karwoj25 Opublikowano 22 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 instruktorowi który próbował dawać mi rady powiedziałem, że ja po prostu chcę sobie pojeździć i żeby dał mi spokój To nie instruktor. Ja takich nazywam strażnik motocykla 2 Cytuj GS500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julian85 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Dobrze, czas na moją relację i parę rad, mam nadzieję, że się przydadzą. Rano przed egzaminem miałem jeszcze godzinkę jazd na placyku, wszystko szło elegancko, więc na egzamin jechałem spokojny, chociaż wiedziałem na egzaminie może być różnie. Motor kupiony, plany na otwarcie też są, więc trzeba zdać, a jak człowiek musi, to się stresuje... Zanim poszedłem na placyk, wszedłem spytać jak z terminami, pani powiedziała, że następny wolny termin za 3 dni, więc idę sobie na luzie i myślę: "nie jest źle, nie zdam to nie będzie tragedii..." Przychodzi moja kolej, idę do Gladka, ubieram się, pokazuję wszystko i zaczynam przepychać motóra, rozglądam się i pcham i tu niespodzianka, w złą stronę chciałem wykręcać (nie wiem sam czemu), ostatecznie musiałem poprawiać przepychanie motocykla. Wsiadam na Gladka, chcę odpalić na tu nic, patrzę - zapłon włączony, druga myśl - stopka, no ale też OK. I co? Sprzęgło! W Wordowski Gladiusie najlepiej łapać je 4 palcami (inaczej ciężko wrzucić luz, albo uruchomić silnik). Silnik chodzi, jedę sobie grzecznie na ósemkę, wcześniej mały slalomik, żeby wyczuć moto. Ósemkę robiłem na "2", tak jak pisałem wcześniej. Drugi bieg ma jeszcze taką zaletę, że jeżeli się podeprzemy (co na "2" jest trudne), to szansa, że nikt tego nie zauważy. Po przejechaniu wolnego, już czułem, że zdam i teraz rada dla zdających: w Wordzie jest dużo miejsca, rozpędzamy się delikatnie i trzymamy prędkość. Na szybki slalom wjeżdżamy z 25-27 kmh i jedziemy, omijanie przeszkody przy 55-60 kmh. rozpędzamy się do ilu trzeba i robimy co trzeba, nie myślimy o prędkości. Ja najbardziej bałem się o szybki slalom, ale wszystkie komplikacje wynikały z myślenia o prędkości i braku miejsca (zanim ruszyłem i dotrze się usadowiłem już wjeżdżałem w bramkę). O hamowaniach nie będę pisał, bo to banalne. Wyjeżdżam na ulicę, zgodnie z przewidywaniami Roberta (który przyjechał z innym kursantem, żeby mnie dodatkowo stresować) jedziemy na M1, główny punkt: zawracanie na rondzie. I tu uwaga dla zdających, okolica charakteryzuje się tym, ze jeździ tam dużo "elek", więc można jechać za taką "elka" i mamy mobilnego pomocnika. Ja miałem taka sytuację właśnie na rondzie po M1 (ostatnio raz jechałem po rondzie z lewym kierunkiem - osobiście uważam to za głupotę). Jak człowiek tak jedzie sobie spacerowo i nigdzie się nie śpieszy, to nawet z nudów ogląda wszystkie znaki i kontroluje ograniczenia prędkości. Mi udało się delikatnie przekroczyć 60 kmh i nawet wrzuciłem "4". Trasę przejazdu miałem prostą, ale jak ktoś chce przygotować się na jakieś niespodzianki, to polecam jeszcze raz filmiki OSK Turbo. Dla jasności, egzamin zakończony wynikiem pozytywnym, w pierwszym podejściu, prawko się drukuje. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Dobrze, czas na moją relację i parę rad, mam nadzieję, że się przydadzą. Rano przed egzaminem miałem jeszcze godzinkę jazd na placyku, wszystko szło elegancko, więc na egzamin jechałem spokojny, chociaż wiedziałem na egzaminie może być różnie. Motor kupiony, plany na otwarcie też są, więc trzeba zdać, a jak człowiek musi, to się stresuje... Zanim poszedłem na placyk, wszedłem spytać jak z terminami, pani powiedziała, że następny wolny termin za 3 dni, więc idę sobie na luzie i myślę: "nie jest źle, nie zdam to nie będzie tragedii..." Przychodzi moja kolej, idę do Gladka, ubieram się, pokazuję wszystko i zaczynam przepychać motóra, rozglądam się i pcham i tu niespodzianka, w złą stronę chciałem wykręcać (nie wiem sam czemu), ostatecznie musiałem poprawiać przepychanie motocykla. Wsiadam na Gladka, chcę odpalić na tu nic, patrzę - zapłon włączony, druga myśl - stopka, no ale też OK. I co? Sprzęgło! W Wordowski Gladiusie najlepiej łapać je 