Skocz do zawartości

wydarzenie_FLM_Tuchola.png

Zapraszamy na Zlot Forum Łódzkich Motocyklistów  - więcej informacji tutaj.

Jak Zadbać O Motocykl?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

bo mam zagadkę, jako młody motocyklista. Co do wymiany oleju i płynów przed zimą nie pytam bo widzę, że są 2 różne szkoły i jedna mówi na zimę inna przed sezonem, ale zastanawia mnie co innego  

1) co ile smarować, czyścić łańcuch w Hornecie z 2004 r. i czym go nasmarować na zimę?  

2) Kiedy regulacja zaworów i czyszczenie z synchro gaźników ? Przed sezonem czy przed zimowaniem?

3) Co ile wymieniać olej w w/w motocyklu?

 

 

 

 

Opublikowano

1: zależy jaki smar, bo motul, castrol,belray średnio co 300-400km, Forch co ok 1000, ja myję łańcuch co ok 3 smarowanie, na zime poprostu wystarczy go umyć i napsikać smarem którego używasz na codzień

2: regulacja zaworów tak jak mówi manual, średnio co ok 24k u mnie w R1 po 35 można dopiero zaglądać, to czy to zrobisz przed czy po sezonie to już nie ma znaczenia, zeby tylko gotowy na sezon był

3: Olej i filtr wymieniam co 6k góra 7 ale to już jak nie mam czasu, jeśli zależy ci żeby silnik długo służył to wymieniaj co 6k

Opublikowano

1: zależy jaki smar, bo motul, castrol,belray średnio co 300-400km, Forch co ok 1000, ja myję łańcuch co ok 3 smarowanie, na zime poprostu wystarczy go umyć i napsikać smarem którego używasz na codzień

2: regulacja zaworów tak jak mówi manual, średnio co ok 24k u mnie w R1 po 35 można dopiero zaglądać, to czy to zrobisz przed czy po sezonie to już nie ma znaczenia, zeby tylko gotowy na sezon był

3: Olej i filtr wymieniam co 6k góra 7 ale to już jak nie mam czasu, jeśli zależy ci żeby silnik długo służył to wymieniaj co 6k

ad1. Dzięki 

ad 2. trzeba będzie zrobić przed sezonem bo ni w ząb nie wiem kiedy poprzedni właściciel robił i ok zaworów, a co z gaźnikami ? 

ad3. no to zmieniamy co 6k - parę złoty nie wydatek a przynajmniej święty spokój. 

 

Wg jak się zapatrujecie aby 2 kółka oddać na zimowanie do jakiegoś serwisu i aby go przygotowali do sezonu z wszystkim 

Opublikowano

zawsze przed sezonem robię przegląd w serwisie i przy okazji wymiana oleju i smarowanie.później tylko smarowanie własnym zakresie i na wymianę oleju do serwisu

Opublikowano (edytowane)

Co do pkt 1 to poleciłbym Ci nie patrzeć na km (przebiegi) tylko jeżeli rolki na łańcuchu świecą się to należy wtedy nasmarować łańcuch(albo po jeździe w deszczu). Czyścimy średnio raz na rok i osobiście uważam że najlepiej zrobić to przed 1-szą jazdą w sezonie. Dlaczego? To proste, to co Ci się gromadzi na zewnętrznej stronie ogniw to smar więc jeżeli jest on w nadmiarze to nie zaszkodzi on łańcuchowi lecz jeżeli łańcuch na zime jest suchy (po wyczyszczeniu) i trzymasz moto w nieogrzewanym garażu/ na dworze pod plandeką lub w innych zimnych miejscach (poniżej 0*) to jest prawdopodobieństwo w jakiś sposób uszkodzenia o/z/x ringów - nigdy nie należy być pewnym czy akurat na o/z/x ringu nie przymarznie.
A jeśli chcesz wiedzieć dlaczego czyścimy średnio raz na rok to również odpowiem - jeżeli czyścisz łańcuch specjalnym środkiem (to w 99% takich środków ma w składzie benzynę ekstrakcyjną bądź inne środki które w pewnym stopniu uszkadzają uszczelki czyli o/z/x ringi), częste stosowanie (czyszczenia napędu) po prostu niszczy to uszczelnienie i rozwalasz sobie napęd. Raz na rok w zupełności wystarczy i na 100% i więcej nie uszkodzi napędu.

 

Jak chcesz wiedzieć coś więcej to pytaj, bo kto pyta nie błądzi.
Reszta pkt - tak jak koledzy piszą.

