Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję


Zdjęcie
- - - - -

Motocykl Miejsko Turystyczny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
165 odpowiedzi w tym temacie

#1 kabzior

kabzior
  • Użytkownik
  • 565 postów
  • Imię:Jacek
  • Motocykl:MT-07
  • Lokalizacja:Łódź Bałuty

Napisano 20 lipiec 2016 - 10:22

Heja. 

 

Taką sobie nazwę wymyśliłem, bo takie są moje potrzeby. Aktualne MT-07 sprawdza się super w mieście, ale na trasę już mniej, chociaż prawdziwa wakacyjna wyprawa dopiero za dwa tygodnie i wszystko się okaże. Ale już wiem, że powinno być trochę większe, pozycyjnie wyprostowane, sporo ładowniejsze i dużo bardziej wiatro-osłonięte. Więc pewnie w przyszłym sezonie będzie zmiana.

Duże nadziej pokładałem w MT09 Tracer, ale podczas jazdy okazało się, że wieje i huczy bardziej niż na 07. Może akcesoryjna wysoka szyba załatwi sprawę, ale jak to sprawdzić przed zakupem? 

Zastanawiam się też nad Crossrunnerem, ale tego w ogóle nie widziałem na oczy. 

Bardzo podoba mi się S1000XR, ale to za mocne dla mnie, więc też Multistrada itp odpadają. Raczej okolice 800ccm i 100KM (a i poniżej będzie ok). 

Raczej nowsze niż starsze. I ponieważ ma być też do codziennej jazdy po mieście to nie krążowniki.

Doradzicie coś?


  • emq i resenok lubią to

#2 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1741 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 20 lipiec 2016 - 10:42

Ducati Hyperstrada. 

http://www.scigacz.p...kowa,21153.html


Użytkownik Piuriel edytował ten post 20 lipiec 2016 - 10:43

...You can be better than that..

#3 kabzior

kabzior
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 565 postów
  • Imię:Jacek
  • Motocykl:MT-07
  • Lokalizacja:Łódź Bałuty

Napisano 20 lipiec 2016 - 11:06

Recenzja z linka średnio zachęcająca :-)

#4 Piuriel

Piuriel
  • Dawca
  • 1741 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:PC40 CBR 600RR
  • Lokalizacja:Łódź-Radogoszcz
  • Karta FŁM:0172

Napisano 20 lipiec 2016 - 11:10

Po przesiadce z Multistrady nie dziwne no i to była wersja 2013. Nowa została poprawiona.  Jednak Twoje założenia spelnia. Poniżej litra, moc 112km. Wygodna. 


Użytkownik Piuriel edytował ten post 20 lipiec 2016 - 11:11

...You can be better than that..

#5 Matik

Matik
  • Użytkownik
  • 245 postów
  • Imię:Mateusz
  • Motocykl:Suzuki GSX 750F
  • Lokalizacja:Łódź - Bałuty

Napisano 20 lipiec 2016 - 12:20

Jacek a może zwyczajnie V-Strom 650 ze stajni Suzuki lub Honde VFR 800.... Ciężko pogodzić takie dwa światy bo albo turystyka i coś większego i wygodnego albo do miasta motocykl o mniejszych gabarytach jak mt-07. Możesz pomyśleć także o GSX 1250FA - koni 91, 108Nm przy około 3700 obrótów. Moto nie jest małe, wygodne, pakowne do tego jazda we 2 osoby nie męczy maszyny, mimo że litr ponad to godzi dwa światy można polatać a łba nie urwie bo moc oddaje dość liniowo. Przyspieszenie bardzo dobre - nadaje się do turystyki i powinna dać rade także i w mieście. A to że mniej więcej litr to tylko in plus dla niego.  WG. mnie nie można mieć wszystkiego niestety :)


Użytkownik Matik edytował ten post 20 lipiec 2016 - 12:22

  • Logan lubi to

#6 Sulik

Sulik
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Imię:Sulik
  • Motocykl:Indian Scout
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 20 lipiec 2016 - 15:27

Siemka,

Jeździłem na Crossrunnerze i to jest bardzo dobry pomysł. Z tej samej stajni jest Honda NC750X w Manualu, którą też polecam. Zrobiłem na niej 5k i miałem nawet wypadek :) motocykl spisał się na medal. Sprzedałem go ostatecznie bo nie czułem tego stylu, zamieniłem na krążownika. NC ma świetne spalanie po mieście, dobrze zrywa spod świateł, choć biegi są krótkie i trzeba nimi wachlować. Schowek w "baku" na kask, super wygodna do załatwiania spraw na mieście. Z Crossrunnerem miałem o wiele mniejsze doświadczenie, pojeździłem na nim przez 2 dni i w porównaniu do NC ma więcej mocy i charakteru. Obydwa motocykle bardzo wygodne w wielogodzinnych trasach.

