Iceman Opublikowano 2 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Cześć, Wiecie gdzie w Łodzi lub okolicy mogę przewinąć cewki na statorze w Suzuki DL 1000? Alternator padł Pozdrawiam, Emil 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 2 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) Co prawda nie w Łodzi, ale jest dobry łepek od przewijania gdzieś na Śląsku. Jak nie znajdziesz w Łodzi, to daj cynę, to odszukam w domu kontakt i Ci podrzucę. Edit: coś mi zaświeciło w głowie. "Gywer" Przedsiębiorstwo Usługowe Mariusz Szmid gywer24@wp.pl tel. 32 476 01 39 nr. tel: 503-038-126 ul. Wiejska 11744-323 Gogołowawoj. śląskie Edytowane 2 Września 2016 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 2 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) Dzięki, Będe dzwonił bo w Łodzi coś kiepsko z tym chyba albo nie umiem znaleźć. Pozdrawiam, Emil Zadzwoniłem. Dodaj do kontaktu numer komórki bo szybciej go idzie znaleść: 503038126. ( Dopiero teraz wyczaiłem, ze masz numer kom w poście ) PKoszt 160PLN + przesyłka Edytowane 4 Września 2016 przez Iceman (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 2 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 No i prosze Fajnie, ze potwierdziles, ze dziala, bo dosc dawno cos u niego robilem, a tak wiadomo, że jest i ma sie dobrze. Daj znac w jakim terminie Ci wykona usluge, no i oczywiscie jaki bedzie jej efekt 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 2 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Polecam w/w Gywer'a. Korzystam nieraz z jego usług i wszystko jest OK. Jeżeli o terminy chodzi, 2-3dni robocze. 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 2 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 @Iceman, jakie miałeś objawy tej usterki? Pytam z ciekawości, gdyby nie daj Boże coś się u mnie miało dziać 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmaty Opublikowano 2 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 W Łodzi na limanowskiego gość przewija, daje też roczną gwarancję Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka 0 Cytuj https://www.hondapark.pl/pl/motocykle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 4 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 @Iceman, jakie miałeś objawy tej usterki? Pytam z ciekawości, gdyby nie daj Boże coś się u mnie miało dziać Hej, U mnie zaczeło się od tego, że po prostu motocykl zgasł i tyle. Stało się to w Piotrkowie ( na szczęście 2 km przed celem ) Po naładowaniu aku zacząłem patrzeć co i jak. Po naładowaniu napięcia na wyłączonym było ok 12,5V. Po odpaleniu 11.6V ( aku ma 4 miesiące ) Dogrzebałem się do regulatora - na wyjściu poniżej 1V. Zmierzyłem napięcie z alternatora i przy 5000 obr było 72V więc wyciągnąłem błedne wnioski, że wszystko z nim ok i zamówiłem regulator. Jako że moto czekał w Piotrkowie i gdzieś doczytałem jak sprawdzić alternator to zrobiłem pomiary przed zamontowaniem nowego. Pomierzyłem napięcna na wyjściu z alternatora wg punktów poniżej ( znalezione na forum VStrom) - Mierzysz napiecia na tych 3 przewodach we wszystkich mozliwych kombinacjach (skrajne ze srodkowym, i skrajne ze soba). Wszystkie napiecia powinny byc równe. Na obrotach jalowych ok 30V, przy wyzszych obrotach wiecej, przy maksymalnych obrotach nawet pod 180V. Przy pomiarze wazne jest, zeby przy podobnych obrotach napiecia byly takie same. W ten sposób sprawdzisz czy cewki nie maja przebicia miedzy soba. - Jeden z konców mirnika przykladasz do minusa na akumulatorze. Drugim koncem miernika mierzysz ponownie napiecia na wszystkich trzech przewodach. Powinno byc ponizej 1V. W ten sposób zmierzysz czy cewki nie maja zwarcia do obudowy Pierwszy pomiar dał różne napięcia a drugi powyżej 1V. Alternator rozebrany i widać czarne zwoje. Nie wiem tylko co z regulatorem. Stary raczej zjarany ale będę sprawdzał jak alternator będzie już ok. Pozdrawiam, Emil W Łodzi na limanowskiego gość przewija, daje też roczną