Edytowane przez Lukas (wyświetl historię edycji)

 

 

Opublikowano

Zgadza się nafta i motul chain clean tak jak pisał kosmaty najlepsze. ale raz na rok to chyba przesada smarujemy łańcuch co 300-400km nie zaszkodzi

Opublikowano

 

 

a co z gaźnikami ? 

gaźniki najlepiej sobie przeczyścić przed każdym sezonem, niestety mamy ch*j...we paliwo w polsce i syf jaki sie odkłada w gaźnikach po roku jest wszędzie.

 

 

Wg jak się zapatrujecie aby 2 kółka oddać na zimowanie do jakiegoś serwisu i aby go przygotowali do sezonu z wszystkim 

jak najbardziej tak, aczkolwiek większość rzeczy nie mając specjalistycznej wiedzy można ogarnąć samemu i zaoszczędzić parę $$$

Wybierając serwis też nie wiesz na kogo trafisz, mój kolega który pracował w jednym z łódzkich serwisów to to co mi naopowiadał to sie w głowie nie mieści, np, klient przyjeżdża na zmianę oleju to jeżeli w ogóle zmieniali to już rzadko z filtrem, regulacja gaźników bardzo sporadycznie pomimo prośby klienta, jak już sie ktoś uparł to czyszczenie gaźników polegało tylko na zapsikaniu preparatami typu carbu cleaner i "next" albo najlepsze motywy typu wymiana napędu i wypuszczenie klienta z niedokręconą tylną zębatką, albo źle złożonymi zaciskami. Z doświadczenia wiem że najlepsi są ci co się najmniej reklamują bo i tak mają roboty w ch*j, dla przykładu mój mechanik umówił mnie na pierwszy wolny termin czyli............... koniec stycznia bo wszystko pozajmowane, z resztą pewien SERWISANT przy mnie dzwonił do niego z zapytaniem jak ma coś zrobić bo on sam nie wie i nie ma odpowiednich PODSTAWOWYCH" narzędzi.

Także szczerze polecam, jak masz miejsce i czas posiedź trochę, poczytaj i będziesz miał pewność że to co chciałeś masz zrobione a przy okazji nauczysz się budowy motocykla i w trasie nic cie nie zaskoczy.

To koniec mojego monologu :P

Opublikowano (edytowane)

Jak zadbać o motocykl ? Najlepiej na początek przeczytać tzw. owner manual czy jak kto woli instrukcję użytkowania.

Można w niej znaleźć, o dziwo, odpowiedzi na (prawie) wszystkie pytania. Zwłaszcza te trzy powyżej  ;)

 

Nie pytaj się i nie sugeruj na ogólnej grupie "co ile olej, co ile zawory..." bo jest to ściśle określone przez serwisówkę indywidualnie do każdego motocykla.

Jeden będzie miał co 5 tyś km, drugi co 25 tyś km  B)

Edytowane przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji)

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Opublikowano

Dokładnie to tak jak z "Kobietą" każdy motocykl jest inny i każdy dba tak jak uważa...

Opublikowano

@michal_lc4

No właśnie znalazłem coś takiego ale mam na kompie w firmie i jak tak czytałem nie znalazłem jeszcze aby pisało co ile km. raczej jak rozebrać moto na części pierwsze i złożyć . Więc chyba to nie to ^^. Poszukam jutro na spokojnie innego. 

 

Dziękować za pomoc tyle mi wystarczy na chwilę obecną. Muszę znaleźć ten owner manual i tam sobie poszukać tego co ile i jak. Jedno wiem na pewno zrobie sobie przygotowanie przed sezonem moto- siądę na początku stycznia i będę dłubał, oleje i wszelakie płyny zrobię sobie sam z teściem. Do gaźników i zaworów, żaden z nas nie ma wiedzy ani narzędzi więc trzeba będzie znaleźć jakiś serwis w okolicach i liczyć, że nie zrobią w przysłowiowego uja. 

 

Zapytanie ostatnie coś takiego znalazłem teraz pytanie czy to się nadaje do czego kolwiek :

1) Zestaw do czyszczenia i smarowania Łańcucha Castrol - Castrol Chain Cleaner and Castrol Chain Lube Racing - 100 zł 

2) Zestaw Kettenmax do czyszczenia łańcucha - 60 zł z groszami

Ktoś to testował ? Warte to tych pieniędzy czy lepiej zainwestować w coś innego ? 

Opublikowano

Sporo zależy od smaru, używałem castrola i motula i łańcuch bardzo łapał brud. Stosując s100 jest dużo lepiej. Trzyma się łańcucha i nie przykleja się syf tak jak wcześniej.

 

Czyszczę również s100, ketten reiniger. Jest to żel, także nie spływa tak szybko i po nastu minutach bród ładnie schodzi. Dodam że jest to bardzo wydajny środek i wystarcza na dość długo.

