Jump to content

Płyn Do Chłodnic, Jaki?


benusso
 Share

Recommended Posts

WitamJaki lejecie płyn do chłodnic do swoich moto? czy jakiś specjalny czy samochodowy?jaki do gpz500?Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

słyszałem że każdy płyn chłodniczy jest dobry, najważniejsze to nie lać wody

Popieram. Zwykły płyn chłodniczy (wiadomo, że mrozo-odporny lepiej) i tyle :smile: Ważne, aby nie lać wody.
Link to comment
Share on other sites

O właśnie kupiłem wczoraj ten Dynagel bo ma podwyższoną temperaturę wrzenia.Generalnie to mam niepokojącą mnie sytuację, zauważyłem że nie mam nic w zbiorniku na płyn chłodzący, temperatura silnika nie wchodziła mimo to na pole czerwone, wskazówka dochodzi do miejsca pokazanego na rysunku.http://www.picshot.pl/public/view/101728Kupiłem płyn, dolałem, weszło ok 0,5 litra tylko, podczas jazdy temperatura się nie zmieniła, dochodzi do miejsca wskazanego na obrazku.Czy taka temperatura jest ok, czy może układ jest zapowietrzony ?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym na twoim miejscu spuscił ten płyn zalał całkowicie nowy...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dynagel, ma największą temperaturę wrzenia. Na innych preparatach zachwalają temperaturę zamarzania, a kogo to interesuję.Motocykle zazwyczaj się grzeją. Chyba, że ktoś trzyma maszynę przed blokiem w zimę. To też temperatura zamarzania jest istotna.Zawsze przed wymianą płynu chłodzącego, przepłukać układ wodą destylowaną.

Link to comment
Share on other sites

płyny chłodnicze wykorzystywane w samochodach mają temperaturę wrzenia ok 107*C, motocyklowe ok 130*Cz tego co pamiętam wentylatory załączają się przy ok 100*C więc tragedii nie ma, ale lepiej nie przegrzewać zbytnio płynu bo będzie tracił swoje właściwości ;]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Odświeżam temat, gdzie ten Dynagel można kupić> Będzie w markietach/stacjach, czy raczej moto sklepy?

Link to comment
Share on other sites

Raczej w każdym sklepie czy to samochodowy czy motocyklowy Ja jakiś czas temu kupiłem w Norauto czy tam Feuvert czy cos w tym stylu ....

Link to comment
Share on other sites

Tylko pamiętaj ze motocyklowe mają wyższą temp wrzenia, jak coś mam u siebie motula

Link to comment
Share on other sites

kosmaty ma tutaj racje np u mnie wentylator zalacza się przy 109C dlatego wazne jest by nie lać wody. Typowe motocyklowe plyny chlodnicze mają wyższą temperature wżenia niż samochodowe aczkolwiek znajomi wlewają płyny chłodnicze które leje się do aut i nic się nie dzieje. One też mają podwyższoną temperature wżenia.

Link to comment
Share on other sites

a niby dlaczego nie lać wody? Na żaden wyścig nie wpuszczają z płynem, pilnują żeby była woda bo jak się wywalisz i się rozleje płyn to jest po zawodach.

 

W układzie chłodzenia jest jakieś ciśnienie (nie mam pojęcia jakie), a jak wiadomo woda podnosi swoją temperaturę wrzenia wraz ze wzrostem ciśnienia.  Wniosek z tego taki że śmiało można lać wodę, tyle że destylowaną żeby się żaden syf z niej nie wytrącał :smile:

Link to comment
Share on other sites

a niby dlaczego nie lać wody? Na żaden wyścig nie wpuszczają z płynem, pilnują żeby była woda bo jak się wywalisz i się rozleje płyn to jest po zawodach.

 

W układzie chłodzenia jest jakieś ciśnienie (nie mam pojęcia jakie), a jak wiadomo woda podnosi swoją temperaturę wrzenia wraz ze wzrostem ciśnienia.  Wniosek z tego taki że śmiało można lać wodę, tyle że destylowaną żeby się żaden syf z niej nie wytrącał :smile:

Może się nie znam, ale czy przy wodzie ciśnienie może być zbyt wysokie (niższa temperatura wrzenia=>więcej pary=>większe ciśnienie) i nie ma ryzyka, że gdzieś układ nie wytrzyma i woda pójdzie na zewnątrz parząc lub do silnika przez uszczelkę głowicy?

