Jump to content

Jazda Bez Lusterek


Pagbat
 Share

Recommended Posts

Ostatnio zastanawiałem się czy można motocyklem jeździć bez jednego lusterka po ulicach. Wtedy zauważyłem jak cross'owcy jeżdżą bez jakichkolwiek i stwierdziłem, że chyba nie jest to problemem poza tym że nic nie widać z tyłu : P czy ktoś orientuje się jak to wygląda prawnie? (Może ktoś ma na sprzedaż lewe lusterko do gsxf 750 rocznik 90 ^^?)

Link to comment
Share on other sites

prawego może nie być (Dz.U.2003, nr 32, poz. 262)§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:5) w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu widoczność do tyłu:a) co najmniej jedno lusterko zewnętrzne po lewej stronie pojazdu - w odniesieniu do samochodu osobowego i motocykla

Link to comment
Share on other sites

5a) w lusterka, zgodnie z załącznikiem nr 12 do rozporządzenia; nie dotyczy motocykla;

5c) w co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po prawej stronie pojazdu - w odniesieniu do motocykla, dla którego prędkość maksymalna przekracza 100 km/h;

 

Czy jedno nie zaprzecza drugiemu? A może to dlatego że tam nie ma załącznika nr 12 : O

(Pytanie o lusterko nadal aktualne : ) )

Link to comment
Share on other sites

Problem z tym, że to drugie brakujące to właśnie jest brakujące i go nie mam :biggrin: Zamówiłem już niby ale myślałem, że to będzie tańsze a z przesyłką wyszło 74 zyle :/ co to krzaczorów to myślę, że przy aleksandrowskiej wystarczających nie znajdę...

Link to comment
Share on other sites

Problem z tym, że to drugie brakujące to właśnie jest brakujące i go nie mam :biggrin: Zamówiłem już niby ale myślałem, że to będzie tańsze a z przesyłką wyszło 74 zyle :/ co to krzaczorów to myślę, że przy aleksandrowskiej wystarczających nie znajdę...

Dobrze, że nie znasz cen części do Ducati :biggrin:
Link to comment
Share on other sites

Lusterko trzeba mieć wg. prawa. Ale jak były zawody enduro w różnych miastach w PL to miśki sprawdzali tylko dow. rejestracyjny prawo jazdy i ubezpieczenie. Co do lusterek, kierunkowskazów i innych elementów zbędnych powiększających wagę motocykla się nie przyczepiali. Podobno tylko Opole jest bardzo cięte na motocyklistów i zidiociały komendant kazał sprawdzać nawet lusterka. Stworzyli takie endurowe szkła, plastikowe, składane.

Dołączona grafika

 

W terenie składasz aby nie urwać a na ulicy rozstawiasz. Z tym, że ja już jestem tak przyzwyczajony, że nawet na szosówce zawsze się obracam zamiast patrzeć w lusterko - większy kąt widzenia i nie mam martwego punktu :smile:

 

Wracając do przepisów to lusterko lepiej mieć ale nie spotkałem się aby ktoś się tego uczepił. Jest to po prostu błahostka. Zwróć uwagę na endurowca jakie zazwyczaj mają tablice rejestracyjne. Są to kopie oryginalnych tablic, pomniejszone. Kiedyś jeździłem z normalną to tylko jej szukałem po polach bo była za wielka i ciągle się gubiła. Kierunkowskazy to samo - wywaliłem od razu jak kupiłem moto. Niepotrzebna waga a jak się uszkodzi o krzak czy drzewo to szkoda :smile:

Link to comment
Share on other sites

kolega lata gsxf wiec nie potrzebne mu porady zeby zdejmowac lusterka i kierunki zeby sie o krzaki nie obijaly http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif a lewe lusterko duzo bardziej sie przydaje niz prawe wiec zakladaj i patrz w lusterka bo motocykle sa wszedzie :biggrin: (motocyklistow tez to jednak dotyczy) http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...