Mariusz621 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Witam. Mam pewien problem a mianowicie jedna z lag zaczęła cieknąć więc postanowiłem wymienić lecz jest mały problem .Dolna śruba się obraca lecz się nie odkręca(można kręcić cały dzień) . Ma ktoś jakieś pomysły jak to zrobić? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Kręcić 2 dni? (Sorry, nie pomogłem ale zawsze trochę optymizmu dodałem ) 0 Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>http://sites.google.com/site/jaquzie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcio Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 W internetach sugerują klucz udarowy 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 a ja proponuje wierteł-ko cienkie w rozmiarze 1-2 mm, wkrętarka i rozwiercić dając coraz większe wiertło aż będzie można nagwintować na nowo. mam jak cośtaki zestaw wiec służę pomocą, numer w profilu 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Pneumatem ją, przerabiałem temat nie raz. A04 chyba nie bardzo czai o co chodzi, nie sugeruj wiertła i rozwiercania bo w tym miejscu śrubę jak odkręcasz zaczyna obracać sie razem z nią kaseta/wkład tłumiący w ladze. 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz621 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Udało mi się rozwiązać problem lecz powstał drugi . Bo laga się nie rusza a nie wiem jak wyjąć uszczelniacz . W internecie widziałem jak uszczelniacz wyciągali poprzez poruszanie lagą od max wyciągnięcia do minimum aż uszczelniacz wyskoczy lecz u mnie ani drgnie . Wyjąłem uszczelkę przeciwpyłową i ten pierścień. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 a może spróbuj jakby kręcić , ruchy obrotowe może to pomoże??? 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Ale czy tam pod spodem (od strony ośki koła) nie masz śruby, którą najpierw należy wykręcić??? W XJtce musiałem potem wybić górną lagę z dolnych. Trzeba użyć siły.https://www.youtube.com/watch?v=cTenwMObtyM 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz621 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Dzięki za filmik. Udało mi się rozdzielić lecz teraz jest problem z złożeniem ..... Na filmie gdy oddzielił górną cześć od dolnej to w górnej pozostała ta część która była łapana w dolnej część ...Teraz przy próbie założenia tej część do górnej się po prostu nie da a gdy przykręcę do dolnej to górna lag bardzo płytko wchodzi bo ta część blokuje , Podejrzewam że może być coś nie tak z tą lagą . 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Massi Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 (edytowane) żeby złożyć lagi jak i je rozkręcić trzeba mieć klucz serwisowy albo ratować się przedłużkami i odpowiednią końcówką. jak miałeś to na zewnątrz to na bank widziałeś co tam trzeba mieć... ja to robiłem rok temu ale już nie pamiętam jaki klucz był potrzebny. coś takiego też tworzyłem http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=25&t=3710 Edytowane 18 Czerwca 2016 przez Massi (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Ty masz tam UPsy ?? czy standardowe zawieszenie, podejrzewam że standardowe, po co je całe rozkręcałeś ??? Przecież uszczelniacze wymieniasz w tym bez rozkręcania w pół godziny we dwóch razem z płukaniem. Trzeba było pytać przed rozbiórką co i jak, a nie teraz jak Ci sie jakieś "klocki" rozsypały i się nie zgadzają 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz621 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 żeby złożyć lagi jak i je rozkręcić trzeba mieć klucz serwisowy albo ratować się przedłużkami i odpowiednią końcówką. jak miałeś to na zewnątrz to na bank widziałeś co tam trzeba mieć... ja to robiłem rok temu ale już nie pamiętam jaki klucz był potrzebny. coś takiego też tworzyłem http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=25&t=3710 Hehe . Coś podobnego wczoraj wytworzyłem ale bardziej na szybko.Uszczelniacze wymienione z lagami . Dzisiaj muszę tylko założyć. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Massi Opublikowano 19 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Ty masz tam UPsy ?? czy standardowe zawieszenie, podejrzewam że standardowe, po co je całe rozkręcałeś ??? Przecież uszczelniacze wymieniasz w tym bez rozkręcania w pół godziny we dwóch razem z płukaniem. Trzeba było pytać przed rozbiórką co i jak, a nie teraz jak Ci sie jakieś "klocki" rozsypały i się nie zgadzają no szczerze to nie wiem jak byś chciał wymienić olejowe uszczelniacze bez wyjmowania lagi. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalek_s Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Miguelowi chodziło raczej o to, żeby nie rozkręcać tego elementu sprężynującego, czyli rury ze sprężyną. W lagach klasycznych można odjąć dolną grubszą część od górnej bez ruszania sprężyny, a uszczelniacz jest wbity w tą dolną część lagi. Zgadza się? