Jump to content

Prędkość W Nawigacji


krzysiek
 Share

Recommended Posts

Wczoraj motongiem zrobiłem 700km dziś przeglądałem w nawigacji historię prędkość i zdziwiłem się.W komputerze nawi prędkość max. była zaniżona o 20km. Aż tyle???W co wierzyć?

Link to comment
Share on other sites

Liczniki przewaznie zanizaja predkosc o 10%Z naciskiem na przewaznie.Nawi mowi prawde.

Link to comment
Share on other sites

to u mnie było by 8%niedawno podglądałem z ukrycia licznik motoru który jechał obok i wskazanie było takie samo jak na moim.

Link to comment
Share on other sites

U mnie np przy 120 licznikowego jest 112km/h z gps.Tak wiec jak kolega wczesniej pisze, 5-10 procent przeklamania powinno byc.

Link to comment
Share on other sites

AndrzejCBR

Tak zgodze sie u mnie jest tak samo. Czyli wychodzi na to ze nawi dobrze pokazuje a liczniki troche dodaja?

Link to comment
Share on other sites

W puszce przy licznikowych 235 nawi pokazalo mi 218.Ale fajnie ze ktos poruszyl ten tematbo nie sprawdzalem jeszcze licznika kozy :)Ciekawe jaka bedzie roznica.

Link to comment
Share on other sites

Fajnie by bylogdyby ktos udostepnil/pozyczyl/zapodal kamerkeMozemy zrobic krotkie filmiki pogladowe.Ale pamietajcie.Zawyzanie wskazan naszych licznikowwplywa znakomicie na kondycje naszych portfeli :smile:

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie liczniki zawyżają, średnio o 5-6 %, czy to w moto czy puszkach.Wydaje mi się że jest to związane z zabezpieczaniem się producentów pojazdów przed pozwami związanymi z ograniczeniami prędkości.Z reguły dopuszczalne jest kilka rozmiarów opon, które mogą się różnić o parę % na średnicy (np. zamiennie 165/70, 170/65, itd).Dodatkowo bieżnik też ma kilka mm grubości (w zimowych np. 7-9 mm).Te czynniki nakładając się mogą powodować różnice we wskazaniach prędkości o ok +/- 5%.I jeśli wyskalowane są wszystkie liczniki + 5%, to nawet w najgorszym przypadku wskazanie nie przekroczy rzeczywistej prędkości.A gdyby licznik pokazał mniej niż rzeczywista prędkość, i fotoradar by zrobił zdjęcie, to można by było zaskarżyć producenta pojazdu o odszkodowanie,przecież nie ma się innej możliwości oceny prędkości niż licznik, podsumowując, taki producent miałby prze..chlapane :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Motocykl mam w oryginale.więc błąd licznika.Ale w Alfie R. pokazuje mi tak samo przy wszystkich prędkościach też w oryginale.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Wiesz co jak ja jadę autem czy motorem na przykład 100km/h i włączę navi takie normalne pokazuje mi ok 95km/h a jak włączę w telefonie to mam jakieś 90km/h nie wiem czy to prawda ale kiedyś ktoś mi powiedział że sygnał z satelity przy większych prędkościach czasem nie nadąża za pojazdem z tego ta pomyłka a prędkościomierz jedynie moze oszukać się jakieś 3/4 km/h

Link to comment
Share on other sites

NIe wiem z czego to wynika - ale powyższa różnica występuje w fordach transitach, fiatach ducato, oplach movano - w solbusach także, równe 10 km. Ale pytałem chłopaków z iveco i oni mają podobno co do jotki zgrane z navi--> no chyba że ścieme walili

Link to comment
Share on other sites

ja ma navi w tel i jak jade ciezarowka, to pokazuje tyle co na liczniku, a wiadomo w tachografie lipy nie ma, wiec mysle ze bardziej wiarygodny jest gps, ale w moto nie sprawdzałem...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...