• Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
Darek_Lodz

Moto Turystyczno-Sportowe W Plastiku

42 postów w tym temacie

Hej,

wiem ze tematów tego typu sporo, ale nie mogę znaleźć nic co mi pasuje.

Otóż szukam powolutku czegoś nowego - i nie mogę namyśleć się, co wybrać.

Ogólnie chce coś, co całkiem szybko pojedzie, ale nada się też na turystykę. Na chwilę obecną mam GS500 i on w tym przedziale mocy jak dla mnie jest idealny - nadaje się na tor, dłuższy wypad i dłuższą jazdę 160k/h po trasie bez większego zmęczenia, odpowiednie spalanie i można go zapakować (przypięcie bagażu do ramy z tyłu, lub stelaża od kufra daje mi całe mnóstwo miejsc przypięcia).

 

Przede wszystkim kolejne moto musi być jak niżej:

1. Full plastiki (taka fanaberia, każdy ma swoją :biggrin: )

2. Coś dla osób niższych, przy czym obniżanie tylko w zakresie zalecanym, bez żadnych modyfikacji w zawieszenie

3. Dobry turystyczny charakter (kufry zamontowane w sensowny sposób, jakieś dodatkowe mocowania na zaczepy od bagażu, wygodne dla pasażera

4. Jakaś sensowna moc (nie musi być super sport i iść na koło).

5. Moto, którym można się trochę pobawić  (i podszkolić) na torze

6. Coś, w co włożę crash pady (tak aby dobrze się trzymały a nie po prostu były).

7. Nie może być za wielki (jakieś krowy 1200 odpadają :smile: )

 

Mam kilka typów, ale do każdego mam małe wątpliwości.

1. Honda VFR - ok. 100 kucy, poj. ok. 800 (w zależności od rocznika). Full plastik, wystarczająca moc, wydaje mi się ze na turystykę jak najbardziej - powinien być ok (zarówno z punktu widzenia bagażu jak i pasażera) - nie wiem tylko jak wygląda kwestia jazdy nieco szybszej czy wyjazdów na tor. Wiem, że wszystkim da się składać i widziałem gdzieś filmik na forum ze starszym Panem na harleyu... ale jakiś minimum zabawy też chciałbym mieć :smile:

 

2. Coś podobnego do powyższego - triumph sprint ST. Z charakteru podobny jak wyżej, zastanawiam się tylko czy w Pl nie były za drogie części i czy w ogóle udałoby się znaleźć moto w dobrym stanie (jest ich chyba całkiem mało). Do tego 1050 to trochę klocek.

 

3.Suzuki gsxf650 - tu obawiam się mocy, wiem ze te 86 kucy więcej w porównaniu do moich 48 to duża różnica, ale nie chciałbym zmieniać moto znowu po roku jak mi jednak się znudzi :biggrin: Niestety totalnie nie mam porównania i nie wiem jak się ten moto będzie zachowywał.

 

4. Honda CBR F4i - tez ok. 100 kucy, poj 600. Wydaje mi się ze tu już bardziej sportowy charakter, jednocześnie chyba wciąż nadaje się do turystyki i podpięcia kufra / jazdy z bagażem lub pasażerem

 

5. GSX-R 750 – tu mocy na pewno mnóstwo, obawiam się tylko o właściwości turystyczne. Mało kto używa chyba tez kufer do tego motocykla :biggrin: ? Nawet jeśli – pewnie wygląda dziwnie i zastanawia mnie, jak się prowadzi.  

 

Niestety na czwartkach, na których byłem, nie mogę znaleźć VFR aby się przysiąść, za zgodą kierownika oczywiście :riding:

 

Da rade uzyskać jakąś podpowiedź :biggrin: ?

