Grzyb Posted March 24, 2017 Report Share Posted March 24, 2017 Siema, Jak w temacie. Motor mam 2 tygodnie i zastanawiam się gdzie zacząć szukać. Wentylator chodzi Płyn jest - nawet przelewem wywaliła Moje pomysły termostat i płukanie układu jakimś "czymś". Motor jest z 90 roku, silnik jak w starym V-Max. Pomysły porady? Z góry dzięki! Sent from my HTC One M9 using Tapatalk 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominikf6 Posted March 24, 2017 Report Share Posted March 24, 2017 Może ten typ tak ma ? Motocykle często grzeją się w korkach. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted March 24, 2017 Report Share Posted March 24, 2017 Termostat na początek wymień/sprawdź. Jak nie pomoże to czujnik załączający wentylator może szwankuje. P.S. Niestety znam ten silnik od środka i radzę założyć czujnik ciśnienia oleju. Ten silnik ma wadę konstrukcyjną - z magistrali olejowej potrafi wypchnąć o-ring. Dowiesz się o tym jak silnik się zatrze. Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek rst1000 Posted March 24, 2017 Report Share Posted March 24, 2017 Taki sprzęt to super konstrukcja i sam z siebie nie dostaje temperatury. Nie znam się na Ventura 1300 ale typowe przyczyny przegrzewania to: - czujnik temperatury - termostat - zużyta pompa wody - zakamieniona chłodnica. - niski poziom płynu chłodniczego lub brak szczelności. 1 krok to sprawdź jaki jest spadek temperatury przed i za chłodnicą. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu94 Posted March 24, 2017 Report Share Posted March 24, 2017 Wyświetla ci temperaturę? Do jakiej się nagrzewa? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzyb Posted March 24, 2017 Author Report Share Posted March 24, 2017 Tylko tyle że na czerwonym polu był, samej temperatury niestety nie. @WladcaSwiata Termostat na pewno wymienię tak dla zasady, więc płyn też. Czujnik zalaczajacy wentylator zalacza się grubo przed czerwonym. Możesz rozwinąć temat czujnika ciśnienia oleju? Rozumiem że wysokiego a nie niskiego - niskiego mam. @Krzysiek rst1000 Niestety brak krućców żeby się wpiąć i zmierzyć - jakieś porady w tej kwestii? Niestety dopuszczam do siebie myśl o zużytych zębatkach na pompie wody. Co do zakamienionej chłodnicy - jakieś sprawdzone płukanki? Szczelność do sprawdzenia Jutro po termostat i sprawdzian Jak macie kolejne pomysły to dajcie znać. Dzięki za wstęp. Sent from my HTC One M9 using Tapatalk 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek rst1000 Posted March 25, 2017 Report Share Posted March 25, 2017 (edited) Jak macie kolejne pomysły to dajcie znać. Ja bym przyłożył termometr przy wlocie gorącego płynu i wylocie po schłodzeniu, różnica powinna być widoczna. Trzymaj ten sam czas np. 30 sekund. Niestety nie wiem jaki powinien być spadek temperatury. To co pisałem wszystko może być ale sprawdź czy jest właściwe napięcie na wentylatorach. Cały układ elektryczny starzeje się tak samo jak inne części. Jeżeli na złączkach jest lekki nalot utleniania to nie ma właściwego napięcia na wentylatorze i nie ma właściwych obrotów. Wyjmij wentylator nasmaruj go na łożysku i sprawdź napięcie na zasilaniu, jeżeli jest elektryczny (?). Może najbardziej prosta przyczyna jest na wyciągnięcie ręki tj. zaśniedzienie styków po zimie lub łożysko na wentylatorze. Pompa nie musi mieć ukruszonych skrzydełek, zazwyczaj nie trzyma ciśnienia bo jest lekko nieszczelna - nie wiem jak jest zbudowana pompa w venturze ale wytrze się jedna z płaszczyzn i już nie daje ciśnienia. Płukanki chłodnicy to tylko przy wyjętej chłodnicy. Oddaj do warsztatu regenerującego chłodnice, to będzie skuteczne, bo zbadają wydajność, przelotowość chłodnicy i odkamienią jeżeli w układzie była używana woda. Ten sprzęt co masz to wytrzymuje setki tysięcy kilometrów i jest jak nowy, więc warto. Edited March 25, 2017 by Krzysiek rst1000 (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzyb Posted March 25, 2017 Author Report Share Posted March 25, 2017 No to masz babo placek. Spać nie mogę bo mnie się motor grzeje Znalazłem termostat ... na kolumny u USA lecę jak otworzą. Potem płyn w IC i kilka gratów do auta, przy okazji świece kupię może Wyciągam GLa niech się przewietrzy Dam znać po południu Sent from my HTC One M9 using Tapatalk 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted March 25, 2017 Report Share Posted March 25, 2017 Nie jestem pewien jak jest w Venture, ale w V Max'ie nie ma WCALE czujnika ciśnienia oleju. Jest tylko czujnik poziomu. Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka W przeciągu góra 2 tygodni będę montował wskaźnik ciśnienia oleju w moim V Max'ie. Opiszę co, jak i gdzie. Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzyb Posted March 25, 2017 Author Report Share Posted March 25, 2017 @Władca-Swiata Bajka czekam On-Topic Poprzedni właściciel lub jego mechanik zostawili otwarte obejscie termostatu (drain bypas), co prowadzi do przegrzewania płynu zgodnie z opisem na ventureriders.org. Ale i tak go wypłukać chcę więc idę na dół robić. Dzięki raz jeszcze. Sent from my HTC One M9 using Tapatalk 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzyb Posted March 28, 2017 Author Report Share Posted March 28, 2017 No I trzyma temperature jak trzeba. Sent from my HTC One M9 using Tapatalk 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek rst1000 Posted March 28, 2017 Report Share Posted March 28, 2017 ale opisz dokładnie co zrobiłeś, bo takto to tylko domysły. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzyb Posted April 4, 2017 Author Report Share Posted April 4, 2017 Wish raz jeszcze: Poprzedni właściciel lub jego mechanik zostawili otwarte obejscie termostatu (drain bypas), co prowadzi do przegrzewania płynu zgodnie z opisem na ventureriders.org. Po przestawieniu w/w obejścia termostatu do pozycji off, to jest off wskazuje okolicę godziny 2. Problem został wyeliminowany. Nie grzeje się w korkach, subiektywnie lepiej trzyma temperaturę w czasie jazdy. Mam nadzieje że to wyczerpuje temat. Jeśli mogę jeszcze coś wyjaśnić proszę pytać. Tak zwany drain bypass znajduje się poniżej chłodnicy wody centralnie za przednim kołem. Aby go przestawić potrzebujemy odkręcić śrubę zabezpieczającą znajdującą się po stronie prawej zaworu (patrząc w kierunku jazdy, tak jak gaz to prawa manetka nawet jak patrzysz od przodu). Po przekręceniu "drain bypass" zabezpieczamy go tą samą śrubą. Pozdrawiam, Grzyb Sent from my HTC One M9 using Tapatalk 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.