Jump to content

Jestem debil.. Nie umiem odpowietrzyć hamulca...


Rico
 Share

Recommended Posts

Tak jak w temacie.. Kupiłem nową (używaną), drugą już pompę hamulcową do mojej Xjty i nie mogę jej odpowietrzyć.. No kuźwa nie robie tego pierwszy raz a to sie odpowietrzyć nie chcę... Zmieniałem już przewód, dwie pompy hamulcowe i orginalna trzecia, wciskalem płyn od dołu strzykawką, odpowietrzałem "normalnie, standardowo" i zero reakcji,płynu nie ubywa i nie chce sie odpowietrzyć.. Czasem cos tam psiknie z odpowoetrznika ale to raz na jakis czas. Pomóżcie...

Link to comment
Share on other sites

Nie lubię udzielać porad, bo często sam sobie z problemami nie radzę, ale przeważnie powietrze ''siedzi'' w samej pompie którątrudno odpowietrzyć, ja luzuję śrubę mocującą przewód ham. do pompy i gniotę klamkę, przeważnie jest tam jeszcze powietrze.

Link to comment
Share on other sites

Zakręć odpowietrznik, wciśnij klamkę i na wciśniętej odkręć. Powinna "wpaść" do końca. Nie puszczaj!!! i zakręć odppwietrznik. I tak do skutku. Jeżeli spuszczałeś cały płyn musisz powtórzyć operację 4-5 razy dolewając płynu.

Edited by Slavo-s (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Kup dużą strzykawkę w aptece, nałóż na odpowitrznik przez krótki wężyk, poproś kogoś żeby wciskał klamkę, a Ty przekręć odpowitrznik i zasysaj strzykawką do skutku. Jeżeli układ jest sprawny to nie ma opcji że tą metodą nie odpowietrzysz.

PS. Ta druga osoba musi na bierząco dolewać płynu bo szybko ubywa przy strzykawce. 

Edited by macko (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nie będę wszystkich cytował ale odpowiem wszystkim :smile:KAMIN, no tego nie robiłem.. dziś po pracy spróbuję, ogólnie nie robię tego pierwszy raz i zawsze było wszystko ok :smile: a teraz już 4 dzień walczę..

Slavo-s, robię tak ale nic to nie daje, klamka nie "wpada"

Macko czyli zasysać powietrze z układu, tak? A nie wciskać płyn od spodu?

Raq odpowietrznik przeczyściłem, przedmuchałem i czasem płyn leci przez niego, przewód zrobiłem sobie drugi u siebie w pracy więc to też odpada

A pompka hamulcowa jest już trzecia

Problem z hamulcem rozpoczął się od tego że podczas postoju 2-3 dni, zaciskał się zacisk hamulcowy, odkręcałem odpowietrznik i było ok. Mogłem jeździć tydzień i było ok, znów go postawiłem i się zaciskał. Więc wymieniłem przewód bo taka była diagnoza, ale na nowym się już nie chciało odpowietrzyć ale dopatrzyłem że z mojej pompy leci dołem płyn, no więc znalazłem drugą która też nie chciała się odpowietrzyć ale nie ciekła. Stwierdziliśmy że ta druga coś nie zicher.. kupiłem wczoraj kolejną i znów ten sam problem z odpowietrzeniem..

Link to comment
Share on other sites

Jak wciskasz klamkę przy odkręconym odpowietrzniku to pryska płyn.? Słyszysz ż powietrze leci? Jeżeli tak to zrób tak jak napisałem. Zakręć odpowietrznik i pompuj kilka razy, na wciśniętej odkręć. Po kilku razach poczujesz że klamka robi się twardsza. Cierplowości, jak układ jest sprawny, musi działać.

W moim moto był opis odppwietrzania grawitacyjnego, nigdy nie zadziałało😆

Link to comment
Share on other sites

Stary zacznijmy od kilku podstawowych pytań bo sama pompa nie jest zupełnie niczemu winna. Cała zabawa i problem też nie mógł leżeć w przewodzie hamulcowym no chyba ze był już całkowicie zniszczony przez życie. Czy kiedykolwiek wcześniej wymieniałeś płyn hamulcowy/jeśli kupiłeś motocykl to czy poprzedni urzytkownik zmieniał i kiedy. Płyn na bardzo duże skłonności do picia (chłonności) wody do układu. Przez co następstwem jest stopniowe pogarszanie właściwości mechanicznych układu. 