gwarancję Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Cześć, Podasz namiary na gościa z Limanowskiego? Rotor spakowany i jutro miał być wysłany ale na Limanowskiego mam rzut beretem więc pewnie szybciej by było. Pozdrawiam, Emil 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 5 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Hej, Faktycznie na Limanowskiego 219 jest zakład gdzie naprawiają statory do motocykli. Dają roczną gwarancję ale są drożsi sporo bo za wersję do DL 1000 powiedzieli 350PLN. Pozdrawiam, Emil 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 6 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Hej, U mnie zaczeło się od tego, że po prostu motocykl zgasł i tyle U Ciebie akurat była bardziej poważna naprawa. Efekt nienaładowania akumulatora może także wystąpić, gdy alternator i regulator są w 100% sprawne. Przyczyna leży w połączeniach kabli prowadzących między regulatorem a akumulatorem. Każda złączka to spadek napięcia o np. pół volta i na końcu kabla nie ma napięcia ładowania. Czyszczenie złączek daje efekt ale nie ten co należy, może złączki się przegrzewają i nie przewodzą dostatecznie czysto. Należy usunąć złączki i je solidnie zlutować. U mnie było napięcie ładowania coś poniżej 13 volt, co ja uznałem na chłopski rozum że właściwe. Dopiero po przeczytaniu komentarzy na forach Aprili i serwisówki okazało się że powinno być ponad 14 volt, dokładnie 14,2 . Także wszystkie starsze motocykle powinny przechodzić tą modyfikacje. A reszta to dokładnie tak jak opisałeś. Trzeba oczywiście sprawdzić napięcia z serwisówki, bo różne modele mają różne napięcie. Mod, który opisałem rozwiązał Hans z Germanii , bardzo proste ale jak się nie wie to d*pa blada. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 6 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Hej, Czy patent o którym mówisz polega na usunięciu kostki wychodzącej z regulatora i zastąpieniu jej lutowaniem kabli i jakieś termokurczliwe opaski aby to dobrze zasłonić czy coś jeszcze? Przy składaniu mogę od razu to ogarnąć. Pozdrawiam, Emil 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 6 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 (edytowane) Dokładnie jest tak jak mówisz. Wyrzucamy wszystkie kostki czy połączenia między regulatorem a akumulatorem. Znaczy jest jedna wsuwka którą się nie da wyrzucić tj bezpiecznik. Resztę wyrzucamy. Ja także wyrzuciłem kostkę między alternatorem i regulatorem. Tak naprawdę to one są potrzebne tylko w procesie składania, produkcji motocykla. W czasie użytkowania są zbędne tym bardziej, że tam się rzadko zagląda. Całość wiązki podpinałem do ramy za pomocą plastikowych opasek ale teraz myślę, że V'a ma swoje drgania i czy nie powinienem zrobić dodatkowej ochrony pod opaskę. Ale ładowanie działa bez problemu. Edytowane 6 Września 2016 przez Krzysiek rst1000 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 20 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Hej, Jeszcze jedna, już dziwna sprawa stała się z DLem. Stator przewinięty, regulator nowy. Po odpaleniu silnika napięcie na aku rośnie o ok 0,5V. Po przygazowaniu rośnie do ok 14,5V. Jak się motocykl nagrzeje to ładowanie spada Jak wystygnie to wraca ładowanie. Tego to już nie kumam. Jakie napięcie powinno być na wyjściu regulatora? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 20 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 (edytowane) Hej, Jeszcze jedna, już dziwna sprawa stała się z DLem. Stator przewinięty, regulator nowy. Po odpaleniu silnika napięcie na aku rośnie o ok 0,5V. Po przygazowaniu rośnie do ok 14,5V. Jak się motocykl nagrzeje to ładowanie spada Jak wystygnie to wraca ładowanie. Tego to już nie kumam. Jakie napięcie powinno być na wyjściu regulatora? Ja nie jestem mechanikiem i trudno mi podpowiedzieć we wszystkich przypadkach. Co innego amator a co innego zawodowiec z 20 letnim stażem. Ale do rzeczy. Należy zmierzyć napięcie przed regulatorem i za regulatorem. Napięcie musi