Skocz do zawartości

Ofiary normy Euro 4


Kefas

Rekomendowane odpowiedzi

Wiedziałem, że norma euro 4 "wycofała" ze sprzedaży (przynajmniej w Europie) cbr 600rr ale nie miałem świadomości, że tych ofiar jest stosunkowo dużo. Może zrobimy wspólnie listę motocykli, które zostały wycofane od 1 stycznia 2017r z europy i ewentualnie ich zamienniki i kiedy mają się pojawić?

Z tego co wiem, norm nie spełnia i w 2017 nowych nie ma:

- Honda CBR 600RR

- Triumph Sprint GT 1050 (w UK jest w sprzedaży, napisałem pismo do naszego dealera to można sprowadzić model nie spełniający normy i załatwić w ministerstwie)

- Suzuki GSXR 1300 Hayabusa

- Yamaha XJR 1300

- Suzuki GSXF 650 Bandit

Z wyżej wymienionych najbardziej szkoda mi Sprinta i Hayabusy - Sprinta bo jest to super sprzęt sportowo turystyczny o niezłej mocy ale przy tym nie jest wielgachny a Hayabusy bo to legenda, była moim marzeniem i w przyszłym roku chciałem kupić... No coż, obejdę się smakiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wycięło wszystkie gaźnikowe chińczyki, których nie szkoda, bo ich jedyną zaletą była niska cena.

Wycięło także niezbyt popularne w Polsce koreańskie Hyosungi.

Z oferty zniknęło wiele modeli quadów, na odpowiedniki spełniające normy trzeba poczekać kilka miesięcy.

Z listy powyżej najbardziej szkoda mi jednak XJRa :sad2:

GS500 icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszły też 2-suwy z homoloacją na drogę - teraz można kupić tylko bez homologacji.. ktmy, huśki..

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz kupować nawet WSK czy podobne sprzętu.

Ważna jest data pierwszej rejestracji. Żeby zarejestrować nowy motocykl od 1 stycznia tego roku musi spełniać normę Euro4 i mieć ABS.

GS500 icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego (jak czytałem) część dealerów dla motocykli nowych, które nie przeszły by normy robiło rejestrację przed styczniem :smile:
 Inaczej mówiąc motocykl zarejestrowany i już norma go nie obowiązuję :P

Więc jest w dalszym ciągu pewnie szansa na wyrwanie nówki sztuki z salonu modelu, który teoretycznie nie spełnia normy.

 

Edytowane przez Pajmon
Literówka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek rst1000

Jakie ofiary, to samo dobro.  Już nie długo to na d*pie też będzie filtr lub dopalanie gazów. I najważniejsze, aby jeździć poniżej 90 bo spaliny są bardziej czyste i większe bezpieczeństwo. Na wszystko jest paragraf w imię dobra ogólnego.

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy wlicza się to w "ofiary" EURO4 ale komin w nowym gsxr1000 jest po prostu PASKUDNY i psuje wygląd całego motocykla.. z resztą nie tylko gixxowi się oberwało.. 

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...