Z objawów które mówisz dla mnie cały układ jest do regeneracji. Pompa do rozebrania oraz nasmarowania i to samo z zaciskiem.
Jeśli pompa jest nowa to powiedzmy ze masz ten punkt z głowy. I teraz zaczynamy zabawę:

Przydało by się zakupić:
zestaw naprawczy ( zestaw uszczelek do danego zacisku)
Brake cleaner -  ja używam w sprayu
Smar do hamulcy - smaruje się nim uszczelki aby dobrze tłoczysko chodziło ale jest obojętny na działanie płynu hamulcowego. 
Płyn dostoswany do twojego układu (pewnie już jest ale piszę dla jasności) 

Prace nad zaciskiem :

Rozbierz zacisk hamulca wyjmując tłoczyska 
Wyjmij uszczelki tam się znajdujące 
Wyczyść wszystko kilkukrotnie zlewając cleanerem, a następnie papierem wytrzeć obudowę do czysta. 
Sprawdź czy nigdzie nie ma rys na tłokach oraz na obudowie zacisku (uszkodzone tłoki spowodują zniszczenie uszczelek co partaczy całą robotę) 

Układ składasz używając w małych ilości smaru do zacisków. 

Po takim zabiegu gwarantuje ze pompa i zacisk będą działać jak zegarek, a twoim jedynym zmartwieniem będzie przelanie zacisku nowym płynem na 2 lata 

Jak coś PW

Dodatkowy filmik instruktarzowy :

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

StefanPL, płyn był zmieniany co roku przeze mnie, czyli już trzy razy odkąd mam moto i nigdy z odpowietrzaniem nie było problemu. Tylko zawsze to było "przelanie" płynu przez cały układ. Teraz przy zmianie pompki, wiadomo, cały układ był pusty. Zanim wymieniłem pierwszą pompkę rozkręciłem zacisk i patrzyłem co się dzieje. Klocki ok, tłoczki chodziły gładko, uszczelki nie poszarpane. Problem był, owszem z zaciskającym się hamulcem ale obstawialiśmy najpierw przewód, później pompę moją (która ciekła). A teraz na dwóch nowych/używanych nie mogę odpowietrzyć układu. Jak zatykam palcem pompę to ciśnienie tworzy i wali płynem wszędzie naokoło

Link to comment
Share on other sites

Jeśli tak to polecam metodę pompy podciśnieniowej tak jak pisali powyżej koledzy. Duża strzykawka z dopasowanym wężykiem powinna załatwić sprawę ale tylko w układzie grawitacyjnym czyli pompuj od pompy do zacisku. 

Link to comment
Share on other sites

Od pompy nie mam szans zastosować tej metody, ponieważ tam nie mam żadnego odpowietrznika

 

Chyba kupię pompę próżniową i dopiero się za to wezmę..

Edited by Rico (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nie znam twojego układu hamulcowego, ale ostatnio przy wymianie płynu niechcący zapowietrzyłem agregat ABS tylnego hamulca. Też myślałem, że coś napsułem bo nie mogłem odpowietrzyć układu. W efekcie dopiero po przelaniu prawie 1 litra dot problem ustąpił. Polecam radę przedmówców. Pompka podciśnienia lub w aptece strzykawka 100ml + wężyk. Dobrze by było żebyś miał kogoś do pomocy bo dość trudno jest wyciągać płyn i jednocześnie dokręcać odpowietrznik. 

Link to comment
Share on other sites

Pomaga mi tata. Zamówiłem pompę próżniowa, zaczekam aż przyjdzie i dam znać. Dzięki panowie

Link to comment
Share on other sites

Motocykl muszę odstawić do mechanika... sam w to nie wierzę ale przerosło mnie odpowietrzanie hamulca... Pompa próżniowa przyszła, ściąga mi niby powietrze, przez chwilę klamka była w końcu twarda. Ale nadal było powietrze. Siedziałem z 1,5ha nad tym i zero rezultatu, ciągnie gdzieś lewe powietrze..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Xj 600 czy 900?

 

Odstawiles Moto do mechanika?

 

Przerabiałem ostatnio odpowietrzanie w xj 600, nie było łatwo ale się udało. 

Daj znać, jak coś to służę radą.

