Bogusław Szczepaniak Posted April 5, 2012 Report Share Posted April 5, 2012 witamproblem niby łatwy ale zagadkowy mianowicie rozebrałem cały silnik i uszczelniłem na nowo kartery nowe simeringi a mimo to strasznie kopci, wyczyściłem bak, gaźnik nalałem świerze paliwo z mixsolem w dawce 15ml na każdy litr czyli nawet gdzieś 60:1 wyczyściłem i wypaliłem tłumil wraz z kolankiem a ona dymi dalej na biało i to dość porządnie, świeca jest czarna ale nie ma problemów z odpaleniem co to może być przy niej jeszcze ? zaznaczam że czy w silniku w skrzyni jest olej czy go nie ma to i tak kopci co to może być ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lans Posted April 5, 2012 Report Share Posted April 5, 2012 Moze przyczyna tkwi w wydechu ? Przeczysc komin.Na poczatku sprawdz jak chodzi bez wydechu, czy tez tak kopci. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muodyv6 Posted April 5, 2012 Report Share Posted April 5, 2012 Zapraszam do tego tematu, a się dowiesz. http://motocykle-lodz.pl/forum/4-powitalnia/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dario29 Posted April 5, 2012 Report Share Posted April 5, 2012 Jak kopci to na bank simering od strony sprzęgła .To że wymieniłeś na nowy nie znaczy że trzyma.Przejeżdziłem mzk i innymi sprzętami z tamtej epoki jakieś 100 tyś km w sumie ech kawał męskiej przygody 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preker84 Posted April 5, 2012 Report Share Posted April 5, 2012 a czy przypadkiem przyczyną nie jest niska temperatura na zew, mój fazer też jak jest zimno kopci na biało a raczej to nie kopcenie tylko para wodna.?Chyba ze dymek jest lekko niebieski to wtedy za dużo oleju i tu jeśli świeca jest czarna to wyreguluj skład mieszanki bo jest za bogato, sprawdz też dolot i filtr powietrza. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 Dodam od siebie ze olej do dwusowow mixol jest slabym olejem. Jeśli miesza się go z paliwem powinno robić się proporcje 1:25 inaczej zatrzesz silnik w tej mz lub w najlepszym wypadku bardzo szybko go wyjeździsz i będzie dzwonił. Mixol jest olejem który kopci. Zmień olej na lepszej klasy wtedy będziesz mógł robić mieszankę 1:50 jak zaleca producent będzie lepsze smarowanie i dymienie się zmniejszy. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bulba Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 dario29: Jak czytam takie teksty, to lzy nostalgi plyna mi po twarzy Wymiana simeringow nie daje pewnosci ze bedzie dobrze. Wszystko zalezy od tego w jakim stanie masz lozyska na wale. Jezeli luzy sa duze to i najlepsze simeringi nie pomoga. Ja bym sie jednak skupil na regulacji gaznika, szczegolnie na poziomie paliwa. lansl: A co ma do tego wydech w dwusuwie ??? AndrzejCBRF2: Nie wypisuj takich rzeczy, Norma dla ETZki to 1:50 i koniec. Nie mniej nie wiecej. Pozostaje jeszcze kwestia "strasznie kopci" Co to znaczy strasznie ? Filmik nakrecony czymkolwiek da nam obraz calej sytuacji. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preker84 Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 1:25 do WSK albo do JAWY,MZ posiada lozysko igielkowe na tuleji tlokowej, dlatego zrobili 1:50 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bulba Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 Jawa rowniez, jedyna roznica to ze w MZkach bylo ono w koszyczku a w Jawach bez.Komu wpadla igielka do komory walu podczas demontazu sworznia tlokowegonie zapomni tego do konca zycia :)Co do samych proporcji mieszanki, no cozniemiecka technika zawsze stala na bardzo wysokim poziomie. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 niech będzie ze 1do 50 tak zaleca producent ale nikt mi nie powie ze mixol jest dobrym olejem. Jeździłem dużo simsonem s51 miałem go po kapitalce mieszanka 1do50 jeździłem na oleju sthila 40zł za litr na nie oryginalnych częściach przejechalem 12tys i simson chodził bez zarzut i bez luzow. Wiem ze na mixolu silnik by nie był w takiej kondycji i w silniku było by więcej nagaru.poza tym w dwusuwie na zimnym silniku jest większe dymienie jak się rozgrzeje lepiej spala olej.poza tym w dwusuwie na zimnym silniku jest większe dymienie jak się rozgrzeje lepiej spala olej. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preker84 Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 akurat Mixol S to bardzo dobry olej, takie mam zdanie i nic go nie zmieni, przerobilem ogarki komarki wsk mz i simsona wszystkie jezdzily na tym oleju i wiadomo zuzycie elementow jak to w 2 suwie. Moze mylisz kolego ten olej z LUX 10Co do koszyczka to zwracam honor Bulba masz racjePS mi nigdy igielka nie wpadla:] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muodyv6 Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 akurat Mixol S to bardzo dobry olej, takie mam zdanie i nic go nie zmieni, przerobilem ogarki komarki wsk mz i simsona wszystkie jezdzily na tym oleju i wiadomo zuzycie elementow jak to w 2 suwie. Moze mylisz kolego ten olej z LUX 10Co do koszyczka to zwracam honor Bulba masz racjePS mi nigdy igielka nie wpadla:]Może w ogarkach i komarkach mixol to fajny olej ale przy tzr,nsr,mito itp to najgorsze co może być 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preker84 Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 tak ale pomyśl kiedy te silniki były konstruowane, za moich czasów mixol byl olejem high endowym 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted April 7, 2012 Report Share Posted April 7, 2012 Kolega Muodyv6 ma racje wlej do nsr mito tzr do dozownika mixol ma slaba rozpuszczalnosc jest gesty i myślę ze przy mocniejszej jeździe mozna zatrzeć te maszyny. A jak wiecie mz czy simson to też silniki wysokoobrotowe w porównaniu do wsk mz 8tys osiąga. Nie mylę go z olejem lux ponieważ to inny olej choć wski na nim jeździły. Olej to już indywidualna kwestia wyboru.Kolega Muodyv6 ma racje wlej do nsr mito tzr do dozownika mixol ma slaba rozpuszczalnosc jest gesty i myślę ze przy mocniejszej jeździe mozna zatrzeć te maszyny. A jak wiecie mz czy simson to też silniki wysokoobrotowe w porównaniu do wsk mz 8tys osiąga. Nie mylę go z olejem lux ponieważ to inny olej choć wski na nim jeździły. Olej to już indywidualna kwestia wyboru. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muodyv6 Posted April 7, 2012 Report Share Posted April 7, 2012 tak ale pomyśl kiedy te silniki były konstruowane, za moich czasów mixol byl olejem high endowym Wiem że były konstruowane zanim rodzice w ogole o mnie mysleli ale sprostowałem wypowiedź Andrzeja;) żeby niedomówień nie było. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preker84 Posted April 7, 2012 Report Share Posted April 7, 2012 ale temat jest o mz etz a nie o silniku nsr mito czy tzr. Wiadomo ze teraz sa lepsze oleje ale to nie temat o olejach.Swoja droga autor tematu chyba nie jest za bardzo zainteresowany naszymi wywodami i podpowiedziami:] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.