Edytowano przez Darek_Lodz (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukaj zdrowej VFR. Silnik pancerny. Sam się swego czasu zastanawiałem, ale jednak stwierdziłem, że żaden ze mnie turysta i wole miasto i tor wiec moto ma być lekkie i jechać dlatego jest RR.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak pogoda dopisze - o co teraz trudno - to możemy się jakoś ustawić :smile:

Zrobisz przymiarkę :smile:

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vfr fajnie się prowadzi ale strasznie ciężki klocek 235 i 245kg (wersja z abs) to jest sporo, z resztą gsxf 650 też prawie 250kg wagi, nie wiem jak z twoim wzrostem ale dla niższych osób to słabo taka masa, f4i to fajny kompromis między w miare turystycznym a troche sportowym moto, no i już jest 109km i 206kg zalany

1 osoba lubi to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wzrostu 1.70 to weź coś lżejszego zawsze będzie ci wygodniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z1000sx ;) Spełnia chyba wszystkie wymogi.

1 osoba lubi to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gsx 650fa hehe ja chialem v stroma ale teraz jestem super zadowolony z jajka 2:) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukaj zdrowej VFR. Silnik pancerny. Sam się swego czasu zastanawiałem, ale jednak stwierdziłem, że żaden ze mnie turysta i wole miasto i tor wiec moto ma być lekkie i jechać dlatego jest RR.

 

Z tym pancernym silnikiem to modele starsze tzn. te którym rozrząd nie podlegał wymianie. W nowych co 60000 trzeba go kontrolować a wymiana z częściami i robocizna mieści się w około 2 tyś. więc mało nie jest.

Motocykl fajny ale kawał sprzętu jest. Na drodze nie czuć. W manewrach trochę ale bez przesady. Zreszta sam nie jestem mały 190 cm więc jak na razie waga mnie szczególnie nie zaskakuje. Zakręty pokonuje jak po sznurku ciężaru nie czuć. Więcej pewnie się dowiesz na forum właścicieli VFR http://vfr-oc.pl

Przy moim wzroście Honda CBR była troszkę za mała choć wiem ze ludzie ja także wykorzystują do turystyki. Adam z motovloga przyjechał chyba na niej kawał polski.

Darek jesteśmy w kontakcie więc niedługo sprawdzisz sam.

Pozdro

Edytowano przez Pajmon (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tez bym chyba Kawe 1000sx wzial a jaki budzet?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1000 czy mniejszy ?

 

może cbr 650f? Wolcia taką jeździ, i daje radę. fajny sprzęcik, bardzo fajny nawet :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tez bym chyba Kawe 1000sx wzial a jaki budzet?

Oo, następny litra chce ;)

 

Się naucz jeździć najpierw, opony mi pokaż to Ci powiem czy umiesz jeździć :biggrin:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja chce 1200R Monster albo 1100 Tuono Rr wiec opon nie pokaze;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pajmon pomoże mi się przymierzyć, będę wiedział wtedy czy dam radę na VFR wygodnie siedzieć, czy jednak odpuszczam :smile:

dziś też przymierzałem w korando pierwsze skórzane kombi :biggrin: kupie kombi jak będzie sport, jak nie, to znowu jakiś tekstyl 

 

Z1000sx - no, faktycznie ciekawa propozycja, ale z tego co widzę to tylko nowe modele, więc i budżet znacznie w górę, celowałbym raczej max do 20k ... chociaż taka kawka wyglądałaby na przygodę dłuższą niż 1/2 sezony :biggrin:

 

cbr 650f - da rade jakoś sensownie dopiąć kufer i zapiać bagaż :biggrin: ? Nie chciałbym jeździć z czymś, co jakoś dziwnie wystaje. Ogólnei tych hond CBR w poj. 600-650 jest całe mnóstwo, jakieś F4, F4i, ten f,  jakieś RR a wszystkie do siebie bardzo podobne

Edytowano przez Darek_Lodz (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

cbr 650f - da rade jakoś sensownie dopiąć kufer i zapiać bagaż ?

 

pewnie się da, trzeba poszukać :P

 

cbr 650f wygląda troche inaczej. teraz te RR i inne mają po 2 światełka i tak dalej, 650f jest "cyklopem" :biggrin: inna pozycja względem wersji sportowych, zdecydowanie "przyjemniejsza" do dalszej jazdy.

