Jump to content

Pierwszy Raz. Przygotowanie Motocykla Do Sezonu Pomocy


Fijolek1990
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich. Jestem z Brzezin moja maszyna to kawasaki ninja zx9r 2003 r . jest to moja pierwsza maszyna poszukuje kogos kto pomorze mi wymienic olej filtry itp mianowicie przygotowac do sezonu. Moze macie kogos zaufanego lub jakis maly przyjazny warsztat blisko mojego miasta? Boje sie obcych mechanikow i oddawania kawy w nieznajome rece. Bardzo prosze o jakies namiary .

Link to comment
Share on other sites

Wiem wiem juz to slyszalem jezdzilem wczesniej na crossach i to jest moj pierwszy scigacz.wybralem ten model ze wzgledu na moje gabaryty. Ale milo ze sie martwisz o moje zycie;) jeszcze jakbys polecil kogos do serwisu to byloby super hehe

Link to comment
Share on other sites

Ja za pierwszym razem ogarnąłem temat po jednym tutoriali na youtube. Serio to nic skomplikowanego.
Podłóż wiadro/miskę pod spływ oleju, wykręć korek, wlew i patrz. Przed odkręcaniem filtra oleju warto zabezpieczyć kolektor czymś (folia?) aby olej nie spływał po kolektorze.
Jak spłynie wszystko wkręć nowy filtr, zakręć korek spustowy i wlej nowy olej pilnująć poziomu w silniku.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Link to comment
Share on other sites

Podstawowy serwis olejowy plus filtry powinieneś sam ogarnąć, jeżeli tylko masz pojęcie jak trzymać klucze to nie powinieneś mieć problemu

Link to comment
Share on other sites

Z okolicy Brzezin to nikogo nie kojarzę kto by siedział w temacie.

Jeśli nie masz tam czegoś skomplikowanego, to pobaw sie sam. Oleje, filtry na spokojnie są do ogarnięcia bez większej filozofii;)

Link to comment
Share on other sites

140 KM pozdro na pierwszą maszynkę  :riding:  :riding:  :riding:

Myślisz że każdy motocyklista to wariat ?

Grubo się mylisz, bo to ludzie z wielką pasją i umiejętnościami o których ty możesz tylko pomarzyć.

 

icon3.png Suzuki SV650s

Link to comment
Share on other sites

Myślicie, że płyn hamulcowy i klocki, też da rade samemu wymienić, czy lepiej oddać do profesjonalisty, bo hamulce poważna rzecz, a chcę na wiosnę sam spróbować? ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Moze macie kogos zaufanego lub jakis maly przyjazny warsztat blisko mojego miasta?

jasne, już Ci piszę priv ;)

 

 

 

Jak to jest Twoja pierwsza maszyna to przygotowania zacznij od dobrego ubezpieczenia na życie :smile:
:biggrin: :biggrin:

 

 

 

Myślicie, że płyn hamulcowy i klocki, też da rade samemu wymienić, czy lepiej oddać do profesjonalisty, bo hamulce poważna rzecz, a chcę na wiosnę sam spróbować? ;)

pewnie że dasz radę, tylko uzbrój się w cierpliwość ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Taką odpowiedź to mogłeś sobie darować 

jak sie przywitasz to glupich odp, nie bedziesz dostawal :biggrin:

prosze piuriel sie zna odp,gotowa :P  :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Myślicie, że płyn hamulcowy i klocki, też da rade samemu wymienić, czy lepiej oddać do profesjonalisty, bo hamulce poważna rzecz, a chcę na wiosnę sam spróbować? ;)

Też dasz radę. O ile po ściągnięciu zacisku nie okaże się, że jeden z tłoczków nie działa :biggrin:

A tak na poważnie, nic trudnego. Cofasz tłoczki, odkręcasz i ściągasz zacisk, a potem składasz wszystko z nowymi klockami. Zobaczy tylko, czy tłoczki pracują dobrze, czy wszystko z nimi okay, nie mają wycieków, zgrębianej gumy. Jak złożysz wszystko to naciśnij klamkę najpierw, a potem dopiero wsiadaj :smile:

Co do wymiany płynu, to musisz mieć kogoś po ręką w celu odpowietrzenia... albo strzykawkę i wymianę przez odpowietrznik do góry pompy; albo jak to kiedy czytałem patent przepompowanie płynu dolewając go do zbiorniczka wyrównującego (trzeba tylko pamiętać, żeby założyć wężyk na odpowietrznik, odkręcić go i umieścić końcówkę w płynie żeby przypadkiem zacisk nie pociągnął powietrza). A nawet jeśli patent nie wyjdzie, i będziesz miał `miękki` hamulec, no to klasyczne odpowietrzenie Cię czeka. W każdym razie to hydrauliczne hamulce są trywialnie proste, gorzej z bębnami, bo tam czasami to trzeba się tak namęczyć ze sprężynkami, że nie wiesz kiedy skończysz.

Link to comment
Share on other sites

Dałem radę, klocki zmienione, zaciski poczyszczone, płyn wymieniony, układ odpowietrzony, wycieków nie ma i od razu lepiej hamuje Roboty trochę było, ale satysfakcja jest, że samemu ogarnąłem

Link to comment
Share on other sites

Dałem radę, klocki zmienione, zaciski poczyszczone, płyn wymieniony, układ odpowietrzony, wycieków nie ma i od razu lepiej hamuje Roboty trochę było, ale satysfakcja jest, że samemu ogarnąłem

I git ;) Cieszę się ;) Chcieć to móc, o ile ma się trochę sprzętu.

Btw, ja jak zmieniłem kiedyś wężyki na takie w stalowym oplocie, to bo była rewelacja! Polecam każdemu. Ba, powinni takie w każdym wyprodukowanym motocyklu przynajmniej na przód stosować. Dozowalność siły hamowania o wiele wiele większa. Po prostu czuję się wszystko na klamce (fakt, nie miałem wtedy też i ABSu).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...