crazyy Posted April 23, 2017 Report Share Posted April 23, 2017 Witajcie. Zakładam taki temat w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące mnie kwestie. Rozglądam się jak wiecie po innym już temacie za motocyklem na przyszły bądź kolejny sezon. Analizując wszelakie typy, rodzaje maszyn zaczynam mieć sieczkę w głowie i sam już nie wiem czego chce. Szukam sprzętu, z którym zaprzyjaźniłbym się na dłużej niż na 1 sezon. Taki, który byłby i wygodny na dłuższe wypady, mam tu na myśli permanentny ból kości ogonowej pojawiający się dość szybko. Przy wzroście 182cm nie wiem na jakim motocyklu miałbym taką pozycję, aby ów ból mnie nie atakował. Taki, który byłby sprawnie jeżdżący miał trochę jaj, dawał radę sprawnie rozpędzać do 140km/h siebie + 130kg mnie na sobie. Coś co robi 100km/h z takim obciążeniem w czasie krótszym niż 5s. Taki, który łatwo się prowadzi i nie wymaga wielkiego treningu. Taki, który wyglądem nie powoduje wytykania palcami na ulicy w negatywnym znaczeniu. Siedziałem na paru sprzętach lecz nie jeździłem ani kilometra. Chwilę siedząc na wszystkim jest wygodnie. Istnieją jakieś pewniaki spełniające powyższe kryteria? Pewniaki mówiąc mam na myśli słynne Fazery, FJR'y, VFR'y czy też suzi DL itp. Nie jeździłem żadnym, nie znam ich. Będę miał na taka imprezę powiedzmy do 30tyś. Nie chce wydać forsy przejechać się 400km i stwierdzić, że to jednak nie to po czym szukać kolejnego. Macie na pewno doświadczenie i podpowiecie co nieco jaki motocykl uchodzi za taki złoty środek między komfortem, precyzją prowadzenia i osiągami. Wiem, że cały internet ocieka informacjami, ale właśnie dlatego wolę posłuchać kogoś z was kto ma doświadczenie i może podpowiedzieć w kierunku czego warto się pochylić. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelnext22 Posted April 23, 2017 Report Share Posted April 23, 2017 Dla mnie ? Rozsądek to DL650 Na bogato to XL1000 od Hondy 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aidekk Posted April 24, 2017 Report Share Posted April 24, 2017 Przy takich gabarytach to coś w stylu zx12 albo Hayka powinny zrobić robotę. Reszta to kwestia jazdy próbnej, bo bez tego ciężko kupić motocykl. Jeśli masz czas i chęci na szukanie to nikt nie broni wziąć na weekend z salonu i zrobić 500km. Po to salony dają taką możliwość żeby korzystać. W maju masz też Harley on tour jeśli wchodzi w opcję jakaś armatura pokroju V- roda. 0 Quote Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter Posted April 24, 2017 Report Share Posted April 24, 2017 jeśli wchodzi w opcję jakaś armatura pokroju V- roda. V-Rod jest fajny, ale chyba będzie mało poręczny w mieście, ja bym radził przymierzyć się doDL650 lub DL1000, albo VFR. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aidekk Posted April 24, 2017 Report Share Posted April 24, 2017 V-Rod jest fajny, ale chyba będzie mało poręczny w mieście Odniosłem inne wrażenie jeżdżąc na nim. Oczywiście nie jest lekki, ale środek ciężkości ma tak nisko, że prowadzi się przyjemnie i stabilnie. Ze względu na długość i mniejszą zwrotność moga być problemy z przeciskaniem się między autkami, ale co kto lubi 1 Quote Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychoslav Posted April 24, 2017 Report Share Posted April 24, 2017 jezdzilem fzs1000. nowsza siostra fz1 bardzo przyjemny sprzecik. u mnie wyzsza kiera i obszyta kanapa - ponad 700 km 1 dnia (wypad na rybke nad morze i powrot do Lodzi) i jeszcze mialem chec jezdzic co tez uczynilem bez bolu wszystko, jesli chodzi o pozycje i mozliwosci bardzo sobie chwalilem te maszyne Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka 0 Quote "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter Posted April 24, 2017 Report Share Posted April 24, 2017 Ze względu na długość i mniejszą zwrotność moga być problemy z przeciskaniem się między autkami, też to miałem na myśli ... ale poza tym V ROD jest bardzo fajny ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazyy Posted April 24, 2017 Author Report Share Posted April 24, 2017 Panowie co do armatury mam już jednego kabana odpowiednik V-roda, ale od suzuki. Cóż jednak pozostaje mi się przymierzać i w miarę możliwości objechać trochę sprzętu. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosmaty Posted April 24, 2017 Report Share Posted April 24, 2017 jeśli cierpisz na bóle kości ogonowej to według mnie wszelkie sprzęty z prostą pozycją ciała odpadają, musisz mieć pozycję lekko pochyloną do przodu 0 Quote http://www.libertymotors.pl/kontakt/lodz/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazyy Posted April 24, 2017 Author Report Share Posted April 24, 2017 Prosta pozycja jest ok bardziej chodzi o kształt siedziska. Musze siedzieć tylko na tyłku nie z częściowo podpartymi plecami. Kilka dziur zaliczonych w drodze i ból mówi dzień dobry. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychoslav Posted April 24, 2017 Report Share Posted April 24, 2017 obszyj kanape w takim razie. porzadna firma zrobi Ci siedzonko dokładnie takie jak sobie wymarzysz 0 Quote "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kefas Posted April 24, 2017 Report Share Posted April 24, 2017 Zobacz sobie Triumph Sprint ST1050 - latam i całkiem fajny sprzęcik. Co do VFR - przy VFR800 będziesz już trochę przyciężkawy - tu celowałbym w VFR1200. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosmaty Posted April 25, 2017 Report Share Posted April 25, 2017 Zobacz sobie Triumph Sprint ST1050 - latam i całkiem fajny sprzęcik. Co do VFR - przy VFR800 będziesz już trochę przyciężkawy - tu celowałbym w VFR1200.ludzie pamiętajmy że tu chodzi o 1 motocykl, jakie 1200 ? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka 0 Quote http://www.libertymotors.pl/kontakt/lodz/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszczomb Posted April 25, 2017 Report Share Posted April 25, 2017 gdzie tam pierwszy? Kolega śmiga już na 1800 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosmaty Posted April 25, 2017 Report Share Posted April 25, 2017 aaa sorka pojebutały mi sie osoby faktycznie, sam Wojtkowi zawoziłem opone do tej vzr`y 0 Quote http://www.libertymotors.pl/kontakt/lodz/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek rst1000 Posted April 26, 2017 Report Share Posted April 26, 2017 Kilka dziur zaliczonych w drodze i ból mówi dzień dobry. No to masz nadwagę i słabe mięśnie pleców. Także nie zmiana motocykla tylko trochę basenu i będzie jak po urodzeniu. A jeżeli chodzi o motocykl na każdą okazję, to nie ma takiego. Jak ja kupowałem swój sprzęt to też miałem podobny dylemat. Od razu odpadły sporty, bo ciężko jeździ się nimi nad morze. Zbyt pochylona sylwetka nie nadaje się na drogę. Prawie wszystkie cruisery miały małą moc i jak patrzyłem na innych to wydawało mi się, że tak wolno się poruszają. Zostały turystyki i większe enduro. Dużo było przemyśleń ale zostałem przy turystyku z pełną owiewką. Ofert jest sporo, no mnie pociągnął silnik o nieco nerwowym usposobieniu. Poniżej 4 sekund do setki bez problemu. Jego serce bije jak moje. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychoslav Posted April 26, 2017 Report Share Posted April 26, 2017 nie uwierze ze przy 160 nie chce urwac lba a np fazer (o tym tylko mowie bo to mialem z tej klasy, podejrzewam ze bandit 1250 i im podobne maszyny maja.. podobnie) i w miescie git i w dluuugiej trasie git i z bagazami git i z pasazerem.. tez git jedyne co to fakt.. nie wygraja z pod swiatel. ale 143 kuce w pelni wystarczaja takze zeby sie pobawic Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka 0 Quote "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychoslav Posted April 27, 2017 Report Share Posted April 27, 2017 no to kurcze troche to uderza w moje postrzeganie motocykli typu naked, ale ok Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka 0 Quote "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Link to comment Share on other sites More sharing options...
