Skocz do zawartości

Forum Łódzkich Motocyklistów używa ciasteczek. Więcej informacji - Polityka prywatności. Aby usunąć komunikat kliknij na przycisk:    Akceptuję


Zdjęcie
- - - - -

Problem Z Rozkęceniem Lag


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mariusz621

Mariusz621
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Imię:Mariusz
  • Motocykl:Yamaha FZR 600 3he
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 18 czerwiec 2016 - 14:53

Witam. Mam pewien problem a mianowicie jedna z lag zaczęła cieknąć więc postanowiłem wymienić lecz jest mały problem .Dolna śruba się obraca lecz się nie odkręca(można kręcić cały dzień) . Ma ktoś jakieś pomysły jak to zrobić?



#2 jaquzie

jaquzie
  • Członek Stowarzyszenia
  • 2619 postów
  • Imię:Jack
  • Motocykl:BMW R1200GS
  • Lokalizacja:Łódź - Górna
  • Karta FŁM:0074

Napisano 18 czerwiec 2016 - 15:25

Kręcić 2 dni? :D
(Sorry, nie pomogłem ;) ale zawsze trochę optymizmu dodałem :) )

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/

avatar2.jpg

 


#3 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1032 postów
  • Imię:paweł
  • Motocykl:suzuki rf 900 honda magna 750 suzuki gsx600f mz 250 ts
  • Lokalizacja:łódź-zgierz -aleksandrów łódzki

Napisano 18 czerwiec 2016 - 15:45

W internetach sugerują klucz udarowy

#4 A04

A04
  • Użytkownik
  • 162 postów
  • Imię:Marcin
  • Motocykl:Yamasaki YM50 / Yamaha FZR 600 Genesis
  • Lokalizacja:Łódź Górna (Górniak)

Napisano 18 czerwiec 2016 - 15:52

a ja proponuje wierteł-ko cienkie w rozmiarze  1-2 mm, wkrętarka i rozwiercić dając coraz większe wiertło  aż będzie można nagwintować na nowo. mam jak cośtaki zestaw wiec służę pomocą, numer w profilu


Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 


#5 michal_lc4

michal_lc4
  • Użytkownik
  • 677 postów
  • Imię:Miguel
  • Motocykl:TDM 900 / Braaapp! KTM
  • Lokalizacja:Łódź ...y todo el Mundo

Napisano 18 czerwiec 2016 - 17:15

Pneumatem ją, przerabiałem temat nie raz.

 

A04 chyba nie bardzo czai o co chodzi, nie sugeruj wiertła i rozwiercania bo w tym miejscu śrubę jak odkręcasz zaczyna obracać sie razem z nią kaseta/wkład tłumiący w ladze.


Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook..._homepage_panel


#6 Mariusz621

Mariusz621
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Imię:Mariusz
  • Motocykl:Yamaha FZR 600 3he
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 18 czerwiec 2016 - 17:23

Udało mi się rozwiązać problem lecz powstał drugi . Bo laga się nie rusza a nie wiem jak wyjąć uszczelniacz . W internecie widziałem jak uszczelniacz wyciągali poprzez poruszanie lagą od max wyciągnięcia do minimum aż uszczelniacz wyskoczy lecz u mnie ani drgnie . Wyjąłem uszczelkę przeciwpyłową i ten pierścień. 



#7 A04

A04
  • Użytkownik
  • 162 postów
  • Imię:Marcin
  • Motocykl:Yamasaki YM50 / Yamaha FZR 600 Genesis
  • Lokalizacja:Łódź Górna (Górniak)

Napisano 18 czerwiec 2016 - 17:41

a może spróbuj jakby kręcić , ruchy obrotowe może to pomoże???


Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 


#8 gary

gary
  • Dawca
  • 441 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:Romet Pony -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha XJ600S -> Yamaha TDM 850 4TX -> V-STROM DL1000
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 18 czerwiec 2016 - 20:46

Ale czy tam pod spodem (od strony ośki koła) nie masz śruby, którą najpierw należy wykręcić???

W XJtce musiałem potem wybić górną lagę z dolnych. Trzeba użyć siły.