 

z półsportów miałem Yamahe YZF600R Thundercat, fajne to to było! :smile: 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał VFR i to nie V-Teca tylko RC46. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z 7 warunków które podałeś, to VFR faktycznie spełnia wszystkie Twoje wymagania. Tylko co do punktu ad.6 to trzeba mieć świadomość, że montaż crashy wiąże się z wywiercaniem dziur w owiewkach i modyfikowaniem zbiornika z płynem chłodniczym (pod owiewką). 


W tym samym dziale na forum sam poruszałem kwestię wyboru VFR i ST 1050, więc odkop wątek, a wszystkiego się dowiesz :smile: Ja bym się nie zrażał i sam chętnie przygarnął Trumpka, ale nic sensownego nie było jak szukałem :/
 

Co do reszty, to moim zdaniem:
- gsxf - najbardziej ułożony, nie przeżyjesz większego 'szoku' z tytułu przesiadki z GS-a
- CBR F4i - tak jak napisałeś - nieco bardziej sportowy charakter, ale do turystyki też podejdzie. Solidna konstrukcja, trudna do zarżnięcia i duża ilość na rynku wtórnym
- gsxr - to sport :P Przy Twoich wymaganiach odpuściłbym taki temat

 

Sprawdź może jeszcze Vstroma DL650 i 1000 :> 

 

Jak chcesz się przymierzyć, to też mogę zaprezentować V-tec',(na dodatek względnie niedaleko Korando o którym pisałeś :P). Jak coś to pisz PW. Póki temperatury są plusowe i nie pada (jak dzisiaj), to do pracy jeżdżę moto :smile:

Edytowano przez ffojtus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

temat o którm mowisz:

http://motocykle-lodz.pl/topic/10967-triumph-st-1050-daytona-650-honda-vfr-800-a-może-coś-innego/

 

no właśnie ten triumph też mnie interesuje ale mam obawy co do wielkości :biggrin: w końcu to ltir i będę kolejny który chce litra :biggrin:

a teraz tez ich kilka jest w dobrej cenie (pomijając ta konkretną ofertę, zgaduję że znajdzie się ich sporo, ale ocena i zakup to juz w ogóle inny temat).

https://www.olx.pl/oferta/triumph-sprint-st-1050-super-stan-2010r-fazer-bmw-turystyczny-r1-r6-CID5-IDhkRFn.html#e49cef44fe

i jak juz wchdoze na temat litra - to ta aprila (Aprilia RST 1000) tez zbiera dobre opinie i podchodzi pod takiego turystyka jakiego chce.

 

 inna sprawa, że internety nigdy prawdy nie powiedzą. Widzialem temat gdzie ktos narzeka na VFR bo jedzie 140 i sie męczy a sam moto jedzie słabo. Toszto ja GS500 jadę szybciej na lajcie .... i tak dlugo jak się sam nie przejadę to nie wiem co fajniejsze. To czego się obawiam, to wymiana moto przy wcale nie lepszych osiągach - obawa dotyczy właśnie GSXFa czy Hondy CBR 650F/F4

 

Tymi crashpadami mnie troszke zmartwiłeś - same dziury w owiewkach to spoko, w moim GS tez mam otwory, ale później śruba wchodzi zamiast szpili od silnika i tyle, więcej kombinacji już nie ma.

 

no a gsxr ... turystyk turystkiem ... ale pobawic teżby sie czlowiek chcial na sporcie  :biggrin: , choć nei ejst to własnei priorytet. najlepiej to mieć 2 moto, ale dbać i mieć 2 naraz to też ciężka i droga sprawa :P

a odnośnie przymiarki - lecem na PW :biggrin:

Edytowano przez Darek_Lodz (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wybór kolejnego moto zawsze trudny :biggrin:

 

ale dzięki pajmonowi i ffojtusowi wiem że to nie dla mnie moto  :mellow: a przynajmniej nie jako "jedyne" - na pewno nie w tym roku. 

