kosmaty Opublikowano 27 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 ja moge czyścić jej komin 2 https://www.hondapark.pl/pl/motocykle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piuriel Opublikowano 27 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 ja moge czyścić jej komin Miałem napisać, że ja po Tobie, ale to trochę awkward 1 ...You can be better than that.. ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 27 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Miałem napisać, że ja po Tobie, ale to trochę awkward No i jest kolejka, a szczoteczki się sprzedają jak świeże bułeczki. Jakby ktoś coś chciał kampanie reklamową ... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit71 Opublikowano 27 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 to ma być najzwyklejsza nafta Nadmienię,że nafta świetlna bo chyba są różne rodzaje. Nafta najlepszą opcją ale uważam że mało kto tak czyści napęd. Chyba mało kto tak nie czyści. 2 "Lepszy głópiec wendrujący po świecie od mendrca, który siedzi w domu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 27 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 No właśnie znalazłem coś takiego ale mam na kompie w firmie i jak tak czytałem nie znalazłem jeszcze aby pisało co ile km. raczej jak rozebrać moto na części pierwsze i złożyć . Bo czytałeś "service manual" Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 27 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Pędzelek, nafta, pojemnik pod łańcuch. Pewnie wielu zdziwi się ile to brudu jest na tym dopieszczonym i smarowanym łańcuchu. osobiście nie dam się po raz drugi namówić na zakup szczotki do czyszczenia łańcucha. Kochamy nasze maszyny i potrafimy je dobrze dopieścić. . nikt nie musi nam w tym pomagać, jeśli nie chcemy się sami trudzić zlećmy to zaufanemu mechanikowi. U nas na forum działa ERBE DETAILING i pewnie można im to zlecić przy okazji innych zabiegów z naszym motocyklem lub strojem. (tak gdybam bo nie korzystałem z ich usług). Tak na zimę: pełny bak; czysty łańcuch; akumulator wyjęty do ciepłego pomieszczenia i naładowany przed snem zimowym. W trakcie zimy warto co jakiś czas odpalić naszą maszynę do pełnego rozgrzania. Pozdrawiam Nie dyskutuj z debilem bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek_Lodz Opublikowano 27 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 a ile syfu jest pod deklem, gdzie łańcuch "zawraca" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
floyd Opublikowano 27 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 W trakcie zimy warto co jakiś czas odpalić naszą maszynę do pełnego rozgrzania Z tego co czytałem, raczej lepiej nie odpalać, wyjąć aku i niech stoi w suchym. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark.o Opublikowano 27 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Dodo, a dlaczego warto co jakiś czas odpalić w zimie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karwoj25 Opublikowano 27 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Tak na zimę: pełny bak ta rada dotyczy motocykli z metalowym zbiornikiem, a nie każdy ma zbiornik metalowy. Jeśli jest z tworzywa, bak nie musi być pełny. akumulator wyjęty do ciepłego pomieszczenia i naładowany przed snem zimowym nieużywany akumulator wypada ładować tak jak przewiduje instrukcja - inaczej do wiosny (5-6 miesięcy) zostanie z niego złom. W trakcie zimy warto co jakiś czas odpalić naszą maszynę do pełnego rozgrzania. właściwie po co? GS500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 (edytowane) Proponuję zajrzeć pod korek wlewu oleju po kilku takich odpaleniach zimą. "Do pełnego rozgrzania" - zwykle oznacza to rozgrzanie do momentu gdy silnik pracuje bez ssania lub do nagrzania się cieczy chłodzącej ale mało kto pomyśli o tym, że olej i dół silnika rozgrzewa się zwykle dłużej. Efekt jest taki , że para wodna ze spalin przedostająca sie do komory korbowej i skraplająca sie na chłodnych elementach silnika zostaje przechwycona przez olej. Zbyt krótki czas nagrzewania silnika powoduje , że woda nie zdąży zostać odparowana i usunięta z oleju co skutkuje "masłem" na korku czyli osadzaniem się emulsji wodno olejowej na elementach skrzyni korbowej - Podobnie ma się rzecz w silnikach eksploatowanych na krótkich odcinkach w okresie zimowym (w samochodach) Po takim zimowym odpaleniu silnik powinien przejechać co najmniej kilkanascie km żeby w pełni nagrzany silnik zdąrzył usunąć przez odmę całą nagromadzoną wilgoć. Edytowane 28 Października 2016 przez jcb (wyświetl historię edycji) 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Zbyt krótki czas nagrzewania silnika powoduje , że woda nie zdąży zostać odparowana i usunięta z oleju co skutkuje "masłem" na korku czyli osadzaniem się emulsji wodno olejowej na elementach skrzyni korbowej - Podobnie ma się rzecz w silnikach eksploatowanych na krótkich odcinkach