Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć!

Stałem się szczęśliwym/ nieszczęśliwym posiadaczem FZ1 z 2006r. Motocykl jest piękny, czyściutki, bezwypadkowy, przebieg 22kkm i na tyle wygląda, ale do rzeczy.

Po pierwszej przejażdżce stwierdziłem, że jest coś nie tak, bo fazera jechała 230. Sprawdziłem na forum Yamaha i okazało się, że jest zablokowana, to znaczy w pinie 19tym modułu nie było kabelka. Zrobiłem wszystko tak, jak było opisane na forum. Dodatkowo aby upewnić się, że prawidłowo podpiąłem kabelek, zmierzyłem napięcie i na kabelku jest ok. 10V tak samo jak było na pinie.

Wziąłem zaciskarke, dorobiłem pin, podpiąłem go do "-" akumulatora, a w komputerze w trybie serwisowym zmieniłem coś, co było pokazane na filmiku z forum (ikonka silnika nie migała, więc przełączyłem ją w pozycję migania.

Niestety ten manewr nie za wiele dał. Teraz zamiast 230 jedzie 248, a kolega na GSXr 600 K1 bierze mnie jak chce powyżej 230km/h icon_sad.gif 

Może warto dodać, że motocykl był sprowadzony z Włoch, a w dowodzie miał wbite 110KW.

Macie jakieś rady?
 
Edit 1:
Dzisiaj po przejażdżce z moim kolegą na GSX-R 750 K4 160KM, stwierdzam, że moja idzie o wiele lepiej, ale powyżej 230-240 on mnie wyprzedza, bo mi motocykl przestaje jechać. 
Dodatkowo zauważyłem, że nie mam odcinki icon_sad.gif
 
Edit 2:
Znalazłem opis problemu, który w 100% pokrywa się z moim problemem:
"Z jednym kolegą z forum doszliśmy do wniosku ze coś musi być jeszcze zblokowane w naszych Fazerach (podobno, w nowszych rocznikach jest elektroniczna blokada przepustnicy - do 80% na 5 i 6 biegu). W zasadzie cala zabawa konczy sie okolo 240kmph kiedy kazdy dodatkowy kmph to dobra sekunda czekania.  Jeszcze do konca 4. biegu jest w miare poprawnie, w sensie do 224kmph idzie bardzo zwinnie. " 
 
Jest może ktoś z okolic, kto mógłby się tym zajać? 
Chyba, że jest jakis rposty sposób, żeby to zmienić 
 
Pozdrawiam i do zobaczenia na rozpoczęciu sezonu w Łodzi i Bełchatowie :smile: 
 
Opublikowano

Kolego to tylko frazer. ..to czego się spodziewasz......300+

Hehe

Musisz jeszcze pogrzebac

Opublikowano

Spodziewam się chociaż 260, moja FZ6 jechała szybciej, ewidentnie jest coś nie tak, bo poprzednia Yamaha Thunderace 145KM z silnikiem w fatalnym stanie, który kopcił jak smok jechałem 280 :sad2: 

Opublikowano (edytowane)

Kolego to tylko frazer. ..to czego się spodziewasz......300+HeheMusisz jeszcze pogrzebac

Cóż za "wyczerpująca" odpowiedź ....

 

Kolega Lafay chyba musi poczytać o osiągach Yamahy FZ1.

 

Wracając do twojego przypadku to bardzo dziwne gdyż motocykle o obniżonej mocy najczęściej pojawiają się we Francji a rzadziej w Niemczech.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jak na chwile odblokować wykastrowaną FZ1

 

 

Sprawdź ilość zębów na obydwu zębatkach.

Edytowane przez tuono1000 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Sorry kolego tuono 1000. ...może jakiegoś sprzęta od siebie zaproponujesz ,świeżo sprowadzonego

Opublikowano

Po czym tak właściwie się zorientować że motocykle jest zablokowany?Jak to sprawdzić?