być zgodnie z opisami w serwisówce. W moim motocyklu napięcie ładowania powinno być od 14,2 do 14,5 max, na wolnych obrotach, po zwiększeniu do 4 tys obrotów powinno spaść o parę dziesiątek. U mnie spada do 13,9 volta bo ładowanie wynosi 14,2, czasami 14,25. Wcześniej przed modami było dużo niższe. Moim zdaniem kluczowym pomiarem jest napięcie za alternatorem czyli przed regulatorem i za regulatorem. Wcale nie powiedziane, że przewinięcie dało odpowiedni skutek. Jeżeli chodzi o regulatory to też mogą się różnić. Mod Hansa z Germanii mówił o poprowadzeniu nowego nieco grubszego przewodu między regulatorem a bezpiecznikiem. Ja tego nie robiłem bo na starych kablach uzyskałem wynik zadawalający. Jak jest dobrze to nie ma co grzebać. Po zrobieniu jest już 3 miesiąc i jest OK. Nie doładowuję akumulatora wcale. Sprawdź czy jest zero tj przewód od akumulatora do ramy. Czy tam jest czysty styk. Napięcia ładowania powinny być opisane w serwisówce. Edytowane 20 Września 2016 przez Krzysiek rst1000 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 23 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 .... - Mierzysz napiecia na tych 3 przewodach we wszystkich mozliwych kombinacjach (skrajne ze srodkowym, i skrajne ze soba). Wszystkie napiecia powinny byc równe. Na obrotach jalowych ok 30V, przy wyzszych obrotach wiecej, przy maksymalnych obrotach nawet pod 180V. Przy pomiarze wazne jest, zeby przy podobnych obrotach napiecia byly takie same. W sposób sprawdzisz czy cewki nie maja przebicia miedzy soba. - Jeden z konców mirnika przykladasz do minusa na akumulatorze. Drugim koncem miernika mierzysz ponownie napiecia na wszystkich trzech przewodach. Powinno byc ponizej 1V. W ten sposób zmierzysz czy cewki nie maja zwarcia do obudowy Czy cewki nie maja przejścia do obudowy, to bym raczej sugerował omomierzem sprawdzać, a nie voltomierzem. Bo na jaki zakres i pomiar niby ten voltomierz nastawic? Pomiar AC czy DC? Raczej bym sprawdzal uzwojenia z masą za pomocą piszczka lub omomierza. A mając już ustawiony wspomniany omomierz sprawdziłbym na najniższym zakresie czy rezystancja uzwojeń na każdej parze przewodów ze statora jest zbliżona - to też daj pogląd na to czy uzwojenia mają sie dobrze, i czy na przykład na którymś nie doszło do zwarcia między niektórymi zwojami. Co do reszty sie zgadzam. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcio Opublikowano 23 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Ale rezystancja uzwojenia jest tsk niska że zwarcia międzyzwojowego nie wyłapiesz Tak jak przejścia do masy np po ścieżce węglowej normalnym miernikiem nie wychwycisz 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 23 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Co do różnicy w rezystancji uzwojeń - Zalezy ile zwojow bedzie zwarte. Nie mowie tu o jednym, ale zdarzaja sie takie sytuacje, ze pol cewki jest przypalone i polowa zwojow jest zwarta. Wtedy to wyraznie widac po samym pomiarze rezystancji. Fakt, faktem, nie da sie tego zmierzyc miernikiem z Castoramy za 8,99, tylko trzeba miec troche dokladniejszy multimetr. Taka sytuacje tez widac przy pomiarze napiecia, bo przewaznie para z przyjarana cewka daje mniejsza wartosc niz zdrowe pary. A jesli jest zwarte tylko kilka zwojow, to jeszcze nie dramat przeciez, wiec taka sytuacje mozna pominac i poczekac czy sie rozwinie, czy nie. A co do przejscia przez wungiel do masy, to oczywiscie masz racje. Wniosek z tego, ze warto zrobic taki, i taki pomiar dla swietego spokoju. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelnext22 Opublikowano 23 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Warto podjechać do zakładu gdzie przewijają silniki mają sprzęt i wiedze (czasem i chęci ) są w stanie zdjagnozować uzwojenie bez otwierania obudowy. Później wymiana reglera bo to że nowy nie znaczy dobry. Później badanie akumulatora pod obciąrzeniem I sprawdzenie połączeń I będzie ok 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.