mateoLDZ Opublikowano 21 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Ja kupiłem swoją Hondę na S20 które były już na wykończeniu, po nawinięciu "paru" kilometrów stwierdziłem, że na ten sezon również zakładam nowe S20 i takowe już czekają w garażu na montaż. Opony szybko łapią temperaturą i na winklach kleją się asfaltu, w deszczu nie jeździłem więc pod tym kątem się nie wypowiem, ale czytając opinię innych również w tych warunkach świetnie się sprawdzają. 0 Cytuj HONDA CBR 1000RR <<<< sprawdź to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M&M's Opublikowano 26 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Mamy początek sezonu choć właściwie jest on już w pełni. Nadszedł czas by wymienić opony w moim motocyklu. Co w związku z tym polecacie. Słyszałem trochę dobrego o Dunlopach SportSmartach co o nich myślicie? Może polecacie coś innego? Tu przechodzimy do części drugiej. Jak już się na coś zdecyduje to gdzie w naszym mieście warto by je wymienić ew. również zakupić? Garść ew. przydatnych informacji - Jeżdżę FZ6, motocyklistą jestem raczej z młodym stażem to też staram się jeszcze nie szarżować na drodze, ponadto jak by opona "wybaczała drobniejsze błędy" to bym się nie obraził. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Dunlopy sport smarty jak najbardziej dobre opony z dobra przyczepnoscia troche gorzej z dystansem na nich do przejechania. Jak wyżej napisane Brigsy S20 rownież bardzo dobra. Opona nie wybaczy Ci Twoich błędów, są jedynie opony w których można wczuć uślizg i ze jak zejdziesz jeszcze nizej stracisz przyczepnosc. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M&M's Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Dzięki wielkie. Co do tych błędów to poprostu wiem że są opony na których można więcej lub mniej i oto mi chodziło żeby można może ciut więcej Tak czy siak jeszcze raz dzięki. Rzucę okiem co gdzie by można jej jakoś wmiare tanio kupić. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 kup nowa najlepiej nie lezakowana a jesli juz to nie wiecej niz 3 letnia. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M&M's Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Oczywiście że tylko nowe nie strasze niż druga połowa 2013 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 mozesz kupic 2012 i tez nie beda zle. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tangy Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 A nawet będą takie same 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Michał_ Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Taki mały mój wywód odnośnie doboru opon dla osób niezdecydowanych Temat opon wertowałem przez prawie całą zimę Przeglądając m.in testy, opinie użytkowników itp. Na forum też pytałem o zdanie nt. Pilot Powera 3 czy Qualifer'a II... Taka moja wskazówka - pierwsze pytanie jakie trzeba sobie zadać to do czego nam są potrzebne opony??? Miasto, tor czy trasy??? Gdzieś przeczytałem takie fajne sformułowanie, że zakładanie Diablo Supercorsy do "miasta" to jak zabijanie muchy granatem Ogólnie rzecz biorąc to opona stricte na tor więc opinie o niej np. w mieście były raczej słabe (długi czas nagrzewania, słaba przyczepność) Ostatnio też spotkałem się z opinią, że Diablo Strada to "kupa" i strach to zakładać... Ciekawa sprawa, bo ja miałem te gumy w ZX9R i nie narzekałem a nawet "zamykałem" na nich tylną gumę bez kłopotu... Jak robimy głównie trasy to chyba trochę szkoda zakładać taką "miękką" Rosso Corsę, która ma bardziej przeznaczenie pod tor (trackday'e, speed-day'e)... Na ile nam starczy ten tył??? Chyba do turystki jest zdecydowanie lepiej i ekonomicznie założyć gumę sportowo-turystyczną typu Angel GT... Idąc dalej - Zapytajcie Działkowego Emeryta na ile mu starczył Metzeler Racetec w Triumphie czyli genialna opona, stricte sportowa, montowana fabrycznie do motocykla typu "street" z ogromnym momentem obrotowym Podsumowując, my zamówiliśmy na ten sezon Qualifery II. Po 1 bo cena w stosunku do jakości była naprawdę extra! Po 2 jest to opona 2-składnikowa, sporo zaczerpniętych rozwiązań ze sportowej D211 i bardziej turystycznej Roadsmart. Ma też całkiem niezłe opinie Myślę, że do normalnego, codziennego latania spokojnie wystarczy... gumy, które obecnie "wyrzucam" to Pilot Power (1-składnikowy), który spokojnie w codziennym użytkowaniu dawał radę Zobaczymy jak poradzi sobie Qualifier II Odnośnie Bridgestona S20 Mało kto wie, że jest to następca i rozwinięcie dosyć udanej BT-016 PRO (nie mylić z BT-016!). Tak zauważyłem, że S20 jest ostatnio dosyć mocno "lansowany", nawet California Schoolbike "twierdzi", nie ma lepszych opon drogowych Tak naprawdę przeciętnemu riderowi wielkiej różnicy nie zrobi czy lata na S20, Pilocie 3 czy Sporsmarcie Tak myślę ahhh... Temat opon jest długi i szerokiiii, można gadać w nieskończoność ;P Aaa, no i najważniejsze, żeby gumy nie były "stare" 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ErR Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 90% motocyklistów nie wykorzystuje swoich opon sportowych tak samo jak nie wykorzystuje mocy sportowego motocykla ale i tak musi mieć 600stkę bądź litra a opony typowo mega sporty. Diablo Strada do normalnego użytkowania jest oponą idealną, a normalne użytkowanie to takie które uskutecznia własnie te 90% motocyklistów (jazda do pracy, jazda na zlot, jazda nad jezioro w weekend itd) Tutaj nie potrzebujemy opony która momentalnie się nagrzeje bo przecież, wyjeżdżając spod bloku tego nie potrzebujemy, może się nagrzać za te 5 kilometrów i będzie już dobre trzymać i nie znajdziemy różnicy między S20 dwa razy droższą cyz tą Stradą. Kupowanie np S20 do śmigania od tak po Łodzi i na wypady dookoła Łodzi moim zdaniem też mija się z celem. Opona jest świetna, świetnie się nagrzewa i ogólnie trzyma ale dla zwyczajnego zjadacza chleba się nie nadaje bo nie zostanie wykorzystana a zużyje się 4 razy szybciej. Oczywiście jak ktoś ma $$$ na wymianę opon co sezon to inna sprawa. Jeżeli ktoś ma zamiar wyskoczyć na tor, jakikolwiek tor czy mały w Radomiu czy duży w Poznaniu to już trzeba podejść do tematu troszeczkę inaczej ale jak takich planów nie ma to opony wybierać zwyczajne. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Gorzej jeśli przez te 5 km dojdzie do sytuacji w której nagrzane opony by sobie z łatwością poradziły, a zimne opony położą motocykl. Chyba jednak lepiej pomagać sobie przez najlepsze super sportowe opony niż raz mieć wypadek. Oczywiście to przejaskrawianie, mimo wszystko lepiej dmuchać na zimne. 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Można sobie od razu kupić koce grzewcze, żeby przy wyjeżdżaniu z garażu/parkingu już nie położyć moto bo opony zimne. Oczywiście to przejaskrawienie ale... Temat opon jest długi i szerokiiii, można gadać w nieskończoność Jak temat oleju, jaki najlepszy? Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji) 2 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatcartman Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Bez przesady, S20 to nie jest uber-sportowa guma.. raczej właśnie idealna do sportowych motocykli które któs wykorzystuje na zasadzie dłuższe wypady/miasto/tor (w tej kolejności).. Szybko sie nagrzewa, jak sie leci na trasie to mozna bez obaw mocniej pocisnąć, miasto tez jest okej bo w chłodne poranki sie szybko dogrzewa, na torze testowałem ją tylko raz ale były idealne warunki i niesamowity skwar więc właściwie każda tej klasy opona "daje rade". Nie wiem jak u innych , ale u mnie w 600 schodzi mniej wiecej tak jak poprzedni pilot road3, wiec bez tragedii... PR3 po przelatanych 12kkm wyglądał na 50% zużycia ale niestety złapałem kapcie w połowie sezonu więc nie wiem ile by wytrzymała.. Litry pewnie bardziej zjadają kapcie Ogólnie w temacie opon dokonał się niesamowity postęp i jak pamiętam moje pierwsze opony i porównuje do obecnych to nie ma czego porównywać właściwie wiec cokolwiek przyzwoitego "da rade" .. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Niestety jeszcze mi się nie udało zmieniać z oryginalnych (szybciej się całe moto zmieniało), więc mam pytanie do osób które na różnych jeździły. Czy między super sportową (miękką) gumą a typowo turystyczną (twardą) gumą: 1. są odczuwalne różnice w spalaniu 2. i o jakich różnicach w przebiegach między takowymi oponami mówimy Bo w moim jest turystyczna i dosyć twarda, i po 13 tys nie ma żadnych oznak zużycia, więc myślę że na min 30 tys starczy... A tu niektórzy piszą o 5 tys... 0 Cytuj Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 1. są odczuwalne różnice w spalaniu Opory toczenia chyba te same, więc na pewno różnice nie odczuwalne moim zdaniem. Ale sam chętnie bym przeczytał test na ten temat, bo nie znam się. i o jakich różnicach w przebiegach między takowymi oponami mówimy Sportowa guma zazwyczaj po 8-10 tysiącach kończy żywot na tyle. Przód zazwyczaj troszkę więcej wytrzymuje. Natomiast szosówka średnio według producentów jeździ do 20.000km (zależnie od mocy motocykla, momentu obrotowego, jarania kapcia itd.) 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 to zależy od stylu jazdy i momentu obrotowego... wspomniany przez Michała Metzeler Racetek K3 po 4tys. kilometrów był łysy jak kolano, na środku bieżnik wyżarło do gołego, boki też już zaczynały słabo wyglądać, tak więc wytrzymał do końca... swojego i dryndy ale za to grip był taki, że ojeny bierzcie jeszcze pod uwagę wagę samej opony, są lżejsze i cięższe, te lżejsze będą się łatwiej prowadziły, łatwiej je napędzić, bo mniejsza masa wirującego koła i mniejszy efekt żyroskopowy, ale wystarczą na krócej... nie da się "zjeść ciastko i mieć ciastko" 2 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M&M's Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Jak narazie umnie stanęło na Dunlopach roadsmartach - zobaczymy jak się sprawdzą. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Michał_ Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Chyba jednak lepiej pomagać sobie przez najlepsze super sportowe opony niż raz mieć wypadek. Przejaskrawienie przejaskrawieniem ale bez przesady Te "super sportowe" opony właśnie mogą przyczynić się do wypadku i większych strat przez to, że nie będą "trzymały"... Grunt, to znaleźć "złoty środek" Tak jak już rozmawialiśmy, przykładowo diablo supercorsa osiąga swoje extra właściwości w odpowiedniej temperaturze... A ta temperatura to nie jest przykładowo 7 stopni C. jak w dniu dzisiejszym "Dukaty" wychodzą fabrycznie na diablo corsie lub supercorsie czyli teoretycznie najlepszych oponach do sportu z homologacją... Tylko, że we Włoszech jest ciut inny klimat i trochę wyższe temperatury, nawet zimą niż u nas nie da się "zjeść ciastko i mieć ciastko" Tak jest! Bart mądrze prawi 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Czy to będzie sportowa czy turystyczna czy jej odmiany to wg mnie bez znaczenia, ważne żeby trzymała. Ulice to nie tor a co za tym idzie to co dobre na torze nie musi być równie dobre na ulicy. Osobiście wychodzę z założenia, że sportowe opony nie są konieczne do stania w korkach czy też do ostrzejszych przejazdów przez miasto o winklach poza miastem nie wspomnę. Też zgodzę się z Bartkiem, że to co decyduje o tym w jakim tempie zostanie nam szmata z opony to głownie styl kierowcy i siła momentu. Co do turystycznych opon z przebiegiem 30 tys czy tam 20... to obiło mi się o uszy i to czyste S-F dla mnie U mnie praktyka wygląda tak, że po 4 klockach góra 5 opona nadaje się wizualnie jedynie na tor jako slik. Najdłużej uchowała mi się opona Shinko (koreański wynalazek) ok 8 tyś ale tylko dlatego, że każde odwinięcie w złożeniu kończyło się jazdą bokiem...w sumie fajnie ale nie tego oczekuje się od opony. Reasumując... jeżeli szukamy czegoś na ulicę i nie liczy się cena a liczy się +50 do lansu to idealnym wyborem jest super corsa Natomiast w każdym innym przypadku warto rozejrzeć się za czymś tańszym np sportowo-turystycznym a najważniejsze, żeby samemu sobie wyrobić opinię o danej oponce na podstawie własnego doświadczenia a nie suchych danych z czasopisma czy też polegać na opinii znajomego, który kupił bo polecali inni lub dlatego, że miała ładny bieżnik 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kama95 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Witam mam dylemat jaką opone kupic na przod do mojej ninjy. Myslalam nad taka http://allegro.pl/michelin-pilot-power-110-70-17-i4138729219.html ja nie mam pojecia jaka bedzie sie nadawac, wiec prosze o pomoc w wyborze. Pozdrawiam 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Chcesz wymienić komplet czy tylko jedną? Do mojej siostry (to samo moto) zamówiłem Micheliny Pilot Street i po świętach będą założone więc zrobię małe testy Jak Ci się nie pali to poczekaj do końca kwietnia na opinię, bo ciężko taki mały rozmiar opon w dobrych pieniądzach i dobrej jakości. + Podstawowe pytanie czy zamierzasz wskoczyć Ninją na tor i jakie przebiegi roczne planujesz robić w najbliższych sezonach? Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez Suchy-wolk (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kama95 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Z wymiana nie spieszy mi sie, wiec poczekam na opinie Podczas wyprzedzania poprostu jest uczucie jakby motocykl podcinal podmuch wiatru i przechyla mi sie na jedna strone ciezko to opanowac. Podobno od tego ze poprzednia wlascicielka schodzila na kolanko i jest wytarta z boku a bieznik prawie jak nowy, wiec dla bezpieczenstwa wymienie. Ninja na tor raczej nie, ale nigdy nic nie wiadomo bardziej lubie długie traski na zloty wiec troszke km sie nakreci 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 A jesteś w stanie dostarczyć nam zdjęcia lepszej jakości Twoich opon? Najlepiej też producenta i model oraz rocznik opon 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Podobno od tego ze poprzednia wlascicielka schodzila na kolanko Ta co pokazałaś jest wystarczająca jeżeli zgadza się szerokość i profil. Tak jak pisałem wyżej - do jady ulicznej nada się każda markowa guma przeznaczona na ulicę. Jeżeli nie schodzisz na kolano, nie ciśniesz w łukach to po co się zastanawiać? Byle świeża była. Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez Lord Vader (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kama95 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 A jesteś w stanie dostarczyć nam zdjęcia lepszej jakości Twoich opon? Najlepiej też producenta i model oraz rocznik opon rocznik 2008 bo to chyba jeszcze nie byly wymieniane 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.