Oczywiście faworytem tej kategorii dla mnie pozostaje BMW Adventure, ale to już większy i droższy bike. Jest również bardziej nastawiony na długie trasy niż miasto ale bak starcza na 400 km to coś co przy jego wygodzie podróży naprawdę zbawienie.



#7 Kefas

Kefas
  • Użytkownik
  • 100 postów
  • Imię:Piotr
  • Motocykl:Sprint ST 1050
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 20 lipiec 2016 - 22:16

Jeśli chodzi o mnie to gorąco bym polecał właśnie Hondę VFR 800. Silnik V4, pięknie dynamiczny, ok 100 kucy (nie pamiętam dokładnie), można załadować kuframi i ładnie śmiga. Jakbyś miał plecaczka to dla plecaka to chyba jedno z wygodniejszych moto w tej klasie.



#8 krzychoslav

krzychoslav
  • Dawca
  • 1595 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:SUZUKI SV1000S
  • Lokalizacja:Łódź - Stare Polesie
  • Karta FŁM:0080

Napisano 20 lipiec 2016 - 23:03

fazer! 600, 1000, oba się sprawdzają. akurat kilofazera ujeżdżam, i miasta, i trasa, i gymkhana - nie zdarzyło mi się narzekać :)

 

tysiak trochę za mocny z tego co piszesz, ale fz6 (oczywiście w owiewkach, nie naked) to ok 100 kucyków :) jeszcze jest fz8, fazer 800ccm :)


Użytkownik krzychoslav edytował ten post 20 lipiec 2016 - 23:05

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png


#9 Jastrząb

Jastrząb
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • Imię:Michal
  • Motocykl:CB500X
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 21 lipiec 2016 - 13:39

Ja polecam cb500X :)może nie ma 100 km mocy ale jest mega uniwersalna i ina trasie daje rade.



#10 gary

gary
  • Dawca
  • 441 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:Romet Pony -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha XJ600S -> Yamaha TDM 850 4TX -> V-STROM DL1000
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 21 lipiec 2016 - 13:55

Suzuki V-Strom 650 - tylko, że to V-ka i albo się to pokocha albo znienawidzi ;-)

Yamaha TDM 900; To polecam na podstawie własnych doświadczeń i relacji użytkowników tych sprzętów.

A może BMW F800GS? Jak masz dobre dobre ubezpieczenie, to Ci go zholują gdy się komputer zawiesi ;-) :P
http://www.scigacz.p...odek,21069.html

 

Może akcesoryjna wysoka szyba załatwi sprawę, ale jak to sprawdzić przed zakupem?

Tutaj byłbym ostrożny. Często akcje z akcesoryjną szybą kończą się tak, że pęd powietrza kierowany jest na głowę/kask. Potem zaczną się przedłuzki z deflektorów itd.

To możliwe aby sobie wiaterek wyciszyć ale trzeba poprzymierzać.



#11 kabzior

kabzior
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 565 postów
  • Imię:Jacek
  • Motocykl:MT-07
  • Lokalizacja:Łódź Bałuty

Napisano 21 lipiec 2016 - 22:10

Jacek a może zwyczajnie V-Strom 650 ze stajni Suzuki lub Honde VFR 800.... Ciężko pogodzić takie dwa światy bo albo turystyka i coś większego i wygodnego albo do miasta motocykl o mniejszych gabarytach jak mt-07. Możesz pomyśleć także o GSX 1250FA 

 

V-Strom do rozpatrzenia. Natomiast VFR800 i GSX... po prostu mi się nie podobają :) Nie mój typ motocykla.

 

Siemka,

Jeździłem na Crossrunnerze i to jest bardzo dobry pomysł. Z tej samej stajni jest Honda NC750X w Manualu, którą też polecam. 

Oczywiście faworytem tej kategorii dla mnie pozostaje BMW Adventure, ale to już większy i droższy bike. Jest również bardziej nastawiony na długie trasy niż miasto ale bak starcza na 400 km to coś co przy jego wygodzie podróży naprawdę zbawienie.

 

Jeździłem NC, nie podeszło mi. Na Crossrunnera pewnie wybiorę się do wawy, tam mają testówkę. 

GSa od BMW też mocno rozważam, tylko że ja nie planuję w ogóle zjeżdżać z asfaltu... :)

 

 

fazer! 600, 1000, oba się sprawdzają. akurat kilofazera ujeżdżam, i miasta, i trasa, i gymkhana - nie zdarzyło mi się narzekać :)

 

Już nie robią, a ja raczej w nowe celuję...

 

 

Yamaha TDM 900; To polecam na podstawie własnych doświadczeń i relacji użytkowników tych sprzętów.

A może BMW F800GS? Jak masz dobre dobre ubezpieczenie, to Ci go zholują gdy się komputer zawiesi ;-) :P

 

TDM fajne, do rozważenia. 

