Skocz do zawartości

Opony Do Horneta


kuba

Rekomendowane odpowiedzi

marcinsebastian1

Witam.

Mam pytanie jakie polecacie opony?

Motocykl GSR750.

Motocykl miejski więc jakiś opon do długodystansowej turystyki nie potrzebuje.

Chodzi mi o opony które będą sie dobrze sprawowały na suchym i nie znikały w oczach.

No i jak popada żeby nie było jak na łyżwach.

Teraz na Suzuki mam Bridgestone BT16.


Myślałem o:

-Pirelli Angel ST

-Michelin Road3

-Michelin Power 2ct

-Bridgestone BT-016 PRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w SV-ce miesiąc temu założyłem Pilot Roady 3 i póki co jestem bardzo zadowolony. Szybko łapią temperaturę, dobrze trzymają i na wodzie nie ma problemu. Z ciekawostek to spadło mi spalanie o 1,3 litra w porównaniu do jazdy na Pilot Roadach 2. Myślałem też o Power 2CT, ale wyczytałem, że się szybciej zużywają, a różnica w cenie między nimi a Roadach 3 to w moim przypadku 50 zł, więc wybrałem Roady 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Mój motocykl to Honda CB 500. Obecnie ma założone opony Continental ContiGo w rozmiarach 110/80-17 i 130/80-17. Przejechałem na nich trochę ponad 3k km i zauważyłem znaczne ślady zużycia na tylnej oponie, myślę, że więcej niż 5-6k km na niej nie zrobię, wydaje mi się, że to mało. Słyszałem, że ContiGo zużywają się szybko, ale nie myślałem, że aż tak. 

Jaką następną oponę polecilibyście na tył?
Ile powinna wytrzymać średnio tylna opona w tym motocyklu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od gumy, czy sportowa czy turystyczna. Ja mogę polecic pirelli diablo strada. Obecnie na nich smigam, mają dobra przyczepnosc w codziennym uzytku nie zdzieraja sie szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diablo Strada to jedna z gorszych gum, twardy kartofle ciężko się nagrzewa i słabo klei, wszystko zależy jeszcze jak jeździsz, fakt że długo wytrzymuje ale kosztem przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przesadziłeś chyba miałem kilka kompletów gum i mam porównanie w codziennym użytkowaniu diablo strada nie ustępuję michelin pilot jeden czy dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już powiedziałem wszystko zależy jak jeździsz, jak bierzesz zakręty na prosto i ruszasz ze świateł tak że przy 20km/h wbijasz 2 bieg to może i są ok. ale jak latasz ostrzej to możesz wy***ać opony na śmieci. Nie porównuj też do pilotów 2 bo to jest przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% motocyklistów nie wykorzystuje swoich opon sportowych tak samo jak nie wykorzystuje mocy sportowego motocykla ale i tak musi mieć 600stkę bądź litra a opony typowo mega sporty. Diablo Strada do normalnego użytkowania jest oponą idealną, a normalne użytkowanie to takie które uskutecznia własnie te 90% motocyklistów (jazda do pracy, jazda na zlot, jazda nad jezioro w weekend itd) Tutaj nie potrzebujemy opony która momentalnie się nagrzeje bo przecież, wyjeżdżając spod bloku tego nie potrzebujemy, może się nagrzać za te 5 kilometrów i będzie już dobre trzymać i nie znajdziemy różnicy między S20 dwa razy droższą cyz tą Stradą. Kupowanie np S20 do śmigania od tak po Łodzi i na wypady dookoła Łodzi moim zdaniem też mija się z celem. Opona jest świetna, świetnie się nagrzewa i ogólnie trzyma ale dla zwyczajnego zjadacza chleba się nie nadaje bo nie zostanie wykorzystana a zużyje się 4 razy szybciej. Oczywiście jak ktoś ma $$$  na wymianę opon co sezon to inna sprawa. Jeżeli ktoś ma zamiar wyskoczyć na tor, jakikolwiek tor czy mały w Radomiu czy duży w Poznaniu to już trzeba podejść do tematu troszeczkę inaczej ale jak takich planów nie ma to opony wybierać zwyczajne.

 

 

A ja się podpisuję pod tym stwierdzeniem roolanda kilkanaście stron do tyłu. Fakt nie są to opony z technologią z NASA oraz na torze sprawdziłby się zapewne gorzej niż konkurencja. Na rynku jest na pewno wiele lepszych oraz droższych opon.  Sam na początku sezonu miałem rozterkę na jakie opony kupić i zdecydowałem się na nowe Pirelli Diablo Strady w dobrej cenie i złego słowa powiedzieć o nich nie mogę. Fakt że jeżdżę raczej emerycko niż zapie**** nie mniej jeśli opony mają być generalnie przeznaczone do jazdy po mieście i latania wokół komina to są to opony które moim zdaniem sprawdzą się i nie wydrenują portfela. 

Edytowane przez MaDDoggY (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już lepsze zdecydowanie są continental conti motion, kolega na zx14 je miał i baaardzo zachwalał, ja w bladym tez na początku je miałem

Dodam że kosztują tyle samo co strady

Edytowane przez kosmaty (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też je oglądałem i rozważałem podczas zakupu jednak ten obrazek i opis motocyklisty na jakimś forum ( teraz już nie pamiętam - a jednak przypomniałem sobie http://www.hayka.pl/viewtopic.php?f=16&t=3119 ),że kawałek opony odleciał podczas jazdy mnie jakoś do nich nie nastawił pozytywnie.

 

met.jpg

 

Z 2 strony zawsze się może w partii zdarzyć jakaś wadliwa sztuka nie mniej o Pirelli czegoś takiego nie udało mi się wyszukać w internecie. Nie mniej pewnie moje następne opony to będą Angel ST albo Pilot Road'y i wtedy przekonam się jaka faktycznie jest różnica pomiędzy nimi :smile:

Edytowane przez MaDDoggY (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin Pilot Power (zwykle nie 2ct) Kupilem komplet gum do Aprili i jestem bardzo zadowolony opona trzyma swietnie na winklach naprawde jest duza przyczepnosc ma tylko jeden minus bardzo szybko sie zuzywa przy litrowej V wystarczy na 5tys km... Opony sa miekkie i twarde i nie ma czarow ze twarde beda dobrze trzymac... A co do pirelli diablo strada to straszny szajs tania i twarda jak kamien wogole nie da sie przewidziec cos sie stanie z tylem w zakrecie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MaDDoggy podpisuję się po tym co napisałeś co do conti motion to słaba guma i też natknąłem się na opis jej z forum hejki. Ważne w oponie by miała mlody DOT i nie byla krzywo zdarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Też je oglądałem i rozważałem podczas zakupu jednak ten obrazek i opis motocyklisty na jakimś forum ( teraz już nie pamiętam - a jednak przypomniałem sobie http://www.hayka.pl/...?f=16&t=3119�),żekawałek opony odleciał podczas jazdy mnie jakoś do nich nie nastawił pozytywnie.

 

 

 

MaDDoggy podpisuję się po tym co napisałeś co do conti motion to słaba guma i też natknąłem się na opis jej z forum hejki. Ważne w oponie by miała mlody DOT i nie byla krzywo zdarta.

 

Każdy z producentów ma takie przypadki, o jednych mówi się więcej a o drugich mniej...

W mojej skromnej  opinii sprawa wygląda tak:

Zjeździłem 3 komplety CM w tym jeden kołkowany (przebita opona po 300km). Każdy z kompletów kończył w sposób taki jak na focie w linku (opona po 3 tyś, ta kołkowana). Nie zauważyłem żeby od opon coś odpadało, natomiast mogę powiedzieć, że opony trzymały w winklach na drodze jak opętane. Szybko się nagrzewały i  nie puszczały w złożeniach na suchym. Jedyne uślizgi łapały na środku ale to już wina dużej mocy i momentu motocykla. Minusem może być to, że kończyły się boki po 3,5 a środek po 4 tyś km. Oczywiście trakcja na suchym bez zmian.

No ale skoro piszecie, że to szajs a na forach twierdzą, że to kartofle to widocznie się mylę co do tej opony i mi się wydawało :smile:

 

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W mojej skromnej  opinii sprawa wygląda tak: Zjeździłem 3 komplety CM w tym jeden kołkowany (przebita opona po 300km). Każdy z kompletów kończył w sposób taki jak na focie w linku (opona po 3 tyś, ta kołkowana). Nie zauważyłem żeby od opon coś odpadało, natomiast mogę powiedzieć, że opony trzymały w winklach na drodze jak opętane. Szybko się nagrzewały i  nie puszczały w złożeniach na suchym. Jedyne uślizgi łapały na środku ale to już wina dużej mocy i momentu motocykla. Minusem może być to, że kończyły się boki po 3,5 a środek po 4 tyś km. Oczywiście trakcja na suchym bez zmian. No ale skoro piszecie, że to szajs a na forach twierdzą, że to kartofle to widocznie się mylę co do tej opony i mi się wydawało

