Skocz do zawartości

Jak trzymać kierownicę podczas jazdy na torze


Michał8899

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na co dzień w ruchu miejskim jeżdżę trzymając dwa palce na klamkach. Czy taką technikę powinienem stosować również podczas jazdy po torze? Oglądając MotoGP widać, że zawodnicy trzymają manetkę całą dłonią stąd moje wątpliwości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłam na torze z osk turbo i uczą aby trzymać dwa palce na klamkach czyto na torze czy na ulicy i powiem że o wiele lepiej mi się kieruje motocyklemmotocyklem 🙄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek rst1000

Ja oglądałem Moto GP i Biblię Pokonywania zakrętów ale wzorce przychodzą same z doświadczeniem w stosunku do sprzętu. Także na początku były wszystkie palce na hamulcu a potem zauważyłem, że kładę tylko 2 palce. Samo wyszło. Być może przyczyną jest sprawność hamulca. Cztery palce mimo wszystko mocniej naciskają  i wystarczają tylko 2.  Ja nie myślę co mam zrobić, po prostu jadę a reszta dzieje się odruchowo. Wygodniej jest przy skręcaniu, dwa place na hamulcu a dłonią wypycham kierownicę od siebie.

Najważniejszy jest sprawny sprzęt i lekki dosiad. Kierownicę trzymamy lekko, bez zbytniego opierania się na manetkach. Wtedy wszystko się zmienia. Trzeba trenować i pokonywać własne bariery. LwG

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek rst1000
1 godzinę temu, matthewspl napisał:

Natomiast odwijanie plynne gazu w winklach moim zdaniem najlepiej robic cala dlonia. A juz napewno dlugie winkle gdzie sporo manetki trzeba odwinac i czasami brakuje nadgarsta i trzeba przelozyc dlon ( widac to w moto gp bardzo czesto). wtedy niepotrzebne sa dwa palce na klamce bo po co?

Przy wejściu na autostradę, jak się dogania TIR'a , czasami trzeba się trochę przytrzymać.  Mimo, że zakręt to cień TIR'a jest wstrzymujący hehehehe, na torze wszystko inaczej się dzieje, trzeba poznać tylko tor. W rzeczywistości jest więcej zmiennych,  tor to jest inna para kaloszy.

Jeżeli chodzi o przyhamowywanie na zakręcie to ja to robię tak, że gazu nie ujmuje, bo gaz jest krótki, tylko lekko dotykam obu hamulców i potem puszczam.  I tutaj jest pytanie o przednie zawieszenie oraz czy klocki nie łapią. No,  ... jest po co tylko 2 palce.  Też jest pytanie na której nodze jest ciężar ciała, ach ... jest co przełamywać w sobie. I tutaj może się przydać tor oraz hehehe inny silnik.

 

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Sok turbo Pabianice

Ja osobiście poruszając się po mieście zawsze trzymam dwa palce nad klamkami, trzeba rozróżnić środowisko w którym się poruszamy, więc na torze może nie zawsze. Ważne : najczęściej motocykliści giną w mieście że względu na to że nie potrafią hamować a dwa palcem nad klamki zmniejszą czasu reakcji. To moje zdanie a szablonowa jazda na motocyklu się nie sprawdza więc nie zawsze technika z toru sprawdza się na drodze i odwrotnie. LwG :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...