Jump to content

Problem, Silnik Się Grzeje


Kazik J400
 Share

Recommended Posts

Kazik J400

Witam, niedawno wymieniłem cylinder na 72ccm i zauważyłem że silnik strasznie zaczął się grzać, nie wiem jaka jest tego przyczyna, ma ktoś jakaś większą wiedzę na ten temat ? Da się na to coś zaradzić bez zakładania chłodnicy oleju?

Link to comment
Share on other sites

Tommyrenny

Jak kupiłeś tani zestaw to może nawet Ci tłok złapać.

Znam takie przypadki, dzieje się tak ze względu na słabe spasowanie i kiepskie materiały.

Chlodnica oleju chyba nie wiele pomoże, nie rozwijasz swoim sprzętem dużych prędkości żeby miała skuteczne chłodzenie oleju takie moje zdanie.

Jak składałeś nie miałeś wrażenia że jest ciasno?

Odpalił od razu?

Jak kręcił rozrusznik? Normalnie czy wolniej niż zwykle na starym garnku?

Rozgrzany kręci normalnie czy ma problem?

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Ja bym sprawdził podstawowe sprawy:

- po wymianie regulacja zaworów

- czy właściwy zapłon

- czy świeca nie zbyt gorąca

- a trzecia sprawa to jak jest na dotarciu to trzeba nim delikatnie jeździć przez jakieś 300 km, musi się dotrzeć. Najpierw krótkie odcinki po parę kilometrów, odczekaj aż ostygnie i znowu.

 

Może materiał tłoka jest słaby i zbytnio się przyciera.


Nie wymienia się cylindra i tłoka tak sobie bo jest w pudełku, trzeba zmierzyć czy części trzymają tolerancję.


a gaźnik regulowałeś, jak zbyt uboga mieszanka też może się przegrzewać.

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pytanie co znaczy "strasznie się grzeje", przecież przy docieraniu zawsze bardziej się grzeje. Oczywiście to nie wyklucza przecież kwestii wspomnianych wyżej.

Link to comment
Share on other sites

Kazik J400

Jak kupiłeś tani zestaw to może nawet Ci tłok złapać.

Znam takie przypadki, dzieje się tak ze względu na słabe spasowanie i kiepskie materiały.

Chlodnica oleju chyba nie wiele pomoże, nie rozwijasz swoim sprzętem dużych prędkości żeby miała skuteczne chłodzenie oleju takie moje zdanie.

Jak składałeś nie miałeś wrażenia że jest ciasno?

Odpalił od razu?

Jak kręcił rozrusznik? Normalnie czy wolniej niż zwykle na starym garnku?

Rozgrzany kręci normalnie czy ma problem?

Spasowanie elementów jest dobre, sprawdzałem, odpalił też bez problemu żadnego tylko że ja odpalałem go z kopki bo szkoda mi było na pierwszy rozruch rozrusznika, ale później z rozrusznika odpalał normalnie, i na zimnym i na ciepłym

Ja bym sprawdził podstawowe sprawy:

- po wymianie regulacja zaworów

- czy właściwy zapłon

- czy świeca nie zbyt gorąca

- a trzecia sprawa to jak jest na dotarciu to trzeba nim delikatnie jeździć przez jakieś 300 km, musi się dotrzeć. Najpierw krótkie odcinki po parę kilometrów, odczekaj aż ostygnie i znowu.

 

Może materiał tłoka jest słaby i zbytnio się przyciera.

 

Nie wymienia się cylindra i tłoka tak sobie bo jest w pudełku, trzeba zmierzyć czy części trzymają tolerancję.

 

a gaźnik regulowałeś, jak zbyt uboga mieszanka też może się przegrzewać.

Zawory były regulowane, zapłon też poprawnie ustawiony, co do swiecy to nie sprawdzałem ale jest nowa więc raczej nie powinno się z nią nic dziać.

Chociaż jeżeli chodzi o to że on jest docierany to jak już się dobrze dotrze to powinna mu ta temperatura spaść ?

Pytanie co znaczy "strasznie się grzeje", przecież przy docieraniu zawsze bardziej się grzeje. Oczywiście to nie wyklucza przecież kwestii wspomnianych wyżej.

To znaczy że po dosłownie kilku kilometrach 2-3 silnik jest już tak gorący ze nie da się go dotknąć bez poparzenia sobie łapy, a na wcześniejszym cylindrze 50 ccm po takim dystansie nie było czuć prawie nic, jeżeli się go wcześniej nie rozgrzewalo

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Ciepło odprowadzają także spaliny. Zobacz czy nie ma przytkania rury wydechowej, jakieś blokady dla spalin. Czy do większej pojemności nie trzeba innego tłumika. Szybkość spalin jest większa i zostawia dużo ciepła na wylocie. Druga sprawa to regulacja gaźnika, uboga mieszanka to wyższa temperatura.  Ale ja bym patrzył na układ wydechowy. Może niech zawór wydechowy będzie trochę luźniejszy.  Głowicę też wymieniłeś, czy zostały stare zawory? Jest różnica w wielkości zaworów między 50 a 70 'tką. Może to jest odpowiedź.

