NIKT Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Jak to się wszystko zaczęło... Dzięki osobom z forum KCM wybór padł na Cruisera, ponieważ zbierał on same pozytywne komentarze i opinie użytkowników, a nieustannie i bezawaryjne nawijanie przez nich km tylko mnie utwierdziły, iż będzie to słuszny wybór. (w 2014 chłopaki na tych moto zrobili ok 3500 km w 9 dni do Włoch bez żadnego problemu czy usterki) Moje nastawienie do kupna było mimo wszystko sceptyczne aczkolwiek "wujek google" troszkę dopomógł mimo iż ponad 3/4 wpisywanych fraz przekierowywało do forum KCM. Jednakże wyczytałem, iż Cruiser jest węgierskim wynalazkiem z wykupionym przez producenta patentu na silnik od Yamahy Virago 250cc z produkcją umiejscowioną w pięknym kraju jakim są Chiny, przy czym produkcję ponoć nadzorują osobiście Węgrzy (info z Keewaya). Jednakże mimo samych superlatyw nieustannie krążyła po głowie myśl: "CHIŃCZYK". I tutaj pomogło mi jedno, mianowicie na jaki przedmiot bym nie spojrzał widniał tam napis "Made in China" lub "Made in PRC" ("Popular Republik de Chinese") i nagle olśnienie - każdy narzeka "tego nie kupuj bo chińskie" a tak naprawdę 90% otaczających nach "ORYGINALNYCH" przedmiotów pochodzi właśnie z tego kraju... Co do kwestii jakości - tutaj cena jest jej wyznacznikiem. Po tak zaciętej walce wewnętrznej z własnymi myślami i wygranej zdrowego rozsądku nad "opinią publiczną" pozostało tylko znaleźć najtańszy egzemplarz (było tylko 4 dealerów w Polsce) i tutaj z pomocą przyszła pora roku. Znalazłem dealera gdzie cena była na tyle niższa niż u innych, że różnica w wartości pokryła następujące koszty: wypożyczenie przyczepy, zatankowanie samochodu w dieselu (zrobienie ponad 450 km), koszty rejestracji oraz cena ubezpieczenia (zniżki 0% + nnw + zwyżka za młody wiek), a kask z przyłbicą dorzucili mi za 1/3 ceny. Reasumując trafiłem na okazję jaka nie nadarza się zbyt często i udało mi się z niej skorzystać. Jednak w trakcie podróży po Cruisera cały czas była obawa "Jak to wygląda w rzeczywistości" (zdjęcia nie oddawały piękna tego motocykla). I stało się !!Gdy dojechałem na miejsce, wszedłem do salonu i zobaczyłem go! Był śliczny (wg mnie) Gdy spytałem o jazdę próbną sprzedawca spojrzał na mnie z zaskoczeniem. Sam się obawiałem bo był luty i leżało trochę śniegu i była oblodzona droga ale dało radę. Tylko gaz był bardzo czuły i tylny hamulec bardzo szybko blokował koło (tarczowe przód i tył). Co przemawia na PLUS dla Keewaya Cruisera to spalanie - w mieście niecałe 3 litry a na trasie trochę powyżej 2 litrów. (zrobienie 956km nad morze i do domu kosztowało mnie 120 zł) oraz wygląd przez, który spore grono ludzi dość często przygląda się motocyklowi. Mam nadzieję, że może poprzez tego typu recenzowanie chińskiego motocykla, znajdzie się osoba która przekona się do "Made in China". Jeśli ktoś będzie czytał moje wypociny i pomyśli sobie "jaki idiota... kupił chińskie gówno..". Lecz wg. mnie nowy chińczyk z japońskim sercem jest o niebo lepszy niż cieknący japoniec ze spawaną ramą w tej samej cenie (nie jednego oglądałem i nie jeden powalił mnie na kolana). Aktualnie mam ok. 15 tys. km w 2 lata. Dotychczas: dorobiłem owiewkę z poliwęglanu, wymieniłem napęd na RK, wymieniłem klakson, wymieniłem płyn hamulcowy, załatałem oponę po odkryciu wkręta w tylnym laczku, lekko zmieniłem wygląd Moje działania ograniczają się do tankowania, smarowania łańcucha i wymiany oleju oraz filtra co 3 tys. km. A tak oto to moje CUŚ wygląda: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salat Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Wygląda fajnie życzę wielu bezawaryjnch kilometrów ☺ 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lancet Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Myślę, że nie ma znaczenia, czy coś jest "made in China", czy "made in Japan" (czy "zdiełano w SSSR" ), ważne, żeby zachwyciło i dawało frajdę z jazdy. Jak w porzekadle - "jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki" - gratuluję zakupu, moto wygląda zacnie - jak porządny klasyk, jak ci się w siodle jeździ wygodnie, to tylko życzyć szerokości (co niniejszym czynię!). 2 Cytuj "Be yourself, no matter what they say!" Sting Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktoś ŁDZ Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 To fakt, wygląda super. Oj pamiętam ten dylemat. Ale wyszło na + no i dzięki temu przykładowi sam śmigam chińczykiem (choć mój to tylko drynka, jak jeżdże wiesz dobrze i zaprzeczam opiniom że chińskie jest blee i się rozpada zresztą tak jak Ty - jak dbasz tak masz przeca). Pozdrawiam. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 15 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Spis rzeczy które robiłem przy motocyklu przy określonym przebiegu (): 0 KM Cieszenie mordy z kupna motocykla 200 KM Przegląd serwisowy Wymiana oleju Motul 10 w 40 Filtr oleju „HF 145” 500 KM Wymiana owiewki na wyższą poliwęglanową Dokręcenie wszystkich śrub Zaklejenie wszystkich szczelin błotnika pod kanapą Czyszczenie i smarowanie łańcucha 1900 KM wymiana oleju Motul 10 w 40 Filtr oleju „HF 145” Posmarowanie cięgien zmiany biegów Naprawa wahacza (wymiana tulei wahacza – dotoczone u tokarza ze stali łożyskowej) Dodanie tulei dystansowej w lewym podnóżku pasażera Czyszczenie i smarowanie łańcucha 3600 KM Zmiana zębatki przedniej z 16 zębów na 17 zębów Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 4600 KM Wymiana oleju Motul 10 w 40 Filtr oleju „HF 145” Czyszczenie i smarowanie łańcucha Dorobienie owiewki z poliwęglanu litego. 5100 KM Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 5600KM Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 6100KM Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 6600KM Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 7000 KM Wymiana oleju Motul 10 w 40 Filtr oleju „HF 145” Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 7600 KM Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 Poprawa czujnika położenia sprzęgła. 8200 KM Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 Poprawa styku w lewym kierunkowskazie. 10 500 KM Wymiana oleju Motul 10 w 40 Filtr oleju „HF 145” Wymiana łożysk w kołach na PPL (6302 ddu) w zębatce SKF (6304-2RSH) Zabezpieczenie antykorozyjnie ramy + malowanie całego (ktoś "życzliwy" wysmarował mi czymś zbiornik i zaczął schodzić lakier razem z podkładem) 10 900 KM Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 12 000 KM Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 14 000 KM wymiana oleju Motul 10 w 40 Filtr oleju „HF 145” Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 14 800 KM Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 16 500 KMCzyszczenie i smarowanie łańcucha FORCHwymiana oleju Motul 10 w 40Filtr oleju „HF 145”Wymiana filtra paliwaWymiana płynu hamulcowego przód/tyłCzyszczenie filtra powietrza 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimnyx Opublikowano 21 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) Myślę, że nie ma znaczenia, czy coś jest "made in China", czy "made in Japan" (czy "zdiełano w SSSR" ), ważne, żeby zachwyciło i dawało frajdę z jazdy. Jak w porzekadle - "jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki" - gratuluję zakupu, moto wygląda zacnie - jak porządny klasyk, jak ci się w siodle jeździ wygodnie, to tylko życzyć szerokości (co niniejszym czynię!). Ma znaczenie przynajmniej w pozniejszym uzytkowaniu znalezienie dobrego mechanika ktory sie nim zajmie graniczy z cudem. Jadac do mechaniora usłyszysz gdzie tam chinskiego nienaprawiamy ale to ze ten sam mechanik 70% rzeczy uzytkowanych i posiadanych ma made in china to juz inna sprawa. Ale ogolnie motorek super Edytowane 21 Maja 2017 przez zimnyx (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Mały upgrade xD17 100 KM Regulacja luzów zaworowych Czyszczenie i nasączenie filtra powietrza Sprawdzenie świec zapłonowych Dodanie chlapacza przedniego koła20 200 KM Wymiana oleju Motul 10 w 40 Filtr oleju „HF 145” Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCH S405 Czyszczenie i nasączenie filtra powietrza 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 24 Lipca 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 22 500 KMWymiana oleju Motul 10 w 40Filtr oleju „HF 145”Czyszczenie i smarowanie łańcucha FORCHCzyszczenie filtra powietrzaBoso, ale w ostrogach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NIKT Opublikowano 6 Września 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 Dziennik pokładowy - ostatnia aktualizacja. Po 7 latach bezawaryjności Chiński Keeway się sprzedał... Brakuje mi go jak otwieram garaż... Niech cieszy kolejnego właściciela xD Boso, ale w ostrogach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.