Wladca-Swiata Posted June 8, 2016 Report Share Posted June 8, 2016 (edited) Witam. Ponieważ nigdy nie byłem normalny i do tego nie zanosi się, żebym normalnym stał się, postanowiłem nabyć Yamahę V Max 1200. Z tego powodu proszę osoby, które miały doświadczenia z tym modelem o informacje, na co zwrócić szczególną uwagę. 1. Wiem, że lepiej kupować egzemplarze po 1993. 2. Interesują mnie wyłącznie "otwarte". 3. Czy dołożenie T-boosta (taki V-boost v2.0) daje realną różnicę w osiągach, czy warto zwracać uwagę na jego obecność? 4. Jakieś słabe punkty (chodzi o trwałość)? 5. Czy naprawdę aż tak źle skręca? 6. 188cm wzrostu i dobrze ponad 100kg, czy się "zmieszczę"? 7. Budżet tak do 17k PLN max. Z góry dziękuję za odpowiedź. P.S. Może ktoś z Szanownych Forumowiczów "przestrzelił" z zakupem V maxa i chciałby zamienić się za moją Piękną Shadow'kę (chociaż szczerze w to wątpię)? Edited June 8, 2016 by Wladca-Swiata (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejM Posted June 10, 2016 Report Share Posted June 10, 2016 Też myślałem o V-max, ale nie mogę się zdecydować Powodzenia w poszukiwaniach. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted June 10, 2016 Author Report Share Posted June 10, 2016 Byłem jednego obejrzeć i coraz bardziej się zastanawiam, także Shadow jest na sprzedaż. Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sulik Posted June 11, 2016 Report Share Posted June 11, 2016 Cześć. Przejechałem tym motocyklem ok. 300 kilometrów, więc nie wiele ale miałem go w dwóch "wersjach" ponieważ chciałem go kupić, jeździłem na kilku maszynach i warto zwrócić uwagę na jedną rzecz, zwłaszcza przy twoich gabarytach. Już tłumaczę. Fabrycznie ten motocykl ma kiepską twardość ramy. Na wielu aukcjach zobaczysz dorabiane przez ludzi wsporniki idące od siedzenia do chłodnicy. To dlatego, że ta rama faktycznie gnie się przy hamowaniu i skręcaniu. Wsporniki nie pochodzą z żadnych 3rd Party firm i najczęściej są robione przez Szwagra, więc wygląda to jak wygląda. Natomiast bardzo polecałbym ci albo kupno motocykla już z tą konstrukcją (Maszyna używana przez lata bez tego, może być już nieodwracalnie nagięta) zerknij tu albo tu, widzisz ten pręt idący od tylniego cylindra? Nie znajdziesz go w fabrycznych modelach. Jego zadaniem jest usztywnienie zawieszenia i ramy. Motocykl z tym ustrojstwem o wiele lepiej wchodzi w zakręty i lepiej poddaje się kierowcy. Pozatym małym mankamentem - cóż... cztery cylindry w v2. Przygotuj się na koszty eksploatacji systemu paliwowego i oleju. Oprócz tego co można powiedzieć - za***ista MASZYNA! Kupuj i życia nie żałuj. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted June 11, 2016 Author Report Share Posted June 11, 2016 Dzięki za info. Jestem świadom wad Maxa, ale póki co tylko od strony teoretycznej. Wiem, że pali ile mu się wleje, skręca tylko kiedy bardzo się go o to poprosi, czasem hamuje (podobno). Z tymi podciągami w ramie to różnie mówią. Niektórzy, że muszą być, inni nie zauważyli żadnej różnicy po montażu. Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyygy Posted June 11, 2016 Report Share Posted June 11, 2016 Kolega chyba bedzie sprzedawał swojego. Wiem ze ma dwa motocykle a teraz kupił terenówkę więc kasa bedzie mu potrzebna 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted June 11, 2016 Author Report Share Posted June 11, 2016 Jak będzie zdecydowany to daj znać. Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted June 12, 2016 Author Report Share Posted June 12, 2016 Dzięki za namiar. Będę dzwonił w poniedziałek. Co do egzemplarza, którym miałem okazję się przejechać. Jest to open z przerobionym v boostem na manualny i kilkoma innymi dodatkami. Technicznie wydaje się ok, ale jest parę rzeczy do zrobienia. Ogólne wrażenia: Na plus: - tak jest ciężki, ale w pozytywny dla mnie sposób - wiesz, że to kawał skur..... poza tym myślę, że na tyle spełniam warunki fizyczne, żeby sobie poradzić :-) - nie jest takim mordercą jak wszyscy mówią. Przyspiesza dość liniowo, i do tego od samego dołu - skręca całkiem sprawnie (biorąc pod uwagę tym motocykla i jego renomę) - gada, nie, nie gada, drze ryja - w lusterkach widać nie tylko moje ramiona Na minus: - pewnie ten ciężar kiedyś mi się znudzi ;-) - podnóżki są w takim miejscu, że jak stoisz na światłach to musisz mieć nogi akurat tam, gdzie są podnóżki (oj będzie to denerwować) - znana rzecz - pojemność zbiornika - tylne koło - taki rozmiar i typ opony jest w tym moto poprostu śmieszny, ale miało to premiere w 1985, więc wybaczam - zegar widać, ale obrotomierz jest w takim miejscu, że nigdy na niego nie spojrzysz Ponieważ u mnie decyzje zapadają szybko i zdecydowanie, zmieniam na V maxa, niech się dzieje. Shadow do sprzedania 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted July 9, 2016 Author Report Share Posted July 9, 2016 Shadow właśnie się sprzedał, także poszukiwania V Max-a nabierają tempa. Jak macie jakieś namiary to dawać. Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted July 12, 2016 Author Report Share Posted July 12, 2016 No i stało się. Nabyto drogą kupna, rocznik 1997. Wymaga trochę pracy, także na chwilę obecną nie zamieszczam zdjęć, ale jak się obrobię to coś wrzucę. Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted July 21, 2016 Author Report Share Posted July 21, 2016 Tak jak pisałem wyżej, nabyłem swoje cudo. Spędziłem z doskoku (praca) około tygodnia, żeby doprowadzić go do jakiegoś stanu. Wymieniłem: - opona przednia - regeneracja widelca (AMSuspension) - przewody w oplocie stalowym przód - tylna tarcza i klocki - skorodowane śruby - manetki - linki gazu Poza tym dużo kosmetyki, mycia, podmalowywania części ozdobnych i nie tylko. Nie powiem, trochę się narobiłem (ale tylko trochę). Dziś rano wreszcie pojechałem moim moto do pracy, po drodze załatwiłem parę spraw. Szedł jak marzenie. Silnik pracował równo (poza delikatną jazdą na niskich obrotach - wtedy zalewało prawą stronę ale przyczyna jest mi znana), ciągnął jak tirówka, szedł prosto, bez nerwowości i innych niepokojących zjawisk. Poźniej dyskusje, jednym się podoba, innym nie itd. Po pracy powrót do domu i co? I d*pa!!! Po przejecaniu od rana 28 mil (a od chwili kupna 29) coś je..o, pierło, pukło itd. i moto stanęło :-( Na moje ucho albo złapał dół (wał na głównych albo korbie), albo zatarło się jakieś pośrednie lożysko (co sobie wmawiam przez własną naiwność). Po zasięgnięciu opinii (pesymistycznych - no bo jakich) Panów z Niesięcina załamałem się psychicznie. Ponieważ nie urodziłem się wczoraj (chociaż czasem tak się zachowuję) i zawodu jestem narzędziowcem postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce. Prawdopodobnie w weekend będzie zrzucona micha i czapki i się zobaczy. Może łańcuch pękł (jasne)? Szczerze, to nie wiem, czy ktoś to czyta, ale musiałem się wypłakać. Pozdro. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcio Posted July 21, 2016 Report Share Posted July 21, 2016 Powodzenia . Informuje 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDriver Posted July 22, 2016 Report Share Posted July 22, 2016 ..czyta czyta Powodzenia 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szejk Posted July 22, 2016 Report Share Posted July 22, 2016 Czyta się Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian1999 Posted July 22, 2016 Report Share Posted July 22, 2016 Napisz jak już będziesz wiedział na co zachorzała twoja maszyna.