Jump to content

Jak trzymać kierownicę podczas jazdy na torze


Michał8899
 Share

Recommended Posts

Michał8899

Witam,

Na co dzień w ruchu miejskim jeżdżę trzymając dwa palce na klamkach. Czy taką technikę powinienem stosować również podczas jazdy po torze? Oglądając MotoGP widać, że zawodnicy trzymają manetkę całą dłonią stąd moje wątpliwości ;)

Link to comment
Share on other sites

Byłam na torze z osk turbo i uczą aby trzymać dwa palce na klamkach czyto na torze czy na ulicy i powiem że o wiele lepiej mi się kieruje motocyklemmotocyklem 🙄

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Ja oglądałem Moto GP i Biblię Pokonywania zakrętów ale wzorce przychodzą same z doświadczeniem w stosunku do sprzętu. Także na początku były wszystkie palce na hamulcu a potem zauważyłem, że kładę tylko 2 palce. Samo wyszło. Być może przyczyną jest sprawność hamulca. Cztery palce mimo wszystko mocniej naciskają  i wystarczają tylko 2.  Ja nie myślę co mam zrobić, po prostu jadę a reszta dzieje się odruchowo. Wygodniej jest przy skręcaniu, dwa place na hamulcu a dłonią wypycham kierownicę od siebie.

Najważniejszy jest sprawny sprzęt i lekki dosiad. Kierownicę trzymamy lekko, bez zbytniego opierania się na manetkach. Wtedy wszystko się zmienia. Trzeba trenować i pokonywać własne bariery. LwG

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000
1 godzinę temu, matthewspl napisał:

Natomiast odwijanie plynne gazu w winklach moim zdaniem najlepiej robic cala dlonia. A juz napewno dlugie winkle gdzie sporo manetki trzeba odwinac i czasami brakuje nadgarsta i trzeba przelozyc dlon ( widac to w moto gp bardzo czesto). wtedy niepotrzebne sa dwa palce na klamce bo po co?

Przy wejściu na autostradę, jak się dogania TIR'a , czasami trzeba się trochę przytrzymać.  Mimo, że zakręt to cień TIR'a jest wstrzymujący hehehehe, na torze wszystko inaczej się dzieje, trzeba poznać tylko tor. W rzeczywistości jest więcej zmiennych,  tor to jest inna para kaloszy.

Jeżeli chodzi o przyhamowywanie na zakręcie to ja to robię tak, że gazu nie ujmuje, bo gaz jest krótki, tylko lekko dotykam obu hamulców i potem puszczam.  I tutaj jest pytanie o przednie zawieszenie oraz czy klocki nie łapią. No,  ... jest po co tylko 2 palce.  Też jest pytanie na której nodze jest ciężar ciała, ach ... jest co przełamywać w sobie. I tutaj może się przydać tor oraz hehehe inny silnik.

 

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Sok turbo Pabianice

Ja osobiście poruszając się po mieście zawsze trzymam dwa palce nad klamkami, trzeba rozróżnić środowisko w którym się poruszamy, więc na torze może nie zawsze. Ważne : najczęściej motocykliści giną w mieście że względu na to że nie potrafią hamować a dwa palcem nad klamki zmniejszą czasu reakcji. To moje zdanie a szablonowa jazda na motocyklu się nie sprawdza więc nie zawsze technika z toru sprawdza się na drodze i odwrotnie. LwG :D

 

Link to comment
Share on other sites

Szkoła Motocyklowa Turbo

Najważniejsza sprawa u motocyklisty to otwarta głowa a nie skupienie tylko na jednej technice :D

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...