Jump to content

Nadpęknięty Gaźnik


Olo
 Share

Recommended Posts

Od pewnego czasu moje er5 nie działa na jednym cylindrze :P Przy okazji naprawy jak czyściłem gaźniki to za mocno dokręciłem jedną śrubkę od pokrywki pod którą jest przepustnica z membraną. Pod tą pokrywką pojawiło się lekkie pęknięcie które zakleiłem klejem do pękniętych silników. Jak jest tam jakaś nieszczelność to może też powodować, że moto źle chodzi? 

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Hihihih ale naprawiłes, ... hahahahaha. Śrub nie dokręca się do oporu na długim kluczu, bo urwiesz śrubę albo gwint, w każdym manualu powinna być wskazana siła dokręcenia śruby gdy jest istotna. Szczególnie tam gdzie są użyte delikatne materiały np. stopy aluminium. Powszechnie nikt nie używa klucza dynamometrycznego do dokręcania świec. Zresztą ja też hahahaha. To i potem trzeba wymieniać głowicę.

 

Kup nowy gaźnik i nie dywaguj, bo to do niczego dobrego nie prowadzi.

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak składam silnik to używam klucza dynamometrycznego ;) ale tu była mała śrubka na śrubokrecik wiec ciężko byłoby kluczem  :P 

 

Gaźniki nie są tanią rzeczą ale jak mus to przeboleje i zakupie 

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Temat obok jest podobny temat tj. przerywa na wysokich obrotach. Właściciel też nie był pewny dlaczego i szukał mechanika. U Ciebie jest objaw nieco inny, bo w ogóle nie działa na jednym cylindrze. Ja bym szukał w elektryce, może cewka albo kabel ma przebicie. Pęknięty gaźnik jeszcze zostaw, bo to nie jest przypuszczalnie przyczyną braku pracy na jednym cylindrze. Weź miernik i sprawdź krok po kroku te elementy które prowadzą do tego cylindra. Może jakaś trywialna sprawa.

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak wykrece 2 świece i przyloze do masy to iskra na dwóch jest. Fajki , świece i przewody nowe.

Link to comment
Share on other sites

Nieszczelność korpusu membrany może powodować , że przepustnica nie będzie się podnosić  - w efekcie może to skutkować brakiem pracy cylindra.

 

Zamaist kupować nowy gażnik wystarczy wymienić samą pokrywę - ten sam typ gaźnika zwykle jest stosowany w kilku modelach motocykli - szukałbym na allegro jakiegoś używanego, zdekompletowanego gaźnika na części. Marka i typ gaźnika powinny być na korpusie.

 

Poza tym ten element występuje też jako część dostępna w sieci kawasaki - tak na szybko znalezione bo nie wiem jaki dokładnie masz model ER-a ale prawdopodobnie będzie to element nr 16005-1057  w sklepie www.kawasakisklep.pl  taka część kosztuje 127,99 zł czyli tragedii nie ma.

Edited by jcb (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Może źle napisałem, ale pokrywka jest dobra, tylko gaźnik pod tą pokrywką pękł

Link to comment
Share on other sites

No to gorzej. Tak czy inaczej uszkodzony element trzeba wymienić. Nawet niewielkie nieszczelności w układach sterowanych podciśnieniowo będą dawać duże zmiany w ich działaniu.

 

 

Do ER-5 na allegro masz spory wybór gaźników od 190 zł za komplet.

Edited by jcb (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...