Łączę się w bólu ponieważ po zakupie mojej suzuki przejechałem nie całe 500km i trzeba było wymienić silnik .Dodam że moto miałem nie cały tydzień .Jedyny plus że wyszło w miarę tanio z pomocą ojca 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted July 22, 2016 Author Report Share Posted July 22, 2016 Gdyby nie to, że już włożyłem ze 3k w niego to bym pojechał go oddać. A tak mam zgryz. Jutro zobaczę co się stało i będziemy myśleć. Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted July 23, 2016 Author Report Share Posted July 23, 2016 Na szczęście mam pomoc starego silnikowca, właśnie odkręca czapkę z przedniej głowicy. We dwóch damy radę B-) Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted July 23, 2016 Author Report Share Posted July 23, 2016 Mamy już diagnozę. Silnik jest nienaprawialny, rozsypały się dwa tłoki, rozerwało jedną korbę, która z kolei przebiła coś, najprawdopodobniej cylinder (cały glikol był w oleju). Wielka szkoda, bo silniczek rokował, cała góra wygląda rewelacyjnie (przynajmniej wałki rozrządu). Może przynajmniej to się odsprzeda. Innymi słowy: kupię silnik do v maxa 1200, może być po wywrotce, mam przecież wszystkie obudowy. Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszczomb Posted July 23, 2016 Report Share Posted July 23, 2016 niestety nie będzie łatwo z tym piecem, moto wprawdzie zacne, ale mało popularne niestety yamaha nie motnowała tego silnika nigdzie indziej, nie mniej jednak powodzenia w szukaniu i powrotu na drogę . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted July 23, 2016 Author Report Share Posted July 23, 2016 Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) Jesień średniowiecza Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszczomb Posted July 23, 2016 Report Share Posted July 23, 2016 masakra, nie wydawał wcześniej żadnych niepokojących dźwięków? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted July 23, 2016 Author Report Share Posted July 23, 2016 Właśnie nie. Kupiłem ten egzemplarz właściwie tylko dlatego, że silnik chodził bez jakichkolwiek obcych dźwięków. Żadnego cykania, pukania czy dzwonienia. To jest najgorsze w tym wszystkim. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian1999 Posted July 25, 2016 Report Share Posted July 25, 2016 Noi kup maszynę uzywana .efekt jak u mnie tylko moj tanio dostępny sie znalazl silnik Teraz to używkę trzeba kupować tylko jeżeli sprzedający dozuci 2 silnik takie odnoszę wrażenie .powodzenia w poszukiwaniach bo larwo nie bedzie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wladca-Swiata Posted July 25, 2016 Author Report Share Posted July 25, 2016 Szukam jakichś sensownych rozwiązań. Właśnie nie opłaca się kupić samego silnika. W kraju nic nie namierzyłem, a za granicą trzeba dać co najmniej 1500 euro za coś w niewiadomym stanie. To ja już wolę kupić Maxa z początku 90-tych lat, przynajmniej się na nim przyjadę a będzie nie dużo droższy od samego silnika. Jest jeden u Ruskich za 2200, ale wygląda jakby był od... Ruskich. Do tego jest sprzed 1993, za to tani. Na pewno rozbiorę go na części pierwsze (sam silnik). Spróbuję odzyskać jakieś pieniądze. Wysłane z telefonu przy pomocy ręki ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nervus Posted August 20, 2016 Report Share Posted August 20, 2016 Jakieś wieści, może dawca na celowniku? Strasznie pechowa sprawa Tak czy inaczej trzymam kciuki i mam nadzieję na dobre wieści. Czasem tak właśnie wygląda zderzenie marzeń z rzeczywistością... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.