Skocz do zawartości
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
NIKT

Keeway Cruiser N07

Polecane posty

NIKT

Jak to się wszystko zaczęło...

Dzięki osobom z forum KCM wybór padł na Cruisera, ponieważ zbierał on same pozytywne komentarze i opinie użytkowników, a nieustannie i bezawaryjne nawijanie przez nich km tylko mnie utwierdziły, iż będzie to słuszny wybór. (w 2014 chłopaki na tych moto zrobili ok 3500 km w 9 dni do Włoch bez żadnego problemu czy usterki)

 

Moje nastawienie do kupna było mimo wszystko sceptyczne aczkolwiek "wujek google" troszkę dopomógł mimo iż ponad 3/4 wpisywanych fraz przekierowywało do forum KCM.

Jednakże wyczytałem, iż Cruiser jest węgierskim wynalazkiem z wykupionym przez producenta patentu na silnik od Yamahy Virago 250cc z produkcją umiejscowioną w pięknym kraju jakim są Chiny, przy czym produkcję ponoć nadzorują osobiście Węgrzy (info z Keewaya).

 

Jednakże mimo samych superlatyw nieustannie krążyła po głowie myśl: "CHIŃCZYK".

I tutaj pomogło mi jedno, mianowicie na jaki przedmiot bym nie spojrzał widniał tam napis "Made in China" lub "Made in PRC" ("Popular Republik de Chinese") i nagle olśnienie - każdy narzeka "tego nie kupuj bo chińskie" a tak naprawdę 90% otaczających nach "ORYGINALNYCH" przedmiotów pochodzi właśnie z tego kraju...

 

Co do kwestii jakości - tutaj cena jest jej wyznacznikiem.

Po tak zaciętej walce wewnętrznej z własnymi myślami i wygranej zdrowego rozsądku nad "opinią publiczną" pozostało tylko znaleźć najtańszy egzemplarz (było tylko 4 dealerów w Polsce) i tutaj z pomocą przyszła pora roku. Znalazłem dealera gdzie cena była na tyle niższa niż u innych, że różnica w wartości pokryła następujące koszty: wypożyczenie przyczepy, zatankowanie samochodu w dieselu (zrobienie ponad 450 km), koszty rejestracji oraz cena ubezpieczenia (zniżki 0% + nnw + zwyżka za młody wiek), a kask z przyłbicą dorzucili mi za 1/3 ceny.

 

Reasumując trafiłem na okazję jaka nie nadarza się zbyt często i udało mi się z niej skorzystać.

Jednak w trakcie podróży po Cruisera cały czas była obawa "Jak to wygląda w rzeczywistości" (zdjęcia nie oddawały piękna tego motocykla).

I stało się !!Gdy dojechałem na miejsce, wszedłem do salonu i zobaczyłem go! Był śliczny (wg mnie)

 

Gdy spytałem o jazdę próbną sprzedawca spojrzał na mnie z zaskoczeniem.

Sam się obawiałem bo był luty i leżało trochę śniegu i była oblodzona droga ale dało radę. Tylko gaz był bardzo czuły i tylny hamulec bardzo szybko blokował koło (tarczowe przód i tył).

Co przemawia na PLUS dla Keewaya Cruisera to spalanie - w mieście niecałe 3 litry a na trasie trochę powyżej 2 litrów. (zrobienie 956km nad morze i do domu kosztowało mnie 120 zł) oraz wygląd przez, który spore grono ludzi dość często przygląda się motocyklowi.

 

Mam nadzieję, że może poprzez tego typu recenzowanie chińskiego motocykla, znajdzie się osoba która przekona się do "Made in China".

Jeśli ktoś będzie czytał moje wypociny i pomyśli sobie "jaki idiota... kupił chińskie gówno..". Lecz wg. mnie nowy chińczyk z japońskim sercem jest o niebo lepszy niż cieknący japoniec ze spawaną ramą w tej samej cenie (nie jednego oglądałem i nie jeden powalił mnie na kolana).

 

Aktualnie mam ok. 15 tys. km w 2 lata.

Dotychczas:

dorobiłem owiewkę z poliwęglanu,

wymieniłem napęd na RK,

wymieniłem klakson,

wymieniłem płyn hamulcowy,

załatałem oponę po odkryciu wkręta w tylnym laczku,

lekko zmieniłem wygląd

Moje działania ograniczają się do tankowania, smarowania łańcucha i wymiany oleju oraz filtra co 3 tys. km.

