Kazik J400 Opublikowano 20 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Witam, niedawno wymieniłem cylinder na 72ccm i zauważyłem że silnik strasznie zaczął się grzać, nie wiem jaka jest tego przyczyna, ma ktoś jakaś większą wiedzę na ten temat ? Da się na to coś zaradzić bez zakładania chłodnicy oleju? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommyrenny Opublikowano 20 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Jak kupiłeś tani zestaw to może nawet Ci tłok złapać. Znam takie przypadki, dzieje się tak ze względu na słabe spasowanie i kiepskie materiały. Chlodnica oleju chyba nie wiele pomoże, nie rozwijasz swoim sprzętem dużych prędkości żeby miała skuteczne chłodzenie oleju takie moje zdanie. Jak składałeś nie miałeś wrażenia że jest ciasno? Odpalił od razu? Jak kręcił rozrusznik? Normalnie czy wolniej niż zwykle na starym garnku? Rozgrzany kręci normalnie czy ma problem? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 20 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Ja bym sprawdził podstawowe sprawy: - po wymianie regulacja zaworów - czy właściwy zapłon - czy świeca nie zbyt gorąca - a trzecia sprawa to jak jest na dotarciu to trzeba nim delikatnie jeździć przez jakieś 300 km, musi się dotrzeć. Najpierw krótkie odcinki po parę kilometrów, odczekaj aż ostygnie i znowu. Może materiał tłoka jest słaby i zbytnio się przyciera. Nie wymienia się cylindra i tłoka tak sobie bo jest w pudełku, trzeba zmierzyć czy części trzymają tolerancję. a gaźnik regulowałeś, jak zbyt uboga mieszanka też może się przegrzewać. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommyrenny Opublikowano 20 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Zgadzam się z przedmówcą trzeba mierzyć. Stawiam 0,7 ze będą ślady przetarcia 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julian85 Opublikowano 20 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Pytanie co znaczy "strasznie się grzeje", przecież przy docieraniu zawsze bardziej się grzeje. Oczywiście to nie wyklucza przecież kwestii wspomnianych wyżej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik J400 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Jak kupiłeś tani zestaw to może nawet Ci tłok złapać. Znam takie przypadki, dzieje się tak ze względu na słabe spasowanie i kiepskie materiały. Chlodnica oleju chyba nie wiele pomoże, nie rozwijasz swoim sprzętem dużych prędkości żeby miała skuteczne chłodzenie oleju takie moje zdanie. Jak składałeś nie miałeś wrażenia że jest ciasno? Odpalił od razu? Jak kręcił rozrusznik? Normalnie czy wolniej niż zwykle na starym garnku? Rozgrzany kręci normalnie czy ma problem? Spasowanie elementów jest dobre, sprawdzałem, odpalił też bez problemu żadnego tylko że ja odpalałem go z kopki bo szkoda mi było na pierwszy rozruch rozrusznika, ale później z rozrusznika odpalał normalnie, i na zimnym i na ciepłym Ja bym sprawdził podstawowe sprawy: - po wymianie regulacja zaworów - czy właściwy zapłon - czy świeca nie zbyt gorąca - a trzecia sprawa to jak jest na dotarciu to trzeba nim delikatnie jeździć przez jakieś 300 km, musi się dotrzeć. Najpierw krótkie odcinki po parę kilometrów, odczekaj aż ostygnie i znowu. Może materiał tłoka jest słaby i zbytnio się przyciera. Nie wymienia się cylindra i tłoka tak sobie bo jest w pudełku, trzeba zmierzyć czy części trzymają tolerancję. a gaźnik regulowałeś, jak zbyt uboga mieszanka też może się przegrzewać. Zawory były regulowane, zapłon też poprawnie ustawiony, co do swiecy to nie sprawdzałem ale jest nowa więc raczej nie powinno się z nią nic dziać.Chociaż jeżeli chodzi o to że on jest docierany to jak już się dobrze dotrze to powinna mu ta temperatura spaść ? Pytanie co znaczy "strasznie się grzeje", przecież przy docieraniu zawsze bardziej się grzeje. Oczywiście to nie wyklucza przecież kwestii wspomnianych wyżej. To znaczy że po dosłownie kilku kilometrach 2-3 silnik jest już tak gorący ze nie da się go dotknąć bez poparzenia sobie łapy, a na wcześniejszym cylindrze 50 ccm po takim dystansie nie było czuć prawie nic, jeżeli się go wcześniej nie rozgrzewalo 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 22 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Ciepło odprowadzają także spaliny. Zobacz czy nie ma przytkania rury wydechowej, jakieś blokady dla spalin. Czy do większej pojemności nie trzeba innego tłumika. Szybkość spalin jest większa i zostawia dużo ciepła na wylocie. Druga sprawa to regulacja gaźnika, uboga mieszanka to wyższa temperatura. Ale ja bym patrzył na układ wydechowy. Może niech zawór wydechowy będzie trochę luźniejszy. Głowicę też wymieniłeś, czy zostały stare zawory? Jest różnica w wielkości zaworów między 50 a 70 'tką. Może to jest odpowiedź. Kup ceramizer i dolej do oleju. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik J400 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 (edytowane) Ciepło odprowadzają także spaliny. Zobacz czy nie ma przytkania rury wydechowej, jakieś blokady dla spalin. Czy do większej pojemności nie trzeba innego tłumika. Szybkość spalin jest większa i zostawia dużo ciepła na wylocie. Druga sprawa to regulacja gaźnika, uboga mieszanka to wyższa temperatura. Ale ja bym patrzył na układ wydechowy. Może niech zawór wydechowy będzie trochę luźniejszy. Głowicę też wymieniłeś, czy zostały stare zawory? Jest różnica w wielkości zaworów między 50 a 70 'tką. Może to jest odpowiedź. Kup ceramizer i dolej do oleju. Z układem wydechowym raczej jest wszystko ok, ale jeszcze sprawdze jak wrócę do domu, co do zaworów to głowice wymieniłem wszystko co robiłem to pod 70-tke. Faktycznie może jest coś nie tak z gaznikiem, sprawdzę jeszcze tą mieszankę, wymienie filtr powietrza bo może ciągnąć gdzieś lewe powietrze jak gdzieś jest nieszczelny. A ten ceramizer to do czego? Edytowane 22 Maja 2017 przez Kazik J400 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 22 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 (edytowane) Ceramizer zmniejszy opory tarcia na tłoku i cylindrze,... no wszędzie tam gdzie metal o metal trze. Ale spojrzyj na wydech, niby zmiana niezbyt wielka na 70 cm3 ale efekt grzania zbyt mocny, jak rozumiem Twoje słowa. Zrób zdjęcie świecy. Edytowane 30 Maja 2017 przez Krzysiek rst1000 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik J400 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Ceramizer zmniejszy opory tarcia na tłoku i cylindrze,... no wszędzie tam gdzie metal o metal trze. Ale spojrzyj na wydech, niby zmiana niezbyt wielka na 70 cm3 ale efekt grzania zbyt mocny, jak rozumiem Twoje słowa. Zrób zdjęcie świecy. Dobrze rozumiesz, mała zmiana pojemności a duży wzrost temperatury, a to zdjęcie zrobić na ciepłej czy zimnej swiecy, czy nie ma to zbytnio znaczenia 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 23 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Przejedz parę kilometrów, tak aby motorek się rozgrzał i zgaś. Po ostygnięciu zrób zdjęcie, najlepiej abym widział napisy na świecy. Tylko ostre zdjęcie hihihihihi 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelnext22 Opublikowano 23 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Ktoś tu już napisał : "daj więcej paliwa " bo jest za ubogo . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik J400 Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Ktoś tu już napisał : "daj więcej paliwa " bo jest za ubogo .Fakt była zbyt uboga mieszanka, ale wczoraj gaznik był regulowany bo zmieniany był filtr powietrza, dzisiaj jak jechałem faktycznie temperatura spadła ale nie był to jakiś wielki spadek, spadło jedynie o kilka stopni 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robcio Opublikowano 3 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Co to znaczy zbyt mocno o ile stopni od właściwej? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 a inaczej, olej nowy i odpowiedni wlałeś oraz odpowiednią ilość ??? a czy na przykład kanał olejowy w silniku nie jest zapchany i filter oleju tez cacy.... ja ma tez taką przeróbkę 50/72 z oryginalnym wydechem 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryżu Opublikowano 4 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 (edytowane) Ale docierałeś go w ogóle? Bo po wymianie cylindra najlepiej zawory ustawić nieco luźniej i dotrzeć go przez jakieś 300km- wstępne docieranie, które normalnie robią w fabrykach. Niestety gdy kupujesz zestaw "tuningowy" taki zestaw jest pozbawiony tego i należy nieco ostrożniej się z nim obchodzić. Dopiero po tych kilkuset kilometrach ustawia się zawory na umowne 0,7 i zaczyna się docierać tak jak, to robiłeś po kupnie 50ccm. A co do teorii "tanich zestawów" czy nie, to gdyby faktycznie chciał kupić porządnej jakości zestaw, to musiałby wydać na niego połowę wartości motoroweru, jaki ma więc nie ma sensu pytać się czy kupił tanie czy nie. Edytowane 4 Czerwca 2017 przez Ryżu (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik J400 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 Dnia 4.06.2017 o 17:33, Ryżu napisał: Ale docierałeś go w ogóle? Bo po wymianie cylindra najlepiej zawory ustawić nieco luźniej i dotrzeć go przez jakieś 300km- wstępne docieranie, które normalnie robią w fabrykach. Niestety gdy kupujesz zestaw "tuningowy" taki zestaw jest pozbawiony tego i należy nieco ostrożniej się z nim obchodzić. Dopiero po tych kilkuset kilometrach ustawia się zawory na umowne 0,7 i zaczyna się docierać tak jak, to robiłeś po kupnie 50ccm. A co do teorii "tanich zestawów" czy nie, to gdyby faktycznie chciał kupić porządnej jakości zestaw, to musiałby wydać na niego połowę wartości motoroweru, jaki ma więc nie ma sensu pytać się czy kupił tanie czy nie. był dotarty równe 300 km, zawory ustawialem 80km temu i musze powiedziec ze jest juz lepiej, no niby grzeje się bardziej niż na 50, ale nie jest juz tak źle jak było na dotarciu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.