w okresie zimowym (w samochodach) To chyba jakaś kaczka motoryzacyjna, z mojego doświadczenia nie ma takiej zależności. Miałem wiele samochodów i to różnej kondycji. Nie wszystkie były prawie nowe, czasami miałem sprzęty o sporym przebiegu, sprawny technicznie ale przebieg od 100 do 230 tys. Nigdy nie zaobserwowałem tzw. masła pod korkiem. To si dzieje tylko wtedy gdy przegrzana jest uszczelka i puszcza płyn do oleju. A samochód czy motocykl używam tak jak mi potrzeba, na krótkich odcinkach najczęściej tj od 5 do 40 km, czasami 500 km. Także jak dla mnie to jest kaczka motoryzacyjna, trzeba sprawdzić uszczelkę lub chłodnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Wierz lub nie ale tak się dzieje. Jedne silniki mają większą tendencję do takiego zjawiska inne mniejszą ale osobiście w kilku silnikach już widziałem coś takiego nie raz. Po przewietrzeniu sprzętu problem znikał i w dalszej eksploatacji uszkodzonej uszczelki pod głowicą nie stwierdzono. Mam teraz BMW K100 - tu również zaobserowałem takie objawy po tym jak była odpalana kilkakrottnie na krótko w zimnej hali. Ale jak dotąd jeździ ( trzy sezony) bezawaryjnie - płynu ani oleju nie ubywa ani grama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmaty Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 dla mnie pełne nagrzanie motocykla przy odpalaniu to nie jest jak drygnie wskazówka tylko do momentu jak się włączą wiatraki na chłodnicy i tak swoje sprzęty przepalam raz na 3-5 tyg w zimie, aczkolwiek moto trzymam w chałupie 3 https://www.hondapark.pl/pl/motocykle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
floyd Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 To chyba jakaś kaczka motoryzacyjna, z mojego doświadczenia nie ma takiej zależności. Miałem wiele samochodów i to różnej kondycji. Nie wszystkie były prawie nowe, czasami miałem sprzęty o sporym przebiegu, sprawny technicznie ale przebieg od 100 do 230 tys. Nigdy nie zaobserwowałem tzw. masła pod korkiem. To si dzieje tylko wtedy gdy przegrzana jest uszczelka i puszcza płyn do oleju. A samochód czy motocykl używam tak jak mi potrzeba, na krótkich odcinkach najczęściej tj od 5 do 40 km, czasami 500 km. Także jak dla mnie to jest kaczka motoryzacyjna, trzeba sprawdzić uszczelkę lub chłodnicę. majonez pod korkiem w niewielkich ilościach to akurat nic nadzwyczajnego w zimę w autach, które nie mają kiedy się dobrze nagrzać. Często widać w internecie zimową porą jak ludzie o to pytają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B3DNAR Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 dla mnie pełne nagrzanie motocykla przy odpalaniu to nie jest jak drygnie wskazówka tylko do momentu jak się włączą wiatraki na chłodnicy i tak swoje sprzęty przepalam raz na 3-5 tyg w zimie, aczkolwiek moto trzymam w chałupie Matko ale zazdroszczę Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka Bednar Moto: https://www.youtube.com/channel/UCQm5eRSQ6IGDfC-RD3k62Ow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszDrago Opublikowano 28 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Bo czytałeś "service manual" Ta jest teraz mam i owner manual: Dla Zainteresowanych : Olej co 8 tys Gaźniki zawory - do sprawdzenia co 12 tys km jak dobrze pamiętam Mamy gdzieś jakieś temat gdzie wrzucamy coś takiego? To wrzucił bym dla potomności To juz wiem jak samemu wymienić olej, płyn hamulcowy tylko trzeba teraz w service manual znaleźc jakąś rozpiskę do płynu chłodniczego i można się bawić w styczniu to się zrobi samemu Zastanawia mnie tylko ta rozbieżność między serwisem przed latem , synchro czyszczenie gaźników i sprawdzenie zaworów od 350 zł nawet do 800 O_o, a niby robione tą samą metodą, tak samo z czasem od 6h do 2 dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karpiu Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 U Pawła w Stun-ex synchro i czyszczenie gaźników 200zł netto więc tragedii nie ma. Tylko nikt mi nie potrafi powiedzieć jak mam odczuć, że mój Bandzior tego potrzebuje. I dlatego chyba po prostu dmuchając na zimne pójdę i to zrobię bo nie mam pojęcia kiedy było robione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 (edytowane) majonez pod korkiem w niewielkich ilościach to akurat nic nadzwyczajnego w zimę w autach, które nie mają kiedy się dobrze nagrzać. Często widać w internecie zimową porą jak ludzie o to pytają. Zbyt krótki czas nagrzewania silnika powoduje , że woda nie zdąży zostać odparowana i usunięta z oleju co skutkuje "masłem" na korku czyli osadzaniem się emulsji wodno olejowej na elementach skrzyni korbowej No samo z siebie takie spienienie nie następuje. Gdyby przyczyną była para wodna z powietrza to takie zjawisko byłoby obserwowane u wszystkich. Jeżeli chodzi o parę wodną to chciałbym tutaj dorzucić praktykę Pana Jana Gulak'a Który specjalnie dodawał pary wodnej do powietrza w celu uzyskania innego rodzaju