Opublikowano

 

 

nie prawda, dla tego napisałem zależy jaki smar, forcha możesz nawet na karcher jechać i sie trzyma

To fakt. Kupiłem Forcha i zakładając słomkę na końcówkę prysnąłem sobie na dłoń. Potem jak chciałem rękę umyć to ręka ciągle sucha, bo był tak za***iście hydrofobowy :biggrin:
Gorąca woda i płyn typu ludwik dopiero.

Do czyszczenia stosuję naftę. Pięknie czyści.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Opublikowano

nie prawda, dla tego napisałem zależy jaki smar, forcha możesz nawet na karcher jechać i sie trzyma

 

 

kolejna bzdura, po pierwsze nigdy nie widziałem zamarzniętego smaru, po drugie czyszcząc tylko raz na rok to nakładasz nową warstwę smaru na już stary, wysłużony w którym jest od groma piachu np. w związku z tym lepiej w ogóle sobie daruj smarowanie bo i tak świeży smar nie dociera tam gdzie powinien .

 

 

kurde, skąd ty bierzesz takie informacje ???

najlepsza do czyszczenia jest nafta świetna która jest tłusta, jak wiesz benzyna ekstrakcyjna ODTŁUSZCZA, nafta w żaden sposób nie ma prawa uszkodzić gumowych oringów, większość preparatów np motul chain clean jest właśnie na pochodnej NAFTY a nie benzyny ekstrakcyjnej  

 

 

1.Kosmaty - oczywiście nie kłócąc się - masz racje że wszystko zależy jaki smar.

 

2. Dokładnie - smar nie zamarznie i przeczytaj jeszcze raz to(ze zrozumieniem i na spokojnie) co napisałem a może zrozumiesz że nie należy (oczywiście według mnie) zostawiać suchego napędu na zimę (czyt. zaraz po wyczyszczeniu i nie nasmarowaniu) i nie zgodzę się że nakładasz nowy smar na stary ponieważ stary gromadzi się na zewnętrznej stronie łańcucha a nowy powinno nakładać się na rolki a nie na ogniwa/uszczelki :P

 

3. Nafta najlepszą opcją ale uważam że mało kto tak czyści napęd. I jak we wszystkim ile ludu tyle opinii więc nie ma co się kłócić/bulwersować/denerwować/spinać itd o to czy coś jest dobre czy lepsze.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Dobra Panie i Pany - gdzie kurde nabyć nafte ? xD No jak Ciul szukam i nie mogę znaleźć jest jakaś drogeria ale to nafta kosmetyczna więc stawiam, że się nie nada :biggrin:  i w ogóle jaka to ma być nafta ? 

 

A co z tym Kettenmax ? Warto to kupić?

 

Bo smar to wezmę ten co pisaliście S100 albo tego Forche skoro jak narazie nie było żadnego ale na jego temat :smile: 

Edytowane przez LukaszDrago (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)
Dobra Panie i Pany - gdzie kurde nabyć nafte ?

bricoman (12,49 zł za 0,5l), castorama itp

 

to ma być najzwyklejsza nafta

 

a te 0,5l to już 3 lata używam i ledwo połowe zużyłem

Edytowane przez jaszczomb (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Kombinujecie troche jak koń pod gore. Wystarczy wejsc do pierwszego lepszego sklepu motocyklowego i kupic spray do czyszczenia lancucha np Motul, szczote do lancucha i chlonna szmata do wysuszenia.

( po co paprac sie w nafcie). Smar ja osobiscie uzywam Bellray Superclean i to najlepszy smar jaki mialem.

Poszedłem włąśnie 3 lata temu do wingsów po tego motula, i mi powiedzieli że jak się upre to mi sprzedadzą, ale lepiej iść sobie kupić tą naftę - i mieli racje- nafta 13 zł - starcza na lata a motul 34 zł i po 3 użyciach go nie ma, a efekt ten sam.

Opublikowano (edytowane)

Kombinujecie troche jak koń pod gore. Wystarczy wejsc do pierwszego lepszego sklepu motocyklowego i kupic spray do czyszczenia lancucha np Motul, szczote do lancucha i chlonna szmata do wysuszenia.

( po co paprac sie w nafcie). Smar ja osobiscie uzywam Bellray Superclean i to najlepszy smar jaki mialem.

