Skocz do zawartości

Ktm 990 Smt Strzał Przy Wrzucaniu Jedynki


Edys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie jestem specjalista ale mam pewne obawy co do zmiany biegów w KTM 990 SMT 2012r. Na zimnym silniku jest porządne szarpnięcie na ciepłym również występuje lecz troszkę mniej, występuje tylko gdy wrzucam jedynkę lub dwójkę na postoju. Gdy wcisnę sprzęgło i wrzucę bieg nie puszczając sprzęgła biegi wchodzą jak w masło, jak tylko puszczę sprzęgło ponownie wcisnę i chce wrzucić wybrane biegi jest porządne szarpniecie. Po wymianie oleju nic się nie zmieniło.

Wymieniłem olej na Motorex 10W50 oraz
Olej mineralny do sprzęgła również Motorex

Napięcie łańcucha sprawdzone i jest w normie.

Również zdjąłem pokrywę aby zobaczyć jak wyglądają tarcze od sprzęgła

 

Nagram dzisiaj jakiś filmik jeszcze to wrzucę.

 

Jakieś sugestie czy to normalne?

d9M5KaK.jpg

KXAJAbY.jpg
 

Edytowane przez Edys (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda trochę tak jakby sprzęgło nie do końca rozłączało,  jeśli ponadto co napisałeś przy ruszaniu sprzęgło zaczyna ciągnąć od razu jak zaczynasz puszczać klamkę to pewnie tak jest.

Sprawdziłbym ilość płynu w zbiorniczku i poszukał wycieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naciągnij w ramach eksperymentu łańcuch i sprawdź potem poluzuj łańcuch pewnie łupnięcie wróci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wygląda to normalnie.  Sprzęgło masz mokre wielotarczowe - po wciśnięciu klamki sprzęgła robi się luz między tarczkami ale olej trochę je skleja - dopiero wrzucenie biegu powoduje, że część sprzęgła stoi (spięta z nieruchomą na postoju skrzynią biegów) a druga wiruje napędzana silnikiem - inaczej mówiąc współpracujące tarczki sprzęgła zostają rozklejone i następuje między nimi poślizg.  Kolejne zmiany biegów bez puszczania klamki są już na rozklejonym sprzęgle dlatego nie ma szarpnięć.

Puszczenie klamki spina sprzęgło a tarczki zostają do siebie dociśnięte więc efekt sklejenia pojawia się ponownie. 

Na rozgrzanym silniku olej jest rzadszy i efekt klejenia jest mniej odczuwalny.

Myślałem, że to szarpnięcie jest poważniejsze. 

Chyba taki efekt występuje we wszystkich motocyklach z mokrym sprzęgłem.

Edytowane przez jcb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie tak jak pisze jcb wygląda to całkowicie normalnie, powiem ci że moja kruszyna potrafi przy wrzucaniu jedynki delikatnie przesunąć sie do przodu. Mokre sprzęgło zawsze troszkę "ciągnie" i jest to zupełnie normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej na Motorex 10W50 oraz

Olej mineralny do sprzęgła również Motorex

Napięcie łańcucha sprawdzone i jest w normie.

Również zdjąłem pokrywę aby zobaczyć jak wyglądają tarcze od sprzęgła

Jakieś sugestie czy to normalne?

Normalne. Skrzynia kłowa bez synchronizatorów tak działa.

Lekka przegazówka mogła by trochę pomóc, Musisz nauczyć się tej skrzyni :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę głośno, ale sądzę że ten typ tak ma. Potrzymaj wcześniej wciśnięte sprzęgło troszkę dłużej i lekko naciśnij na jedynkę (coś jak w aparacie foto żeby ten złapał ustawienia, migawka do połowy na chwilę :-)) a potem wrzuć jedynkę. Troszkę ciszej powinno być. 

Live slow!!!
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...