Mike666 Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 biorą 10x tyle prądu Oczywiscie - tylko, ze myslałem, że alternator to nadrabia i napiecie jest utrzymywane na stałym poziomie... ale jak widać z każdym kolejnym obciązeniem moze delikatnie sie obniżac i to jest norma Woho! Dzieki wielkie Krzysiek! tzw. Hans mod nigdzie nie moge tego znaleźć, ale super opisałeś takich metalowych wsówek typu chłopiec, dziewczynka haha co to za wsówki? mogłbyś jakieś zdjęcie/grafike? Napięcie akumulatora bez włączonego silnika musi wynosić 13 do 13,4 volta. az tak wysoko? a nie jakies 12.6 skoro to jest 12V aku? Co do pkt 1 znalazłem serwisówke http://forum.gs500.pl/ftp/Studi/Suzuki_GS_500_E_F_1989-2009_Service_Manual.pdf Teraz pytanie czego szukać Dane elektryki na stronie 13 pdf'aInspekcja elektryki na str.118 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 21 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 (edytowane) Inspekcja elektryki na str.118 To co podesłałeś to nie jest serwisówka, to jest manual czyli wiedza dla amatorów. hehehehehe załacznik do lekarstwa: W Twoim przypadku zakres ładowania jest wyższy tj. do 15,5 volta. Same makarony: Twoje ładowanie, gdy silnik pracuje jest poniżej standardu tj. około 13 volt. Sprawdż akumulator zgodnie z tym co pisałem w poprzednim poście tj. musi mieć powyżej 13 voltów w całkowitym naładowaniu prostownikiem bez włączonego silnika. Masz dobry motocykl, ładnie pracuje i zapala. Przypuszczalnie wszystko jest dobrze. Zlutuj wspomniane wsówki i wszystko wróci do normy. Wsówki odetnij i wyrzuć, zlutuj same kable. Wsówki są potrzebne tylko do montażu. Pamiętaj ja jestem amatorem, prawdziwy elektromechanik wie o niebo więcej. Oooo i jeszcze filmik. Ja trzymałem jedną ręka telefon a drugą próbowałem zmierzyć napięcie, ... może nie zbyt mocno przytrzymywałem końcówki miernika do klem ale istota jest pokazana. 13, 4 bez włączonego silnika i 14 i powyżej z włączonym silnikiem. Edytowane 21 Marca 2017 przez Krzysiek rst1000 (wyświetl historię edycji) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike666 Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Krzysiek dzięki piękne ;DStyki na razie tylko obejrzałem, wyglądają bardzo dobrze, oczywiście pomierzę wszystko tak jak przetłumaczyłeś Nie mam ani lutownicy, ani doświadczenia w lutowaniu (jakkolwiek to brzmi xD) wiec te operacje zostawię na później.Niemniej jednak podstawa to pomiary i wiedza, ze to może być przyczną oraz jak 'leczyć' Teraz powiem co już zdziałałem i jaki jest efekt:Znajomy znajomego miał prostownik wiec podjechałem do człowieka. Powiedziałem co i jak i powiedział że podładuje go na niskim pradzie (zastrzegam ze mógł użyć innego słowa) tak aby dla aku było najzdrowiej i może to załawi sprawe - a na pewno nie zaszkodzi.Dzisiaj po południu odebralem i powiedział ze było mało wody w trzech ogniwach ~~ tak 2/3 tego co powinno być..... plama i zaskoczenie z mojej strony (nigdy wiecej sprawdzania stanu patrzac przez koreczki, od teraz zawsze wyjmę aku i popatrze na linie)+ ze na jego prostowniku osiągnął 90% ale od jakiegoś długiego czasu nie chce sie zapalic światełko że w pełni naładowany... powiedział ze juz wczoraj o 15 było 70% wiec przez tyle godzin sie nie ruszyło wiec nie ruszy i odpiął.Zamontowałem i odpaliłem wachało sie koło 13.8VPodziękowałem i odjechałem do siebie.Oczywiście od razu sprawdzam:Na wolnych obrotach: 14.1Przy 5000obr/min: 13.9I teraz najciekawcze: jak odpuszcze i obroty spadaja z 5tys do 1.5tys to najpierw jest 14.5V a potem powoli opada sobie i wacha sie gdzieś tak przy 14V nawet do 13.8V po czym jak znowu - choć na chwile 2-3sekundy potrzymam go na jakichkolwiek wyższych obrotach to po odpuszczeniu znowu 14.5V a po 10-20sek powoli opada sobie i tak znowu.Dziwne zachowanie i dlatego próbe powtórzyłem 3-4razy za każdym tak samo:Skrajnie 13.82V --> chwile na 5tys obrotów (wtedy zawsze równiutko jest 13.9V ZAWSZE) --> odpuszczam - spada do 1.5tys i pokazuje 14.5V trzyma przez iles sekund i opada sobie.Teraz łapie sie w widełkach z manuala ^^ ale zobaczymy co to bedzie.Sprawdze też co pokaże na zimnym *dziś* rano. Sprawdzałem też ten pobór prądu w spoczynku = 0.00A Szkoda Krzysiek, że nie potrzymałes 10sek dłużej filmu - ciekawe do ilu by sie obniżyło.Jeszcze raz piękne dzięki za cały instruktaż, tłumaczenie i film!!!Mam nadzieję, że w sezonie uda sie spotkać i podziękować Ci Na prawde pozytywnie mnie zaskoczyłeś ile własnego wysiłku włożyłeś w odpowiedź (jedną i drugą). Trzeba docenić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 22 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 No i się samo naprawiło, a piszę to co znam i lubię tj. o motocyklach. LWG 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.