Skocz do zawartości

Yamaha V Max 1200


Wladca-Swiata

Rekomendowane odpowiedzi

"Czekoladki" odbierał za mnie kolega. Lepiej zostawmy to bez komentarza. Trochę się powoli wygrzebuję. Na razie nie chcę wstawiać fot silnika. Jak go zmontuję to coś wrzucę.

To już któryś post gdzie nie widzę: "przy okazji......."   :smile:

 

 

Oby tak dalej

Nie spieszy mi się, ale lubię jeździć :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mała zagadka. Tak piec NIE BĘDZIE wyglądał. Kto zgadnie jak?

 

Inaczej :biggrin:

Powodzenia.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej :biggrin:

 

Powodzenia.

A ja bym powiedział, KONSTRUKCYJNIE PRAWIE TAK, ALE KOLORYSTYCZNIE TROCHĘ ODMIENNIE"  :smile:

Nie spieszy mi się, ale lubię jeździć :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym powiedział, KONSTRUKCYJNIE PRAWIE TAK, ALE KOLORYSTYCZNIE TROCHĘ ODMIENNIE" :smile:

Właśnie jesteś w błędzie, kolorystycznie tak, ale trochę inaczej. Żeby było trudniej to jest dokładnie ten sam silnik po wczorajszym malowaniu.

Po całej nocy schnięcia wygląda już inaczej. Aktualne foty może wrzucę wieczorem.

 

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czekam z niecierpliwością na efekt końcowy i mam nadzieję że wszystko będzie działało jak trzeba. Włożyłeś w to mnóstwo pracy, musi być dobrze :smile: Pozdrawiam i życzę zaje....ego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ze względu na natłok spraw zawodowych i jakieś grypsko nie było mocy na dalsze prace. Dopiero dziś coś zadziałałem.

 

49e4ce53e3b464c5med.jpg

 

Złożyłem jeszcze takie "cuś"

 

bb42f0f719c5c627med.jpg

Edytowane przez Wladca-Swiata (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a że mam dostęp do różnych dziwnych urządzeń to czasem trochę kombinuję

 

teraz dopiero skojarzyłem kolegę, faktycznie trochę tych różnych urządzeń macie ;)

nie ufaj, nie proś, nie bój się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wladca-Swiata

Taki sposób poprawy magistrali olejowej znalazłem w interetach. Sposób nie mój, ale moje wykonanie. Dociekliwych uspokajam: śrubka zamykająca moją patenciarksą blaszkę jest rozklepana i nie ma możliwości rozkręcenia się.

 

9d8af766f5c06a75med.jpg

 

8827caff98284bfamed.jpg

 

6488d04203b39847med.jpg

 

Prawdopodobie jutro wyląduje w ramie:

 

65152012613277bcmed.jpg

 

215f7a3068aca6c9med.jpg

 

d32aa6ffaa9f6ee9med.jpg

 

17b430554e7d4320med.jpg

 

2fe0313ad9b6d610med.jpg

 

Nie wiem, czy będzie działał, ale przynajmniej będzie ładny ;)

 

Taki korek będzie wkręcony zamiast oryginalnej zaślepki magistrali

 

b31125df5751e93dmed.jpg

 

Gwint zewnętrzny to M20x1,5, wewnętrzny zrobiłem M10x1,25, standardowa śruba przelotowa (jak do układu hamulcowego). Niestety Panowie z Hansaflex trochę długo dorabiają mi wężyk, który będzie prowadził od tej śruby do czujnika. Czujnika nie da się wkręcić bezpośrednio w silnik (nawet nie próbowałem - łatwo go tu uszkodzić, poza tym żadna z niego ozdoba). Standardowo - jak będę miał zmontowane to wrzucę foty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wladca-Swiata

Prace pooooowoli posuwają się do przodu. Szczerze mówiąc - mam już dość...204baa591642c324ad6800789b6cd0d4.jpg5fc9d30455ff089403d2c74a42667579.jpg

 

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze pod koniec jest najtrudniej ale nie zniechęcaj się, wszyscy ci mocno kibicujemy

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wladca-Swiata

Zawsze pod koniec jest najtrudniej ale nie zniechęcaj się, wszyscy ci mocno kibicujemy

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Spokojnie, w sensie, że na dziś. Jutro ciąg dalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wladca-Swiata

Jak myślicie, 5 bar ciśnienia oleju na jałowych obrotach to chyba dobry wynik?

 

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

1690ba16068586c90312c26185503794.jpg

 

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę, trochę mnie nie było na forum a tu już prace poszły naprzód.

Czas już chyba chłodzić 0,5% żywca na wielkie otwarcie.

Nie spieszy mi się, ale lubię jeździć :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po takim wkładzie pracy i czasu nie mogło być inaczej. Kibicowałem cały czas, jak zapewne wszyscy z forum.

Gratulacje🥃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dławików przy wakuometrach, także synchro gaźników takie trochę na czuja. Zostało do zrobienia (oczywiście, żeby możńa było jeździć, bo będę jeszcze trochę pracował nad stroną wizualną):

montaż wskaźnika i czujnika ciśnienia oleju

zmiana węża czujnika ciśnienia oleju (obecny jest rozwiązaniem tymczasowym)

założenie kilku osłon

napęd V-Boosta

jazda próbna

 

Podejrzewam drobny wyciek oleju, ale równie dobrze mogłem w tym mniejscu pobrudzić silnik olejem, będę obserwował.

 

Sprzęgło chodzi ciężkawo. Zobaczymy jak to będzie w korkach.

 

Małe podsumowanie prac:

Demontaż silników (zatartego i dawcy)

Remont głowic (z V Max)

Wymiana wałka ssącego jednej z głowic (moja wina)

Szkiełkowanie wszystkich elementów korpusu silnika poza karterami

Wymiana wszystkich uszczelek

Pomiary elementów silnika

Wyrównanie mas tłoków, krobowodów

Złożenie silnika

Modufikacja wadliwej magistrali olejowej

Lakierowanie i szlifowanie wybranych obszarów (głowice)

Modyfikacja sprzęgła

Dodanie możliwości pomiaru ciśnienia oleju

Okno w pokrywie sprzęgła

 

Pochodzenie składowych silnika:

 

Kartery, wał, wałek wyrównważający, panewki, krobowody, pokrywa pompy wody: Venture 1200

 

Tłoki 2szt. z zatartego silnika V Max 1200, 2szt. z Allegro

 

Głowice (po remoncie) z zatartego silnika V Max 1200

 

Sprzęgło częściowo z Venture 1200 (wewnętrzny kosz), zewnętrzny kosz z V Max 1200, tarczki wybrane najlepsze z obu konstrukcji. Tu należy wspomnieć, że wewnętrzny kosz różni się w V Maxie i w Venture. Mój wybór był taki ze względu na modyfikację sprzęgła)

 

Skrzynia biegów: Wałki, koła, przekładnia kątowa, oś wybieraka z V Max 1200 1997r (1FK), wodziki i wałek je napędzający z Wenture 1200.

 

Rozrusznik, alternator, obudowa termostatu z V max.

 

Element usztywniający wadliwą rurkę magistrali olejowej: pralko-suszarka Elektrolux (serio - choć po modyfikacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwku to co ty robisz to nie tylko piękne, to urosło do rangi imponującej :smile: 

Chłopie zastanów się na serio nad renowacją trudnych przypadków. Z taką robotą zbijesz na tym fortunę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...