Michał8899 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Witam, Na co dzień w ruchu miejskim jeżdżę trzymając dwa palce na klamkach. Czy taką technikę powinienem stosować również podczas jazdy po torze? Oglądając MotoGP widać, że zawodnicy trzymają manetkę całą dłonią stąd moje wątpliwości 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AgaJaga Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Byłam na torze z osk turbo i uczą aby trzymać dwa palce na klamkach czyto na torze czy na ulicy i powiem że o wiele lepiej mi się kieruje motocyklemmotocyklem 🙄 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Ja oglądałem Moto GP i Biblię Pokonywania zakrętów ale wzorce przychodzą same z doświadczeniem w stosunku do sprzętu. Także na początku były wszystkie palce na hamulcu a potem zauważyłem, że kładę tylko 2 palce. Samo wyszło. Być może przyczyną jest sprawność hamulca. Cztery palce mimo wszystko mocniej naciskają i wystarczają tylko 2. Ja nie myślę co mam zrobić, po prostu jadę a reszta dzieje się odruchowo. Wygodniej jest przy skręcaniu, dwa place na hamulcu a dłonią wypycham kierownicę od siebie. Najważniejszy jest sprawny sprzęt i lekki dosiad. Kierownicę trzymamy lekko, bez zbytniego opierania się na manetkach. Wtedy wszystko się zmienia. Trzeba trenować i pokonywać własne bariery. LwG 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 1 godzinę temu, matthewspl napisał: Natomiast odwijanie plynne gazu w winklach moim zdaniem najlepiej robic cala dlonia. A juz napewno dlugie winkle gdzie sporo manetki trzeba odwinac i czasami brakuje nadgarsta i trzeba przelozyc dlon ( widac to w moto gp bardzo czesto). wtedy niepotrzebne sa dwa palce na klamce bo po co? Przy wejściu na autostradę, jak się dogania TIR'a , czasami trzeba się trochę przytrzymać. Mimo, że zakręt to cień TIR'a jest wstrzymujący hehehehe, na torze wszystko inaczej się dzieje, trzeba poznać tylko tor. W rzeczywistości jest więcej zmiennych, tor to jest inna para kaloszy. Jeżeli chodzi o przyhamowywanie na zakręcie to ja to robię tak, że gazu nie ujmuje, bo gaz jest krótki, tylko lekko dotykam obu hamulców i potem puszczam. I tutaj jest pytanie o przednie zawieszenie oraz czy klocki nie łapią. No, ... jest po co tylko 2 palce. Też jest pytanie na której nodze jest ciężar ciała, ach ... jest co przełamywać w sobie. I tutaj może się przydać tor oraz hehehe inny silnik. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 11 Czerwca 2017 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 Temat rzeka O jednym trzeba pamiętać - nie wszystkie techniki sportowe nadają się na ulicę i odwrotnie My na naszych szkoleniach na samym początku i końcu podkreślamy o co nam chodziło i jaki cel ma szkolenie. My szkolimy motocyklistów z podstaw techniki jazdy defensywnej po zakrętach czyli wszystko to co będzie potrzebne nam na drodze , czy to w mieście czy na winklach w Alpach. Szkolenia sportowe to zupełnie inny temat i tu poza Californią CSS nikt tego w Polsce nie robi a i u nich odbywa się to dopiero na etapie 4 , czyli gdy zostawisz u nich wcześniej 10000 zł. W wielu książkach pojawia się ten temat i myślę że na takim poziomie jakim my jeździmy (a na razie nie mamy Polaka w MotoGP) dwa palce nikomu nie przeszkadzają . Ja osobiście w mieście zawsze mam dwa palce nad klamkami a na torze w zależności od zakrętu i tyle na ten temat. Co do nawijania rol gazu mając dwa palce nad klamką hamulca nigdy nie zauważyłem na długich winklach żeby mi brakowało gazu a wczoraj byłem na szkoleni w Kisielinie (za***isty tor) i tam jest jedna prawa patelnia bardzo długa i jakoś problemu nie było z dodawaniem gazu mając dwa [alce nad klamką. Pozdrawiam Robert 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sok turbo Pabianice Opublikowano 22 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Ja osobiście poruszając się po mieście zawsze trzymam dwa palce nad klamkami, trzeba rozróżnić środowisko w którym się poruszamy, więc na torze może nie zawsze. Ważne : najczęściej motocykliści giną w mieście że względu na to że nie potrafią hamować a dwa palcem nad klamki zmniejszą czasu reakcji. To moje zdanie a szablonowa jazda na motocyklu się nie sprawdza więc nie zawsze technika z toru sprawdza się na drodze i odwrotnie. LwG 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 22 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Najważniejsza sprawa u motocyklisty to otwarta głowa a nie skupienie tylko na jednej technice 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.