Ciężar, i kłopoty z crashpadami, oraz to co pod owiewkami rodzi sporawe koszta podczas wszelkich przygód, a chciałbym jeszcze co najmniej kolejny rok intensywnie pojeździć na torze :biggrin:

dlatego - ostatecznie wybór idzie w stronie bardziej sportową - coś typu CBR F4, GSXFy lub podobne, tudzież Yamaha YZF, ważne by stopa centralna była. 

 

jeśli jednak ktoś może to proszę o pomoc w odróżnieniu :biggrin:

Suzuki GSFX - Katana, GSF Bandit - moc ok. 80 kucy, oba ok. 600 pojemności. Jest coś co konkretnie odróżnia te modele? Jakieś faktyczne specyfikacje jezdno - torowo - szosowe ? Modele gdzieś do 2005/2006 były znacząco bogatsze w owiewki, a te nowsze to prawie jak bandity (przykładowe aukcje poniżej): 

http://otomoto.pl/oferta/suzuki-gsf-bandit-suzuki-gsf-650-katana-ID6yCvGf.html#69527d7973

http://otomoto.pl/oferta/suzuki-gsx-f-katana-piekne-i-jedyne-suzuki-gsx-f-650-katana-gsxf-ID6yCSpT.html#69527d7973

 

czy w ogóle jest jakaś większa różnica w takich motocyklach ? Bo rozumiem - pierwszy strzał na turystyka, który ma spełniać ileś tam funkcji, to już konkretne modele, VFR, sprint, itp itd.

Ale czy w przypadku "jakiegoś" motocykla w plastiku 80 koni + ma znaczenie jakiś konkretny wybór ? Czy raczej to, co ma dobrą cenę i jest sprawne ? 

Edytowano przez Darek_Lodz (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ty czasem nie szukasz crossovera? Yamaha MT-09 Tracer ale to jest nowość więc używka max 2 letnia i będzie ciężko znaleźć, ja się przymierzam do BMW 1000XR ale to droga zabawka, zostaje ci jeszcze Versys 1000, pojeździłem tym, fajne do turystyki a i pogonić się da po mieście między autami też wygodny, nie czuć wcale że waży 250kg. Do wszystkich masz bez problemu kufry. Tylko zapomniałem o wzroście, tylko Tracer jest w miarę niski.

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po wielu nam,yslach na ten rok kupie jednak cos mniej turystycznego :biggrin: CBR 4f, Kawka 636, lub Jakis GSXR 750 :biggrin:

 

popatrzalem, przemysłalem, turystyka zostawię na pózniej :biggrin:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie jakis ostry naked? haha:)

1 osoba lubi to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeździłes tak zwana krowa że nie chcesz jej??

 

Kiedyś jak jeździłem banditem 600 to mówiłem sobie ze nie zmienię motocykla i będę jeździć tego typu "naked". Aż któregoś razu miałem przyjemności jeździc Iksem, czyli honda cbr1100 xx. Motocykl wspaniały na trasy dobry na tor. Sam nie jeździłem ale znam dużo osób co opony zamykają. Trasa Polska UK. Bez problemu. Pozycja dobra, kufry też można zamontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Darek jezdzi na torach wiec dla niego albo sport albo naked ze sportowym rodowodem. Sport jest mniej wygodny a mocny naked narobi szkod w glowach wlascicieli mocnych sportow na torze bardzo łatwo.

Bo jak juz turystyka to moim zdaniem musi byc prawdziwy globtroter typu Gs 1200, Multistrada, bmw Xr, Triumph Tiger, Africa itp

Edytowano przez matthewspl (zobacz historię edycji)
1 osoba lubi to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bo jak juz turystyka to moim zdaniem musi byc prawdziwy globtroter typu Gs 1200, Multistrada, bmw Xr, Triumph Tiger, Africa itp

 

Nnnnooo nie wiem, naaaajładniejsza i najwygodniejsza jest RST 1000. To nie podlega dyskusji. hehehehe

2 osoby lubią to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Triumph Tiger,

 

Tu się z tobą zgadzam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0