Pagbat Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 Ostatnio zastanawiałem się czy można motocyklem jeździć bez jednego lusterka po ulicach. Wtedy zauważyłem jak cross'owcy jeżdżą bez jakichkolwiek i stwierdziłem, że chyba nie jest to problemem poza tym że nic nie widać z tyłu : P czy ktoś orientuje się jak to wygląda prawnie? (Może ktoś ma na sprzedaż lewe lusterko do gsxf 750 rocznik 90 ^^?) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zegal Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 prawego może nie być (Dz.U.2003, nr 32, poz. 262)§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:5) w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu widoczność do tyłu:a) co najmniej jedno lusterko zewnętrzne po lewej stronie pojazdu - w odniesieniu do samochodu osobowego i motocykla 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
działkowy emeryt Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozdział 2, paragraf 11, punkt 5a 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pagbat Posted April 25, 2012 Author Report Share Posted April 25, 2012 5a) w lusterka, zgodnie z załącznikiem nr 12 do rozporządzenia; nie dotyczy motocykla; 5c) w co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po prawej stronie pojazdu - w odniesieniu do motocykla, dla którego prędkość maksymalna przekracza 100 km/h; Czy jedno nie zaprzecza drugiemu? A może to dlatego że tam nie ma załącznika nr 12 : O (Pytanie o lusterko nadal aktualne : ) ) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
działkowy emeryt Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 to załóż to drugie brakujące i już albo jak zobaczysz milicję zrób jak robią endurowcy/crossowcy - łup z manety i w krzaczory http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif tylko ze na gieesiksefie to moze być bardzo bolesne doświadczenie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaquzie Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 zwłaszcza jak trafi na dziką różę albo agrest 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pagbat Posted April 25, 2012 Author Report Share Posted April 25, 2012 Problem z tym, że to drugie brakujące to właśnie jest brakujące i go nie mam Zamówiłem już niby ale myślałem, że to będzie tańsze a z przesyłką wyszło 74 zyle :/ co to krzaczorów to myślę, że przy aleksandrowskiej wystarczających nie znajdę... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 Problem z tym, że to drugie brakujące to właśnie jest brakujące i go nie mam Zamówiłem już niby ale myślałem, że to będzie tańsze a z przesyłką wyszło 74 zyle :/ co to krzaczorów to myślę, że przy aleksandrowskiej wystarczających nie znajdę...Dobrze, że nie znasz cen części do Ducati 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pagbat Posted April 25, 2012 Author Report Share Posted April 25, 2012 No to wal ile za lewe lusterko 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x10d Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 http://gsxf.pl/viewtopic.php?t=3413 <- tu wprawdzie ktos sobie zarezerwowal, ale nie bylo napisane, ze sprzedane - zapytaj, rocznik 1993, wiec powinno pasowac, 25 pln koles chcial :> 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pysio Posted April 29, 2012 Report Share Posted April 29, 2012 Lusterko trzeba mieć wg. prawa. Ale jak były zawody enduro w różnych miastach w PL to miśki sprawdzali tylko dow. rejestracyjny prawo jazdy i ubezpieczenie. Co do lusterek, kierunkowskazów i innych elementów zbędnych powiększających wagę motocykla się nie przyczepiali. Podobno tylko Opole jest bardzo cięte na motocyklistów i zidiociały komendant kazał sprawdzać nawet lusterka. Stworzyli takie endurowe szkła, plastikowe, składane. W terenie składasz aby nie urwać a na ulicy rozstawiasz. Z tym, że ja już jestem tak przyzwyczajony, że nawet na szosówce zawsze się obracam zamiast patrzeć w lusterko - większy kąt widzenia i nie mam martwego punktu Wracając do przepisów to lusterko lepiej mieć ale nie spotkałem się aby ktoś się tego uczepił. Jest to po prostu błahostka. Zwróć uwagę na endurowca jakie zazwyczaj mają tablice rejestracyjne. Są to kopie oryginalnych tablic, pomniejszone. Kiedyś jeździłem z normalną to tylko jej szukałem po polach bo była za wielka i ciągle się gubiła. Kierunkowskazy to samo - wywaliłem od razu jak kupiłem moto. Niepotrzebna waga a jak się uszkodzi o krzak czy drzewo to szkoda 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzycho Posted April 30, 2012 Report Share Posted April 30, 2012 kolega lata gsxf wiec nie potrzebne mu porady zeby zdejmowac lusterka i kierunki zeby sie o krzaki nie obijaly http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif a lewe lusterko duzo bardziej sie przydaje niz prawe wiec zakladaj i patrz w lusterka bo motocykle sa wszedzie (motocyklistow tez to jednak dotyczy) http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.