Jump to content

Ofiary normy Euro 4


Kefas
 Share

Recommended Posts

Wiedziałem, że norma euro 4 "wycofała" ze sprzedaży (przynajmniej w Europie) cbr 600rr ale nie miałem świadomości, że tych ofiar jest stosunkowo dużo. Może zrobimy wspólnie listę motocykli, które zostały wycofane od 1 stycznia 2017r z europy i ewentualnie ich zamienniki i kiedy mają się pojawić?

Z tego co wiem, norm nie spełnia i w 2017 nowych nie ma:

- Honda CBR 600RR

- Triumph Sprint GT 1050 (w UK jest w sprzedaży, napisałem pismo do naszego dealera to można sprowadzić model nie spełniający normy i załatwić w ministerstwie)

- Suzuki GSXR 1300 Hayabusa

- Yamaha XJR 1300

- Suzuki GSXF 650 Bandit

Z wyżej wymienionych najbardziej szkoda mi Sprinta i Hayabusy - Sprinta bo jest to super sprzęt sportowo turystyczny o niezłej mocy ale przy tym nie jest wielgachny a Hayabusy bo to legenda, była moim marzeniem i w przyszłym roku chciałem kupić... No coż, obejdę się smakiem...

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście wycięło wszystkie gaźnikowe chińczyki, których nie szkoda, bo ich jedyną zaletą była niska cena.

Wycięło także niezbyt popularne w Polsce koreańskie Hyosungi.

Z oferty zniknęło wiele modeli quadów, na odpowiedniki spełniające normy trzeba poczekać kilka miesięcy.

Z listy powyżej najbardziej szkoda mi jednak XJRa :sad2:

GS500 icon3.png

Link to comment
Share on other sites

ale co znaczy "wycięto" ? 
co ze starymi moturami jak ktoś ma lub chce kupić ? 

Link to comment
Share on other sites

krzychoslav

poszły też 2-suwy z homoloacją na drogę - teraz można kupić tylko bez homologacji.. ktmy, huśki..

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie możesz kupować nawet WSK czy podobne sprzętu.

Ważna jest data pierwszej rejestracji. Żeby zarejestrować nowy motocykl od 1 stycznia tego roku musi spełniać normę Euro4 i mieć ABS.

GS500 icon3.png

Link to comment
Share on other sites

Dlatego (jak czytałem) część dealerów dla motocykli nowych, które nie przeszły by normy robiło rejestrację przed styczniem :smile:
 Inaczej mówiąc motocykl zarejestrowany i już norma go nie obowiązuję :P

Więc jest w dalszym ciągu pewnie szansa na wyrwanie nówki sztuki z salonu modelu, który teoretycznie nie spełnia normy.

 

Edited by Pajmon
Literówka (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Jakie ofiary, to samo dobro.  Już nie długo to na d*pie też będzie filtr lub dopalanie gazów. I najważniejsze, aby jeździć poniżej 90 bo spaliny są bardziej czyste i większe bezpieczeństwo. Na wszystko jest paragraf w imię dobra ogólnego.

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Link to comment
Share on other sites

krzychoslav

nie wiem czy wlicza się to w "ofiary" EURO4 ale komin w nowym gsxr1000 jest po prostu PASKUDNY i psuje wygląd całego motocykla.. z resztą nie tylko gixxowi się oberwało.. 

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...