Michał8899 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2017 Witam, Na co dzień w ruchu miejskim jeżdżę trzymając dwa palce na klamkach. Czy taką technikę powinienem stosować również podczas jazdy po torze? Oglądając MotoGP widać, że zawodnicy trzymają manetkę całą dłonią stąd moje wątpliwości 1 Cytuj
AgaJaga Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2017 Byłam na torze z osk turbo i uczą aby trzymać dwa palce na klamkach czyto na torze czy na ulicy i powiem że o wiele lepiej mi się kieruje motocyklemmotocyklem 🙄 0 Cytuj
Krzysiek rst1000 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2017 Ja oglądałem Moto GP i Biblię Pokonywania zakrętów ale wzorce przychodzą same z doświadczeniem w stosunku do sprzętu. Także na początku były wszystkie palce na hamulcu a potem zauważyłem, że kładę tylko 2 palce. Samo wyszło. Być może przyczyną jest sprawność hamulca. Cztery palce mimo wszystko mocniej naciskają i wystarczają tylko 2. Ja nie myślę co mam zrobić, po prostu jadę a reszta dzieje się odruchowo. Wygodniej jest przy skręcaniu, dwa place na hamulcu a dłonią wypycham kierownicę od siebie. Najważniejszy jest sprawny sprzęt i lekki dosiad. Kierownicę trzymamy lekko, bez zbytniego opierania się na manetkach. Wtedy wszystko się zmienia. Trzeba trenować i pokonywać własne bariery. LwG 4 Cytuj
Krzysiek rst1000 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2017 1 godzinę temu, matthewspl napisał: Natomiast odwijanie plynne gazu w winklach moim zdaniem najlepiej robic cala dlonia. A juz napewno dlugie winkle gdzie sporo manetki trzeba odwinac i czasami brakuje nadgarsta i trzeba przelozyc dlon ( widac to w moto gp bardzo czesto). wtedy niepotrzebne sa dwa palce na klamce bo po co? Przy wejściu na autostradę, jak się dogania TIR'a , czasami trzeba się trochę przytrzymać. Mimo, że zakręt to cień TIR'a jest wstrzymujący hehehehe, na torze wszystko inaczej się dzieje, trzeba poznać tylko tor. W rzeczywistości jest więcej zmiennych, tor to jest inna para kaloszy. Jeżeli chodzi o przyhamowywanie na zakręcie to ja to robię tak, że gazu nie ujmuje, bo gaz jest krótki, tylko lekko dotykam obu hamulców i potem puszczam. I tutaj jest pytanie o przednie zawieszenie oraz czy klocki nie łapią. No, ... jest po co tylko 2 palce. Też jest pytanie na której nodze jest ciężar ciała, ach ... jest co przełamywać w sobie. I tutaj może się przydać tor oraz hehehe inny silnik. 0 Cytuj
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 11 Czerwca 2017 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2017 Temat rzeka O jednym trzeba pamiętać - nie wszystkie techniki sportowe nadają się na ulicę i odwrotnie My na naszych szkoleniach na samym początku i końcu podkreślamy o co nam chodziło i jaki cel ma szkolenie. My szkolimy motocyklistów z podstaw techniki jazdy defensywnej po zakrętach czyli wszystko to co będzie potrzebne nam na drodze , czy to w mieście czy na winklach w Alpach. Szkolenia sportowe to zupełnie inny temat i tu poza Californią CSS nikt tego w Polsce nie robi a i u nich odbywa się to dopiero na etapie 4 , czyli gdy zostawisz u nich wcześniej 10000 zł. W wielu książkach pojawia się ten temat i myślę że na takim poziomie jakim my jeździmy (a na razie nie mamy Polaka w MotoGP) dwa palce nikomu nie przeszkadzają . Ja osobiście w mieście zawsze mam dwa palce nad klamkami a na torze w zależności od zakrętu i tyle na ten temat. Co do nawijania rol gazu mając dwa palce nad klamką hamulca nigdy nie zauważyłem na długich winklach żeby mi brakowało gazu a wczoraj byłem na szkoleni w Kisielinie (za***isty tor) i tam jest jedna prawa patelnia bardzo długa i jakoś problemu nie było z dodawaniem gazu mając dwa [alce nad klamką. Pozdrawiam Robert 5 Cytuj
Gość Sok turbo Pabianice Opublikowano 22 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2018 Ja osobiście poruszając się po mieście zawsze trzymam dwa palce nad klamkami, trzeba rozróżnić środowisko w którym się poruszamy, więc na torze może nie zawsze. Ważne : najczęściej motocykliści giną w mieście że względu na to że nie potrafią hamować a dwa palcem nad klamki zmniejszą czasu reakcji. To moje zdanie a szablonowa jazda na motocyklu się nie sprawdza więc nie zawsze technika z toru sprawdza się na drodze i odwrotnie. LwG 0 Cytuj
Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 22 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2018 Najważniejsza sprawa u motocyklisty to otwarta głowa a nie skupienie tylko na jednej technice 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.