 

 

Myślicie że zorientował bym się ze np moja SV jest zablokowana do kat A2? (zaznaczam że to mój pierwszy moto)

Opublikowano

postaw się na Dellu obok 2giej sv i sprawdź :P tylko z kimś o podobnych umiejętnościach :P 

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Opublikowano

Z tym blokowaniem na kraje to chyba odwrotnie, Niemcy blokują większe pojemności i mocniejsze (pow. 100KM) na 98KM, a mniejsze (i mocowo ok. 50KM) na 27-34KM...

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Opublikowano

#tuono - własnie działałem według tej instrukcji+dorobieni kabelka do pinu 19 

motocykl nabrał mocy ewidentnie po tym zabiegu, ale zachowuje się jakby był zablokowany na 5tym i 6tym biegu 

 

#Velastir - wystarczy się przejechać na dobrej, długiej drodze 

ja podczas jazdy próbnej pojechałem 180, bo nie było gdzie więcej, a do 180, to biorę mocniejsze motocykle 

Opublikowano

Poczytaj może sobie na temat EXUP`a w FZ1.

Opublikowano

Sorry kolego tuono 1000. ...może jakiegoś sprzęta od siebie zaproponujesz ,świeżo sprowadzonego

Kolejna wiele wnosząca do tematu wypowiedź ... :blink:

Sorry kolego lafay ale znowu czegoś nie doczytałeś.

Kolega Cichy założył ten temat w dziale "Warsztaty, serwisy i porady" a nie w Giełda/Kupię motocykl więc raczej oczekuje pomocy a nie kupna motocykla.

Zdradzę Ci jeszcze w tajemnicy ,że Yamaha FZ1 nie nazywa się "frazer" tylko FAZER.

 

#tuono - własnie działałem według tej instrukcji+dorobieni kabelka do pinu 19 motocykl nabrał mocy ewidentnie po tym zabiegu, ale zachowuje się jakby był zablokowany na 5tym i 6tym biegu

Hmmm dziwne. Sprawdzałeś może liczbę zębów na zębatkach ?? Jeszcze przychodzi mi do głowy sprawdzenie filtra powietrza oraz tak jak napisał wyżej kolega mih00 sprawdzenie zaworu wydechowego EXUP. Może nie otwiera się do końca tak jak powinien.

 

Manetka gazu ma długi zakres ruchu czy krótki ??? Jeśli krótki to masz wkręcony ogranicznik na przepustnicy + założone najprawdopodobniej kryzy na kolektorze dolotowym. Demontaż tego jest bardzo prosty.

 

Zerknij jeszcze na to ogłoszenie :

http://allegro.pl/odblokowanie-motocykli-z-francji-honda-suzuki-ya-i5403269219.html

 

Może oni coś podpowiedzą.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź :smile:

 

Nie sprawdzałem, bo to nie ma żadanego znaczenia, gdyż na piatym i 6tym biegu obroty stają w miejscu, a gdybym miał inne zębatki, to motocykl przy 240 miałby full obrotów 

 

Manetka ma długi zakres, sprawdzałem to. 

 

Może własnie coś z tym EXUPem 

 

Za raz zadzwonię pod numer w linku, który podałeś, jeżeli się czegoś ciekawego dowiem, to od razu zdam relacje ;)

 

EDIT:

zadzwoniłem ale nic nie chcieli pomóc nawet jak oferowałem pieniądze za poradę 

 

Ale znalazłem inne ogłoszenie, zadzwoniłem i facet powiedział, że jest tylko jedna metoda odblokowania i to co zrobiłem jest ok i oni tak samo odblokowują moto i że nie ma pojęcia dlaczego tak się dzieje 

Edytowane przez cichy (wyświetl historię edycji)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,
Mam podobny problem, w zeszłym sezonie motor śmigał 290 teraz 220. Na 5 do 10000 kręci a na 6 do 9000.
Możesz podać kolego rozwiazanie problemu albo numer kto może pomóc.
Do usłyszenia

 

Jaquzie: kolega to się next time zapozna z regulaminem forum, a potem zadaje pytania i prosi o porady. rozumiemy się? B)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...