Link to comment
Share on other sites

Ciśnienie wytwarza pompa wody i od niej jest zależnea nie od tego co wlejesz. Korek jest chyba na 1.4 bara, więc jęsli układ chłodniczy jest w porządku to za duże cisnienie ujdzie przez korek do zbiornika przelewowego albo na zewnątrz, jak nie masz zbiorniczka

Edited by SMmaciek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bez urazy  :decayed:

 

Ale pierdolita z tym ciśnieniem, pompami i temperaturą załączania wentylatora.  :biggrin:

Jak typowe studenty co się tylko książek naczytały i połowę zapomniały  :P

Link to comment
Share on other sites

Bez urazy :decayed: Ale pierdolita z tym ciśnieniem, pompami i temperaturą załączania wentylatora. :biggrin: Jak typowe studenty co się tylko książek naczytały i połowę zapomniały :P

 

Akurat to dość ważne. W innej temperaturze wrze woda na Mount Everest a w innej będzie gwizdał czajnik na gazie w jednym z łódzkich blokowisk. :smile:

Podstawy fizyki przydają się nie tylko przy doborze płynu chłodniczego ale normalnie w życiu, tak żeby cię jakiś producent w ciula nie zrobił obiecując że jego produkt to jeszcze zrobi ci pranie a później loda z połykiem. Są płyny które nie są w ogóle na bazie wody i ich temperatura wrzenia jest tak duża jak ja pier**lę. Ale po co przepłacać? Nawet Borygo czy petrygo przy tym ciśnieniu będzie miał wysoka temperaturę wrzenia.

Trzeba wybrać taki produkt, który ci nie zamarznie w układzie jeśli masz garaż nie ogrzewany i taki, który ci szlamu w układzie nie zostawi.

Wszystko tylko nie woda, bo nie musi wrzeć żeby wytrącał się osad (kamień).

Na wyścigach jak najbardziej używają wody, ale tam zmieniają parę silników w sezonie tak samo jak układów chłodzenia. Jesli chcemy sie cieszyć sprawnym moto, warto zalać płyn do chłodnic aluminiowych... raczej ciężko kupić gdziekolwiek płyn z przeznaczeniem do innych ;)

 

Edited by Rogal (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Akurat ja to wiem i znam zasady fizyki wody i płynów chłodniczych. Znam tez zasady działania ciśnień w układach chłodniczych i temperatury załączań wentylatorów. Czego jak obserwuję większośc nie zna a teorie snuje że ho ho. Może nie zrozumiałes kolego przekazu, czego się nie dziwię. Moge się też założyć że gdybyś nie był świadomy tego iż wlałem Ci zwykłą wode do chłodnicy i czy był byś na Mount Everest czy w Kruszowie na placku nie kapnął byś się zachwalając jakie to masz za***iste, uniwersalne chłodziwo w silniku  :P

 

Oczywiście nie neguje zalewania dobrego płynu i jak najbardziej polecam. Ale też nie popadajmy w paranoje w tak przyziemnej sprawie, wystarczy że jeden z drugim wleje sobie zwykły, markowy płyn do chłodnicy i będzie dobrze  ;)

Link to comment
Share on other sites

Zacytowałem Ciebie bo było mi najprościej odnieść się do istoty najważniejszych czynników o których wspominałeś w układzie chłodzenia.
A w poprzednim poście używałem sformułowań "Ci" "Tobie" jako do ogółu.
A co do pitolenia przez studenciaków, a daj popitolić, od tego chyba jest forum?
 

 

 

Moge się też założyć

Nie zakładam się bo w każdy zakładzie jeden staje się frajerem a drugi cwaniaczkiem.

 

 

 

Może nie zrozumiałes kolego przekazu, czego się nie dziwię.

Ja się dziwie że nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojej wypowiedzi, bo chodziło mi o to samo co Tobie, tylko chciałem wyczerpać temat.

 

 

wystarczy że jeden z drugim wleje sobie zwykły, markowy płyn do chłodnicy i będzie dobrze

 

Właśnie tego było sedno....

Edited by Rogal (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

 

a daj popitolić, od tego chyba jest forum?

pewnie od tego jest forum... tylko Ciebie Rogal to czasami już nie da się czytać ;]

Link to comment
Share on other sites

"-Gratulacje, rozbił Pan bank!
 -a ja tylko pociągnął..."

Proszę nie wszczynać karczemnej awantury :biggrin:
 

Podsumowując: woda destylowana da radę, ale może się robić syf, każdy płyn do chłodnic aluminiowych w normalnych warunkach da radę, droższy może być lepszy, ale przy naszej płaszczyźnie geograficznej raczej tego nie odczujemy, chyba że moto trzymamy w zamrażalniku.

 

Bardzo wszystkim dziękuję za porady :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...