Ale wiesz po co płacić  np ~30 zł za 400 ml jak można mieć to samo ( jak wnioskuje po postach) za cenę 2 razy mniejszą, a to czy się uwalę czy nie to mi obojętne :smile:

 

Reasumując - Kupić naftę i wydaje mi się że na chwilę obecną byle jaki smar do łańcucha na zimę bo i tak znowu będę go czyścił przed sezonem więc olać czy się pobrudzi czy nie :smile: 

Edytowane przez LukaszDrago (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)

Lukas prosze cie no :P Smar nakładasz między ogniwami gdzie między nimi jest guma i między rolke a ogniwo, co ci daje smarowanie samej rolki, poza tym jak juz napisałem w starym smarze jest piach, błoto i inne gówna które zalegają ci i zacierają, wszyscy ci mówią że rok niemycia to za długo a ty sie i tak upierasz, nie kumam, tak jak sam napisałeś, PYTAJ JAK CZEGOŚ NIE WIESZ BO KTO PYTA NIE BŁĄDZI" a ty ewidentnie zabłądziłeś :biggrin:

PS. do nerwów to mi jeszcze DUUUUZooo breakuje :P

czołem ;)


Ale wiesz po co płacić  np ~30 zł za 400 ml jak można mieć to samo ( jak wnioskuje po postach) za cenę 2 razy mniejszą, a to czy się uwalę czy nie to mi obojętne :smile:

 

Reasumując - Kupić naftę i wydaje mi się że na chwilę obecną byle jaki smar do łańcucha na zimę bo i tak znowu będę go czyścił przed sezonem więc olać czy się pobrudzi czy nie :smile:

polecam zaopatrzyć sie w szczotke do czyszczenia, bardzo ułatwia życie

 szczotka-do-czyszczenia-lancucha-napedow

Edytowane przez kosmaty (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Lukas prosze cie no :P Smar nakładasz między ogniwami gdzie między nimi jest guma i między rolke a ogniwo, co ci daje smarowanie samej rolki, poza tym jak juz napisałem w starym smarze jest piach, błoto i inne gówna które zalegają ci i zacierają, wszyscy ci mówią że rok niemycia to za długo a ty sie i tak upierasz, nie kumam, tak jak sam napisałeś, PYTAJ JAK CZEGOŚ NIE WIESZ BO KTO PYTA NIE BŁĄDZI" a ty ewidentnie zabłądziłeś :biggrin:

PS. do nerwów to mi jeszcze DUUUUZooo breakuje :P

czołem ;)

polecam zaopatrzyć sie w szczotke do czyszczenia, bardzo ułatwia życie

 szczotka-do-czyszczenia-lancucha-napedow

Właśnie ją zamawiam + https://www.moto-akcesoria.pl/glowna/7621-spray-procycle-do-smarowania-lancucha-750ml.htmlcoś takiego i tak będzie stał w garażu i tak więc czy złapie brud przez okres nie używania czy nie to nie ma się chyba co martwić bo tak czy tka będę go czyścił na sezon razem z gaźnikami itd :smile: 

Opublikowano

Szczotki i smary mam na miejscu ;)

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A czy my zyjemy w epoce kamienia lupanego albo ery lamp naftowych? Wiecej na browara w weekend wydajecie niz oszczednosci przy tej nafcie. Ja tam uzywam motula a cisnienie spraya dobrze wyplukuje caly brud z lancucha. Jeden Motul starcza na kilka smarowan a to daje ok 2-3 tys km. wiec bez przesady wole zrobic to szybko i wygodnie.

no nikt ci nie broni tego kupować, producenci lubią takich klientów :smile:

Opublikowano

Ja też mam Motula 2 szpreje i nie narzekam. W sezonie używałem ich raz w miesiącu. Nie wnikałem czy to czyszczenie i smarowanie może skracać żywotność łańcucha :smile:

 

A regulację gaźników i czyszczenie niby można samemu zgodnie z manualem ale jednak wolę oddać do szpenia, który ma o tym pojęcie.

Mamy blisko Pawła ze Stunt-Ex jakby co a i pewnie kilka innych porządnych serwisantów się znajdzie.

Opublikowano

Pamiętajcie, że jeździmy na czystym motocyklu, zdjęcie poniżej. Tylko wyczyszczony motocykl daje gwarancję odpowiedniej jazdy. Aaaaaaaaa do tego używamy różnych szczoteczek i spray'ów. Nie wiem czy nafta do takiego motocykla jest idealna ... .

 

flm_1477559914__podobno_na_tym_zdjeciu_j

 

Specjalistą jest Karpiu (i nie tylko) a sprzęt ma Kosmaty

 

flm_1477560561__dis.gif

 

Hahahahaha

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Opublikowano

Jej bym chętnie zawory wyregulowal:D

 

Live my life like I'm a beast.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
  • Dodaj nową pozycję...