paliwa, chodzi o wodór. I on nie zaobserwował masła pod korkiem oleju mimo, że para do powietrza jest w jego przypadku specjalnie wytwarzana i służy jako paliwo. Także ten kierunek poszukiwań powstawania masła pod korkiem jest mylny. Edytowane 28 Października 2016 przez Krzysiek rst1000 (wyświetl historię edycji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nejmun Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Też właśnie planuję synchro i czyszczenie gaźników i regulację luzów zaworowych, bo nie wiem kiedy u mnie były robione. Płyn wymienię raczej zaraz bo nie wiem co tam jest zalane i jak długo już w układzie jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmaty Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 co do płynu zalej Motulem cool expert, zawsze wszystkie sprzęty tym zalewam i jest gites, nie zalewaj tylko płynami do aut bo te mają inną temperaturę wrzenia, będziesz sie pytał o gaźniki to zadaj pytanie czy czyszczą sprayem czy rozkręcają wszystko i myją w myjce ultradźwiękowej bo to zasadnicza różnica 1 https://www.hondapark.pl/pl/motocykle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszDrago Opublikowano 28 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 U Pawła w Stun-ex synchro i czyszczenie gaźników 200zł netto więc tragedii nie ma. Tylko nikt mi nie potrafi powiedzieć jak mam odczuć, że mój Bandzior tego potrzebuje. I dlatego chyba po prostu dmuchając na zimne pójdę i to zrobię bo nie mam pojęcia kiedy było robione. @karpiu U Pawła : Gazniki 180 zł. Regulacja zaworów 300 . Trwa to około 2 dni Jak narazie u niego chyba najlepsza cena z polecanych serwisów Kolejny to ISM w W-wie - 540zł @kosmaty Powiem szczerze, że o tym myślałem bo chyba wszystko będę lał z motula . I dzięki za radę o to nie pytałem ! @najmun U mnie podobno w tym roku więc ryzykuje, że jeszcze trochę się pobujam i zamknę go w garażu do stycznia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 (edytowane) Krzysiek nie chodzi o parę wodną z powietrza tylko o parę wodną ze spalin - benzyna to węglowodory a te spalają się do dwutlenku węgla i wody. Stąd para wodna w spalinach. Żaden silnik nie jest idealnie szczelny i następuje przedmuch przez pierścienie tłokowe pod tłok do komory korbowej - po to stosuje się odmę w silnikach. Gdy silnik jest nagrzany para wraz z innymi składnikami spalin wydalana jest z komory korbowej przez odmę. Gdy silnik jest zimny duża część tej pary zamiast ulecieć odmą skrapla się dając efekt kumulacji wilgoci, po pełnym rozgrzaniu ta skumulowana wilgoć ponownie odparowuje i olej pozostaje klarowny. Jeżeli notorycznie brakuje pełnego rozgrzania silnika nadmiar wody ze skrzyni korbowej nie zostaje usunięty. Wszystko. Żadnej wielkiej filozofii tu nie ma wystarczy jedynie znać nieco budowę i działanie silnika. Po raz kolejny udowadniasz , że takiej wiedzy nie masz a na siłę szukasz dziwnych teorii, tworzonych przez domorosłych wynalazców. Dodawanie pary wodnej czy wręcz rozpylonej wody do kolektora dolotowego nie jest niczym niezwykłym ani nowym. Po raz pierwszy stosowano to w silnikach lotniczych w czasie II wojny światowej. Zwiększona wilgotność mieszanki paliowowo-powietrznej wpływa na wzrost wydajności silnika. Rozpad wody na wodór i tlen jest tylko częścią tego procesu a zysk energetyczny nie wiąże się bynajmniej ze spalaniem wodoru bo do rozpadu wody potrzeba co najmniej tyle samo energii ile uzyskamy ze spalenia wodoru - inaczej mielibyśmy perpetum mobile. Wtrysk wody do komory spalania stosowany był m.in. w wyczynowych Lanciach Delta HF w rajdach samochodowych. Obecnie często stosowany w tuningu silników turbodoładowanych. Termodynamika to trudna i mało wdzięczna dziedzina i przyznaję, nie przykładałem się do niej więc tu moja wiedza się kończy - nie opiszę dokładnie na czym polega poprawa procesu spalania. Tak więc przeróbka pana Jana może działać ale niekoniecznie w taki sposób tak jak on sam to sobie tłumaczy. Masz rację oczywiście w twierdzeniu, że takie dodawanie pary czy wody do kolektora ssącego nie wpłynie na powstawanie osadu na korku oleju. Poszukaj w sieci dyskusji na temat osadu na korku oleju i jego przyczyn, nawet na ogólnopolskim forum motocyklistów jest opisany taki przypadek. Edytowane 28 Października 2016 przez jcb (wyświetl historię edycji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszDrago Opublikowano 28 Października 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Krzysiek nie chodzi o parę wodną z powietrza tylko o parę itd... Dobra Pany, ale nie o tym jest rozmowa bo zaczyna się spam robić. Zapraszam jak coś do innego tematu albo na priv 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmaty Opublikowano 28 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 dokładnie, burdel sie zaczyna robić pany !!! 1 https://www.hondapark.pl/pl/motocykle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi