Jump to content

Problem Z Yamahą R6, Obroty, Odpalanie


chapati
 Share

Recommended Posts

Siemanko! 

Na samym początku mówię, że płyny wszystkie mam dobrze zalane. Stało się to następująco: 

- Kolumna wesela, pojeździliśmy po mieście, oczywiście motorek dostał trochę w palnik, wszystko grało. Wieczorem odstawiłem motocykl do garażu, temperatura była w porządku. 

- Dwa dni potem przyszedłem, odpaliłem i przez pierwsze 5 minut pracował normalnie. Po tym czasie jakby głos z tłumika się przełamał i pracował jak typowa 500'tka. A i jak dodawałem gazu tak prawie pod ocinkę to z tłumika - jak z karabinu zaczeło strzelać. 

 

Nie robiłem z nim nic przez miesiąc, stoi od tamtej pory. Podczas jazdy stracił moc, wiadomo. 

Dzisiaj przyszedłem do garażu, chciałem go odpalić to musiałem trochę pokręcić, żeby mi się to udało. Podczas ów odpalania raz strzeliło z tłumika, odpalił, gdy odkręciłem manetkę do końca. Tutaj daję wideo. 

 


Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Ja też obstawiam na elektrykę. Zdejmij osłony i rusz kable ręką, może fajka spadła. Wyjmij i włóż ponownie. Wysusz i wyczyść z pyłu okolice wiązki. Zgaś światło i odpal silnik. Jak będzie widać iskry to trzeba wymienić kable. Kable wymieniamy wszystkie od jednego producenta. W czasie testu możesz poruszać kablami za pomocą długiego i suchego patyczka, nie ręką bezpośrednio , bo cię kopnie hahahahaha. Wtedy słychać czy praca się wyrównała.

Mogą być też wtryski, jeżeli r6 jest po 2003. Można je wykręcić i wymyć.

Ja to na tym nagraniu to słabo słyszę tylko widzę że spadają obroty. Zbyt duży pogłos.

Link to comment
Share on other sites

Ja też obstawiam na elektrykę. Zdejmij osłony i rusz kable ręką, może fajka spadła. Wyjmij i włóż ponownie. Wysusz i wyczyść z pyłu okolice wiązki. Zgaś światło i odpal silnik. Jak będzie widać iskry to trzeba wymienić kable. Kable wymieniamy wszystkie od jednego producenta. W czasie testu możesz poruszać kablami za pomocą długiego i suchego patyczka, nie ręką bezpośrednio , bo cię kopnie hahahahaha. Wtedy słychać czy praca się wyrównała.

Mogą być też wtryski, jeżeli r6 jest po 2003. Można je wykręcić i wymyć.

Ja to na tym nagraniu to słabo słyszę tylko widzę że spadają obroty. Zbyt duży pogłos.

Sprawdzilem fajkocewki i chyba maja przebicie, ogólnie jestem zielony z mechanika itd. Ale jak wsadze świece to iskra idzie na świecy i tutaj gdzie zaznaczylem na zdjęciu.

post-6159-0-64783100-1480927845_thumb.png

Edited by chapati (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Prawdziwe przebicie daje efekt w postaci wypalenia, to bardziej jakieś jonizowanie, ... trudno powiedzieć. Nie badaj oporności cewek lub nie mierz oscyloskopem. Po prostu kup jedną nową cewkę i zamieniaj, jak problem ustąpi to będziesz miał odpowiedź. Najlepiej metodą prób i błędów.

Takie lekkie świecenie może występować także na kablach.

 

Może najpierw spojrzyj na świece, wykręć wszystkie i zrób zdjęcie. Odmienność którejś ze świec będzie mówiła o problemie. Spojrzyj tutaj: http://motocykle-lodz.pl/topic/12535-spadek-mocy-silnik-zdech%C5%82-nie-odpala-pomocy-pilne/page-3

tam jest klasyfikacja objawów  w stosunku do wyglądu świec.

Zbyt duża odległość między elektrodami może skutkować większym napięciem i uszkodzeniem cewki.

Edited by Krzysiek rst1000 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...