Skocz do zawartości

Opony Do Horneta


kuba

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupiłem swoją Hondę na S20 które były już na wykończeniu, po nawinięciu "paru" kilometrów stwierdziłem, że na ten sezon również zakładam nowe S20 i takowe już czekają w garażu na montaż. Opony szybko łapią temperaturą i na winklach kleją się asfaltu, w deszczu nie jeździłem więc pod tym kątem się nie wypowiem, ale czytając opinię innych również w tych warunkach świetnie się sprawdzają.

HONDA CBR 1000RR <<<< sprawdź to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mamy początek sezonu choć właściwie jest on już w pełni. Nadszedł czas by wymienić opony w moim motocyklu. Co w związku z tym polecacie. Słyszałem trochę dobrego o Dunlopach SportSmartach co o nich myślicie? Może polecacie coś innego? Tu przechodzimy do części drugiej. Jak już się na coś zdecyduje to gdzie w naszym mieście warto by je wymienić ew. również zakupić?

 

 Garść ew. przydatnych informacji - Jeżdżę FZ6, motocyklistą jestem raczej z młodym stażem to też staram się jeszcze nie szarżować na drodze, ponadto jak by opona "wybaczała drobniejsze błędy" to bym się nie obraził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlopy sport smarty jak najbardziej dobre opony z dobra przyczepnoscia troche gorzej z dystansem na nich do przejechania. Jak wyżej napisane Brigsy S20 rownież bardzo dobra. Opona nie wybaczy Ci Twoich błędów, są jedynie opony w których można wczuć uślizg i ze jak zejdziesz jeszcze nizej stracisz przyczepnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Co do tych błędów to poprostu wiem że są opony na których można więcej lub mniej i oto mi chodziło żeby można może ciut więcej :smile: Tak czy siak jeszcze raz dzięki. Rzucę okiem co gdzie by można jej jakoś wmiare tanio kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mały mój wywód odnośnie doboru opon dla osób niezdecydowanych ;) Temat opon wertowałem przez prawie całą zimę :P Przeglądając m.in testy, opinie użytkowników itp. Na forum też pytałem o zdanie nt. Pilot Powera 3 czy Qualifer'a II... 

 

Taka moja wskazówka - pierwsze pytanie jakie trzeba sobie zadać to do czego nam są potrzebne opony??? Miasto, tor czy trasy??? 

 

Gdzieś przeczytałem takie fajne sformułowanie, że zakładanie Diablo Supercorsy do "miasta" to jak zabijanie muchy granatem :P Ogólnie rzecz biorąc to opona stricte na tor więc opinie o niej np. w mieście były raczej słabe (długi czas nagrzewania, słaba przyczepność)

 

Ostatnio też spotkałem się z opinią, że Diablo Strada to "kupa" i strach to zakładać... Ciekawa sprawa, bo ja miałem te gumy w ZX9R i nie narzekałem a nawet "zamykałem" na nich tylną gumę bez kłopotu... ;) 

 

Jak robimy głównie trasy to chyba trochę szkoda zakładać taką "miękką" Rosso Corsę, która ma bardziej przeznaczenie pod tor (trackday'e, speed-day'e)... Na ile nam starczy ten tył??? Chyba do turystki jest zdecydowanie lepiej i ekonomicznie założyć gumę sportowo-turystyczną typu Angel GT...

 

Idąc dalej - Zapytajcie Działkowego Emeryta na ile mu starczył Metzeler Racetec w Triumphie :P czyli genialna opona, stricte sportowa, montowana fabrycznie do motocykla typu "street" z ogromnym momentem obrotowym :biggrin: 

 

Podsumowując, my zamówiliśmy na ten sezon Qualifery II. Po 1 bo cena w stosunku do jakości była naprawdę extra! Po 2 jest to opona 2-składnikowa, sporo zaczerpniętych rozwiązań ze sportowej D211 i bardziej turystycznej Roadsmart. Ma też całkiem niezłe opinie ;) Myślę, że do normalnego, codziennego latania spokojnie wystarczy... gumy, które obecnie "wyrzucam" to Pilot Power (1-składnikowy), który spokojnie w codziennym użytkowaniu dawał radę :smile: Zobaczymy jak poradzi sobie Qualifier II ;) 

 

Odnośnie Bridgestona S20 ;) Mało kto wie, że jest to następca i rozwinięcie dosyć udanej BT-016 PRO (nie mylić z BT-016!). Tak zauważyłem, że S20 jest ostatnio dosyć mocno "lansowany", nawet California Schoolbike "twierdzi", nie ma lepszych opon drogowych :P 

 

Tak naprawdę przeciętnemu riderowi wielkiej różnicy nie zrobi czy lata na S20, Pilocie 3 czy Sporsmarcie :P Tak myślę ;) 

 

ahhh... Temat opon jest długi i szerokiiii, można gadać w nieskończoność ;P 

 

