NIKT Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Będzie mi służyła bardzo dzielnie, a w ramach wdzięczności będę o nią dbał Boso, ale w ostrogach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 @NIKT, czyżbyś pozybył się DLa? DLaczego? 😉 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktoś ŁDZ Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 [mention=2805]NIKT[/mention], czyżbyś pozybył się DLa? DLaczego? Odpowiem za niego. Nie DL-a a Keewaya Cruisera 250v i odkupił ode mnie Zippa. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Po tym wątku sądziłem, że kolega jeździ(ł) DLem. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktoś ŁDZ Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Dobrze sądzisz, jeździ DL-em. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 No dobra... nie wszystko rozumiem. Robert, a Ty co planujesz na następne moto? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 @gary jak Ktoś pisze pozbyłem się mojego pierwszego motocykla po 7 latach bezawaryjnej jazdy. Tyyyyyle wspomnień I ta rozterka życiowa - sprzedać coś w czym jedyne rzeczy do zrobienia to olej w latach i płyn hamulcowy... Ale nowy właściciel (mega pozytywny czlowiek) odjechał do "Kanzasu".Nawet pozwolił mi się z Keewayem pożegnać Na chwilę obecną DL ma u mnie dożywocie bo jedyny godny następca (dla mnie) to KTM 1290 ADV S A miejskim terrorystą został właśnie Zipp Jak miał iść do obcego, a ja wiem doskonale w jak za***istym jest stanie to wolałem żeby został w rodzinie i w gratisie pali dokładnie połowę tego co Suzi Boso, ale w ostrogach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 @NIKT, dziękuję. Krótko i na temat - teraz qumam Czyli miałeś dwa sprzęty. O DLu złego słowa nie powiem - sam takiego miałem tylko nie lubiliśmy się z tym egzemplarzem i sprzedałem. Piękne motocykle, te nowe roczniki również (Cena/Jakość). 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Miałem dwa I w sumie nadal mam xDSuzi teraz służy głównie na trasy.Jednak wypad gdzieś w 2 osoby na tydzień i spakowanie całego majdanu to dla niej nie problem i przy wadze przekraczającej 520kg nawet nie odczuwa, że coś wiezie.Zwłaszcza że gadając ze znajomymi to pali mi więcej o ok 0,5L niż 650ccm... A na miasto powiem szczerze że 125-250 potrafi niejednemu nosa utrzeć w korku I to jeżdżenie za pół darmo ..... 2.5-3L ....Boso, ale w ostrogach 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktoś ŁDZ Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Oj potrafi.Łukasz na chwilę obecną nie planuję już 2ch kółek. Zipp stał tylko ciągle ostatnio i szkoda go było. A wiadomo jak coś stoi i nie jeździ to mu to nie służy.Teraz jak już kiedyś wrócę na 2 koła, to z pewnością coś z kat A. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 Dzisiaj "nadejszła wiekopomna chwila". Wymieniłem płyn hamulcowy przypominający kolorem "siki Weroniki" xD Wytrzymał niecałe 3 lata w tylnym zacisku, ponieważ majstry co skręcały moto nie dały smaru do łoża pływającego, ale po kolei ..... Korozja na jednym łożu i przy hamowaniu zacisk stanął i nie odpuścił.. Zablokował się na tyle że nie uniemożliwiał kontynuowania jazdy - był lekko zaciśnięty. Wyczyściłem bieżnie, przesmarowałem i działał - jakotako .... Po 2-3 hamowaniu łapał na stałe i odpuszczał po postoju 5min.. Jeździłem tydzień bez używania tylnego hamulca (czasu brak na ponowne rozbieranie i ogarnięcie tematu bo tak harmonogram dnia zapełniony), aż pod robotą stał na słońcu ponad 3h temperatura +30 z kawałkiem, siadam a hamulec trzyma ... Uznałem, że po pierwszej jeździe 8km z trzymającym hamulcem zagotowałem płyn, a ten stracił swoje właściwości dodatkowo przez to się zapowietrzając (przy spuszczaniu płynu poszły 3 bombelki).. Boso, ale w ostrogach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 (edytowane) 38 minut temu, NIKT napisał: Wytrzymał niecałe 3 lata w tylnym zacisku W kilku serwisówkach jakie widziałem (auto, moto, rower). Płyn hamulcowy zaleca się wymieniać co max 2 lata bo wchłania wodę i traci swoje właściwości. 