Jump to content

Zawór Przed Tłumikiem (Exup(?)) Jak, Kiedy To Działa?


jwoz
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry, wymieniłem końcówkę wydechu, na firmową, dobrej jakości, Termignoni. Zrobiłem to w autoryzowanym serwisie. Na rurze łączącej silnik z kominem jest zawór, jeżeli się nie mylę nazywany jest exup'em. Jak można sprawdzić czy działa, kiedy się otwiera, kiedy domyka(?) Kręciłem manetką, obrotami, na wszystkie możliwe sposoby, zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku - bez skutku... Serwisant twierdzi, że zawór pracuje w czasie ruchu, pod obciążeniem. W czasie jazdy nie mam jak tam zajrzeć :smile: Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak i kiedy ten zawór powinien pracować (?) Temu Serwisantowi średnio ufam... dziękuje :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry, wymieniłem końcówkę wydechu, na firmową, dobrej jakości, Termignoni. Zrobiłem to w autoryzowanym serwisie. Na rurze łączącej silnik z kominem jest zawór, jeżeli się nie mylę nazywany jest exup'em. Jak można sprawdzić czy działa, kiedy się otwiera, kiedy domyka(?) Kręciłem manetką, obrotami, na wszystkie możliwe sposoby, zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku - bez skutku... Serwisant twierdzi, że zawór pracuje w czasie ruchu, pod obciążeniem. W czasie jazdy nie mam jak tam zajrzeć :smile: Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak i kiedy ten zawór powinien pracować (?) Temu Serwisantowi średnio ufam... dziękuje :smile:

nie wiem jak jest w ducati ale w moim gixie k6 przed uruchomieniem exup robi test-otwiera sie i zamyka sie na jakies 3/4; z tego co wiem nie dziala to liniowo,tylko wraz z zwiekszeniem obrotow i obciazenia otwiera sie ; bynajmniej na wolnych obratach musi byc on otwarty chociaz troche bo spaliny musza gdzies uciekac :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak jest w ducati ale w moim gixie k6 przed uruchomieniem exup robi test-otwiera sie i zamyka sie na jakies 3/4; z tego co wiem nie dziala to liniowo,tylko wraz z zwiekszeniem obrotow i obciazenia otwiera sie ; bynajmniej na wolnych obratach musi byc on otwarty chociaz troche bo spaliny musza gdzies uciekac :biggrin:

Dzięki, czyli po uruchomieniu motocykla powinien wykonać "jakiś" ruch... u mnie jest zupełnie nieruchomy...

Link to comment
Share on other sites

Nie - nie w każdym moto robi się test exupa po przekręceniu stacyjki. Exup otwiera i zamyka przepustnice w wydechu w zależności od obrotów silnika. Exup pomaga zbierać się z niższych obrotów motocyklom wysokoobrotowym jak R6 Rj15 ,a po jego wywaleniu motocykl trochę traci dół ,ale zyskuje na górze - czyli tak jak torówki lubią najbardziej.  Co do testu exupa to na pewno można to sprawdzić za pomocą funkcji diagnostycznej w liczniku motorka tylko trzeba wiedzieć jak :smile: Chyba ,że masz kamerkę typu GoPro to sobie przymocuj tak ,aby było widać czy podczas jazdy silniczek steruje linkami zaworu 

Link to comment
Share on other sites

exup powinien pracować również na biegu jałowym dodając gazu, nie wiem czemu u ciebie tak się nie dzieje, czy widzisz żeby dochodziły do niego 2 linki ?

Link to comment
Share on other sites

exup powinien pracować również na biegu jałowym dodając gazu, nie wiem czemu u ciebie tak się nie dzieje, czy widzisz żeby dochodziły do niego 2 linki ?

czesc, dziekuje bardzo za informacje, dochodzi do niego jedna linka, powrot jest zapewniany sprezyna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...