Skocz do zawartości

Raport Wypadków Za 2016


kabzior

Rekomendowane odpowiedzi

moim zdaniem, oczywiście że nieustąpienie pierwszeństwa :riding: (wypadki z udziałem innych).

na ogół na lewoskrętach bądź z drogi podporządkowanej.

 

Ale powodem właśnie może być tez to co wyżej - wjechanie na przeciwległy pas, z powodu braku skilla a dokładnie fiksacja wzroku. Owszem - przy dużej prędkości zdarza się to częściej, ale prędkość nie jest powodem.

 

Pytanie czy zgadzamy się z określeniem że prędkość jest powodem.

Jeśli tak, to faktycznie w statystykach nadmierna prędkość będzie powodem nr 1.

 

Ja się z tym nie zgadzam i jak ktoś wyżej pisał - uważam że "nadmierna prędkość" jest powodem wpisywana z powodu braku pomysłów, a jakiś trzeba wpisać.

 

Przy czym zgadzam się, że niezaleznie od faktycznego powodu (czyli na ogół nieustąpienia) - motocykliści na ogół przekraczają prędkość :biggrin:

Rzekłbym pewnie coś typu : w 80 % przypadkach kierowcy nie ustąpili pierwszeństwa motocyklistom, ale tylko w 20% motocykliści jechali wtedy zgodnie z przepsiami :laugh2:

Ale moja opinia zostaje ta sama - przyczyną wypadku jest nieustąpienie pierwszeństwa, a prędkość jest czynnikiem, które modyfikuje ryzyko wystapienia problemu jakim jest nieustapienie pierwszeństwa B)

 

No bo jeśli moto jechałby 250 k/h, ale kierowca jednak ustąpił, to wypadku by nie było :biggrin: Czyli powodem jest ... nieustąpienie :laugh2:

Edytowane przez Darek_Lodz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale moja opinia zostaje ta sama - przyczyną wypadku jest nieustąpienie pierwszeństwa

 

Jak nieustąpienie Ci pierwszeństwa może być przyczyną wypadku z Twojej winy? 

Upierasz się cały czas na to samo, podczas gdy dwa razy Ci napisałem, że w ogóle nie o tym jest ta tabelka i cała dyskusja, bo ona pokazuje % dla sprawców wypadków. 

To tak jak byś się kłócił w sklepie czy jabłka powinny być czerwone czy zielone podczas gdy kupujesz banany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podaj konkretny jeden powód, który według Ciebie jest nr 1?

Ależ przecież nigdzie nie napisałem, że nadmierna prędkość nie jest numerem jeden, a pytasz o to drugi już raz :smile: nie pasuje mi po prostu nadużywanie tego terminu i podpinanie pod ten powód wszystkiego, czego nie da się określić inaczej.

 

Jest początek sezonu, brudne drogi. Nikomu nie życzę takiej przygody, ale jeśli na brudnym asfalcie ktoś położy moto i przyjedzie policja, to z pewnością w statystykach kolizji będzie to zapisane w rubryce 'niedostosowanie prędkości' - bo nie ma rubryki "brudny asfalt", prawda?

GS500 icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktem jest, że Policja pisze co im wygodnie, ale akurat często odwrotnie niż niektórzy sugerują

czyli: wzniesienie, za wzniesieniem wlot drogi podporządkowanej, widoczność zero, więc na drodze z pierwszeństwem ograniczenie do 40km/h

z popdorządkowanej nic nie widać, bo wzniesienie, wyjazd, jeb, bo ktoś zapierdal..., kto winien ?

najczęściej ten co nieustąpił, bo tak jest łątwiej dla Policji, faktycznie zawinił ten co za***rdalał

przyczyna zdarzenia: nadmierna prędkość

Lepiej na bitumice niż w botanice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktem jest, że Policja pisze co im wygodnie, ale akurat często odwrotnie niż niektórzy sugerują

czyli: wzniesienie, za wzniesieniem wlot drogi podporządkowanej, widoczność zero, więc na drodze z pierwszeństwem ograniczenie do 40km/h

z popdorządkowanej nic nie widać, bo wzniesienie, wyjazd, jeb, bo ktoś zapierdal..., kto winien ?

najczęściej ten co nieustąpił, bo tak jest łątwiej dla Policji, faktycznie zawinił ten co za***rdalał

przyczyna zdarzenia: nadmierna prędkość

to drogą eliminacji, opisana przez Ciebie sytuacja i jadący główną motocyklista ma A: 40 na budziku; B: 140 na budziku. Pozostałe dane są takie same wzniesienie, za wzniesieniem wlot drogi podporządkowanej, widoczność zero.  W sytuacji A do wypadku nie dochodzi, w przypadku B mamy zejście. Jakie kryterium wymierne wskażesz jako przyczynę wypadku?

 

Karwoj25 - takiej rubryki nie ma - podobnie jak rubryki "brak mózgu/zdrowego rozsądku" - bo jeśłi by takowe  były tam by się łapało z 95% przyczyn wypadków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nieustąpienie Ci pierwszeństwa może być przyczyną wypadku z Twojej winy? 

 

no, jak z naszej winy to co innego :biggrin:

ja ciagle mialem na myśli winę innych i dyskusję o tym czy prędkość jest powodem.

 

ale nawet w tym przypadku, to nie prędkość, a np. fiksacja wzroku o której wspomniano, brak hamowania, poslizg, wyprzedzanie i zderzenie czołowe, wyprzedzanie na przejściu i uderzenie w pieszego itp itd.

