Jump to content

Szurające Klocki Z Przodu


crazyy
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

Zmieniałem ostatnio oponę z przodu sam też demontowałem i montowałem koło w sprzęcie.

Po złożeniu wszystkiego książkowo (mam serwisówkę) i wyjechaniu na drogę któryś klocek obciera o tarczę.

Tarcie cichnie w momencie nawet lekkiego dotknięcia hamulca.

Jak tylko puszczę to przy prędkości 50-80 słyszę szur szur szur

Nie jest to głośne, ale irytuje szczególnie, że wcześniej tego w ogóle nie było.

Koło mogło jakimś cudem inaczej się ułożyć?

Cóż można zrobić? Rozebrać przeczyścić i złożyć zaciski?

Doradźcie coś.

Link to comment
Share on other sites

Może trochę syfu zostało na którymś tłoczku i nie cofa się tyle ile powinien, albo klocki przesuwają się po prowadnicach z oporem i się blokują.

Wysuń tłoczki przeczyść je, wciśnij do końca i przepompuj płyn.

Sprawdź zabezpieczenia klocków

Link to comment
Share on other sites

Rozebrałem to na szybko. Poświęcić temu trzeba dobrą godzinkę. Ogólnie zasyfione wszystko jak to przy klockach myślę, że czyszczenie coś tu może pomóc.

Odkręciłem jeszcze raz śrubę koła, dokręciłem ponownie momentem i pobujałem sprzętem łapiąc za półkę dopiero potem dokręciłem kontry może wcześniej coś nie tak złożyłem...

Można do czyszczenia użyć jakiegoś zmywacza do hamulców? Nie uszkodzi gumek?

Oparte te środki są na rozpuszczalnikach więc sam nie wiem...

Link to comment
Share on other sites

Najbardziej neutralna jest benzyna ekstrkcyjna ja jej używam myślę, że zmywacz też nie zaszkodzi. Ja czyszczę tłoczki przy każdej wymianie klocków. Jak tego nie robiłeś to napewno pomoże.

Cała procedura wszystko fajnie, ale zapieczony nagar na klockach niszczy uszczelnienia i nie pozwala na delikatną pracę tłoczków

Wymień płyn i odpowietrz.

Edited by amoook (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

tak ogólnie to benzyna nie jest neutralna i dłuższe stosowanie uszkadza gumę, z jakiegoś powodu nikt nie zaleca mycia łańcucha chociażby benzyną ekstr. ;) co do zmywaczy to jest środek np motul break cleaner, odtłuszcza i przy okazji rozpuszcza wszystkie syfy, samo przeczyszczenie tłoczka to połowa roboty, powinno się jeszcze taki tłoczek posmarować pastą do tłoczków, tak samo przeczyść jeszcze prowadnice kocka

Link to comment
Share on other sites

Ja z ekstrakcyjną nigdy nie miałem problemów nawet z gumami zwkłymi, a nie olejoodpornymi. Co do smarowania słuszne spostrzeżenie

Link to comment
Share on other sites

 

 

Zmieniałem ostatnio oponę z przodu sam też demontowałem i montowałem koło w sprzęcie.

Głupie pytanie ale dobrze zamontowałeś kolo?

Czasem źle dociągnięta oska spowoduje ze szczeka hamulca będzie bardziej przesunięta w jedna stronę.

Ps podczas jazdy czy tarcze ci sie nagrzewają równomiernie?

Link to comment
Share on other sites

 

Czasem źle dociągnięta oska spowoduje ze szczeka hamulca będzie bardziej przesunięta w jedna stronę.

 

HEHE..... He.... :hihi:

Właśnie dziś jeszcze raz poluzowałem kontry, pobujałem solidnie przodem, zacisnąłem i problem znikł :laugh2:

Prawa laga ma luz na boki 2-3mm jak się źle ułożyła było właśnie tak jak napisałeś.

Klocki teraz trą jak zwykle coś tam słychać bo tego nie da się wyeliminować lecz w czasie jazdy nie słychać nic. Słysze dopiero jak otworze wiadro i na luzie się toczę 10km/h

Co nie zmienia faktu, że muszę zaciski przeczyścić. Klocki jeszcze oryginalne od 7 lat...

Edited by crazyy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...