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 (edytowane) żeby złożyć lagi jak i je rozkręcić trzeba mieć klucz serwisowy albo ratować się przedłużkami i odpowiednią końcówką. jak miałeś to na zewnątrz to na bank widziałeś co tam trzeba mieć... ja to robiłem rok temu ale już nie pamiętam jaki klucz był potrzebny. Czasem wystarczy coś długiego ala kij od szczoty, aby przytrzymać łeb od strony wnętrza lagi, a dokręcać imbusem od zewnątrz. Może jakąś fotkę byś podesłał, to rzucimy okiem. Edytowane 20 Czerwca 2016 przez gary (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rooland Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Czasem wystarczy coś długiego ala kij od szczoty, aby przytrzymać łeb od strony wnętrza lagi, a dokręcać imbusem od zewnątrz. dokładnie tak robiłem w svce oraz zx6r. poszło bez najmnijeszego problemu 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Massi Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 no może i można ja nie próbowałem ale dobra informacja na przyszłość 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 (edytowane) no szczerze to nie wiem jak byś chciał wymienić olejowe uszczelniacze bez wyjmowania lagi. "...po co je rozkręcałeś" napisałem, czyli te lagi, nie napisałem "po co je wyjmowałeś" Oczywistym jest że trzeba wyjąć z półek ale rozkręcanie w tym przypadku jest zupełnie zbędne. Nie trzeba też nic odejmować, żadnej grubszej od chudszej jak wspomniał rafalek, wyciągasz pyłowe, sprężynę zabezpieczającą i uszczelniacz, sposobem Edytowane 20 Czerwca 2016 przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Nie trzeba też nic odejmować, żadnej grubszej od chudszej jak wspomniał rafalek, wyciągasz pyłowe, sprężynę zabezpieczającą i uszczelniacz, sposobem Michał, czy masz na mysli sposób ze śrubokrętem lub innym cholerstwem, którym owszem można bezpiecznie wyjąć sprężynkę zabezpieczającą ale uszczelniacz - to już trochę ryzyko porysowania lagi. To ryzyko oczywiście w rękach wykonawcy ;-) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalek_s Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Tak jak ja robiłem u siebie w Hondzie to wyglądało w sposób następujący: PS. Proszę, nie piszcie, że wygaduję bzdury i się tak nie da. Chcę się tylko podzielić doświadczeniem jak ja to robiłem u siebie. Może u Was jest podobnie i komuś się to przyda. Dziękuję 0. Wypuścić olej 1. Zdjąć uszczelniacz kurzowy i zabezpieczenie. 2. Odkręcić śrubkę na imbus od dołu. 3. Wtedy można wyciągnąć goleń, ale tylko do pewnego momentu (blokuje uszczelniacz olejowy) 4. Poszarpać trochę, tak żeby wyciągając energicznie goleń stukać w uszczelniacz aż wyjdzie 5. Tym sposobem miałem wszystko rozebrane bez ryzyka porysowania 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Wspaniale. Serio. A jak to potem złożyłeś? W.g. mnie dwa trudne momenty jeśli nie masz narzędzi: 1) Dokręcenie "imbusowej" od dołu lagi 2) Nabicie nowego uszczelniacza No i warto dobrze odmierzyć ilość oleju na lagę. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalek_s Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Uszczelniacz nabijałem małym młotkiem i pobijakiem. Delikatnie, pomału ale udało się. A śrubę o dołu po prostu wkręciłem. Widocznie u mnie nie ma konieczności przytrzymywania od środka. Pewnie jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach. Olej odmierzyłem strzykawką. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rooland Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Uszczelniacze bez problemu można nabić nawet używając stary uszczelniacz. Ogólnie jeżeli lagi nie są upside down to są tak proste w domowym serwisie że aż żal dawać je komuś do roboty. Można całe samemu rozebrać i złożyć co do śrubki. Uzupełnienie oleju jest trudniejsze bo w bardzo wielu przypadkach serwisówka mówi o złej ilości gdzie lagi nie mogą pracować w całym swoim zakresie. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 (edytowane) Ogólnie jeżeli lagi nie są upside down to są tak proste w domowym serwisie że aż żal dawać je komuś do roboty. Można całe samemu rozebrać i złożyć co do śrubki. Jak się okazuje, nie do końca. Temat ma już dwie strony i zwykłe lagi (bez potrzeby, znów się powtórzę) zostały rozkręcone dosłownie co do śrubki. UPSy nie są takie straszne, tam właśnie odkręcasz dolną śrubę i cała kaseta pięknie się wysuwa w całości. Michał, czy masz na mysli sposób ze śrubokrętem lub innym cholerstwem, którym owszem można bezpiecznie wyjąć sprężynkę zabezpieczającą ale uszczelniacz - to już trochę ryzyko Wbrew pozorom są ogólnodostępne jeszcze inne narzędzia oprócz "śrubokrętów i innych cholerstw" które znacznie ułatwiają pracę. Proszę Cię, wyjąłem dziesiątki uszczelniaczy bez rozkręcania wszystkiego na części pierwsze w zwykłym zawiasie i nikt nie ma porysowanych lag. Edytowane 21 Czerwca 2016 przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rooland Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Jak się okazuje, nie do końca. Temat ma już dwie strony i zwykłe lagi (bez potrzeby, znów się powtórzę) zostały rozkręcone dosłownie co do śrubki. UPSy nie są takie straszne, tam właśnie odkręcasz dolną śrubę i cała kaseta pięknie się wysuwa w całości. Ja jak rozkręcałem to czyściłem ze wszystkiego i wszystko - jak już zrobić to na 100% ale da się też bez wyjmowania lagi z goleni i tak jak napisałeś, uszczelniacz da się wyjąć bez zarysowań Zawsze myślałem że UPSy są trudniejsze ale w takim razie wezmę się i za nie przy najbliższej okazji 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.