 

 

Mur - przyczyną wypadku i tak będzie nieudzielenie pierszeństwa przejazdu ... a wina obustronna, albo może nawet tylko tego który gnał 150, ale powód wypadku to nieustąpienie.

Jakby powodem była prędkość to za każdym razem jak istnieje powód - istnieje skutek. Czyli za każdym razem jak jedziesz 150 powinieneś mieć wypadek :biggrin: Powodem jest to, że ktoś nie udziela Ci pierwszeństwa a Ty akurat jedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzniesienie, za wzniesieniem wlot drogi podporządkowanej, widoczność zero.  W sytuacji A do wypadku nie dochodzi, w przypadku B mamy zejście. Jakie kryterium wymierne wskażesz jako przyczynę wypadku?

Nadmierna prędkość motocyklisty. Przekraczając prędkość zabiera sobie możliwość reakcji, mimo, że jest na drodze z pierwszeństwem jest winien, gość z popdporządkowanej jest bez szans, po to jest ograniczenie prędkości przed skrzyżowaniem

Lepiej na bitumice niż w botanice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dochodzi też jeszcze klasyfikacja wykroczeń -  nieustapienie pierwszeństwa stoi wyżej niż przekroczenie prędkości  bo statystycznie powoduje groźniejsze skutki.

Jeżeli w zdarzeniu mamy kilka czynników to jako przyczynę podaje się najpoważniejsze przewinienie - zazwyczaj i nie mówię , że to słuszne.  

 

Dlatego w doś kuriozalnym przykładzie gdzie włączasz się do ruchu z parkingu na drogę jednokierunkową i zderzasz sie pojazdem jadącym pod prąd - winnym zajścia będziesz Ty jako ten który nie ustąpił pierwszeństwa - to że koleś nadjechał pod prąd tego nie zmienia - niestety

 

Policja na miejscu zdarzenia musi szybko sklasyfikować zajście dlatego często zdarzają się schematyczne uproszczenia dopiero gdy sprawa trafi do sądu są szanse na wzięcie pod uwagę pozostałych okoliczności i ich wpływu na przebieg zdarzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalenie winnego sytuacji nieustąpienia pierwszeństwa i nadmiernej prędkości motocyklisty jest zależna od tego kto prowadzi obydwa pojazdy. 

Np. Jarosław W. - syn byłego prezydenta - 120-150 km/h - dostał odszkodowanie, nikomu nie znany (a właściwie nikogo ważnego nie znający) dostanie "nadmierną prędkość".

Teraz borowiki (i nie tylko) robią co mogą by udowodnić winę kierowcy ceicento i pominąć "nadmierną prędkość" kolumny i ewentualne "niedostosowanie prędkości do warunków". 

Sama prędkość: Żandarmeria Wojskowa pod Toruniem stwierdziła, że przyczyną były "złe warunki drogowe" (pasażer - Macierewicz), media patrzą i tylko dlatego sprawa jest w toku.

 

A zwykle wygląda to tak, że policjant też człowiek i jak przeciętny człowiek czasami/często (sami sobie skreślcie) będzie chciał szybko załatwić sprawę i do ciepłego samochodu/komendy. Popatrzy na obu kierowców o ceni który szybciej/łatwiej się zgodzi na mandat i tego wyceni pouczając o możliwości skierowania sprawy do sądu.

 

Jeszcze nie słyszałem by za zły stan drogi była kara dla drogowców. Co innego jeśli zjazd na budowę/pole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policja ustala tak jak im najłatwiej, np. odkąd jest ABS nie mają możliwości ustalenia prędkości pojazdu, bo nie ma drogi hamowania, siła uderzenia nic daje, trzeba by podobno biegłych fizyków powoływać

znajomy leciał 150/h Rokicińską w okolicach Widzewskiej, babka mu wyjechała, skasował ją w tył, czyli zdążyła juz wyjechać, a on nie zdążył nawet hamulca dotknąć, oczywiście jej wina

inny jechał przez miasto i potrącił mojego kuzyna, dzieciak przeleciał w powietrzu 50m, gość zeznał ze jechał 50 to wpisali 50. A przy 50 to by w miejscu stanął na widok chłopaka.

dopóki nie bedzie "czarnych skrzynek" i możliwości ustalenia prędkości tuż przed i w momencie zdarzenia to nic się nie zmieni

Lepiej na bitumice niż w botanice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dopóki nie bedzie "czarnych skrzynek" i możliwości ustalenia prędkości tuż przed i w momencie zdarzenia to nic się nie zmieni

 

dopiero by było! wystarczyłoby ustawić patrol na Włókniarzy i zatrzymywać motocyklistów jak leci, czytać czarną skrzynkę i idę o zakład że każdy z nas kiedyś leciał powyżej 120 na Włókniarzy, więc jeden odczyt z ostatnich minut i większość oddaje PJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarne skrzynki to bylby koszmar.

 

Najlepszy uklad jest jak w Rosji - kamerki, tam wszyscy maja, choc nie ma obowiazku, ale sluzy jako dowod w sprawie, wiec kazdy ma :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z samochodu boru maja problem ze skrzynka ...

 

nigdy bys juz swojego samochodu / motocykla nie zobaczyl, jakby w tym panstwie zaczeli sprawdzac Twoaj czarna skrzynke.

Wystarczy kamerka, z ktorej widac wszystko - sytuacje, predkosc, itp itd :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odczyt tylko w przypadku zdarzenia

 

Nasi wybrańcy narodu na pewno wpisaliby warunek wystarczający: "uzasadnione podejrzenie popełnienia".

Czyli jak z poniedziałkową kontrolą "świeżości oddechu". Nie poddasz się tzn. że podejrzenie było uzasadnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...