38 minut temu, NIKT napisał: Uznałem, że po pierwszej jeździe 8km z trzymającym hamulcem zagotowałem płyn, a ten stracił swoje właściwoś Podstawowym składnikiem większości płynów hamulcowych jest glikol, który ma własności higroskopijne, tzn. łatwo wchłania wodę. Temperatura wrzenia płynu hamulcowego zawierającego tak "pobraną" wodę jest znacznie niższa od temperatury wrzenia czystego płynu więc może i zagotowałeś. 38 minut temu, NIKT napisał: Korozja na jednym łożu i przy hamowaniu zacisk stanął i nie odpuścił. Co rozumiesz pod pojęciem "łoża"? Czy w zaciskach hamulcowych to przypadkiem częściej nie dochodzi do blokady tłoczka (brud, wżery) itd? Edytowane 6 Września 2019 przez gary (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 Zagotowałem na 99%.A słowo "zaleca się" to słowo klucz Ponieważ płyn mający rok lub dwa stojący na półce w sklepie czy w garażu itd. już wilgoć pochłania. Najlepsze, że większość płynów nie jest poddawanych testom jakościowym na etapie produkcyjnym bo nie ma takiego wymogu. Jak przeprowadzano badania płynów hamulcowych różnych producentów to większość nie spełniała norm, miały bardzo niska temp. wrzenia i wiele innych trudnych słów wyczytałem. Więc kupując nowiutki płyn może on by takiej samej lub gorszej jakości niż ten który mamy w pojazdach. Co rozumiesz pod pojęciem "łoża"? Czy w zaciskach hamulcowych to przypadkiem częściej nie dochodzi do blokady tłoczka (brud, wżery) itd? Jak motorek jeździł dzień w dzień to nie miało szansy nieposmarowane łoże na zebranie się korozji.Stal 2-3 mc więc szansa się ku temu stworzyła Pod pojęciem "łoże" rozumiem "łoże pływające".Częściej bym powiedział, że dochodzi do skorodowania (brud i rdza) właśnie tego łoża Jeden klocek jest bezposrednio do tarczy dociskany tłoczkami. Drugi całym zaciskiem pod wpływem nacisku tłoczków na pierwszy klocek i właśnie to umożliwia dociskanie klocka będącego po drugiej stronie. To właśnie jest owo "łoże pływające" (te takie bolce usmarowane) umożliwiające ruch całego zacisku. Czy jakoś tak. Boso, ale w ostrogach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 2 godziny temu, NIKT napisał: Ponieważ płyn mający rok lub dwa stojący na półce w sklepie czy w garażu itd. już wilgoć pochłania. dopóki jest w fabrycznie zamkniętej butelce, to nie ma skąd wchłaniać wilgoci, więc nie musisz się tym stresować ;-) co do blokowania, to sprawdź czy blokuje się zacisk w prowadnicy, czy klocek (rozszerza się pod wpływem temperatury i też się może blokować), 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 Już wszystko ogarnięte i działa jak należy xD Łoża na nowo przesmarowane (drugie pierw odrdzewione mechanicznie i uruchomione). Napisałem wczesniej wyniki badań tych hermetycznie zamkniętych butelek na półce w sklepie (gdzie większość nie ma nawet plomby że sreberka a wyłącznie korek plastikowy i podbitke) wskazujące na to że większość z nich nie spełnia podstawowych wymogów i nie trzyma parametrow w momencie kupna.Nie zmienia to faktu, że są niebo lepsze niż kilkuletni Boso, ale w ostrogach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 8 godzin temu, NIKT napisał: Łoża na nowo