Aaa, no i najważniejsze, żeby gumy nie były "stare" :biggrin: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% motocyklistów nie wykorzystuje swoich opon sportowych tak samo jak nie wykorzystuje mocy sportowego motocykla ale i tak musi mieć 600stkę bądź litra a opony typowo mega sporty. Diablo Strada do normalnego użytkowania jest oponą idealną, a normalne użytkowanie to takie które uskutecznia własnie te 90% motocyklistów (jazda do pracy, jazda na zlot, jazda nad jezioro w weekend itd) Tutaj nie potrzebujemy opony która momentalnie się nagrzeje bo przecież, wyjeżdżając spod bloku tego nie potrzebujemy, może się nagrzać za te 5 kilometrów i będzie już dobre trzymać i nie znajdziemy różnicy między S20 dwa razy droższą cyz tą Stradą. Kupowanie np S20 do śmigania od tak po Łodzi i na wypady dookoła Łodzi moim zdaniem też mija się z celem. Opona jest świetna, świetnie się nagrzewa i ogólnie trzyma ale dla zwyczajnego zjadacza chleba się nie nadaje bo nie zostanie wykorzystana a zużyje się 4 razy szybciej. Oczywiście jak ktoś ma $$$  na wymianę opon co sezon to inna sprawa. Jeżeli ktoś ma zamiar wyskoczyć na tor, jakikolwiek tor czy mały w Radomiu czy duży w Poznaniu to już trzeba podejść do tematu troszeczkę inaczej ale jak takich planów nie ma to opony wybierać zwyczajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej jeśli przez te 5 km dojdzie do sytuacji w której nagrzane opony by sobie z łatwością poradziły, a zimne opony położą motocykl. Chyba jednak lepiej pomagać sobie przez najlepsze super sportowe opony niż raz mieć wypadek. Oczywiście to przejaskrawianie, mimo wszystko lepiej dmuchać na zimne.

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można sobie od razu kupić koce grzewcze, żeby przy wyjeżdżaniu z garażu/parkingu już nie położyć moto bo opony zimne. Oczywiście to przejaskrawienie ale...   ;)

 

 

 

Temat opon jest długi i szerokiiii, można gadać w nieskończoność

Jak temat oleju, jaki najlepszy?  :decayed:

Edytowane przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji)

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, S20 to nie jest uber-sportowa guma.. raczej właśnie idealna do sportowych motocykli które któs wykorzystuje na zasadzie dłuższe wypady/miasto/tor (w tej kolejności).. Szybko sie nagrzewa, jak sie leci na trasie to mozna bez obaw mocniej pocisnąć, miasto tez jest okej bo w chłodne poranki sie szybko dogrzewa, na torze testowałem ją tylko raz ale były idealne warunki i niesamowity skwar więc właściwie każda tej klasy opona "daje rade". Nie wiem jak u innych , ale u mnie w 600 schodzi mniej wiecej tak jak poprzedni pilot road3, wiec bez tragedii... PR3 po przelatanych 12kkm wyglądał na 50% zużycia ale niestety złapałem kapcie w połowie sezonu więc nie wiem ile by wytrzymała.. Litry pewnie bardziej zjadają kapcie :smile: Ogólnie w temacie opon dokonał się niesamowity postęp i jak pamiętam moje pierwsze opony i porównuje do obecnych to nie ma czego porównywać właściwie wiec cokolwiek przyzwoitego "da rade" ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jeszcze mi się nie udało zmieniać z oryginalnych (szybciej się całe moto zmieniało),

więc mam pytanie do osób które na różnych jeździły.

 

Czy między super sportową (miękką) gumą a typowo turystyczną (twardą) gumą:

1. są odczuwalne różnice w spalaniu 

2. i o jakich różnicach w przebiegach między takowymi oponami mówimy

 

Bo w moim jest turystyczna i dosyć twarda, i po 13 tys nie ma żadnych oznak zużycia, 

więc myślę że na min 30 tys starczy... A tu niektórzy piszą o 5 tys...

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. są odczuwalne różnice w spalaniu 

 

Opory toczenia chyba te same, więc na pewno różnice nie odczuwalne moim zdaniem. Ale sam chętnie bym przeczytał test na ten temat, bo nie znam się.

 

 

 

i o jakich różnicach w przebiegach między takowymi oponami mówimy

 

Sportowa guma zazwyczaj po 8-10 tysiącach kończy żywot na tyle. Przód zazwyczaj troszkę więcej wytrzymuje. Natomiast szosówka średnio według producentów jeździ do 20.000km (zależnie od mocy motocykla, momentu obrotowego, jarania kapcia itd.)

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

to zależy od stylu jazdy i momentu obrotowego... wspomniany przez Michała Metzeler Racetek K3 po 4tys. kilometrów był łysy jak kolano, na środku bieżnik wyżarło do gołego, boki też już zaczynały słabo wyglądać, tak więc wytrzymał do końca... swojego i dryndy :P ale za to grip był taki, że ojeny B) bierzcie jeszcze pod uwagę wagę samej opony, są lżejsze i cięższe, te lżejsze będą się łatwiej prowadziły, łatwiej je napędzić, bo mniejsza masa wirującego koła i mniejszy efekt żyroskopowy, ale wystarczą na krócej... nie da się "zjeść ciastko i mieć ciastko" :laugh2:

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chyba jednak lepiej pomagać sobie przez najlepsze super sportowe opony niż raz mieć wypadek.

