Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Piuriel

Ducati Hypermotard 821

Recommended Posts

Piuriel

Siema,

Jako, że zawsze mi się Ducati podobało, ale sporta już mam to myślę bardzo powolutku o czymś w dalsze jazdy. Moim zrobiłem ostatnio coś ponad 300km i byłem dość wymęczony. To Ducati z pudełkami nadaje się do jazdy we dwoje? Czy to tylko udaje takie? 
Co do silnika to ma jakieś wady, poza kosztownym serwisem rozrządu? 
Jakieś inne uwagi? 

hyperstrada1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
krasus

jak na jazdę dalej i we dwoje i od ducati, to chyba multistardka a nie hypermotard... da sie na wsyztskim, ale tam z tyłu to jest taki twardy zydelek, podnóżki wysoko, pasażerowi to za fajnie nie będzie na dłuższej wycieczce.

ale ladny.. jak prawie kazdy ducat zresztą :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Tyle, że Multistrada ma taką samą kanapę prawie. Róznica to silnik. W mutli jest 1200 ot cała róznica i cena od razu prawie 30kzl więcej. 

Edited by Piuriel (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krasus

mnie się zdaje, że jest więcej różnic niż jedynie silnik i cena, na pewno ergonomia pasażera jest jednak inna. Ale żaden ze mnie spec, nie znam się na nich. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Z drugiej strony za cenę dwuletniego ducati można kupić nowego i sprawdzonego dużego GSa...

Ehh, czasem człowiek by się pokierował sercem a nie rozumem zamiast robić sobie problemy :P

Edited by Piuriel (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krasus

ciągle sobie powtarzam, żeby chociaż motocykle kupować sercem i oczami, ale nie mogę się przestawić :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb

ciągle sobie powtarzam, żeby chociaż motocykle kupować sercem i oczami, ale nie mogę się przestawić :biggrin:

Ale przy turystyce to nie serce ani oczy bolą po złym wyborze - tylko d*pa :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Nie mam tu na myśli turystyki typu Łódź-Kair-Łódź.
Raczej coś bardziej przyziemnego. Chyba muszę iść i się przysiąść jak przyjdzie pora.
Generalnie Ducati kupuje się sercem chyba a nie rozsądkiem.
Dlatego nie wiem czy kiedykolwiek sobie je kupię :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb

No i jeszcze owiewka tego Hypermotard'a nie wydaje się zbyt imponująca, więc tak jak Mateusz bym się skłaniał ku multistradzie. Nie mówię że naketem nie da się jechać w trase, ale bez owiewki prędkość 'komfortowa' znacznie spada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Też uważam, że ducati to bardzo dobre i porządne maszyny. Jednak za 30% ceny Multistrady mam sprawdzonego dużego GSa. Tu własnie wchodzi rozsądek :/

NIe sztuką jest wydać hajs ;) chociaż bardzo bym chciał ducati :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Pytanie czy aż tak bardzo są warte tej ceny. Pożyjemy zobaczymy.
Zostawmy jednak temat klasy samej w sobie a skupmy się na technologii.

Showa czy Ohlins robią wow w broszurach itp. Desmo też.
Na ile to poza logo odbiega w kosmos nad resztą "seryjnych" zawiasów?

Ducati podobno przenosi wibracje na kierowce. Mateusz? Możesz coś powiedzieć? Swoją drogą to muszę jakość usiąść na Twoim i pokręcić manętą na postoju. Może wtedy zrozumiem fenomen.
O kosztach i interwałach Desmo już wiem więc to zostawić możemy.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Nie przenosi, nic nie przeszkadza w jezdzie, nic nie rozprasza motocyklisty. Wszystko jest ergonomiczne i na swoim miejscu. Zawieszenie idealne, hamulce rewelacja.

Jaki sprzedawca :biggrin: haha

 

Ale dasz manetą pokręcić? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Trochę zgłębiłem temat Multistrady. Jest faktycznie genialna. Tylko cena z dodatkami to jakies 90k :/ Jedyny konkurent to BMW S 1000 XR, który jest za jakieś 70k z dodatkami. 
Temat to sprawdzenia może w przyszłym sezonie. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaszczomb

Trochę zgłębiłem temat Multistrady. Jest faktycznie genialna. Tylko cena z dodatkami to jakies 90k :/ Jedyny konkurent to BMW S 1000 XR, który jest za jakieś 70k z dodatkami. 

Temat to sprawdzenia może w przyszłym sezonie. 

