Jump to content

Regulator Napiecia Cbr F2


AndrzejCBR
 Share

Recommended Posts

Witam jakies dwa tygodnie temu zauwazylem brak ladowania w mojej hondzie, poczytalem troche o co chodzi i wyszlo na to ze wymienilem regulator napiecia(ten ktory byl wczesniej nie byl orygialny) zamowilem na allegro do tego modelu i pasuje tez do innych koszt 95zl w poniedzialek zalozylem sprawdzam miernikiem ladowanie 14.23V wiec wszystko ok zadowolony przejechalem dzis z 50 km kilka postoji po czym brak ladowania ledwo odapil znowu uszkodzony regulator napiecia, dlaczego tak sie dzieje? sezon w pelni a moto bez ladowania.

Link to comment
Share on other sites

sprawdzałeś alternator? to bolaczka hond...a ten regler był z radiatorem czy bez?

Link to comment
Share on other sites

Alternator wydaje sie ok. Regulator z radiatorem byl. Ogolnie jest jakies tam ladowanie ale za male jak wlacze swiatla to juz spada poniezej 12volt. Masz jakies sprawdzone sposoby na sprawdzenie regulatora?

Link to comment
Share on other sites

sprawdź najpierw alternator żebyś miał 100% pewność( Odpinasz łącze od alternatora i sprawdzasz zwarcie na masę każdej fazy multimetrem ustawionym na przejście (dzwonek) Jeśli nie ma zwarcia to ustawiasz multimetr na napięcie zmienne w zakresie do 100V i na wolnych obrotach przy odpiętej kostce między każdą fazą powinno być ok. 20 - 30V.) tak robiłem u siebie..

Link to comment
Share on other sites

Wiec tak: sprawdzilem alternator trzy fazy 1z2 1z3 2z3 i na obrotach 1400rpm wynosi 15-16V na obrotach 5000rpm 58-60V kazda tyle samo. Nie ma tez zadengo zwarcia miedzy tymi trzema kablami od alternatora a masa motocykla sprawdzalem miernikiem na pikniecie. Regulator ktory teraz kupilem to jakis polski zamiennik zalany sylikonem moze on byl niskiej jakosci dlatego tak sie stalo? moze kupic cos porzdniejszego z granicy 200-300zl podobno zaklada sie regulatory od ducati bo pasuja i eliminuja problem. Moze ktos sie wypowiedziec w tej sprawie?

Link to comment
Share on other sites

Wyglada na to ze faktycznie poleciał regulator , z zamiennikow to wlasnie regulatory ducati energia.

Link to comment
Share on other sites

Zamowilem ducati energia 299zl mam nadzieje ze mi posluzy bo nie mam pieniedzy na kupce zeby wydawac. Dodatkowo zamontuje do niego wentylator.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam na orginalnym reglerze zamontowany wentylator od kompa zdaje egzamin :smile:

Link to comment
Share on other sites

ja też wpadlem na ten pomysl z wentylatorem powiedz mi jakie wymiary tego wentylatora? I pod co masz go podłączonego?

Link to comment
Share on other sites

wentylator mam podłączony pod tylne swiatło pozycyjne ..a wentylator 5cm na 5cm jakos tak..

Link to comment
Share on other sites

AndrzejCBR

Kupilem dzis wentylator 5x5cm i teraz czekac tylko na regulator:/ Mam nadzieje ze teraz wszystko bedzie ok.

Link to comment
Share on other sites

ja przewinołem w tamtym sezonie altka i założyłem wentylatorek i na razie jest git...

Link to comment
Share on other sites

AndrzejCBR

A czemu przewijales alternator? u mnie chyba te napiecia sa ok pisalem wyzej co sprawdzalem.Jeszcze mam pytanie jak Ty przymocowales ten wentylator do regulatora?Jeszcze mam pytanie jak Ty przymocowales ten wentylator do regulatora?

Link to comment
Share on other sites

Alternator przewijałem gdyz spaliło sie uzwojenie..Wentylatorek przymocowałem 2 blaszki aluminiowe szerokość ok 3 cm grubośc ok 1cm ,2 otwory na każdej blaszce jeden pod śrubkę od reglera druga do wentylatora....chcesz to ci zrobie foty jak to ja zrobiłem...

Link to comment
Share on other sites

AndrzejCBR

Mam wyobrażenie jak to zrobiłeś też zrobię podobnie. Póki co czekam na ten regulator ducati.

Link to comment
Share on other sites

Ja wam polecam posmarować pastą od procesorów lub klocków hamulcowych( miedziana) płytkę do której przylega regulator zwiększa ilość oddawanego zmniejszając szanse na jego spalenie ja po zmianie regulatora tak zrobiłem i wszystko gitara już drugi sezon

Link to comment
Share on other sites

AndrzejCBR

posmarowalem ta pasta do procesorow regulator który właśnie się spalił wiec to chyba też nie reguła. Ale teraz ten ducati też posmaruje do tego wentylator i zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

AndrzejCBR

Wiec tak: przejrzalem instalacje wyczyscilem styki pod sciedzeniem, zalozylem nowy regulator ducati energia nowy akumulator bosch. Do regulator wentylator ktory podpiolem pod tylne swiatlo pozycyjne o wielkosci 5x5 Przejechane 130 km poki co ok(zeby nie zapeszyc) Dziekuje za zangazowanie Danielowi z forum (rowniez za ten numer do elektryka) udzielil kilka cennych porad.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma za co...a moim zdaniem musisz oblać % ten nowy regulator by działał bez awaryjnie :riding: :riding: ja tez mam boscha akumulator :decayed:

Link to comment
Share on other sites

:riding: :riding: :riding: :riding: :riding: i po problemie ..... :biggrin:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...