Jump to content

Honda Cbf600 Na


Korrus
 Share

Recommended Posts

Jak wszyscy się chwalą to i ja pokażę mój niedawny nabytek. Przedstawiam wam moją pierwszą maszynę o pojemności większej niż 125. Poprzednio było Virago 125, więc zmiana dość duża zarówno pod względem typu motocykla jak i pojemności.

CBF 600 NA

post-5638-0-38154100-1491768145_thumb.jpg

Póki co tylko standardowe akcje po zakupie czyli nowy olej,filtry i klocki hamulcowe z przodu.

Opony jeszcze na ten sezon starczą

Jest też tankbag (BUSE TRS SPORT-TOURING) na mały bagaż.

Co tam będę w dalszej kolejności zmieniał się okaże.

Link to comment
Share on other sites

Wladca-Swiata

Gratuluję. Oby dobrze się sprawowała.

 

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

No w końcu jakaś CBF'a:)

Pogratulować, niech służy!

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Poczciwa Hanka lać paliwo zmieniać olej i.... No właśnie, i tyle.

Bezawaryjności nie ma sensu życzyć bo to japoński AK 47 :decayed:

Przyczepności i gumowych drzew :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I zdechła mi honda. Stoje na zjeździe 21(Łódź Bałuty) z A1 i nie mam jak wrócić do domu.

Wróciłem, ale moto na lawecie.:sad2:

Edited by Korrus (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Póki co nie wiem, czekam na info od mechanika. Podejrzenia mam niestety poważne. Silnik się zblokował więc nie wróży to nic dobrego.

Link to comment
Share on other sites

Kurka. Niepotrzebnie siałem panikę. Co prawda objawy były dziwne ale skończyło się na wymianie akumulatora.  Jest dobrze. 

Link to comment
Share on other sites

Jednak nie jest do końca dobrze. Mam wrażenie że coś jest nie tak z regulatorem napięcia. Jutro będę go dokładnie mierzył bo dziś tylko tak pobieżnie sprawdziłem i mnie zaniepokoił. Napięcie ładowania nie jest stabilne i potrafi spaść przy przekroczeniu pewnych obrotów silnika. Do tego jest dość niskie bo ma około 13,3V.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie regulatory w hondach lubią się psuć . Ja w cbr-ce w ciągu 6 lat wymieniałem raz ale ntv-ce wymieniłem już dwa w ciągu 3 lat.

Link to comment
Share on other sites

W ogóle sposób działania regulatorów w motocyklach jest beznadziejny. Nie wiem czy wszędzie tak jest ale w mojej maszynie i wielu innych jest tak że regulator żeby obniżyć napięcie zwiera cewki statora do masy, przez co przez cewki płynie duży prąd i nagrzewa je. Im większe obroty tym te straty większe i więcej ciepła. Przez regulator płyną niepotrzebnie duże prądy. Rozwiązanie takie jest stosowane bo jest proste i tanie ale da się to zrobić lepiej. Nie wiem jak w praktyce ale teoretycznie gdyby dać prostownik na 6 diodach a potem przetwornicę Step Down DC/DC to można by uzyskać dużo mniejsze straty w alternatorze i w samym regulatorze. Nie wiem tylko jak alternator będzie reagował na takie obciążenie. Dziś zrobię pomiary cewek, napięć przed i za regulatorem to będę coś więcej wiedział.

Link to comment
Share on other sites

Dzieje się źle moto po rozgrzaniu na wyższych obrotach zgasł mi dwa razy w drodze i to może z 10-15 minut przejechałem. A do tego zaczął jeszcze głośniej chodzić.

Więcej w wątku:

Ostatni film z dzisiaj.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...