#9 Mariusz621

Mariusz621
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Imię:Mariusz
  • Motocykl:Yamaha FZR 600 3he
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 18 czerwiec 2016 - 21:21

Dzięki za filmik. Udało mi się rozdzielić lecz teraz jest problem z złożeniem ..... Na filmie gdy oddzielił górną cześć od dolnej to w górnej pozostała ta część która była łapana w dolnej część ...Teraz przy próbie założenia tej część do górnej się po prostu nie da a gdy przykręcę do dolnej to górna lag bardzo płytko wchodzi bo ta część blokuje , Podejrzewam że może być coś nie tak z tą lagą .



#10 Massi

Massi
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • Imię:Jacek
  • Motocykl:YAMAHA FZR 600
  • Lokalizacja:Łódź/Teo

Napisano 18 czerwiec 2016 - 22:13

żeby złożyć lagi jak i je rozkręcić trzeba mieć klucz serwisowy albo ratować się przedłużkami i odpowiednią końcówką.

jak miałeś to na zewnątrz to na bank widziałeś co tam trzeba mieć... ja to robiłem rok temu ale już nie pamiętam jaki klucz był potrzebny.

 

coś takiego też tworzyłem http://forum.yamahax...php?f=25&t=3710


Użytkownik Massi edytował ten post 18 czerwiec 2016 - 22:18


#11 michal_lc4

michal_lc4
  • Użytkownik
  • 677 postów
  • Imię:Miguel
  • Motocykl:TDM 900 / Braaapp! KTM
  • Lokalizacja:Łódź ...y todo el Mundo

Napisano 18 czerwiec 2016 - 22:57

Ty masz tam UPsy ?? czy standardowe zawieszenie, podejrzewam że standardowe, po co je całe rozkręcałeś ??? Przecież uszczelniacze wymieniasz w tym bez rozkręcania w pół godziny we dwóch razem z płukaniem.  Trzeba było pytać przed rozbiórką co i jak, a nie teraz jak Ci sie jakieś "klocki" rozsypały i się nie zgadzają  :rolleyes:


Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook..._homepage_panel


#12 Mariusz621

Mariusz621
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Imię:Mariusz
  • Motocykl:Yamaha FZR 600 3he
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 19 czerwiec 2016 - 11:57

żeby złożyć lagi jak i je rozkręcić trzeba mieć klucz serwisowy albo ratować się przedłużkami i odpowiednią końcówką.

jak miałeś to na zewnątrz to na bank widziałeś co tam trzeba mieć... ja to robiłem rok temu ale już nie pamiętam jaki klucz był potrzebny.

 

coś takiego też tworzyłem http://forum.yamahax...php?f=25&t=3710

Hehe . Coś podobnego wczoraj wytworzyłem ale bardziej na szybko.Uszczelniacze wymienione z lagami . Dzisiaj muszę tylko założyć.



#13 Massi

Massi
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • Imię:Jacek
  • Motocykl:YAMAHA FZR 600
  • Lokalizacja:Łódź/Teo

Napisano 19 czerwiec 2016 - 16:51

Ty masz tam UPsy ?? czy standardowe zawieszenie, podejrzewam że standardowe, po co je całe rozkręcałeś ??? Przecież uszczelniacze wymieniasz w tym bez rozkręcania w pół godziny we dwóch razem z płukaniem.  Trzeba było pytać przed rozbiórką co i jak, a nie teraz jak Ci sie jakieś "klocki" rozsypały i się nie zgadzają  :rolleyes:

no szczerze to nie wiem jak byś chciał wymienić olejowe uszczelniacze bez wyjmowania lagi. 



#14 rafalek_s

rafalek_s
  • Użytkownik
  • 161 postów
  • Imię:Rafał
  • Motocykl:CBR1000F
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 20 czerwiec 2016 - 12:26

Miguelowi chodziło raczej o to, żeby nie rozkręcać tego elementu sprężynującego, czyli rury ze sprężyną. W lagach klasycznych można odjąć dolną grubszą część od górnej bez ruszania sprężyny, a uszczelniacz jest wbity w tą dolną część lagi. Zgadza się?



#15 gary

gary
  • Dawca
  • 441 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:Romet Pony -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha XJ600S -> Yamaha TDM 850 4TX -> V-STROM DL1000
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 20 czerwiec 2016 - 12:31

żeby złożyć lagi jak i je rozkręcić trzeba mieć klucz serwisowy albo ratować się przedłużkami i odpowiednią końcówką. jak miałeś to na zewnątrz to na bank widziałeś co tam trzeba mieć... ja to robiłem rok temu ale już nie pamiętam jaki klucz był potrzebny.