 

Kup ceramizer i dolej do oleju.

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kazik J400

Ciepło odprowadzają także spaliny. Zobacz czy nie ma przytkania rury wydechowej, jakieś blokady dla spalin. Czy do większej pojemności nie trzeba innego tłumika. Szybkość spalin jest większa i zostawia dużo ciepła na wylocie. Druga sprawa to regulacja gaźnika, uboga mieszanka to wyższa temperatura. Ale ja bym patrzył na układ wydechowy. Może niech zawór wydechowy będzie trochę luźniejszy. Głowicę też wymieniłeś, czy zostały stare zawory? Jest różnica w wielkości zaworów między 50 a 70 'tką. Może to jest odpowiedź.

 

Kup ceramizer i dolej do oleju.

Z układem wydechowym raczej jest wszystko ok, ale jeszcze sprawdze jak wrócę do domu, co do zaworów to głowice wymieniłem wszystko co robiłem to pod 70-tke.

Faktycznie może jest coś nie tak z gaznikiem, sprawdzę jeszcze tą mieszankę, wymienie filtr powietrza bo może ciągnąć gdzieś lewe powietrze jak gdzieś jest nieszczelny.

A ten ceramizer to do czego?

Edited by Kazik J400 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Ceramizer zmniejszy opory tarcia na tłoku i cylindrze,... no wszędzie tam gdzie metal o metal trze. Ale spojrzyj na wydech, niby zmiana niezbyt wielka na 70 cm3 ale efekt grzania zbyt mocny, jak rozumiem Twoje słowa. Zrób zdjęcie świecy.

Edited by Krzysiek rst1000 (see edit history)

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kazik J400

Ceramizer zmniejszy opory tarcia na tłoku i cylindrze,... no wszędzie tam gdzie metal o metal trze. Ale spojrzyj na wydech, niby zmiana niezbyt wielka na 70 cm3 ale efekt grzania zbyt mocny, jak rozumiem Twoje słowa. Zrób zdjęcie świecy.

Dobrze rozumiesz, mała zmiana pojemności a duży wzrost temperatury, a to zdjęcie zrobić na ciepłej czy zimnej swiecy, czy nie ma to zbytnio znaczenia
Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Przejedz parę kilometrów, tak aby motorek się rozgrzał i zgaś. Po ostygnięciu zrób zdjęcie, najlepiej abym widział napisy na świecy. Tylko ostre zdjęcie hihihihihi

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kazik J400

Ktoś tu już napisał : "daj więcej paliwa " bo jest za ubogo .

Fakt była zbyt uboga mieszanka, ale wczoraj gaznik był regulowany bo zmieniany był filtr powietrza, dzisiaj jak jechałem faktycznie temperatura spadła ale nie był to jakiś wielki spadek, spadło jedynie o kilka stopni
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

a inaczej, olej nowy i odpowiedni wlałeś oraz odpowiednią ilość  ??? a czy na przykład kanał olejowy w silniku nie jest zapchany i filter oleju tez cacy.... ja ma tez taką przeróbkę 50/72 z oryginalnym wydechem

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Ale docierałeś go w ogóle? Bo po wymianie cylindra najlepiej zawory ustawić nieco luźniej i dotrzeć go przez jakieś 300km- wstępne docieranie, które normalnie robią w fabrykach. Niestety gdy kupujesz zestaw "tuningowy" taki zestaw jest pozbawiony tego i należy nieco ostrożniej się z nim obchodzić. 
Dopiero po tych kilkuset kilometrach ustawia się zawory na umowne 0,7 i zaczyna się docierać tak jak, to robiłeś po kupnie 50ccm. 
A co do teorii "tanich zestawów" czy nie, to gdyby faktycznie chciał kupić porządnej jakości zestaw, to musiałby wydać na niego połowę wartości motoroweru, jaki ma więc nie ma sensu pytać się czy kupił tanie czy nie. 

Edited by Ryżu (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Kazik J400
Dnia 4.06.2017 o 17:33, Ryżu napisał:

Ale docierałeś go w ogóle? Bo po wymianie cylindra najlepiej zawory ustawić nieco luźniej i dotrzeć go przez jakieś 300km- wstępne docieranie, które normalnie robią w fabrykach. Niestety gdy kupujesz zestaw "tuningowy" taki zestaw jest pozbawiony tego i należy nieco ostrożniej się z nim obchodzić. 
Dopiero po tych kilkuset kilometrach ustawia się zawory na umowne 0,7 i zaczyna się docierać tak jak, to robiłeś po kupnie 50ccm. 
A co do teorii "tanich zestawów" czy nie, to gdyby faktycznie chciał kupić porządnej jakości zestaw, to musiałby wydać na niego połowę wartości motoroweru, jaki ma więc nie ma sensu pytać się czy kupił tanie czy nie. 

był dotarty równe 300 km,  zawory ustawialem 80km temu i musze powiedziec ze jest juz lepiej, no niby grzeje się bardziej niż na 50, ale nie jest juz tak źle jak było na dotarciu

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...