Jump to content

Ktm 990 Smt Strzał Przy Wrzucaniu Jedynki


Edys
 Share

Recommended Posts

Witam nie jestem specjalista ale mam pewne obawy co do zmiany biegów w KTM 990 SMT 2012r. Na zimnym silniku jest porządne szarpnięcie na ciepłym również występuje lecz troszkę mniej, występuje tylko gdy wrzucam jedynkę lub dwójkę na postoju. Gdy wcisnę sprzęgło i wrzucę bieg nie puszczając sprzęgła biegi wchodzą jak w masło, jak tylko puszczę sprzęgło ponownie wcisnę i chce wrzucić wybrane biegi jest porządne szarpniecie. Po wymianie oleju nic się nie zmieniło.

Wymieniłem olej na Motorex 10W50 oraz
Olej mineralny do sprzęgła również Motorex

Napięcie łańcucha sprawdzone i jest w normie.

Również zdjąłem pokrywę aby zobaczyć jak wyglądają tarcze od sprzęgła

 

Nagram dzisiaj jakiś filmik jeszcze to wrzucę.

 

Jakieś sugestie czy to normalne?

d9M5KaK.jpg

KXAJAbY.jpg
 

Edited by Edys (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Wygląda trochę tak jakby sprzęgło nie do końca rozłączało,  jeśli ponadto co napisałeś przy ruszaniu sprzęgło zaczyna ciągnąć od razu jak zaczynasz puszczać klamkę to pewnie tak jest.

Sprawdziłbym ilość płynu w zbiorniczku i poszukał wycieków.

Link to comment
Share on other sites

naciągnij w ramach eksperymentu łańcuch i sprawdź potem poluzuj łańcuch pewnie łupnięcie wróci

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem wygląda to normalnie.  Sprzęgło masz mokre wielotarczowe - po wciśnięciu klamki sprzęgła robi się luz między tarczkami ale olej trochę je skleja - dopiero wrzucenie biegu powoduje, że część sprzęgła stoi (spięta z nieruchomą na postoju skrzynią biegów) a druga wiruje napędzana silnikiem - inaczej mówiąc współpracujące tarczki sprzęgła zostają rozklejone i następuje między nimi poślizg.  Kolejne zmiany biegów bez puszczania klamki są już na rozklejonym sprzęgle dlatego nie ma szarpnięć.

Puszczenie klamki spina sprzęgło a tarczki zostają do siebie dociśnięte więc efekt sklejenia pojawia się ponownie. 

Na rozgrzanym silniku olej jest rzadszy i efekt klejenia jest mniej odczuwalny.

Myślałem, że to szarpnięcie jest poważniejsze. 

Chyba taki efekt występuje we wszystkich motocyklach z mokrym sprzęgłem.

Edited by jcb (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie tak jak pisze jcb wygląda to całkowicie normalnie, powiem ci że moja kruszyna potrafi przy wrzucaniu jedynki delikatnie przesunąć sie do przodu. Mokre sprzęgło zawsze troszkę "ciągnie" i jest to zupełnie normalne.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem olej na Motorex 10W50 oraz

Olej mineralny do sprzęgła również Motorex

Napięcie łańcucha sprawdzone i jest w normie.

Również zdjąłem pokrywę aby zobaczyć jak wyglądają tarcze od sprzęgła

Jakieś sugestie czy to normalne?

Normalne. Skrzynia kłowa bez synchronizatorów tak działa.

Lekka przegazówka mogła by trochę pomóc, Musisz nauczyć się tej skrzyni :smile:

Link to comment
Share on other sites

Może trochę głośno, ale sądzę że ten typ tak ma. Potrzymaj wcześniej wciśnięte sprzęgło troszkę dłużej i lekko naciśnij na jedynkę (coś jak w aparacie foto żeby ten złapał ustawienia, migawka do połowy na chwilę :-)) a potem wrzuć jedynkę. Troszkę ciszej powinno być. 

Live slow!!!
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...