Czasem wystarczy coś długiego ala kij od szczoty, aby przytrzymać łeb od strony wnętrza lagi, a dokręcać imbusem od zewnątrz.

Może jakąś fotkę byś podesłał, to rzucimy okiem.


Użytkownik gary edytował ten post 20 czerwiec 2016 - 12:31


#16 rooland

rooland
  • Członek Stowarzyszenia
  • 1348 postów
  • Imię:Roland
  • Motocykl:DReZyna
  • Lokalizacja:

Napisano 20 czerwiec 2016 - 17:07

Czasem wystarczy coś długiego ala kij od szczoty, aby przytrzymać łeb od strony wnętrza lagi, a dokręcać imbusem od zewnątrz.

 

dokładnie tak robiłem w svce oraz zx6r. poszło bez najmnijeszego problemu :)



#17 Massi

Massi
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • Imię:Jacek
  • Motocykl:YAMAHA FZR 600
  • Lokalizacja:Łódź/Teo

Napisano 20 czerwiec 2016 - 19:56

no może i można ja nie próbowałem ale dobra informacja na przyszłość :)



#18 michal_lc4

michal_lc4
  • Użytkownik
  • 677 postów
  • Imię:Miguel
  • Motocykl:TDM 900 / Braaapp! KTM
  • Lokalizacja:Łódź ...y todo el Mundo

Napisano 20 czerwiec 2016 - 21:20

no szczerze to nie wiem jak byś chciał wymienić olejowe uszczelniacze bez wyjmowania lagi. 

"...po co je rozkręcałeś" napisałem, czyli te lagi, nie napisałem "po co je wyjmowałeś"  :whistling:

 

Oczywistym jest że trzeba wyjąć z półek ale rozkręcanie w tym przypadku jest zupełnie zbędne.

 

Nie trzeba też nic odejmować, żadnej grubszej od chudszej :)  jak wspomniał rafalek, wyciągasz pyłowe, sprężynę zabezpieczającą i uszczelniacz, sposobem  B)


Użytkownik michal_lc4 edytował ten post 20 czerwiec 2016 - 21:23

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook..._homepage_panel


#19 gary

gary
  • Dawca
  • 441 postów
  • Imię:Łukasz
  • Motocykl:Romet Pony -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha XJ600S -> Yamaha TDM 850 4TX -> V-STROM DL1000
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 21 czerwiec 2016 - 06:34

Nie trzeba też nic odejmować, żadnej grubszej od chudszej   jak wspomniał rafalek, wyciągasz pyłowe, sprężynę zabezpieczającą i uszczelniacz, sposobem 

Michał, czy masz na mysli sposób ze śrubokrętem lub innym cholerstwem, którym owszem można bezpiecznie wyjąć sprężynkę zabezpieczającą ale uszczelniacz - to już trochę ryzyko porysowania lagi. To ryzyko oczywiście w rękach wykonawcy ;-)



#20 rafalek_s

rafalek_s
  • Użytkownik
  • 161 postów
  • Imię:Rafał
  • Motocykl:CBR1000F
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 21 czerwiec 2016 - 13:08

Tak jak ja robiłem u siebie w Hondzie to wyglądało w sposób następujący:

PS. Proszę, nie piszcie, że wygaduję bzdury i się tak nie da. Chcę się tylko podzielić doświadczeniem jak ja to robiłem u siebie. Może u Was jest podobnie i komuś się to przyda. Dziękuję :)

 

0. Wypuścić olej

1. Zdjąć uszczelniacz kurzowy i zabezpieczenie.

2. Odkręcić śrubkę na imbus od dołu.

3. Wtedy można wyciągnąć goleń, ale tylko do pewnego momentu (blokuje uszczelniacz olejowy)

4. Poszarpać trochę, tak żeby wyciągając energicznie goleń stukać w uszczelniacz aż wyjdzie

5. Tym sposobem miałem wszystko rozebrane bez ryzyka porysowania







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem?
Zarejestruj się już dziś i skorzystaj z wielu przywilejów jakie na Ciebie czekają!