wicked1989 Posted February 24, 2017 Report Share Posted February 24, 2017 Czesc Jakie minimalne napiecie powinien miec alumulator podczas krecenia rozrusznikiem? (Aku: Ytz14s) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek rst1000 Posted March 3, 2017 Report Share Posted March 3, 2017 Jak uruchomisz silnik to napięcie powinno być powyżej 14 volt - 14,2 ideał, ale jak będzie 13,9 to też jest OK. W czasie kręcenia to nie wiem, tego się nie da określić zbyt duże zmiany w układzie. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
master611 Posted March 3, 2017 Report Share Posted March 3, 2017 chyba jakies 10V pod obciazeniem powinno byc jak aku jest sprawne; 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicked1989 Posted March 3, 2017 Author Report Share Posted March 3, 2017 Jak uruchomisz silnik to napięcie powinno być powyżej 14 volt - 14,2 ideał, ale jak będzie 13,9 to też jest OK. W czasie kręcenia to nie wiem, tego się nie da określić zbyt duże zmiany w układzie. Da sie okreslic specjalnym miernikiem. Ktory symuluje obciazenie przy rozruchu. U mnie jest 9,2volt ale nie spada 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archi Posted March 4, 2017 Report Share Posted March 4, 2017 Nieważne jest napięcie spoczynku akumulatora, najważniejsze by przy/po zakręceniu napięcie było wyższe od napięcia wzbudzenia alternatora. Zwykle wymagane minimum 9 V. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bulba Posted March 5, 2017 Report Share Posted March 5, 2017 A jak nie wzbudzi to nie odpali ? Nonsens. Aku wystarczy sprawdzic na specjalnym mierniku (zwarciowce) W spoczynku moze miec wlasciwe napiecie ale pod obciazeniem rozrusznika kleknie. Wtedy wymiana. 0 Quote "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe, ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archi Posted March 5, 2017 Report Share Posted March 5, 2017 A jak nie wzbudzi to nie odpali ? Nonsens. Aku wystarczy sprawdzic na specjalnym mierniku (zwarciowce) W spoczynku moze miec wlasciwe napiecie ale pod obciazeniem rozrusznika kleknie. Wtedy wymiana. Odpali, odpali... a po ok. kilometrze dwóch wyłączy jeden cylinder z braku iskry, a później zdechnie całkowicie. Miałem tak i (że tak powiem) nie polecam, chociaż pewien wysiłek dla zdrowia (przy pchaniu) polecany 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bulba Posted March 5, 2017 Report Share Posted March 5, 2017 Dobra ale nie o tym ten wątek. 0 Quote "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe, ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicked1989 Posted April 27, 2017 Author Report Share Posted April 27, 2017 Dobrze temat rozwiązany. Napiszę co wiem, jakie info zebrałem i jak postępować w takich sytuacjach. Napięcie - podczas rozruchu nie powinno spadać poniżej 10v. Jak sprawdzić jakie jest napięcie przy rozruchu? Większość sklepów z aku ma specjalne urządzenie którym można to zbadać. (te z wydrukiem elektroniczne to syf, najlepsze to oldschoolowe pamiętające Gierka). Ważne również żeby po 3 - 5s napięcie nie spadało tylko aku trzymał te minimum 10v. U mnie napięcie było 9v i nie spadało, niestety po 3 dniach postoju nie odpalał motor. Wymieniłem na inny aku i gra gitarra. Pozdrawiam 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
julian85 Posted April 27, 2017 Report Share Posted April 27, 2017 No a ja podpytam, patrzyłeś czy akumulator nie był zasiarczony? Ja taki problem miałem w poprzednim moto po zimie (właściwie zaczął się późna jesienią). Ładowałem sobie normalnie akumulatorek, zakładałem i po 2-3 h już nie chciał odpalić. Napięcie pod obciążeniem spadało delikatnie poniżej 10 V. Myślałem że jest na gwarancji (miał 15 miesięcy) zaniosłem do sklepu gdzie kupowałem, gwarancja już go nie obejmowała, ale mi go naładowali i odsiarczyli i później wszystko działało normalnie. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicked1989 Posted April 27, 2017 Author Report Share Posted April 27, 2017 No a ja podpytam, patrzyłeś czy akumulator nie był zasiarczony? Ja taki problem miałem w poprzednim moto po zimie (właściwie zaczął się późna jesienią). Ładowałem sobie normalnie akumulatorek, zakładałem i po 2-3 h już nie chciał odpalić. Napięcie pod obciążeniem spadało delikatnie poniżej 10 V. Myślałem że jest na gwarancji (miał 15 miesięcy) zaniosłem do sklepu gdzie kupowałem, gwarancja już go nie obejmowała, ale mi go naładowali i odsiarczyli i później wszystko działało nNie Nie patrzyłem, już kupiłem nowy. POZDRAWIAM 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.