ptaku Opublikowano 20 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Piaggio X9 125 akumulator kwasowy.Po kupnie okazało się że po roku akumulator padł.Kupiłem taki sam,drugi rok i akumulator do wymiany po dwóch miesiącach od uzupełnieniu wody znowu niski stan kwasu. Widzę że są stosowane w motorach akumulatory żelowe, czy są one jakoś oznakowane,chodzi mi o pojazd ,że ma być przykładowo akumulator żelowy ,albo kwasowy. Ładowarki się różnią więc i regulatory napięcia też chyba są inne? Sprawdzając prąd ładowania wszystko jest w normie . 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mih00 Opublikowano 20 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Przede wszystkim, ten kwasowy akumulator w jakiej technologii był wykonany? W moto najczyściej są to AGM, elektrolitem (kwasem) zalewane jest włókno, które utrzymuje go na miejscu dodatkowo takowe akumulatory są szczelne a wszelakie gazy powstałe podczas pracy skraplają się w komorze a następnie spływają. Do AGM`ów wody się nie dolewa. Jeżeli był to zwykły "kwasiak" i elektrolitu ubywało dość szybko, to proponuję sprawdzić napięcie ładowania, bo najprawdopodobniej aku jest przeładowywane i nadmiernie gazuje co prowadzi do jego szybkiej degradacji. Ładowarka najlepiej sobie kupić jakąś mikroprocesorową - polecam cteka 5.0. Sprawdzałeś prąd ładowania czy napięcie?? Podejrzewam, że raczej napięcie - ile było V? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 20 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Michał zawarł wszystko w pigułce. Jesli elektrolitu ubywa, to jest zbyt duże ładowanie. Sprawdź jeszcze raz jak wygląda napięcie na akumulatorze po postoju, spróbuj przyuważyć do ilu spada przy rozruchu i zaobserwuje jak zmienia sie po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Po jakichś 5 minutach od rozruchu powinieneś mieć już ustabilizowane napięcie ładowania na aku, zanotuj i daj znać ile jest. Nie wiem jak się czujesz z miernikiem w ręce, ale moglbys jeszcze sprawdzic jaki jest prad ladowania, ale to troche ryzykowna operacja i trzeba ja zrobic tak, aby nie spowodowac odlaczenia aku od motocykla przy pracujacym silniku, wiec nie wiem czy Cie na to namawiac... moze zacznijmy od napiec. Edytowane 20 Maja 2016 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaku Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 rozmawiałem w pracy z elektrykami i poradzili ; żeby po odpaleniu odłączyć akumulator i sprawdzić prąd przemienny ( może uwaliła się dioda na alternatorze ) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 20 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Panowie elektrycy podpowiedzieli Ci jak w najprostszy sposob spalić regulator napięcia. Podana metoda sprawdza sie w samochodach, gdzie masz alternatory z ukladem wzbudzenia. Takie uklady zdarzaja sie czasem w niektorych konstrukcjach motocyklowych, ale nie w Twoim Piaggio. (dioda na alternatorze, sic! ) W motocyklu jest inny rodzaj ladowania niz w samochodzie. Jesli zrobisz tak jak Ci poradzili, to masz ogromne szanse na uwalenie sobie regulatora napiecia. W motocyklach (czy tam skuterach - przewaznie jeden pies ) robi sie to inaczej. Musisz odlaczyc regulator, odpalic z akumulatora i sprawdzic napiecie na przewodach idacych od alternatora do regulatora. Ale niech Cie reka boska broni odlaczac akumulator przy pracujacym silniku i podlaczonym regulatorze napiecia. No chyba, ze na bogato, chcesz wymienic wiecej czesci, to smialo Chociaz ten trop wydaje mi sie błędny, bo Ty nie masz problemu z niedoladowaniem akumulatora, tylko prędzej z przeladowaniem, skoro wyparowuje Ci elektrolit. Mozesz jeszcze po dluzszej jezdzie posluchac czy akumulator Ci nie gazuje (czy po zgaszeniu silnika nie slychac z niego ulatujacych bąbelków, jak z wody sodowej). Edytowane 20 Maja 2016 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robcio Opublikowano 17 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 japier...ole podłanczasz miernik do aku i na pracującum silniku musi być miń 13,5 max 14,5 jak masz aku żelowy max 13,8 wszystko co odbiega znacznie od tech paramaetrów jest zle co za głupota z tym odłanczaniem akumulatora mamy 21 wiek czarownice nie istnieją a koło dawno wynalezione 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejM Opublikowano 17 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 U mnie zgodnie z instrukcją przy 2000 obrotów 14,5V przy wyższych nie więcej niż 14,9V. Sprawdzanie przy podłączonym aku. 0 Cytuj Nie spieszy mi się, ale lubię jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalek_s Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Sprawdzałeś prąd ładowania czy napięcie?? Wydaje mi się że prąd ładowania jest lepszym wskaźnikiem. Z tego co wiem akumulator kwasowy nie powinien być ładowany prądem większym od 10% pojemności. Czyli akumulator o pojemności 14 Ah można ładować prądem co najwyżej 1,4 A. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StefanPL Opublikowano 19 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Wszystko o czym koledzy piszą jest prawdą, tyle tylko że aku padało ci po roku pracy. Powiedz mi w jakim trybie używasz swojego moto. Często zdarza się ze stoi dłuższy czas? Oraz czy kupiłeś skuter używany czy nowy? Może ktoś kiedyś dobrał zły akumulator - sprawdź w serwisówce. Może tak być ze został założony za mały, ładowanie i wszystko będzie działać poprawnie ale mniejsza bateria będzie się dobrze zachowywać do czasu stabilnego stanu wewnętrznego. Po dolewce wszystko zaczyna się rypać. Poza tym w motocyklach stan regulatora jest bardzo ważny ale często się zdarza że akumulator i tak nie jest do końca doładowywany. Chodzi opinia ze nie ważne jakie jest ładowanie aku powinno się doładowywać zewnętrznym źródłem co około 2 miesiące. Poza tym akumulatory powinno doładowywać się ładowarkami bo one dobrze dobierają prąd ładowania - baterie moto mają kilka Ah (4 do 15) w odróżnieniu od dużych pojemności akumulatorów samochodowych (od 20 do >100 - bardziej wytrzymałych na większe prądy) co za tym idzie mniej dokładne prostowniki klasyczne. Prostowniki w swojej specyfikacji mają możlwość ładowania od 20 do ileś Ah czyli ich stosowanie do małych akumulatów nie jest zalecane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.