Link to comment
Share on other sites

wejdź na forum XJ, tam można dość dużo o tym motocyklu się dowiedzieć, jest na tym forum kolega z Sieradza - miał tak kiedyś księgarnię :)ma na imię Aleksander (nick na forum Alex61) - miał kiedyś xj 600. Ja też miałem XJ 900 div. i jak miałem problem z odpowietrzeniem to pomogło odpowietrzenie pompy przez zluzowany króciec przewodu przy pompie. Do tego muszą być 2 osoby.

Link to comment
Share on other sites

leniuchmichał

Na dniach będę odpowietrzał i zmieniał płyn w zaciskach w swojej XJ dam znać o rezultatach :smile:

SSN Szybko Spranie Niebezpiecznie

Link to comment
Share on other sites

Dnia 27.07.2017 o 21:59, kamin napisał:

wejdź na forum XJ, tam można dość dużo o tym motocyklu się dowiedzieć, jest na tym forum kolega z Sieradza - miał tak kiedyś księgarnię :)ma na imię Aleksander (nick na forum Alex61) - miał kiedyś xj 600. Ja też miałem XJ 900 div. i jak miałem problem z odpowietrzeniem to pomogło odpowietrzenie pompy przez zluzowany króciec przewodu przy pompie. Do tego muszą być 2 osoby.

Nawet kiedyś przypadkiem poznałem Alexa ;)

Motocykl odpowietrzyłem przy pomocy pompy próżniowej jednak.. dopiero ona dała rade ale po około 2,5godzinach pompowania. Chociaż powietrze nie leci to wydaje mi się że klamka  hamulca jest zbyt twarda.. po 200km strasznie mnie ręka boli od wciskania, hamulec kosa

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
leniuchmichał

No to tak

U mnie objawy - strasznie twarda klamka i słabe hamulce po ostrzejszym hamowaniu. 

Rozebrałem zacisk wyczyściłem i nasmarowałem tłoczki, ale największym problemem były zapieczone prowadnice zacisku

które udało się oczyścić i zostały również nasmarowane smarem do prowadnic.

Odpowietrzyłem podciśnieniowo bez większego problemu. Początek podciśnieniowo a potem tradycyjnie.

Hamulce wydają się ok klamka ma odpowiednia sprężystość i XJta zaczęła lepiej reagować na wciśnięcie klamki

Przejadę z 500 km i kontrolnie odpowietrzę jeszcze raz cały układ.

Więc może przejrzyj jeszcze zacisk mi cała operacja zajęła około godzinki.

 

 

 

 

SSN Szybko Spranie Niebezpiecznie

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, leniuchmichał napisał:

No to tak

U mnie objawy - strasznie twarda klamka i słabe hamulce po ostrzejszym hamowaniu. 

Rozebrałem zacisk wyczyściłem i nasmarowałem tłoczki, ale największym problemem były zapieczone prowadnice zacisku

które udało się oczyścić i zostały również nasmarowane smarem do prowadnic.

Odpowietrzyłem podciśnieniowo bez większego problemu. Początek podciśnieniowo a potem tradycyjnie.

Hamulce wydają się ok klamka ma odpowiednia sprężystość i XJta zaczęła lepiej reagować na wciśnięcie klamki

Przejadę z 500 km i kontrolnie odpowietrzę jeszcze raz cały układ.

Więc może przejrzyj jeszcze zacisk mi cała operacja zajęła około godzinki.

 

Weź mnie nie drażnij :biggrin: tak szybko????????? :biggrin: kuźwa..

Hamulec mam odpowietrzony, hamuje kozak, wcześniej koła nie zablokowałem a teraz tak.. Ale jak dla mnie klamka jest za twarda.. bo 200-250km to już ręka puchnie.. sam już nie wiem co jest nie tak

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

leniuchmichał

Z którego roku masz XJ ??  Jedna czy 2 tarcze ??

Zdemontuj sam zacisk 2 śruby i sprawdź czy porusza na prowadnicach jarzma

 

ostatnio odpowietrzałem hamulec w CBR 125 szwagra, męczyłem się ze 30 minut zanim pompa się odpowietrzyła. A sam byłem w szoku jak szybko udało mi się w mojej XJ

odpowietrzyć układ :smile:

 

 

 

SSN Szybko Spranie Niebezpiecznie

Link to comment
Share on other sites

leniuchmichał

Pozwolisz, że zacytuję klasykę

 

"Jeździć obserwować"

 

:smile: Więcej pomysłów nie mam

SSN Szybko Spranie Niebezpiecznie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...