4 palcami (inaczej ciężko wrzucić luz, albo uruchomić silnik). Silnik chodzi, jedę sobie grzecznie na ósemkę, wcześniej mały slalomik, żeby wyczuć moto. Ósemkę robiłem na "2", tak jak pisałem wcześniej. Drugi bieg ma jeszcze taką zaletę, że jeżeli się podeprzemy (co na "2" jest trudne), to szansa, że nikt tego nie zauważy. Po przejechaniu wolnego, już czułem, że zdam i teraz rada dla zdających: w Wordzie jest dużo miejsca, rozpędzamy się delikatnie i trzymamy prędkość. Na szybki slalom wjeżdżamy z 25-27 kmh i jedziemy, omijanie przeszkody przy 55-60 kmh. rozpędzamy się do ilu trzeba i robimy co trzeba, nie myślimy o prędkości. Ja najbardziej bałem się o szybki slalom, ale wszystkie komplikacje wynikały z myślenia o prędkości i braku miejsca (zanim ruszyłem i dotrze się usadowiłem już wjeżdżałem w bramkę). O hamowaniach nie będę pisał, bo to banalne. Wyjeżdżam na ulicę, zgodnie z przewidywaniami Roberta (który przyjechał z innym kursantem, żeby mnie dodatkowo stresować) jedziemy na M1, główny punkt: zawracanie na rondzie. I tu uwaga dla zdających, okolica charakteryzuje się tym, ze jeździ tam dużo "elek", więc można jechać za taką "elka" i mamy mobilnego pomocnika. Ja miałem taka sytuację właśnie na rondzie po M1 (ostatnio raz jechałem po rondzie z lewym kierunkiem - osobiście uważam to za głupotę). Jak człowiek tak jedzie sobie spacerowo i nigdzie się nie śpieszy, to nawet z nudów ogląda wszystkie znaki i kontroluje ograniczenia prędkości. Mi udało się delikatnie przekroczyć 60 kmh i nawet wrzuciłem "4". Trasę przejazdu miałem prostą, ale jak ktoś chce przygotować się na jakieś niespodzianki, to polecam jeszcze raz filmiki OSK Turbo. Dla jasności, egzamin zakończony wynikiem pozytywnym, w pierwszym podejściu, prawko się drukuje. Witamy w gronie motocyklistów Robert 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julian85 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Może raczej wśród posiadaczy kat. A 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piuriel Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 To teraz na szkolenie się zapisać zostało 1 Cytuj ...You can be better than that.. ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kejt93 Opublikowano 20 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Czołem, odkurzę trochę temat Pytanie mam do tych zdających względnie niedawno. W jakim stanie jest WORD-owski sprzęt? Bardzo dramatyczny, czy da się na tym jechać? Pytam, bo niedlugo egzamin na pelne A, a ktoś mi zasiał pomysł zdawania na moto, na którym jezdzilam na kursie... i sie zastanawiam czy to ma sens. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzeeejnik Opublikowano 20 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Ja zdawałem prawko we wrześniu zeszłego roku. Ogólnie do maszyny z WORDu nie miałem żadnych zastrzeżeń. Jedyną niespodzianką były mniejsze obroty na biegu jałowym niż na maszynie, na której uczyłem się jeździć na kursie. Na ósemce przy pierwszym zakręcaniu trochę się żdziwiłem jak maszyna zaczęła mi się składać na bok Jeżeli masz możliwość zdawania na maszynie z kursu to myslę, że jest do dobry pomysł. Znasz już ten motocykl i raczej niczym Cię nie zaskoczy w czasie egzaminu. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 20 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Sprzęt w WORD jest spoko więc nie sugeruj się tym co często słyszy się w szkołach że to w WORD motocykl to złom najczęściej jest odwrotnie więc skoncentruj sie na jeździe bo to jest na ósemce bardzo potrzebne.Jesli będziesz myślał o motocyklu że jest inny zabraknie koncentracji na wykonanie zadania.Pozdrawiam i powodzenia Robert 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julian85 Opublikowano 21 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 19 godzin temu, Kejt93 napisał: W jakim stanie jest WORD-owski sprzęt? Bardzo dramatyczny, czy da się na tym jechać? Jak pisałem wcześniej u mnie musiałem pociągnąć klamkę sprzęgła całą ręką, żeby odpalił i to by było na tyle. Motur stoi włączony i się grzeje przed egzaminem. Spotkałem się z opinią kolegi, który mówił, że nie zdał, bo WORDowskie Gladiusy "chodzą za lekko" Generalnie zdawania kat. A (pełnej) na podstawionym motorze uważam za zbytnią kombinację. No chyba ktoś w szkole miał co innego niż Gladiusa, no i chyba, że ktoś potrzebuje tego dla swojego komfortu psychicznego. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pajmon Opublikowano 21 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 Ja uważam inaczej...jeśli komuś zdawanie na znanym sprzęcie ma pomóc lub pozbawić go w jakimś sensie stresu z tym związanym to czemu nie? Jeśli tylko jest taka możliwość i stać kogoś na to, bo zakładam że nie jest to za free. Bardzo dużo osób bierze sobie jakaś godzinkę lub dwie jazdy przed samym egzaminem i wjechanie na plac właśnie z takiej rundki na pewno pomoże. Z drugiej strony masa ludzi zdaje na motocyklach w Wordzie i jest git. Ja osobiście nic do ich stanu technicznego nie miałem. Jest po prostu bardziej "obcy", ale po chwili to znika, wiadomo że do wszystkiego dochodzi stres, ale to już zupełnie inna para kaloszy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Najnowsza trasa na kategorie A,A1,A2 : 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Trzeba pamiętać że stres usztywnia a motocyklista nie może mieć spiętej górnej części ciała.Kolejna sprawa jadąc na pierwszym biegu musimy pamiętać że nie da się zbyt mocno przechylić motocykla wynika to z prostych praw fizyki,do tego dochodzi patrzenie na linię i efekt jest wiadomy. Pozdrawiam Robert 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 nie no z tym że jadąc na 1 się nie da to się nie zgodzę. przy odpowiednich umiejętnościach na 1 można szorować podnóżkami o asfalt i schodzić na łokieć 0 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piuriel Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Przed chwilą, krzychoslav napisał: nie no z tym że jadąc na 1 się nie da to się nie zgodzę. przy odpowiednich umiejętnościach na 1 można szorować podnóżkami o asfalt i schodzić na łokieć No na egz. na kat. A pewnie już się ma takie umiejętności 0 Cytuj ...You can be better than that.. ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 nie ma. ale nie mówmy że się NIE DA tylko że jest to trudne i wymaga treningu równie dobrze możesz powiedzieć kolesiowi bezpośrednio po egzaminie że na motocyklu się nie da zejść na kolano 0 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Chcę zobaczyć ten łokieć na pierwszym biegu oczywiście przy prędkości 11 km/h bo o takich prędkościach tu rozmawiamy 😁 Zapraszam do mnie na plac 😁 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RWGL Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Zdawałem w zeszłym tygodni na A . Moto ma lekki luz w manetce gazu, po za tym nie mam innych uwag. No może tylko, że na co dzień poruszam się chopperem i Gladius sztywny i mało wygodny.Co do egzaminu miałem dylemat czy wypić nervosol czy redbulla ;), napiłem się wody sodowej.Stres znikł po ruszeniu motocyklem... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Jak zapobiegać przegrzaniu organizmu w trakcie upalnych dni jeżdżąc motocyklem - Turbo Pabianice 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Strój instruktora w trakcie szkolenia - Turbo Pabianice 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leniuchmichał Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Zasłyszane od znajomego. Nie bede wymieniał nazwy szkoły gdzie sie uczył. "Gdyby nie filmiki z TURBO na Youtube to bym nie wiedział jak jeździć po placu" Ja tez mogę ppolecić tę formę doskonalenia 0 Cytuj SSN Szybko Spranie Niebezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 9 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Ja Prawo Jazdy robiłem w 2007 roku ,chyba na Hondzie 250 cb,egzamin trwał może z 20 min .Pamietam że było ruszanie pod wzniesienie i ósemki,a póżniej na miasto wyjazd.Generalnie zdałem za pierwszym razem.Pozdrawiam 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Motocyklowa Turbo Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Nowa trasa : Polecam może się przydać 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.