 

I proszę, największy "szajs" mozna wykorzystać. Powtórzę to po raz drugi. Większość motocyklistów nie jest w stanie wykorzystać nawet tej "szajowatej" gumy. To, że się ślizga, ucieka, myszkuje itd itd to najczęściej nie jest wina gumy tylko zawieszenia już nie mówiąc o poprawnej pozycji na moto... Ale akurat o tym się nie mówi i mało kiedy robi (serwis zawiasów) tylko na szybko zwala na gumę i kupuje najlepsze jakie są opisane na forach :smile: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Każdy z producentów ma takie przypadki, o jednych mówi się więcej a o drugich mniej... W mojej skromnej  opinii sprawa wygląda tak: Zjeździłem 3 komplety CM w tym jeden kołkowany (przebita opona po 300km). Każdy z kompletów kończył w sposób taki jak na focie w linku (opona po 3 tyś, ta kołkowana). Nie zauważyłem żeby od opon coś odpadało, natomiast mogę powiedzieć, że opony trzymały w winklach na drodze jak opętane. Szybko się nagrzewały i  nie puszczały w złożeniach na suchym. Jedyne uślizgi łapały na środku ale to już wina dużej mocy i momentu motocykla. Minusem może być to, że kończyły się boki po 3,5 a środek po 4 tyś km. Oczywiście trakcja na suchym bez zmian. No ale skoro piszecie, że to szajs a na forach twierdzą, że to kartofle to widocznie się mylę co do tej opony i mi się wydawało

 

Nie twierdze że CM to złe opony :smile: po prostu mając wybór pomiędzy Conti a Stradą wybrałem Pirelli bo raz że już na nich jeździłem wcześniej, a 2 że własnie ten obrazek jakoś mnie do nich nie nastawił pozytywnie. Z tego co mówisz opony CM nie są takimi struclami jak to piszą ludzie na forach, a to cenna uwaga bo ich cena jest bardziej niż zadowalająca z tego co się orientuję. 

 

Podsumowując temat nie tylko z oponami High-end'u można czerpać przyjemność z jazdy oraz sądzę, że dobry kierownik i zamknąłby i Stradę i Conti :smile: Mi się jeszcze nie udało także pozostaje tylko szlifować technikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu wady opony CM mam tutaj oponkę z najwyższej półki sportowej Brigeston R10 po jednym dniu na torze, wyszły druty ... https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11407313_939324369442584_3645480065441040269_n.jpg?oh=13ec3fa390c4266b09bac81a55f1a81e&oe=560FFA58oraz https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/10408136_939324316109256_1311665974234641555_n.jpg?oh=7efd12eb181c80f5acbcf80109813638&oe=565C461F ... więc w każdej oponie, nie ważne czy tej dla kowalskich czy dla rossich może wyjść kwas :smile: Oczywiście, opona poszła do reklamacji i została wydana nówka sztuka :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oczywiście że ma wpływ. Szczególnie gdy trochę popada. Przecież to bieżnik odpowiada za sprawne odprowadzanie wody. Wynika to z fikzyki.

Odsyłam do http://www.motocorner.pl/opony-motocyklowe-w-jaki-sposob-dokonac-najlepszego-wyboru/artykuł w którym omówiony został temat doboru najbardziej odpowiednich opon motocyklowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy grubość bieżnika ma jakiś większy wpływ na przyczepność? Np przy dochamowaniach?

oczywiscie ze grubosc bieznika ma wplyw na prace opony podczas jazdy i co za tym idzie przyczepnosc :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam poczytać o metzeler m5 sportec

 

Narazie zrobiłem ok 2000km i jeszcze starczy na 6000km-8000km

A w zakrętach jest bajeczka

Edytowane przez OmLeT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
czy zawsze w wyścigach GP opony na deszcz miały bieżnik?

 

A to jak woda miałaby się wydostać, jeśli opona była by płaska (czyt.nie miała rowków)? 

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Siemka. Przymierzam się do kupna nowej gumy na tył do mojego GS'a :riding:. Moją uwagę przykuły Pirelli sport demon i continental contiGo. Ktoś jeździł lub jeździ na tych oponkach i mógłby coś o nich powiedzieć ? Ewentualnie jakieś inne propozycje ? (byleby zamknąć się w 400 zł) :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ContiGo to raczej oponki dedykowane do mniejszych pojemności. Na twoim miejscu wybierał bym między Pirelli a Bridgestonem BT45. Aktualnie mam komplet battlaxów i złego słowa powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...