GSem jeździłem, podobało mi się całkiem. Tylko że to ogromna kolumbryna, no i jak pisałem - nie mam w planach zjazdu z asfaltu.


Użytkownik kabzior edytował ten post 21 lipiec 2016 - 22:16


#12 krzychoslav

krzychoslav
  • Dawca
  • 1595 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:SUZUKI SV1000S
  • Lokalizacja:Łódź - Stare Polesie
  • Karta FŁM:0080

Napisano 21 lipiec 2016 - 22:18

Fz1, fz6, fz8? Nic z tego juz nie produkuja? O.o

Wysłane przez gołębia pocztowego
Update faktycznie o.O

Zastapily je tracer 700 i tracer 900 :)

Wysłane przez gołębia pocztowego

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png


#13 lukkas

lukkas
  • Użytkownik
  • 77 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:KTM 400 EXC
  • Lokalizacja:Łódź Mileszki

Napisano 21 lipiec 2016 - 22:20

Nigdy nie mow nigdy jesli chodzi o zjazd z asfaltu :). Swego czasu myslalem podobnie i bylem w bledzie. A tak naprawde GS 800 daje duzo mozliwosci bo to raczej motocykl dualowy a nie offroad.


Wysłane z ajfona
www.antybrowar.pl
facebook.com/antybrowar

#14 kabzior

kabzior
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 565 postów
  • Imię:Jacek
  • Motocykl:MT-07
  • Lokalizacja:Łódź Bałuty

Napisano 22 lipiec 2016 - 09:29

GS jest na liście i na pewno będzie brany pod uwagę :-)

A czy jeździł ktoś nowym Versysem małym?

#15 krzychoslav

krzychoslav
  • Dawca
  • 1595 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Motocykl:SUZUKI SV1000S
  • Lokalizacja:Łódź - Stare Polesie
  • Karta FŁM:0080

Napisano 22 lipiec 2016 - 19:31

z tego co kojarzę to kolega Luczyna kupił niedawno nowego małego Versysa, więc któryś z nich coś Ci powie na ten temat na pewno :)


"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png


#16 rafalek_s

rafalek_s
  • Użytkownik
  • 161 postów
  • Imię:Rafał
  • Motocykl:CBR1000F
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 27 lipiec 2016 - 09:15

Nie padło jeszcze CBF1000. Moim zdaniem warto obejrzeć


  • MaDDoggY lubi to

#17 kosmaty

kosmaty
  • Członek Stowarzyszenia
  • 1903 postów
  • Imię:Tomek
  • Motocykl:R1 rn19
  • Lokalizacja:LDZ/CZMP
  • Karta FŁM:0158

Napisano 27 lipiec 2016 - 10:10

kawasaki z1000sx też piękny motocykl


  • B3DNAR i KACZY lubią to

#18 PeZet

PeZet
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • Imię:Przemek
  • Motocykl:Yamaha FZ8SA
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 27 lipiec 2016 - 12:23

Jak dla mnie to Kawasaki Versys 650 to taki trochę odpowiednik Yamahy Tracer 700. Czyli jakieś olbrzymiej różnicy bym się nie spodziewał, a z tego co czytam MT07 już Ci nie wystarcza. Według mnie oba modele są rewelacyjne ale raczej do jazdy w pojedynkę i raczej po kraju. W poważniejszą trasę z pasażerem i bambetlami to już chyba niekoniecznie. Raczej trzeba się rozglądać za…hmm… wspomniany Crossrunner wydaje się fajną opcją, niestety mało kto ma, więc trudno się wypowiedzieć.

 

Skoro nie planujesz zjeżdżać z asfaltu to może F800 GT?



#19 kabzior

kabzior
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 565 postów
  • Imię:Jacek
  • Motocykl:MT-07
  • Lokalizacja:Łódź Bałuty

Napisano 27 lipiec 2016 - 12:38

CBF 1000 fajny muszę przyznać... z1000sx mi się nie podoba. 

 

MT07 nie wystarcza ale nie pod względem mocy, tylko ładowności i ochrony przed wiatrem. 

 

A Versys jest też w 1000 i wersja Grand Tourer idealnie by spełniała moje oczekiwania.



#20 jaszczomb

jaszczomb
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • Imię:Marek
  • Motocykl:xj600
  • Lokalizacja:Dąbrowa

Napisano 27 lipiec 2016 - 12:45

po tym jak rozważałeś multistradę czy s100xr wnioskuję, że jakoś mega krucho z kasą nie masz - w takim wypadku nie rozsądniej by było zostawienie sobie mt do miasta a na trasy kupić drugie duże turystyczne moto? Jakby nie patrzył każdy w w.w. przykładów będzie w mieście dużo mniej zwinne niż obecny sprzęt.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!