 

A tak oto to moje CUŚ wygląda:

post-2805-0-87722100-1458666640_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
salat

Wygląda fajnie życzę wielu bezawaryjnch kilometrów ☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lancet

Myślę, że nie ma znaczenia, czy coś jest "made in China", czy "made in Japan" (czy "zdiełano w SSSR"  :smile: ), ważne, żeby zachwyciło i dawało frajdę z jazdy. Jak w porzekadle - "jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki" - gratuluję zakupu, moto wygląda zacnie - jak porządny klasyk, jak ci się w siodle jeździ wygodnie, to tylko życzyć szerokości (co niniejszym czynię!).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktoś ŁDZ

To fakt, wygląda super.

Oj pamiętam ten dylemat. Ale wyszło na + no i dzięki temu przykładowi sam śmigam chińczykiem (choć mój to tylko drynka, jak jeżdże wiesz dobrze i zaprzeczam opiniom że chińskie jest blee i się rozpada :smile: zresztą tak jak Ty - jak dbasz tak masz przeca). Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NIKT

Spis rzeczy które robiłem przy motocyklu przy określonym przebiegu ():

 

0 KM

Cieszenie mordy z kupna motocykla

 

200 KM

Przegląd serwisowy

Wymiana oleju Motul 10 w 40

Filtr oleju „HF 145

 

500 KM

Wymiana owiewki na wyższą poliwęglanową

Dokręcenie wszystkich śrub

Zaklejenie wszystkich szczelin błotnika pod kanapą

Czyszczenie i smarowanie łańcucha

 

1900 KM

wymiana oleju Motul 10 w 40

Filtr oleju „HF 145

Posmarowanie cięgien zmiany biegów

Naprawa wahacza (wymiana tulei wahacza  – dotoczone u tokarza ze stali łożyskowej)

Dodanie tulei dystansowej w lewym podnóżku pasażera

Czyszczenie i smarowanie łańcucha

 

3600 KM

Zmiana zębatki przedniej z 16 zębów na 17 zębów

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

 

4600 KM

Wymiana oleju Motul 10 w 40

Filtr oleju „HF 145

Czyszczenie i smarowanie łańcucha

Dorobienie owiewki z poliwęglanu litego.

 

 5100 KM

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

 

5600KM

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

 

6100KM

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

 

6600KM

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

 

7000 KM

Wymiana oleju Motul 10 w 40

Filtr oleju „HF 145

 

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

 

7600 KM

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

Poprawa czujnika położenia sprzęgła.

 

8200 KM

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

Poprawa styku w lewym kierunkowskazie.

 

10 500 KM

Wymiana oleju Motul 10 w 40

Filtr oleju „HF 145

 

Wymiana łożysk w kołach na PPL (6302 ddu) w zębatce SKF (6304-2RSH)

Zabezpieczenie antykorozyjnie ramy + malowanie całego (ktoś "życzliwy" wysmarował mi czymś zbiornik i zaczął schodzić lakier razem z podkładem)

 

10 900 KM

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

 

12 000 KM

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

 

14 000 KM

wymiana oleju Motul 10 w 40

Filtr oleju „HF 145

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

 

14 800 KM

Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NIKT

16 500 KM
Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH
wymiana oleju Motul 10 w 40
Filtr oleju „HF 145”
Wymiana filtra paliwa
Wymiana płynu hamulcowego przód/tył
Czyszczenie filtra powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zimnyx

Myślę, że nie ma znaczenia, czy coś jest "made in China", czy "made in Japan" (czy "zdiełano w SSSR"  :smile: ), ważne, żeby zachwyciło i dawało frajdę z jazdy. Jak w porzekadle - "jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki" - gratuluję zakupu, moto wygląda zacnie - jak porządny klasyk, jak ci się w siodle jeździ wygodnie, to tylko życzyć szerokości (co niniejszym czynię!).

Ma znaczenie przynajmniej w pozniejszym uzytkowaniu znalezienie dobrego  mechanika ktory sie nim zajmie graniczy z cudem. Jadac do mechaniora usłyszysz gdzie tam chinskiego nienaprawiamy ale to ze ten sam mechanik 70% rzeczy uzytkowanych i posiadanych ma made in china to juz inna sprawa.

Ale ogolnie motorek super

Edytowano przez zimnyx (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×