 

Przejaskrawienie przejaskrawieniem ale bez przesady :P Te "super sportowe" opony właśnie mogą przyczynić się do wypadku i większych strat przez to, że nie będą "trzymały"... Grunt, to znaleźć "złoty środek" ;) Tak jak już rozmawialiśmy, przykładowo diablo supercorsa osiąga swoje extra właściwości w odpowiedniej temperaturze... A ta temperatura to nie jest przykładowo 7 stopni C. jak w dniu dzisiejszym ;) 

 

"Dukaty" wychodzą fabrycznie na diablo corsie lub supercorsie czyli teoretycznie najlepszych oponach do sportu z homologacją... Tylko, że we Włoszech jest ciut inny klimat i trochę wyższe temperatury, nawet zimą niż u nas :P 

 

 

 

nie da się "zjeść ciastko i mieć ciastko"

 

Tak jest! Bart mądrze prawi :biggrin: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to będzie sportowa czy turystyczna czy jej odmiany to wg mnie bez znaczenia, ważne żeby trzymała. Ulice to nie tor a co za tym idzie to co dobre na torze nie musi być równie dobre na ulicy. Osobiście wychodzę z założenia, że sportowe opony nie są konieczne do stania w korkach czy też do ostrzejszych przejazdów przez miasto o winklach poza miastem nie wspomnę. 

Też zgodzę się z Bartkiem, że to co decyduje o tym w jakim tempie zostanie nam szmata z opony to głownie styl kierowcy i siła momentu.

Co do turystycznych opon z przebiegiem 30 tys czy tam 20... to obiło mi się o uszy i to czyste S-F dla mnie :smile: U mnie praktyka wygląda tak, że po 4 klockach góra 5 opona nadaje się wizualnie jedynie na tor jako slik. Najdłużej uchowała mi się opona Shinko (koreański wynalazek) ok 8 tyś ale tylko dlatego, że każde odwinięcie w złożeniu kończyło się jazdą bokiem...w sumie fajnie ;) ale nie tego oczekuje się od opony.

Reasumując... jeżeli szukamy czegoś na ulicę i nie liczy się cena a liczy się +50 do lansu to idealnym wyborem jest super corsa :smile:

Natomiast w każdym innym przypadku warto rozejrzeć się za czymś tańszym np sportowo-turystycznym a najważniejsze, żeby samemu sobie wyrobić opinię o danej oponce na podstawie własnego doświadczenia a nie suchych danych z czasopisma czy też polegać na opinii znajomego, który kupił bo polecali inni lub dlatego, że miała  ładny bieżnik :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chcesz wymienić komplet czy tylko jedną? Do mojej siostry (to samo moto) zamówiłem Micheliny Pilot Street i po świętach będą założone więc zrobię małe testy  :riding:  Jak Ci się nie pali to poczekaj do końca kwietnia na opinię, bo ciężko taki mały rozmiar opon w dobrych pieniądzach i dobrej jakości.

 

+ Podstawowe pytanie czy zamierzasz wskoczyć Ninją na tor i jakie przebiegi roczne planujesz robić w najbliższych sezonach?

Edytowane przez Suchy-wolk (wyświetl historię edycji)

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wymiana nie spieszy mi sie, wiec poczekam na opinie  ;) Podczas wyprzedzania poprostu jest uczucie jakby motocykl podcinal podmuch wiatru i przechyla mi sie na jedna strone ciezko to opanowac. Podobno od tego ze poprzednia wlascicielka schodzila na kolanko i jest wytarta z boku a bieznik prawie jak nowy, wiec dla bezpieczenstwa wymienie. Ninja na tor raczej nie, ale nigdy nic nie wiadomo :biggrin: bardziej lubie długie traski na zloty wiec troszke km sie nakreci :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś w stanie dostarczyć nam zdjęcia lepszej jakości Twoich opon? Najlepiej też producenta i model oraz rocznik opon ;) 

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno od tego ze poprzednia wlascicielka schodzila na kolanko

  :smile:

 

Ta co pokazałaś jest wystarczająca jeżeli zgadza się szerokość i profil. Tak jak pisałem wyżej - do jady ulicznej nada się każda markowa guma przeznaczona na ulicę. Jeżeli nie schodzisz na kolano, nie ciśniesz w łukach to po co się zastanawiać? Byle świeża była.

Edytowane przez Lord Vader (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś w stanie dostarczyć nam zdjęcia lepszej jakości Twoich opon? Najlepiej też producenta i model oraz rocznik opon ;)

thumb_flm_1397858738__2014-04-18_184047.   rocznik 2008 bo to chyba jeszcze nie byly wymieniane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...