przesmarowane ileż to pieniędzy i czasu trzeba "łożyć" na tę naszą dwukołową pasję 😉 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 W sumie to naprawa za darmo czyli że nie wyłożyłem ani złotówki Papier miałem, płyn miałem, smar miałem, butelkę też Chińczyki przyzwyczaiły mnie, że się nie psują (jak się wie jaki silnik kupić) a jak się coś zepsuje to naprawa "groszowa" 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 1 Listopada 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 Po 2ch tygodniach od zabiegów uruchamiania tylnego hamulca, pod praca zobaczyłem plamkę jasnego oleju, badanie organoleptyczne wskazało na płyn hamulcowy.Rozszczelniła się pompa..Boso, ale w ostrogach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 15 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Tyyyyle się działo na swiecie, a w Zippie przy 12 522km tylko wymiana oleju na Motul 7100 z 5100.Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 5 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 15 003km Wymiana oleju - Motul 7100 10w40.Czyszczenie i nasączenie filtra powietrza w airboxie.Sprawdzenie filterka siatkowego - zero opiłków i syfu.Smarowanie i naciąganie łańcucha.Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karwoj25 Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 Dość drogi olej wlewasz jak na klasę silnika. Z drugiej strony to tylko litr oleju, więc w sumie bez różnicy jak chodzi o koszty 0 Cytuj GS500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 Wszystkie moje pojazdy serwisujemy w myśl zasady "jak dbasz tak masz". Na motulu 5100 sprzęgło zaczynało sklejać po ok 1 700 km na wysokich obrotach. Na 7100 zaczęło kleić przy 2 300 - 2 400 km.Silnik jednak cały czas jeździ na 6-8tys RPM i olej do wysokoobrotowych silników ewidentnie sprawdza się lepiej.Co do wspomnianej "klasy silnika" osobiście uważam go jednak za klasę z górnej półki, ponieważ ten silnik (156FMI) pochodzi z Hondy CB lecz zostało w nim zrobionych kilka poprawek/przeróbek w tym poprawa kanałów odpowiedzialnych za smarowanie silnika.Oleju wchodzi ok 0.7 L. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario74 Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 12 godzin temu, NIKT napisał: Wszystkie moje pojazdy serwisujemy w myśl zasady "jak dbasz tak masz". I to jest prawda . Ja u siebie zmieniam olej po połowie dystansu jaki przewidział producent czyli zamiast 10000km to po 5000km. Wchodzi niecałe 3 litry plus filtr ale dla mnie to nie koszt bo moto zostaje ze mną na długie lata. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2023 17 500Wymiana oleju Motul 7100 10w40"Boso, ale w ostrogach" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 5 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 17 800 Można by nazwać przygotowanie do tego sezonu "dużym serwisem" .Regulacja luzów zaworowych (IN oraz EX 0.08)Wymiana łożysk i uszczelniaczy w kołach i zębatce (NACHI 6202 2RS 6202 rs, 6302 2RS, 6301 RS (2 szt), 6204 2RS) + simering 40x55x7 (napęd licznika)KLOCKI HAMULCOWE TRW MCB663LCWymiana łańcucha RK 428 XSO XW RING 110L,zębatka przód JTF 1263.16zębatka tył JTR810.38 Zrobienie centralki prądowej po przekaźniku.Wymiana gaźnika na Mikuni VM22 + dysza 115 gaźnik PZ od zawsze na zimnym gasł w okresie przejściowym zima-wiosna oraz jesień-zima, a żeby odpalić można było zajechać cały akumulator, a noga od kopki już odmawiała posłuszeństwa aktualnie pali od strzała.https://drive.google.com/drive/folders/1aaHhwzalwDgAsp9BWukckPXnEE95s76p"Boso, ale w ostrogach" 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.