B3DNAR Posted April 27, 2017 Report Share Posted April 27, 2017 Może nie na pierwsze moto ale Kawa z1000sx to w stu procentach kompletny motocykl. Wygodny jak turysta a pojedzie jak Ścigacz. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka 2 Quote Bednar Moto: https://www.youtube.com/channel/UCQm5eRSQ6IGDfC-RD3k62Ow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piuriel Posted April 27, 2017 Report Share Posted April 27, 2017 nie uwierze ze przy 160 nie chce urwac lba Mateusz prawdęCi powiedział.Testowałem Monstera. Przy 200 już czuć wiatr. Poniżej można kulturalnie dość jechać. Obczaj jaką Mateusz ma tam szybkę a spokojnie są dostępne akcesoryjne większę. 0 Quote ...You can be better than that.. ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮ Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazyy Posted April 27, 2017 Author Report Share Posted April 27, 2017 (edited) Potwierdzę słowa przedmówców na obecnym cruiserze, którym jeżdżę sytuacja wygląda tak samo jak na nakedzie 140km/h to jazda bez problemu 160 trochę wieje, ale da się to przetrwać bez uszczerbku na zdrowiu 200 na jakimś odcinku też da się przelecieć choć to już walka o przetrwanie. Powyżej 200 wieje tak samo mocno człowiek jest już tak spięty z moto, że nie ma znaczenia ile jest ponad 200. Sytuacja się zmienia diametralnie gdy wieje jakiś boczny wiatr lecz to dotyczy każdego moto. Edited April 27, 2017 by crazyy (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek rst1000 Posted April 27, 2017 Report Share Posted April 27, 2017 Może nie na pierwsze moto ale Kawa z1000sx to w stu procentach kompletny motocykl. Wygodny jak turysta a pojedzie jak Ścigacz. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka Mnie się też wydaje, że to jest dobra oferta, tylko tak delikatnie pracuje, nie V2. A reszta jak najbardziej ogień. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek rst1000 Posted April 28, 2017 Report Share Posted April 28, 2017 (edited) Ale jak porównywać Ducati Supersport S czy małe Panigale do Kawasaki Z1000SX. Oba Ducati mają zupełnie inną pozycję motocyklisty a na Kawasaki siedzi się wyprostowany. Małe owiewki w Ducati muszą wywoływać pochylenie ciała, w Kawasaki takiego efektu nie powinno być. No i moce są rozstrzelone. Chyba trudno porównywać tak różne sprzęty, ja bym optował za Kawasaki. Ale na pewno należy przetestować. Edited April 28, 2017 by Krzysiek rst1000 (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazyy Posted April 28, 2017 Author Report Share Posted April 28, 2017 (edited) Kawa faktycznie wydaje się być całkiem ok czytam i oglądam testy przeróżne muszę gdzieś to na żywo obejrzeć. Mówią, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Ja mam trochę inne zdanie i kawa wydaje się dobrze wpisywać w mój opracowany scenariusz. Nie jestem szaleńcem nie jestem też powolniakiem. Na tor się nie wybiorę strikte po to aby się ścigać tylko by doskonalić umiejętności. i tu też nie w schodzeniu na kolano tylko dla wyrobienia odruchu patrzenia w zakręt. Zapakuje się delikatnie i pojadę na wyjazd z plecakiem przy tym nie będę oglądał żadnego tira od tyłu. Na autostradzie schowam się za owiewkami, a i na zwykłej powiatowej nie wylecą mi plomby z zębów. Jak chcę to odkręcę do odciny, ale nie muszę tego robić aby sprawnie się poruszać, ma dość mocny dół. W razie nagłej konieczności dam rade bez większego problemu ominąć przeszkodę na drodze. Waży 230kg. Co to jest do 350kg w suzuki. I taki opis wymagań pasuje do charakteru Z1000SX Edited April 28, 2017 by crazyy (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychoslav Posted April 28, 2017 Report Share Posted April 28, 2017 (edited) sie zdecydujmy czy obecnie nowy mocny naked jest najlepszym wyborem czy ducat supersport dla mnie to dwa totalnie różne motocykle, oba są najlepsze? a co do moto.. przesiadłem się obecnie na suzi SV1000S. jest mega Edited April 28, 2017 by krzychoslav (see edit history) 0 Quote "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.