuchmichał napisał: No to tak U mnie objawy - strasznie twarda klamka i słabe hamulce po ostrzejszym hamowaniu. Rozebrałem zacisk wyczyściłem i nasmarowałem tłoczki, ale największym problemem były zapieczone prowadnice zacisku które udało się oczyścić i zostały również nasmarowane smarem do prowadnic. Odpowietrzyłem podciśnieniowo bez większego problemu. Początek podciśnieniowo a potem tradycyjnie. Hamulce wydają się ok klamka ma odpowiednia sprężystość i XJta zaczęła lepiej reagować na wciśnięcie klamki Przejadę z 500 km i kontrolnie odpowietrzę jeszcze raz cały układ. Więc może przejrzyj jeszcze zacisk mi cała operacja zajęła około godzinki. Weź mnie nie drażnij tak szybko????????? kuźwa.. Hamulec mam odpowietrzony, hamuje kozak, wcześniej koła nie zablokowałem a teraz tak.. Ale jak dla mnie klamka jest za twarda.. bo 200-250km to już ręka puchnie.. sam już nie wiem co jest nie tak 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leniuchmichał Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Z którego roku masz XJ ?? Jedna czy 2 tarcze ?? Zdemontuj sam zacisk 2 śruby i sprawdź czy porusza na prowadnicach jarzma ostatnio odpowietrzałem hamulec w CBR 125 szwagra, męczyłem się ze 30 minut zanim pompa się odpowietrzyła. A sam byłem w szoku jak szybko udało mi się w mojej XJ odpowietrzyć układ 0 Cytuj SSN Szybko Spranie Niebezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rico Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 W zacisku jest wszystko ok. Rozbierałem już 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leniuchmichał Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Pozwolisz, że zacytuję klasykę "Jeździć obserwować" Więcej pomysłów nie mam 1 Cytuj SSN Szybko Spranie Niebezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.