Edys Opublikowano 29 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Witam nie jestem specjalista ale mam pewne obawy co do zmiany biegów w KTM 990 SMT 2012r. Na zimnym silniku jest porządne szarpnięcie na ciepłym również występuje lecz troszkę mniej, występuje tylko gdy wrzucam jedynkę lub dwójkę na postoju. Gdy wcisnę sprzęgło i wrzucę bieg nie puszczając sprzęgła biegi wchodzą jak w masło, jak tylko puszczę sprzęgło ponownie wcisnę i chce wrzucić wybrane biegi jest porządne szarpniecie. Po wymianie oleju nic się nie zmieniło.Wymieniłem olej na Motorex 10W50 orazOlej mineralny do sprzęgła również Motorex Napięcie łańcucha sprawdzone i jest w normie.Również zdjąłem pokrywę aby zobaczyć jak wyglądają tarcze od sprzęgła Nagram dzisiaj jakiś filmik jeszcze to wrzucę. Jakieś sugestie czy to normalne? Edytowane 29 Stycznia 2017 przez Edys (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 30 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Wygląda trochę tak jakby sprzęgło nie do końca rozłączało, jeśli ponadto co napisałeś przy ruszaniu sprzęgło zaczyna ciągnąć od razu jak zaczynasz puszczać klamkę to pewnie tak jest. Sprawdziłbym ilość płynu w zbiorniczku i poszukał wycieków. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcio Opublikowano 30 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 naciągnij w ramach eksperymentu łańcuch i sprawdź potem poluzuj łańcuch pewnie łupnięcie wróci 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edys Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 (edytowane) Więc tak nagrałem filmik telefonem jak mniej więcej to u mnie wchodzi.Czy to normalne?https://youtu.be/M1jB-OOCkZk Edytowane 1 Lutego 2017 przez Edys (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 1 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 (edytowane) Moim zdaniem wygląda to normalnie. Sprzęgło masz mokre wielotarczowe - po wciśnięciu klamki sprzęgła robi się luz między tarczkami ale olej trochę je skleja - dopiero wrzucenie biegu powoduje, że część sprzęgła stoi (spięta z nieruchomą na postoju skrzynią biegów) a druga wiruje napędzana silnikiem - inaczej mówiąc współpracujące tarczki sprzęgła zostają rozklejone i następuje między nimi poślizg. Kolejne zmiany biegów bez puszczania klamki są już na rozklejonym sprzęgle dlatego nie ma szarpnięć. Puszczenie klamki spina sprzęgło a tarczki zostają do siebie dociśnięte więc efekt sklejenia pojawia się ponownie. Na rozgrzanym silniku olej jest rzadszy i efekt klejenia jest mniej odczuwalny. Myślałem, że to szarpnięcie jest poważniejsze. Chyba taki efekt występuje we wszystkich motocyklach z mokrym sprzęgłem. Edytowane 1 Lutego 2017 przez jcb (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salat Opublikowano 1 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Zdecydowanie tak jak pisze jcb wygląda to całkowicie normalnie, powiem ci że moja kruszyna potrafi przy wrzucaniu jedynki delikatnie przesunąć sie do przodu. Mokre sprzęgło zawsze troszkę "ciągnie" i jest to zupełnie normalne. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domo00 Opublikowano 2 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Wymieniłem olej na Motorex 10W50 oraz Olej mineralny do sprzęgła również Motorex Napięcie łańcucha sprawdzone i jest w normie. Również zdjąłem pokrywę aby zobaczyć jak wyglądają tarcze od sprzęgłaJakieś sugestie czy to normalne? Normalne. Skrzynia kłowa bez synchronizatorów tak działa. Lekka przegazówka mogła by trochę pomóc, Musisz nauczyć się tej skrzyni 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rebel Opublikowano 4 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Może trochę głośno, ale sądzę że ten typ tak ma. Potrzymaj wcześniej wciśnięte sprzęgło troszkę dłużej i lekko naciśnij na jedynkę (coś jak w aparacie foto żeby ten złapał ustawienia, migawka do połowy na chwilę :-)) a potem wrzuć jedynkę. Troszkę ciszej powinno być. 0 Cytuj Live slow!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.