 

nie zapominaj o pomarańczowych, też są genialne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pit71

Trochę zgłębiłem temat Multistrady. Jest faktycznie genialna. Tylko cena z dodatkami to jakies 90k :/ Jedyny konkurent to BMW S 1000 XR

 

W numerze wrześniowym "Motocykla" z 2015 jest fajny test i podsumowanie tabelkowe

Ducati Multi 1200

BMW S1000XR

Kawa Versys 1000GT

Triumph Tiger 1050 S

Aprilia Caponord 1200 Travel Pack

jak coś to dam do poczytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

 

 

nie zapominaj o pomarańczowych, też są genialne

no fakt KTM są też super, ale jakoś tak nie wiem. Nie miałem styczności. Muszę poczytać. 

 

W numerze wrześniowym "Motocykla" z 2015 jest fajny test i podsumowanie tabelkowe


Chętnie poczytam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pit71

 

 

no fakt KTM są też super, ale jakoś tak nie wiem. Nie miałem styczności. Muszę poczytać.

KTM 1050 Adventure,też dam do poczytania :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

Nie widziałem monstera w kufrach -_-

Nawet gdzieś czytałem, że nie ma opcji takiej poza torbą na bak lub za plecy..

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaquzie

I tak bym GS'a nie oddał za te czerwone "zabawki" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel

I tak bym GS'a nie oddał za te czerwone "zabawki" ;)

Oo!! Fajnie, że jesteś. Weź rozwiń temat, bo masz GSa.

Czemu nie a czemu GS tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
krasus

GSa mozna tylko porownac tylko z Multistrada i to najlepiej Enduro. Nie porownujmy go do Monstera bo to zupelnie inny motocykl.

 

GSa to można porównać ze "Społem", to to samo tyle że wiejskie :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Seweryn

W tym i w tamtym roku testowałem XR1000 S, Multistrade Super Duka GT, BMW GS1200 Adventure Wszystkimi jechało się ok ale w każdym coś mi nie pasowało. XR silnik ze szlifiery dziwne drgania w pewnym zakresie obrotów silnik petarda, pozycja super, Multi najbliżej mojego kata, fajne drgania na tyłku. Duke Gt strasznie mocny silnik niby wszystko ok ale nie kupił bym go. Nie ta pozycja i w długich zakrętach dziwnie się zachowywał. Gs super zachowanie na dziurawych drogach, ale dla mnie jednak za cieżki za duży. Silnikowi nic nie brakuje.Moim SMT pokonałem trasy rzędu 1400 km jednego dnia z nad jeziora Garda do Łodzi i następnego dnia normalnie chodziłem. Oraz w zeszłym roku 21 godzin w siodle z Rumunii około 1300km. To jest dla mnie wyznacznik czy moto jest wygodne. Kiedyś Intruderem pojechałem do Zakopca i nie mogłem na niego patrzeć na myśl że mam nim wracać. Z wymienionych moto Dukat i XR są najbliżej pozycji mojego KTMa. A jeszcze jechałem nową Afrą tylko tam brakowało mi troszkę pazura w silniku.Ale moto do przemyśleń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piuriel



BMW wydaje się ładnie orać pod każdym względem Ducati w tej klasie w tym tescie przynajmniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KACZY

Siema,

 

Jako, że zawsze mi się Ducati podobało, ale sporta już mam to myślę bardzo powolutku o czymś w dalsze jazdy. Moim zrobiłem ostatnio coś ponad 300km i byłem dość wymęczony. To Ducati z pudełkami nadaje się do jazdy we dwoje? Czy to tylko udaje takie? 

Co do silnika to ma jakieś wady, poza kosztownym serwisem rozrządu? 

Jakieś inne uwagi? 

 

hyperstrada1.jpg

tez sie nad tym zastanawiam tylko uzywany wchodzi w rachubę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pigweed

Odkopię dość stary temat, bo  idealnie trafia w moje dylematy.

Przez kilka sezonów jeździłem Ducati (Monster 1000 DS i Multistrada 1000 DS).

W zeszłym roku postanowiłem nabyć coś młodszego. Na Multistradę 1200 nie było mnie stać. Myślałem nawet o Hyperstradzie, ale nic ciekawego i godnego uwagi nie było na rynku

No a trafił mi się świetnie wyposażony BMW F800GS (taki "wszystko-mający") z dobrego źródła, z niewielkim sprawdzonym przebiegiem. No i kupiłem. 

Jestem z niego bardzo zadowolony, zrobiłem na nim w zeszłym roku bezproblemowo 11.000 km.

No - ale to ne jest Ducati ;)  :D

No a teraz okazuje się, że kolega z klubu Ducati sprzedaje swoją Hypestradę (a nie mógł sprzedawać roku temu????). Też pierwszy właściciel, polski salon, porównywalny przebieg.

No i - nie ukrywam - mam dylemat.

GS na pewno jest lepszy do turystyki. I bardziej wszechstronny.

Ale Hyperstrada jest po prostu ZA-JE- itd. ;)

Poradzi ktoś coś?

 

Edited by Pigweed
literówka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×